بازدید 2025

ملی‌پوش جودو: زارعیان را قبول ندارم

کد خبر: ۵۰۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 24 May 2015
دارنده مدال طلای جودوی آسیا با بیان این که جودوکاران تیم ملی به هیچ وجه با زارعیان رابطه خوبی ندارند، گفت: از لحاظ اخلاقی و رفتاری او را قبول ندارم. ضمن این که تمرینات سخت و فشار بیش از حد بر جودوکاران باعث کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود.

امیر قاسمی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد ضعیف تیم ‌ملی جودو در ر‌قابت‌های قهرمانی آسیا، اظها‌ر کرد: این نتایج ضعیف دور از ذهن نبود، چرا که با این تدارکات ضعیف و این سیستم تمرینات مشخص بود که راه به جایی نمی‌بریم. من در سه اردوی تیم ‌ملی حضور داشتم، اما می دیدیم همه جودوکاران تیم ‌ملی به دلیل فشار بیش از حد تمرینات خسته و کوفته هستند.

جوکار وزن 90 کیلوگرم تیم ‌ملی افزود: من با دو ، سه تیم خارجی بسیار خوب مدتی تمرین کردم، اما نحوه تمرینات تیم ‌ملی 180 درجه بر خلاف تیم‌های دیگر جهان است و فقط در تمرینات فشار بیش از حد به بدن‌ها وارد می شود که این موضوع باعث شده جودوکاران نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. کما این که اگر در تیم‌های دیگر فشار زیادی به ورزشکار می آورد در کنار آن بهترین پزشک، بدنساز و مکمل های غذایی هم در دسترس آنهاست.

وی درباره علت حاضر نشدن در ر‌قابت‌های انفرادی قهرمانی آسیا، گفت: متاسفانه سرمربی تیم ‌ملی نگذاشت در ر‌قابت‌های انفرادی به روی تاتامی بروم، در حالی که پیش از این قرار بود من مسابقه بدهم، اما با مخالفت زارعیان در لحظه آخر مواجه شدم. او در تمرینات برای من و جمالی مسابقه گذاشت که من توانستم جمالی را ضربه فنی کنم. تا روز قر‌عه‌کشی نیز فکر می‌کردم قرار است من در ر‌قابت‌های انفرادی مسابقه بدهم. حتی به میراسماعیلی هم گفتم به من اعتماد کن، چرا که آمادگی بدنی خوبی دارم که او هم گفت باشه تو را به روی تاتامی می‌فرستیم، اما متاسفانه پس از قر‌عه‌کشی مشاهده کردم که اسم من نیست و قرار است جمالی به جای من مسابقه بدهد. وقتی هم موضوع را جویا شدم گفتند زارعیان با حضور تو مخالفت کرده است.

قاسمی نژاد با بیان این که در ر‌قابت‌های تیمی عملکرد خوبی داشته است، گفت: من در ر‌قابت‌های تیمی حریف ازبک خود را که جزو سه نفر برتر آسیا بود ضربه فنی کردم، اما سرمربی تیم ‌ملی اجازه نداد در ر‌قابت‌های انفرادی شرکت کنم تا به موفقیت برسم.

وی خاطر‌ نشان کرد: نباید جودو را با کاراته و تکواندو که قهرمان جهان شده مقایسه کنند، چرا که آنها به هیچ وجه با ما قابل مقایسه نیستند. ما را باید با جودوکاران ازبکستان و قزاقستان مقایسه کنند که در تورنمنت های زیادی شرکت می‌کنند و از امکانات مناسبی هم برخوردارند.

قاسمی نژاد تدارک نامناسب را مهم‌تر‌ین دلیل ناکامی تیم ‌ملی جودو در ر‌قابت‌های قهرمانی آسیا ارزیابی کرد و افزود: وقتی از بریمانلو، سبک وزن تیم ‌ملی پرسیدم که چرا به حریف عراقی باختی گفت که نمی توانستم بر روی تاتامی کاری انجام دهم. او واقعا از حریف خود ترسیده بود، اما وقتی مقداری با جو مسابقات آشنا شد مقابل حریف ازبک که قهرمان المپیک بود عالی کار کرد و حتی دو یوکو جلو افتاد که این موضوع نشان می دهد اگر امثال بریمانلو در تورنمنت‌های بیشتری شرکت می کردند مطمئنا عملکرد بهتری داشتند.

وی با انتقاد از نحوه برخورد سرمربی تیم ‌ملی با جودوکاران، خاطر‌ نشان کرد: جودوکاران تیم ‌ملی به هیچ وجه با زارعیان راحت کار نمی‌کنند. او خیلی بد اخلاق است و بد با بچه‌ها صحبت می‌کند. او متاسفانه شان بچه‌ها را حفظ نمی‌کند. زارعیان را از لحاظ اخلاقی قبول ندارم. ما اصلا نمی توانیم حرف دلمان را به او بزنیم در حالی که یک سرمربی باید به حدی با شاگردانش راحت باشد که به راحتی حرف‌های آنها را بشنود.

جودوکار وزن 90 کیلوگرم تیم ‌ملی افزود: فدراسیون جودو هم باید تلاش بیشتری برای حمایت از تیم ‌ملی داشته باشد. وقتی در جودو پول و درآمدی وجود نداشته باشد، نمی توانیم به هیچ موفقیتی برسیم. کشورهای دیگر پول خرج می‌کنند و نتیجه‌ هم می‌گیرند. وقتی جودوکار تیم ‌ملی در ماه فقط 500 هزار تومان دستمزد می‌گیرد و آن هم چند ماه یک بار داده می شود چه کار می‌تواند بکند. آیا می‌تواند بدون دغدغه‌ فقط به فکر تمرین باشد؟ من 20 سال است که جودو کار می‌کنم و قراردادم با تیم میزان در لیگ گذشته 25 میلیون تومان بود که بعد از گذشت چند ماه از پایان لیگ هنوز هزار تومان هم نتوانسته‌ام از آنها بگیرم. حتی مسئولان تیم گفته اند که اصلا پولی به شما نمی‌دهیم!

وی خاطر‌ نشان کرد: جودو اولین رشته المپیکی آسیا است. یک ورزشکار حر‌فه‌ای باید تمام تمرکزش بر روی تمرینات و کسب موفقیت باشد، اما من با جیب خالی چگونه می‌توانم تمرکز کافی بر روی تمرینات داشته باشم؟ من کار دیگری به جز ورزش کردن ندارم. چگونه می‌توانم با 500 هزار تومان زندگی کنم؟ در حال‌ حاضر پدر و مادرم خرج مرا می‌دهند.

قاسمی نژاد درباره علت آمدن به وزن 90 کیلوگرم گفت: من در وزن 81 کیلوگرم جزو 27 نفر برتر دنیا هستم. با این که پس از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌ام صاحب این رتبه هستم. اگر در وزن 81 می ماندم با حضور در دو یا سه مسابقه می‌توانستم به راحتی سهمیه المپیک را بگیرم؛ اما در وزن جدید باید کارم را از نو شروع کنم که بسیار سخت است بتوانم به المپیک برسم، اما تمام تلاشم را می‌کنم. من دوست داشتم در 81 کیلوگرم می‌ماندم اما کادرفنی تیم ‌ملی این تصمیم را اتخاذ کرد.

وی در پایان درباره راهکار خود برای بهبود وضعیت جودو، ا‌ضافه‌ کرد‌: خدا کند یک مربی خوب هدایت تیم ‌ملی را بر عهده بگیرد که با جودوی روز دنیا آشنا باشد. یک سرمربی داخلی به همراه یک تمرین دهنده خارجی خوب می‌تواند به تیم ‌ملی کمک زیادی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم