آرم «L.E.Z» متعلق به خودروهای زیر ۲۰ سال

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آرم طرح ترافیک و مجوز ورود به محدوده «L.E.Z» به خودروهای ۲۰ سال به بالا تعلق نمی‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۶۷۶۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 27 December 2015
|
9668 بازدید
|
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آرم طرح ترافیک و مجوز ورود به محدوده «L.E.Z» به خودروهای ۲۰ سال به بالا تعلق نمی‌گیرد.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره ممنوعیت ورود خودروهای فاقد استاندارد در طرح ال.ای. زد، اظهار داشت: اصل موضوع در این طرح حرکت به سمت رعایت قانون است یعنی آنچه داریم ولی به آن عمل نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی در طرح «L.E.Z» صحبت از طبقه‌بندی خودروها می‌شود به این معناست که خودروهای فاقد صلاحیت اجازه تردد در محدوده تعیین شده را ندارند. در سایر شهرهای دنیا از سال‌ها پیش به همین صورت عمل می‌شد اما در کشور ما به تازگی قرار است این کار انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: نباید به هر خودرویی اجازه تردد در شهر بدهیم و بعد بگوییم چرا وضعیت آلودگی هوا به این شکل درآمده است. اگر همه آزادی‌ها برای تردد خودروها وجود داشته باشد، ساخت انواع تونل و بزرگراه نیز بی فایده است.

وی افزود: خودرویی که 25 سال از عمر آن می‌گذرد دارای تکنولوژی کاربراتوری است و استاندادرهای لازم را ندارد؛ با توجه به اینکه یکی از آیتم‌های ورود به طرح «L.E.Z» داشتن برگه معاینه فنی خودرو است، طبیعی است که نه تنها این دسته از خودروها مجاز به ورود به محدوده نیستند بلکه آرم طرح ترافیک نیز به آنها تعلق نمی‌گیرد.

دنیامالی تصریح کرد: در عین حال معتقدیم برای اینکه به مردم فشاری وارد نشود باید به صورت مرحله‌ای اقدام به خروج خودروهای فرسوده و با عمر بیشتر از 20 سال کرد.

به گزارش تسنیم، در طرح «L.E.Z» یا همان محدوده کم انتشار آلاینده، تردد خودروها بر مبنای زوج و فرد بودن پلاک خودرو دیگر ملاک تردد نخواهد بود و ممنوعیت تردد خودروها براساس شدت آلایندگی خودرو خواهد بود. بر این اساس خودروها به 4 رنگ قرمز، زرد ، سبز و آبی تقسیم بندی می‌شوند به عنوان مثال گروه قرمز به عنوان خودروی بسیار آلاینده معرفی شده و به ترتیب از شدت آلایندگی‌شان کاسته می‌شود.

براساس این طرح در مواقع شدت آلودگی هوا محدودیت تردد براساس رنگ بندی خودروها صورت می‌گیرد. به طوری که خودروهای قرمز که خودروهای کاربراتوری هستند و میزان آلایندگی شان بسیار بالاست اجازه تردد در هسته مرکزی شهر را نخواهند داشت. همچنین خودروهای زرد، خودروهایی هستند که به سن فرسودگی نزدیک بوده و خودروهای سبز، خودروهایی هستند که استاندارد بیش از یورو 2 دارند که برای این دسته از خودروها نیز در شرایط اضطرار آلودگی هوا محدودیت تردد در هسته مرکزی شهر در نظرگرفته می‌شود.

خودروهای آبی، خودروهای دارای استاندارد یورو 5 و خودروهای هیریدی هستند که حداقل محدودیت را خواهند داشت.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
دقت کنید: "در سایر شهرهای دنیا از سال‌ها پیش به همین صورت عمل می‌شد اما در کشور ما به تازگی قرار است این کار انجام شود."
چرا همه ی معیارهای خودروهای ما را با کل دنیا مقایسه نمی کنید و فقط به این بنداکتفا می کنید؟؟؟ اگر قرار است قیاسی صورت بگیرد باید مرزهای کشور به روی خوروهای خارجی و بدون عوارض گمرکی باز شود... کاری که در کل دنیا!!!! انجام می شود....!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
اگر مبنا سن خودرو باشد، معاینه فنی به چه منظوری خواهد بود؟
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
فقط يك سوال پيش مي يايد آگر به بهانه طرح ترافيك مي گوييم مانع از ورود خودروها به داخل طرح مي شويم تا ميزان آلودگي آن منطقه كمتر شود آيا با گرفتن پول و دادن مجوز طرح ترافيك آن وقت آن خودرو حتي خودرو نو ديگر آلودگي ايجاد نمي كند؟؟؟
کارگر تراورس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بازم خوش بحال پول دارها، ما قشر کارگر و مستضعف باید جور اجرای این طرح رو بکشیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
یعنی باز هم پولدارها مجوز تردد خواهند داشت. اگر دل شما برای آلودگی هوا می سوزد خودروی برقی وارد کنید و تعرفه گمرک را بردارید تا همه مردم خودروی با آلایندگی کم را با قیمت یک پراید بخرند
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
ما بدبختهایی که بیماری خاص داریم وخودرویمان مثل پولدارا مدل بالا نیست باید چکار کنیم واینطور که به نظر می رسد بازهم پولدارها ومرفها دنیا به کام انها است ...زندگی /پول /ماشین/حقوق بالا /کار راحت/ مسافرتهای ان چنانی /غذاهای ان چنانی /خانه ان چنانی/و....و....و....وما هیچ؟؟؟؟!!!!
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
به نظر من در شرایط امروز درصد خودرو هایی که سن بالای 20 سال دارن حداقل در شهر تهران رقم بالایی نیست که با جلوگیری از تردد آنها در نقاط شلوغ تهران بشه کاری کرد .
حداقل اگر سن 10 سال رو میگفتن یه چیزی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
طرح L.E.Z بزرگترين عيبش اين است كه فقط به آلودگي هوا توجه مي كند و به ترافيك بي توجه است.
فرض كنيد يك ميليون خودروي هيبريدي در تهران موجود باشد.
به موجب اين طرح همه آنها مي توانند به مركز شهر بروند.
آنوقت ببينيد چه ترافيكي درست مي شود. هر چند كه هوا را زياد آلوده نمي كنند ولي ترافيك در مركز شهر قفل مي شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بنده یک خودروی تویوتای کابراتوری مربوط به سال 92 میلادی دارم. بنابر اظهار کارشناس معاینه فنی خودرو ، میزان آلودگی این خودرو از سمند انژکتوری کمتر است.
بهتر است کمی به فکر تولیدات نوی از رده خارج داخلی بکنید که بلای جان مردم ایران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
حداقل یک طرحی باری اسقاط خوردوهای فرسوده درنظر بگیرید .
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟