بازدید 2521

ائتلاف مخالفان سوريه با فرستاده سازمان ملل ديدار مي‌کنند

تاکنون تلاش های استفان دی میستورا که سومین فرستاده سازمان ملل متحد است برای برقراری آتش بس در حلب در شمال سوریه به منظور تسهیل بحث های سیاسی در آینده بی نتیجه مانده است.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳ 29 April 2015
رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه روز سه شنبه اعلام کرد اعضای این ائتلاف اوایل ماه مه با استفان دی میستورا میانجیگر سازمان ملل متحد دیدار می کنند.

میانجیگر سازمان ملل متحد قرار است به صورت جداگانه با گروه های درگیر در مناقشه سوریه رایزنی کند.

خالد خوجه در بیانیه ای اعلام کرد دی میستورا او را از دعوت از هیئت مخالفان در تبعید برای شرکت در بحث های دو جانبه در ژنو در ماه مه مطلع کرده است.

بر اساس این بیانیه، « ائتلاف ملی در این گفتگوها بر تعهد خود به راه حل سیاسی و از سر گیری مذاکرات تاکید خواهد کرد.»

رئیس ائتلاف ملی سوریه تاکید کرد: «هر بحث و گفتگویی باید بر اساس تشکیل دولت انتقالی دارای اختیارات کامل صورت گیرد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، استفان دی میستورا قرار است چهارم ماه مه در ژنو « رایزنی جداگانه » با گروه های مختلف مناقشه سوریه را به منظور تلاش برای پایان دادن به بن بست در مذاکرات آغاز کند.

به گفته سخنگوی سازمان ملل متحد، این رایزنی ها با حضور نمایندگان یا سفرای گروه های دعوت شده و همچنین کارشناسان به مدت چهار تا شش هفته برگزار خواهد شد.

مذاکرات بین بازیگران مختلف انجام نمی شود اما دی میستورا با هر یک از هئیت ها به منظور بررسی «آمادگی آنها برای عبور از مرحله رایزنی به مذاکره» بر اساس بیانیه 30 ژوئن 2012 ژنو گفتگو خواهد کرد.

دولت سوریه به صورت رسمی حضور خود را تایید نکرده است. اما یک مقام بلند پایه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد حسام الدین اعلا سفیر سوریه در سازمان ملل متحد نماینده دولت سوریه خواهد بود.

مخالفان داخلی نیز مشارکت خود را تایید نکرده اند اما یک گروه دیگر از مخالفان که با نام « بیانیه قاهره » شناخته می شوند در این نشست ها حضور می یابند.

هر تلاشی برای حل مناقشه سوریه که در بیش از چهار سال به کشته شدن دست کم 220 هزار نفر منجر شده تاکنون شکست خورده است.

سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از محورهای اصلی مورد اختلاف است.

تاکنون تلاش های استفان دی میستورا که سومین فرستاده سازمان ملل متحد است برای برقراری آتش بس در حلب در شمال سوریه به منظور تسهیل بحث های سیاسی در آینده بی نتیجه مانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی