بازدید 3012
بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت؛

نوسان بازار سرمایه در هفته اول اسفند 95

معامله‌گران بازار سرمایه، نظاره‌گر معاملات پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی بودند، بازاری که با نزدیک شدن به انتشار بودجه‌های برآوردی ۹۶ از هم‌اکنون به آینده خودرویی‌ها امیدوارتر شده است.
کد خبر: ۶۷۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 24 February 2017
معامله‌گران بازار سرمایه، نظاره‌گر معاملات پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی بودند، بازاری که با نزدیک شدن به انتشار بودجه‌های برآوردی ۹۶ از هم‌اکنون به آینده خودرویی‌ها امیدوارتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی با افزایش ۴۰۹ واحدی به عدد ۷۷ هزار و ۵۹۹ واحد رسید این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۷۱ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۶۵۱ واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۳۲۸ میلیارد تومان بالغ شد که در بازار نقدی این بورس به عدد ۱۸۳ میلیارد تومان نرسید این درحالی است که ۹۷۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۶ هزار و ۲۴۳ نوبت داد و ستد شد.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت ارتباط سیار ایران با ۵۷ واحد پالایش نفت بندرعباس با ۴۶ واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۴۲ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند این درحالی است که معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت بانک ملت با ۲۱ واحد، سرمایه‌گذاری قدیر با ۱۵ واحد و کالسیمین با ۸ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 بازار سهم بازاری متعادل و توأم با افزایش تقاضا در برابر عرضه سهام بود که همزمان با توقف اغلب نمادهای معاملاتی برای تعدیل سود برآوردی در بودجه سال ۹۶ شاهد افزایش خوش‌بینی‌ها به عملکرد خودرویی‌ها در پایان سال مالی جاری بود، بازاری که انتظار طولانی برای بازگشایی نماد معاملاتی بانک صادرات در واپسین روزهای باقی مانده تا پایان سال به نظر از درجه اهمیت بالای آن افتاده است.

***در دومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت، با افزایش ۵۹ واحدی به عدد ۷۷ هزار و ۶۵۸ واحد رسید این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۶۷ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۷۱۸ واحد را به نمایش گذاشت این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۲ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۹۶ واحد متوقف شد.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۷۱۱ میلیون و ۸۱۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۵ هزار و ۵۸۹ نوبت داد و ستد شد.

در گروه پالایشی‌ها، پالایش نفت تهران در حالی معاملاتی متعادل را در دامنه نوسان مثبت قیمتی نظاره‌گر بودند که با اقبال خریداران اغلب حقیقی روبرو است، از سوی دیگر افزایش قیمت اوره گرانول در بازارهای جهانی و همچنین آمونیاک و نیز رشد قیمت این محصول از ابتدای سال جاری، تاکنون باعث شد تا گروه پتروشیمی‌ها مورد توجه معامله‌گران بازار قرار گیرند.

بازار سرمایه، بازاری متعادل بود که معامله‌گران در گروه‌های شاخص‌ساز به دنبال نقد کردن بازدهی‌ها و در مقابل جایگزینی با سهام شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین در بازار دوم بورس بودند.

*** در سومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۳۹ واحدی به عدد ۷۷ هزار و ۶۹۸ واحد رسید این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش ۴۱ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۷۶۰ واحد دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۴۱ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۱۳۸ واحد دست یافت این درحالی است که شاخص بازار اول با کاهش ۳۷ واحدی به عدد ۵۵ هزار و ۴۴ واحد رضایت داد که شاخص بازار دوم با افزایش ۴۵۲ واحدی به عدد ۱۶۵ هزار و ۹۵۹ واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۶۴۹ میلیون و ۶۶۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۰ هزار و ۱۷۲ نوبت داد و ستد شد.

بازار سرمایه، شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجم بود که همسو با تحرک بازارگردان‌ها در گروه‌های شاخص‌ساز بازار شاهد تکاپوی معامله‌گران در گروه پالایشی‌ها و همچنین تک سهم‌های بازار دوم بورس و شرکت‌های کوچک بازار سهام بودند.

*** در چهارمین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۱۰۲ واحدی به عدد ۷۷ هزار و ۸۰۰ واحد رسید این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۵۹ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۸۱۹ واحد رسید، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۰۰ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۲۳۹ واحد رسید.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شد این درحالی است که در بازار نقدی، این ارزش در حدود ۲۹۸ میلیارد تومان رسیده که حاصل دست به دست شدن ۱ میلیارد و ۳۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۲۷۲ نوبت داد و ستد شد.

گروه معدنی ها، فرمول جدیدی برای تعیین حق انتفاع معادن سنگ آهن در حالی در دست تدوین است که به نظر می رسد این فرمول به بودجه سال ۹۶ دولت نرسد، سنگ آهنی ها هم‌اکنون فرمولی را در رایزنی با ایمیدرو در دست دارند که براساس آن امتیازهای تشویقی برای کاهش نرخ حق انتفاع معادن در کنار بحث آزادسازی نرخ سنگ آهن مبتنی بر نرخ جهانی منهای ۳ درصد فروش داخلی را برنامه‌ریزی می کنند.

بازار سرمایه، بازاری متعادل، اما اندکی پرحجم‌تر از روزهای گذشته بود که در بیشتر نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو نوسان داشته است.

*** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۴۶ واحدی به عدد ۷۷ هزار و ۸۴۷ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱۱ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۸۳۱ واحد رسید، همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۳۲ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۲۷۲ واحد دست یافت، شاخص بازار اول با افزایش ۹ واحدی به عدد ۵۵ هزار و ۱۰۹ واحد رسید، شاخص بازار دوم با افزایش ۲۳۲ واحدی به عدد ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۷۷۸ نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام؛ بازاری متعادل را سپری کرد که همسو با بازارگردان‌های سهام شاهد اقبال خریداران سهام به گروه خودرویی ها و تک سهم‌های گروه پتروشیمی همسو با رشد قیمت‌ها در هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم