بازدید 1683

دولت طرحی برای حل مشکلات ندارد

کد خبر: ۴۹۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 05 May 2015
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی طرح و نقشه راه نداریم، گفت: یکی از اقدامات برای تسریع در جلوگیری از خام فروشی نفت خام، تأسیس و راه‌اندازی پالایشگاه‌های کوچک است.

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه خام فروشی به ضرر کشور تمام می‌شود، گفت: اگر کشور توانایی اداره خود را داشته و خام فروشی نکند،حتماً در بلندمدت به نفع آن کشور خواهد بود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص این سؤال که باید چه‌کاری برای جلوگیری از خام فروشی انجام شود، پاسخ داد: دولت و وزارت نفت به همراه سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته به آن باید این موضوع را مورد مطالعه قرار دهند که چه چیزی داریم و با فرآوری آنچه به دست می‌آوریم و می‌توانیم داشته باشیم.

وی افزود: وقتی نقشه‌ای برای جلوگیری از خام فروشی داشته باشیم و اجرایی کنیم، هم دسترسی به صنعت و توسعه دانش امکان‌پذیر می‌شود و هم  ارزش‌افزوده بیشتر و اشتغال ایجاد می‌شود و هم‌زمان با تولیدات اشتغال محور و ارزش‌افزوده می‌توانیم سرمایه‌های کشور را افزایش دهیم.

جمیری با بیان اینکه اقتصادی مقاومتی این است که بر توانی‌های داخلی تأکید و از همه فرصت‌ها به نحو بهینه استفاده کنیم، ادامه داد: باید در جهت توسعه صنعت در حوزه‌های استخراج، استحصال و توزیع فرآوری تلاش کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: با تولید مناسب و مصرف و توزیع بهینه می‌توانیم از سرمایه ملی خود استفاده کنیم که این وظیفه دولت است که مطالعه و بررسی کند و اگر نیاز به قانون داشت و خلأ قانونی وجود دارد، از مجلس کمک بگیرد تا با حل مشکلات، راه تسهیل و تسریع شود که به نقطه هدف برسیم.

راه‌اندازی پالایشگاه‌های کوچک و جلوگیری از خام فروشی نفت

وی با اعلام اینکه یکی از اقدامات برای تسریع  تأسیس و راه‌اندازی پالایشگاه‌های کوچک است، گفت: باید برای احداث این واحد‌ها در پایین‌دستی جهت استفاده از منابع و ذخایر نفتی تلاش کنیم.

جمیری گفت: دولت باید مشکلات را اعلام کند، طبیعی است که این و هر کار دیگر نیاز به بررسی و آسیب‌شناسی کارشناسانه دارد و مجلس نمی‌تواند متولی این آسیب‌شناسی باشد ولی مجلس در این زمینه قطعاً کمک خواهد کرد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: برای حل مشکلات نیاز به یک طرح و نقشه داریم که داشته‌ها، ضعف‌ها مشخص شود و اینکه باید چه اقدامی انجام دهیم. چقدر هزینه نیاز دارد و چه محصولی به دست می‌آوریم.

وی ادامه داد: باسیاست گذاری مشخص و مدون براساس یک برنامه‌ریزی کارشناسانه در دستگاه اجرایی کار  نمی‌کنیم.؛ امروز ما بخشی عمل می‌کنیم. یک وزیر می‌آید، کاری را انجام می‌دهد اما وزیر بعدی نگاهی متفاوت نسبت به وزیر قبلی دارد.

این نماینده مردم در خانه ملت تأکید کرد: انجام برخی کارها، فقط اسراف وقت و هزینه است؛ درحالی‌که اگر یک طرح و نقشه جامع داشته باشیم و همه ملزم به اجرای آن باشند و بر اساس همان نقشه حرکت کنند، از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند.

جمیری با بیان اینکه متأسفانه به دلیل نداشتن نقشه جامع و پراکندگی در کار،همیشه اتلاف هزینه و وقت داشتیم و داریم، بیان داشت: قطعاً این برنامه را باید دولت در قالب لایحه ارائه بدهد و آمادگی خود اعلام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مثلاً در بخش کشاورزی الگوی مصرف و ساماندهی لازم موردتوجه قرار نمی‌گیرد زیرا طرح و نقشه لازم وجود ندارد که بر اساس آن کشاورزان کشت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل