بازدید 8232

درخواست تروریست‌های زیدانی سوریه برای مصالحه

منابع میدانی سوری از منطقه «القلمون» گزارش دادند که ارتش سوریه حلقه محاصره شهرک «الزبدانی» را تکمیل کرده و زمزمه های درخواست مصالحه از سوی گروه های مسلح این منطقه به گوش می رسد.
کد خبر: ۴۸۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 27 March 2015
منابع میدانی سوری از منطقه «القلمون» گزارش دادند که ارتش سوریه حلقه محاصره شهرک «الزبدانی» را تکمیل کرده و زمزمه های درخواست مصالحه از سوی گروه های مسلح این منطقه به گوش می رسد.

به گزارش فارس از دمشق، پس از سلسله عملیات هایی که ارتش سوریه با هدف تکمیل محاصره شهرک «الزبدانی»، در منطقه «القلمون» از توابع ریف دمشق آغاز کرد، این نیروها موفق شدند، تپه های اطراف این شهرک از جمله تپه های شیر الطاقة، شیر الجوبة و عش النسور در سلسله کوه های غرب الزبدانی را آزاد و حلقه محاصره گروه های مسلح در این منطقه هم در محور غربی و هم شرقی را تنگ تر کنند.

این درحالی است که اطلاعات درز یافته به بیرون از میان گروه های مسلح تاکید می کند، این گروه ها که خود را در محاصره ملاحظه می کنند، تلاش دارند، زمینه آشتی و مصالحه با ارتش سوریه با هدف توقف عملیات های ارتش را فراهم کنند.

بخصوص آنکه ارتش سوریه به تازگی موفق شده، منطقه «ضهر البیدر»، در نزدیکی الزبدانی را آزاد کند و از آنجا که این منطقه مهمترین منطقه تجمع و تمرکز گروه های مسلح در الزبدانی بشمار می آمد، از دست دادن آن ضربه ای مهلک بر پیکره گروه های مسلح این منطقه شمرده می شد.

منابع میدانی سوری در این خصوص از پیشروی ارتش سوریه به سمت مناطق اطراف «رنکوس» و «عسال الورد» در القلمون خبر می دهند و اینکه این پیشروی ها بخش مهمی از اهداف مورد نظر از عملیات موسوم به «نبرد دشت ها» را محقق می کنند که مهمترین آن عقب راندن گروه های مسلح تروریستی تا مرزهای لبنان است و همین موجب شده تا اوضاع امنیتی منطقه القلمون هم اکنون بسیار بهتر از سابق باشد.

در همین راستا مناطق اطراف شهرک «قاره» شاهد درگیری های پراکنده بود، در حالی که در محور «المسالخ» در جبهه عملیاتی «جوبر» در دمشق شاهد پیشروی ارتش سوریه در این محور بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست