پرده برداری مشایی از مأموریت احمدی نژاد: رساندن نظام به شرایط انقلابی سال 57

در حقیقت یادداشت مشایی و تلاش احمدی نژاد و یارانش برای مشابه سازی شرایط امروز نظام با سال های پایانی حکومت طاغوت را می توان پرده برداری از مأموریت احمدی نژاد و اطرافیانش برای رساندن نظام به شرایط انقلاب و سال 57 دانست. شاید اگر بخواهیم صریح تر در ارتباط با یادداشت اخیر مشایی و سابقه دولت احمدی نژاد سخن بگوییم، باید پرسید، این گونه رفتارها، سخن گفتن ها و تحلیل های آنان حاکی از آن نیست که این جریان مأموریت داشته که حتی در هشت ساله زمامداری کشور را به چنین شرایطی برسانند؟ آیا حالا که موفق نشدند برای اجرای این سناریو در سال های پس از مسئولیت نیز تلاش می کنند؟
کد خبر: ۷۶۶۱۰۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 20 January 2018
|
44205 بازدید
|

اعتراضات اخیر مردمی فتح بابی بود برای افشای نقش برخی افراد در این اتفاقات، تا جایی که اعلام شد یک مسئول سابق و سایت او که این روزها زبان به مخالفت خوانی نسبت به اصل و ارزش های نظام گشوده احتمالا در این اتفاقات نقش داشته و نیروهای امنیتی در حال بررسی مسأله ذکر شده هستند.

به گزارش «تابناک»؛ احمدی نژاد و اطرافیانش طی روزهایی که اعترضات مردمی مطرح شد، روزه سکوت گرفته بودند، اما وقتی دیدند که اقداماتی برای رفع مشکلات مردم معترض صورت گرفت و با سوء استفاده کنندگان از این اعتراضات نیز برخورد و بساط اعتراض نیز جمع شد، تلاش کردند تا فضا را تند کنند، به گونه ای که در این راه قدم به قیاس شرایط نظام اسلامی با سال های پایانی رژیم طاغوت گذاشتند.

«اسفندیار رحیم مشایی» مراد احمدی نژاد و یکی از نزدیک ترین افراد به او که رئیس دولت های نهم و دهم سختی های زیادی در راه حمایت از او متحمل شد و هیچ گاه حاضر نشد، خط خود را از او جدا کند، با نوشتن یادداشتی اولین واکنش جدی یاران احمدی نژاد به اتفاقات اخیر را نشان داده، ولی به گونه ای که رسما انقلاب اسلامی را در وضعیت مشابه سال های پایانی رژیم طاغوت قلمداد کرده است.

پرده برداری مشایی از ماموریت احمدی نژاد: رساندن نظام به شرایط انقلابی سال 57

رئیس دفتر احمدی نژاد در دولت دهم که او مقاومت های زیادی را برای گماردنش در مقام معاون اولی دولتش از خود نشان داد، امروز بیشتر چهره اش را نمایان کرده و با متنی که به نگارش درآورده نشان داده است، خیلی تحلیل هایی که آن زمان هم در مورد خطرناک بودن تفکر آنان به نگارش درمی آمد، بی دلیل نبوده است؛ وقایع و اتفاقات اخیر ر با سال ۵۷ مقایسه کرد.

احمدی نژاد و یارانش که این بار استراتژی خود را برای ایجاد دو قطبی غنی و فقیر در حالی مطرح کردند که مردم سابقه اقدامات آنها را دیده بودند و البته به دلیل برخی جرایم مالی درگیر پرونده هایشان بودند؛ وقتی تلاش های خود را برای اهریمن سازی و ایجاد دو قطبی ناکام دیدند و بدنه مردمی را پشت سر خود ملاحظه نکردند، دست به رفتارها و موضع گیری های تندتری کردند تا شاید بدین واسطه بتوانند اندک پشتوانه مردمی برای خود ایجاد کنند.

هرچند در شرایط عصبانیت رئیس جمهور سابق و یارانش به دلیل محکومیت هایی که از ناحیه جرایم و تخلفات مالی و ... در انتظار خود می دیدند، تلاش می کردند با طرح موضوعات حاشیه ای و بگم بگم ها با این رویکرد که در جریان دولت پرونده هایی علیه برخی افراد جمع آوری شده که در صورت برخورد با آنان این پرونده ها رو خواهد شد، اما در حقیقت این موضوع هم ادعایی بیش و ایجاد سدی برای جلوگیری از برخورد احتمالی با آنان نبود.

آنها حالا اعتقاد خود را در مورد نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری صریح تر عنوان می کنند؛ هرچند منتظر نشستند تا نتیجه اعتراضات اخیر و موج سواری برخی روی این اعتراضات را ببینند، شاید بتوانند از این نمد برای خود کلاهی ببافند، اما به ثمر ننشستن پیش بینی های احتمالی آنان از نتایج این اعتراضات آنها را واداشته که صریح نظر خود را بگویند. موضوعی که از زبان مشایی عنوان شده است. بر اساس اعتقاد آنان «نظام جمهوری اسلامی در سال پایانی‌ خود قرار دارد»؛ ادعای پوچی که مشابه این گونه ادعاها در زمان دولتداری احمدی نژاد و یارانش کم دیده نشد.

در جریان مناظره های انتخاباتی سال 1388 «میرحسین موسوی» در مناظره با احمدی نژاد و در جواب آمارها و سخنانی که رئیس دولت وقت از اقدامات و عملکرد خود و دولتش می داد، خطاب به مردم گفت، «مردم دارند شما را فریب می دهند، متأسفانه با جریانی مواجه هستیم که صاف توی چشم شما نگاه می کند و دروغ می گوید!» احمدی نژاد و تیمش را می توان جزو پدیده هایی خواند که اگر شما علم و اطمینان به این داشته باشید که حق با شماست، باز هم خود را محق و صاحب حق می دانند، حتی اگر شده به خلاف واقع گفتن متوسل شوند.

حالا آقای مشایی که هشت سال با یار غار امروز و دیروزش زمام دولت را بر عهده داشته اند و بسیاری از مشکلات امروز حاصل اقدامات و عملکرد آنهاست به طور کلی پای خود را کنار کشیده و بر این عقیده اند که نظام و دیگران باعث و بانی مشکلات امروز هستند. باید خطاب به آقای مشایی گفت که به فرض صحت ادعای تو، چه کسی بیشترین نقش را در مسائل و مشکلاتی که عنوان کرده و خواستار عذرخواهی بابت آن شده اید، دارد.

آیا روند نزول اخلاق چه در سطح جامعه چه در بین سیاسیون با طرح ادعاهای واهی علیه دیگران و بدون سند و مدرک، نابودی اقتصاد کشور با طراحی پروژه های خلق الساعه و بدون بازده، بالا رفتن 5 برابری قیمت دلار، افزایش یک شبه و چندبرابری قیمت خودرو، گرانی های بی حد و حصر و هر روزه مواد غذایی، اختلاس های بی سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی، هدر دادن حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی طی هشت سال، انزوای بین المللی و صدور قطعنامه های پی درپی علیه کشور، افزایش شکاف فقیر و غنی، ایجاد دو قطبی بین مردم از هر نوعش و مسائل زیادی از این دست را مگر غیر از این است که شما و دولت بهار مسببش بودید؟ حالا به جای پاسخگویی، مدعی هم هستید؟

در حقیقت یادداشت مشایی و تلاش احمدی نژاد و یارانش برای مشابه سازی شرایط امروز نظام با سال های پایانی حکومت طاغوت را می توان پرده برداری از مأموریت احمدی نژاد و اطرافیانش برای رساندن نظام به شرایط انقلاب و سال 57 دانست. شاید اگر بخواهیم صریح تر در ارتباط با یاداداشت اخیر مشایی و سابقه دولت احمدی نژاد سخن بگوییم، باید پرسید که این گونه رفتارها، سخن گفتن ها و تحلیل های آنان حاکی از آن نیست که این جریان مأموریت داشته که حتی در هشت ساله زمامداری کشور را به چنین شرایطی برسانند؟ آیا حالا که موفق نشدند برای اجرای این سناریو در سال های پس از مسئولیت نیز تلاش می کنند؟

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۷۳
انتشار یافته: ۸۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
عجب؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ان شاءالله
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
واقعا از شما زشته تابناک جون
سوشیانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مسبب اصلی وضعیت آشفته امروز بی برنامگی هشت ساله دوران دولت بهار هست
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
محمود فدای جانم

جنایتکار بزرگ اقتصاد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اشتباهی مثبت دادم
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
احمدی نژاد زیاد پشت پرده نداره!!
پشت پرده ها ماله دولت بقیه آقایون هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تابی جان چرا پرونده سازی می کنی..
رساندن حکومت به شرایط انقلاب با استنباط و تشخیص حال شرایط خیلی فرق می کند...
خیلی از عقلا این نظر رو دارند...
ضمن اینکه وقتی حلقه دوستان کوچک و کوچکتر می شود...
تابی ؟الان کدام ریس جمهور یا نخست وزیرایران دقیقا مورد تایید انقلاب بیون هستند؟
نام ببرم؟؟؟
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اینکه کشور مثل اولای انقلاب بشه که عالیه...دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
له کردی با این کامنت نویسنده رو له له
مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تابناک چی میگی؟
کیا بودن که از قطعنامه های شورای امنیت توسط احمدی نژاد حمایت کردن و تو صدا وسیما داعم میگفتن که تحریمها روی ما اثر نداره و گزارش میگرفتن از مردم که بگین آره
تحریمها روی ما اثری نداره. حالا همونا مدعی احمدی نژاد شدن و میخوان محاکمش کنن. شما اگه راستگو بودین و شجاع همون موقع جلوشو میگرفتین.واقعا که.
گیج و مبهوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
درود بر مشایی!

آخر نفهمیدیم میرحسین جاش باید توی زندان باشه یا یه پیش گو و خیرخواه انقلابه!!

حالا که احمدی نژاد داره از اصولگرا ها دور و دور تر میشه . عده ای که دشمن میرحسین بودن از صحبتاش استفاده میکنن برا تخریب احمدی نژاد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اگر دین ندارید حد اقل ازاده باشید امام حسین (ع)
نویسنده این مقاله آزاده هم نیستی
چون اینهمه افترا تهمت را چگونه می خواهید
جوابگو باشید خدا میداند
دکتر احمدی نژاد در قلب مردم ازاده جای دارد
معاویه هم چون شما بسیار سعی کرد
حضرت علی (ع) را بین مردمش بد جلوه دهد
ایا موفق شد؟! بدانید شما هم موفق نخواهید شد
چون حق حقیقت با احمدی نژاد است
شما به ره باطل قلم فرسایی میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
با این قیاس بیجا حالم رو به هم زدی
دیگه احمدی نژاد شد مثل حضرت علی؟!!!!
نمیدونم چرا بعضیها نمی‌خواهند بفهمند که این آقا خائن به انقلاب است.
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات