ایران جزو ۱۰ کشور پر تصادف دنیا

کد خبر: ۷۹۳۶۳۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵ 26 April 2018
|
10305 بازدید
|
۲

بخارایی، گفت:‌ ایران با 16 هزار نفر کشته در سال گذشته جزء 10 کشور پر تصادف در دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد بخارایی رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در نشست خبری دیروز خود با اشاره به روز ملی حمل‌ونقل، اظهار کرد: روز ایمنی حمل‌ونقل در سال 96 برای اولین بار در تاریخ تقویمی کشور به مناسبت ارائه فعالیت‌های حمل‌ونقلی و نیز ارائه دستاوردهای ایمنی تعیین شده است.

وی در ادامه افزود: در سال 96، 16 هزار نفر به دلیل سوانح رانندگی کشته و 300 هزار نفر مجروح و معلول رانندگی ثبت شده است.

بخارایی اظهار کرد: برای اولین بار میزان افزایش و یا کاهش کشته‌ها را اعلام نمی‌کنیم، زیرا هر چقدر میزان کشته‌ها کاهش یابد آمار ایده‌آلی وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: علی‌رغم تمامی اقدامات همه جانبه در نوروز و آماده باش کامل نیروهای راهداری و نظارتی، امسال نیز مانند سال گذشته تعداد کشته‌ها قابل توجه بوده است.

وی گفت: ایمنی راه‌ها و جاده‌های کشور نیازمند عزم ملی است و کاهش میزان کشته‌های رانندگی از دغدغه‌های اصلی ما به شمار می‌رود.

بخارایی ادامه داد: خوشبختانه توانسته‌ایم میزان کشته‌ها را از 27 هزار نفر در سال 94 به 16 هزار نفر در سال 96 کاهش دهیم، ولی این یک رکورد خوب برای ما نیست.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: آماری که به عنوان کاهش کشته‌ها مطرح می‌کنیم درست نیست، زیرا که ما آمار افزایش کشته‌ها را می‌دهیم، 16 هزار کشته‌ در یک سال آمار اسفناکی برای کشور ایران به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ایمنی دست یافتنی است و ما باید حمل‌ونقلی را برای کشور فراهم کنیم که بدون حادثه باشد و برای آمار بدون کشته‌ جاده‌ای فعالیت کنیم.
بخارایی، تصریح کرد: ارائه آمار کشته‌ها می‌تواند یک هشدار برای وجود خطر باشد، اما متأسفانه ارائه آمار افزایش کشته‌های جاده‌ای برای مردم و مدیران تبدیل به یک عادت شده است.

وی با اشاره به اینکه موتورسواران و عابران پیاده بیشترین آمار کشته‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: تخلف موتورسواران یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما به شمار می‌رود و این تخلف تبدیل به یک نماد اجتماعی برای کشور شده است.
رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: می‌توانیم با فرهنگ‌سازی و برخورد با تخلف موتورسواران، شاهد کاهش بخش عمده‌ای از میزان کشته‌ها در کشور باشیم.

بخارایی، افزود: متأسفانه دلسوزی و بخشیدن تخلفات و جرایم موتورسواران، زمینه‌ساز افزایش میزان تخلفات در این بخش شده است.
وی افزود: به دلیل توسعه بیرونی شهرها و نیز افزایش تعداد جاده‌ها، آمار 22 درصدی( 3هزار و 600 نفر) کشته‌های عابران پیاده، آمار کمی از حوادث جاده‌ای نیست.
بخارایی با بیان اینکه باید عملکرد و مدیریت کشورهای بدون حادثه را الگو قرار دهیم، گفت: می‌توان با آموزش شهروندان و عابران پیاده بخش بزرگی از حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، یادآور شد: با آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه ملی که جزء کم هزینه‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌رود می‌توان بخش بزرگی از کشته‌های جاده‌ها را کاهش دهیم.
وی افزود: متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های دولتی به این فرهنگ‌سازی نپرداخته‌اند و همین موضوع باعث شده هر ساله بر تعداد کشته‌های جاده‌‌ای افزوده شود.

بخارایی با اشاره به شعار سال "حمایت از تولید داخلی" گفت: باید در بخش خودروسازی از ساخت خودروهای غیرایمن جلوگیری کرد تا بتوانیم با افزایش کیفیت قطعات خودرو، میزان ایمنی خودروها را افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
وای که اگه کار دنیا با حرف پیش می رفت پیشرفته ترین کشور دنیا بودیم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
باز خوبه یه جا رتبه داریم‌!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟