بازدید 1871

معلم: سطح همکاري سوريه و عراق هرگز متناسب با خطر داعش نبوده است

به نظر می رسد همکاری و توافق سری بین ائتلاف بین المللی و داعش وجود دارد و اتفاقاتی که در شهر تاریخی تدمر سوریه رخ داد شبیه حوادث در استان الانبار عراق است و کسانی که برای نابودی داعش به حملات هوایی ائتلاف بین المللی دل بسته اند در توهم به سر می برند .
کد خبر: ۵۰۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 28 May 2015
وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد سطح همکاری دمشق و بغداد در مبارزه با داعش هرگز متناسب با حجم خطر و چالشی که این دو کشور با آن مواجه هستند ، نبوده است.

ولید معلم چهارشنبه شب با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش تهدید و چالشی بزرگ و اساسی برای سوریه و عراق است ، ابراز امیدواری کرد سطح همکاری دو کشور متناسب با این چالش بزرگ گسترش یابد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت :« باور ما بر این است که با دشمن مشترکی مبارزه می کنیم و ما در کنار برادران عراقی خود در یک صف واحدی قرار داریم اما سطح همکاری بین ما هرگز متناسب با خطر و تهدیدی که با آن مواجه هستیم ، نرسیده است».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه از دمشق ،‌ وزیر امور خارجه از تلاش های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش در سوریه و عراق انتقاد کرد.

وزیر سوری با اشاره به ناکامی و شکست ائتلاف بین المللی در مقابله با داعش در مناطق بیابانی استان الانبار و شهر تدمر سوریه گفت ، تروریست ها به راحتی در این مناطق صحرایی فعالیت می کنند و ائتلاف هرگز نتوانسته است خللی در روند پیشروی آنان ایجاد کند.

معلم گفت :« از زمان تشکیل ائتلاف بین المللی - عربی به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه و عراق ، ما حتی یک لحظه هم به حملات هوایی ائتلاف برای نابودی داعش تکیه نکردیم ».

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد ائتلاف بین المللی در نبرد با داعش در شهر کوبانی ( عین العرب) در شمال سوریه و در مجاورت مرز با ترکیه خوب عمل کرد و اجازه نداد داعش این شهر مهم را تصرف کند اما بعد از آن تلاش های ائتلاف برای مقابله با داعش بی نتیجه ماند.

وی افزود به نظر می رسد همکاری و توافق سری بین ائتلاف بین المللی و داعش وجود دارد و اتفاقاتی که در شهر تاریخی تدمر سوریه رخ داد شبیه حوادث در استان الانبار عراق است و کسانی که برای نابودی داعش به حملات هوایی ائتلاف بین المللی دل بسته اند در توهم به سر می برند .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست