اگر مدارکتان را گم کرده‌اید بخوانید

در صورتی که در میان مدارک شما مدرکی مفقود شده باشد با یک جست‌وجوی ساده در صورتی که مدرک مربوطه به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما اعلام شده و حتی تاریخ تحویل آن هم اعلام می شود.
کد خبر: ۵۴۸۳۹۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 19 November 2015
|
226150 بازدید
|
شرکت پست در قالب ارائه سرویسی به نام «پست یافته» امکانی فراهم کرده که افراد بتوانند از طریق پایگاه اینترنتی این شرکت به جست‌وجوی مدارک گم شده خود بپردازند.

به گزارش ایسنا، همواره اینگونه اعلام می‌شود که اگر فردی مدرکی از دیگران پیدا کند باید حتما آن را در صندوق پستی انداخته یا به یکی از دفاتر پستی تحویل دهد اما فردی که مدارک خود را گم کرده چگونه می‌تواند از این موضوع مطلع شود که مدارک مد نظر او به دفاتر پستی تحویل داده شده است؟

از چندی پیش شرکت پست با طراحی سرویسی به نام «پست یافته» شرایطی ایجاد کرده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک مفقود شده خود بپردازند.

براین اساس فرد با ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست یافته با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود می تواند مطلع شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر؟

بنا بر امکاناتی که این سایت در اختیار کاربران قرار می دهد، برخی مدارک را از طریق این سایت می توان جست‌وجو کرد که این موارد عبارتند از: شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت های نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه، وصیت نامه، دفترچه بیمه، مدارک بانکی، کارت‌های اعتباری بانکی، کارت دانشجویی و مدارک تحصیلی، کارت بیمه وسایط نقلیه، سند، معاینه فنی و سایر مدارک خودرو، پروانه‌ها و گواهی‌ها، لوازم خانگی، انواع چک، طلا، جواهر و اشیا قیمتی، انواع کیف، انواع کارت شناسایی، اوراق سهام و کارت هوشمند سوخت.

در صورتی که در میان مدارک شما مدرکی مفقود شده باشد با یک جست‌وجوی ساده در صورتی که مدرک مربوطه به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما اعلام شده و حتی تاریخ تحویل آن هم اعلام می شود.

البته بر روی این سایت توضیحی داده نشده که برای دریافت مدارک خود باید از چه طریق اقدام کنید اما بر اساس اعلام شرکت پست برای دریافت مدارک مربوطه لازم است فرد به نزدیکترین دفتر پستی محل سکونت خود مراجعه کند.

روابط عمومی شرکت پست در این باره به ایسنا اعلام کرد: نکته مهمی که باید در این زمینه مدنظر داشت آنکه کلیه مدارک پیدا شده تنها تا شش ماه در اداره پست باقی می مانند و پس از این مدت امحاء خواهند شد بر این اساس لازم است افراد در همین مدت برای دریافت مدارک مربوطه اقدام کنند.

اما پس از مراجعه به دفاتر پستی ممکن است دو حالت پیش بیاید: اول آنکه مدارک فرد به طور اتفاقی به همان دفتر تحویل داده شده باشد که دراین صورت فرد می تواند با پرداخت مبلغی معادل 3000 تومان مدارک خود را دریافت کند.

در حالت دوم، مدارک فرد در آن دفتر نیست اما فرد می تواند با پرداخت مبلغی معادل 6330 تومان و پر کردن یک فرم آدرس محل سکونت خود را اعلام کند تا از طریق پست مدارک مربوطه برای او ارسال شود.

البته در صورتی که مدارک گمشده بیش از یک مورد باشد و به عنوان مثال کیفی حاوی چند کارت پیدا شده باشد فرد ملزم است به ازای دریافت هر یک از مدارک دیگر مبلغی بیش از 1000 تومان نیز پرداخت کند.

قرار است در آینده ای نه چندان دور در قالب سرویس پست یافته امکانی در نظر گرفته شود تا کاربران این سرویس به صورت الکترونیکی بتوانند با ورود اطلاعات مربوطه، آدرس خود را اعلام کنند تا مدارک از طریق شرکت پست برای او ارسال شود.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۷
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
لطفا در مورد اقداماتی که باید برای مدارک مهمی که گم می شوند و اصلا پیدا نمی شوند، انجام دهیم هم توضیحاتی بدهید. مثلا اگر کارت ملی گم شود، تنها درخواست المثنی، باعث جلوگیری از سوء استفاده پیدا کننده کارت ملی اولیه می شود یا باید اقدامات دیگری نیز انجام داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
یه لینک هم می گذاشتی عزیز دل برادر
زینال بندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
چ کاسبی میخوان راه بندازن ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
شما زجمت نوشتن این خبر کشیدید بهتر بود لینکش را هم میگذاشتید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
ما که رفتیم همون اول 40 هزار تومان ازمون گرفتن بعد برای هر کارتی هم سه هزار تومان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
لطفا در مورد اقداماتی که باید برای مدارک مهمی که گم می شوند و اصلا پیدا نمی شوند، انجام دهیم هم توضیحاتی بدهید. مثلا اگر کارت ملی گم شود، تنها درخواست المثنی، باعث جلوگیری از سوء استفاده پیدا کننده کارت ملی اولیه می شود یا باید اقدامات دیگری نیز انجام داد.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
دستشون درد نکنه! من یه بار مدارکم سرقت شد. هر هفته سایتشون رو چک می‌کردم. تا اینکه بعد از شش ماه کارت پایان خدمتم رو پیدا کردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
این هم شد خبر دادن؟
آدرس سایت و ... رو میدادین بدرد کسی بخوره نه همینجوری برای اینکه دور هم باشیم خبری بدین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
میبایست به طرق مختلف این خدمت اطلاع رسانی شود تا هم گم کنندگان و پیدا کنندگان مطلع شوند و پیدا شده را به پست دهند .

مردم هم روی وسایل ارزشمند خود و یا در کیف خود ادرسی بگذارند .


پیشنهاد میشود امحاء نکنند به مان صادر کننده کارت ارسال نمایند و انها هم همت کنند و موقع مراجعه جهت صدور المثنی به انها اطلاع دهند .

مثلا طلا و جواهرات را هم امحاء میکنند.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
بنده نسبت به عملکرد پست یافته معترضم و از اداره پست میخواهم پاسخگو باشد، چرا روابط عمومی محترم پست می فرمایند پس از شش ماه مدارکی که در اداره مذکور باقی بماند امحا می شود در حالی که تاریخ یافته شدن مدرک و ثبت آن در سامانه پست یافته برابر نیست؟ تاریخ یافتن شناسنامه فرزندم را در سایت مذکور 94/2/14 ثبت کردند در حالیکه امروز که برای چهارمین بار از روی نا امیدی به سامانه پست یافته سر زدم و مشاهده کردم مدرک مورد نظر پیدا شده از شش ماه گذشته است که این در حالیست که ما در طول مدت تابستان سامانه را چک کرده بودیم ولی چیزی نیافتیم . چرا تاریخ یافته شدنش 94/2/14 ثبت شده چرا؟ اگر اداره محترم پست کارش را دقیق و بموقع انجام دهد باید تاریخ ثبت خبر پیدا شدن مدرک در سامانه را هم در صفحه مورد نظر ثبت نماید.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟