در حالی که کمتر از یک ماه دیگر تا بازیهای تیم ملی در رقابتهای انتخابی جام جهانی باقی مانده است، اسپانسر روی پیراهن تیم ملی در هالهای از ابهام قرار دارد.
به گزارش تابناک ورزشی، پیش از این صحبت از تمدید قرارداد با شرکت به اصطلاح آلمانی آلشپورت مطرح میشد اما فدراسیون فوتبال در بیانیهای ابهام برانگیز از قطع همکاری با این شرکت خبر داد.
شرکت آلشپورت سالها است که اسپانسرینگ تامین پیراهن تیم ملی و البته بیشتر باشگاههای لیگ برتری را در اختیار دارد و در این مدت همیشه همکاری این شرکت با فوتبال ایران حرف و حدیثهای زیادی به همراه داشته است. حالا معلوم نیست تکلیف این موضوع در شرایطی که تیم ملی باید در نوروز، مقدماتی انتخابی جام جهانی را تمام کند ، چه میشود.
در این بین گفته میشود قرارداد آلشپورت با فدراسیون فوتبال توسط حراست وزارت ورزش فسخ
شده است. رضا حسنی خو ، مدیر کل حراست ورزش و جوانان نه این خبر را تأیید و نه تکذیب میکند: ما از فدراسیون فوتبال خواستیم که اسپانسر پیراهن تیم ملی را از طریق مناقصه انتخاب کند. ما اعتقاد داریم تنها در این شرایط است که اصلحترین برند برای پیراهن تیم ملی انتخاب میشود. هرگز بحث ما این نبود که آلشپورت برند بدی است بلکه ما گفتیم اسپانسر پیراهن تیم ملی باید از طریق بازار رقابتی انتخاب شود. برای ما اصلاً این که کدام شرکت قرار است در مزایده برنده شود اهمیتی ندارد.
حسنی خود در پاسخ به این سؤال که گفته میشود آلشپورت در فوتبال ایران مرتکب تخلفاتی شده هم گفت: چنین چیزی درست نیست اما در آیین نامه تجاری فدراسیون فوتبال آمده که اسپانسرها باید از طریق مزایده انتخاب شوند و ما هم خواستیم به قانون عمل شود.
گفته میشود در حال حاضر شرکت ایتالیایی GIVOVA و دانمارکی HUMMEL برای قبول اسپانسرینگ پوشاک تیم ملی ابراز تمایل کردهاند ولی با لغو تحریمها این احتمال وجود دارد برندهای بزرگ تولید پوشاک برای اسپانسرینگ پیراهن تیم ملی وارد مزایده شوند.
البته با توجه به این که قرار است در اردیبهشت ماه سال 95 انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود، ممکن است رییس جدید فدراسیون فوتبال بخواهد با برند مورد نظرش که درآمد خوبی برای این فدراسیون داشته باشد قرارداد امضا کند.