بازدید 18848

گربه مومیایی عهد فراعنه مصر

باستان‌شناسان ترکیه در یک انبار قدیمی در نیغده ترکیه مومیایی عجیبی کشف کردند.
کد خبر: ۵۶۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 10 February 2016
باستان‌شناسان ترکیه در یک انبار قدیمی در نیغده ترکیه مومیایی عجیبی کشف کردند. مومیایی کشف شده موجودی دارای دندان‌های تیز و دمی شلاقی بوده که کارشناسان حیات‌وحش نتوانسته‌اند آن را به هیچ‌گونه‌ای از جانداران نسبت دهند.

به گزارش روزنامه ایران، دکتر لیدیا مک نایت از کارشناسان دانشگاه منچستر می‌گوید، در نخستین نگاه به مومیایی آن را می‌توان موجودی شبیه به گربه‌های امروزی دانست؛ اما برخی از اندام‌های آن با گربه‌های امروزی متفاوت هستند.طول بدن این حیوان مرموز به یک متر می‌رسد که برای یک گربه اهلی غیرعادی است.

گربه مومیایی عهد فراعنه مصر

این فرضیه وجود دارد که مومیایی شاید متعلق به گربه‌ای در عهد فراعنه مصر باشد.

درحال حاضر باستان‌شناسان زیادی در حال انجام تحقیقات بیشتری روی این مومیایی هستند. این مومیایی در زیرزمین یک انبار کشف شده است.دکتر آیدین توپکو استاد تاریخ طبیعی می‌گوید: در حال بررسی تصاویر مومیایی هستیم که به نظر می‌رسد گوشتخوار بوده است.جمجمه حیوان مرموز شباهت‌های خاصی به یک گربه دارد اما طول بدن و شکل دم آن بسیار متفاوت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۰
"در حال بررسی تصاویر مومیایی هستیم که به نظر می‌رسد گوشتخوار بوده است"

واقعاً زحمت کشیدن...
از شکل دندونهاش مشخصه که گوشتخوار بوده...
خیلی به خودشون فشار آوردن...

به نظر من یگ گربه وحشی بوده
عنوان جعلی با متن تناسبی نداره. گربه مومیای ترکیه چه ربطی به فراعنه مصر داره؟
"گربه مومیایی عهد فراعنه مصر " بدون پارچه کتانی و در ترکیه؟ جثه ،بدن و گوشهای حیوان مشابه سگ می باشد. فرم بدن حاکی از مرگ در اثر سرما یا گرمای زیاد دارد. بدن بدلیل قرار گرفتن در شرایط خشک، آب از دست داده و به این شکل درآمده.چشمها تخلیه نشده بلکه خشک شده اند.
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
ترکها در این شبیه سازیها ید طولائی دارند از کشف کشتی نوح بگیر تاآرامگاه ملا نصرالدین !!وهمه این کلک بازیها برای جلب توریست است ولا غیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
پوارو ... ببخشید شرلوک..
:)
گربه به طول یک متر؟؟ خوب احتمالاً یوزپلنگ باشه.
اینکه اون مویایی بوده یتا نه مورد تایید نیست چون عصر فراینه به منطقه ترکیه کنونی محدود نمیشده و از محدوده حکومت باستانی دوره مصر بسیار دوربوده است و نباید این را قبول کرد زیرا با منطق همخوانی ندارد. و در ثانی نمگر میشود باور کرد همچون میایی در کشو.ر ترکیه کشف شود .....فکر کنم از فردا هم شاهد کشف مومیایبی سلیمان سلطان باشیم
مشخصه که از اهرام دزدیده بودن و تو زیر زمین قایم کردن
شاید هم از ایران رفته باشه ترکیه هیچی بعید نیست
فکر کنم مطالعه کنندگان تابناک همه توی یه زمینه تخصص دارن .... خداییش تابناک بیچاره هرچی میگه بعضیا یه نظرای عجیبی میزارن که آدم میخاد ..........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل