«اوت کوتور / Haute couture» عبارتی فرانسوی به معنای «دوزندگی بالا» یا «دوخت در سطح بالا» یا «فشن سطح بالا» است و به خلق و ایجاد پوشاک و لباسهای انحصاری و سفارشی در صنعت طراحی مد اطلاق میگردد. اوت کوتور همان مُد سطح بالا و درجه یک است که پوشاک آن از ابتدا تا انتها با دست و با پارچههای مرغوب و با کیفیت بالا و گرانقیمت که اغلب پارچههایی غیرمعمولی هستند و با دقت بسیار زیاد در جزئیات و توسط دوزندگان مجرب و توانا دوخته میشوند؛ این کار وقتگیر است و مستلزم تکنیکهای دوخت و دوز دستی ویژهای است. کلمه «کوتور» در زبان فرانسه به معنای «دوزندگی یا دوخت و دوز» است ولی ممکن است به فشن، خیاطی یا سوزندوزی نیز تعبیر شود و همچنین به عنوان مخفف کلمه «اوت کوتور» بکار میرود. کلمه «اوت» در زبان فرانسه به معنای «بالا» است. لباسی که اوت کوتور است اغلب مختص یک مشتری و مطابق با اندازههای او دوخته میشود. با توجه به اینکه زمان، هزینه و مهارت برای هر لباس اوت کوتور صرف میشود، لباسهای اوت کوتور برچسب قیمت ندارند و البته در این سطح از دوزندگی قیمت اهمیتی برای مشتری ندارد. واژه «اوت کوتور» یا «دوخت سفارشی» در اصل به آثار چارلز فردریک ورث که در نیمه قرن نوزدهم میلادی در پاریس تولید میشد اطلاق میشود. در دوران مدرن فرانسه، اوت کوتور نام محفوظی است که فقط شرکتهایی که دارای استانداردهای تعریف شدهای هستند میتوانند از آن استفاده کنند؛ ولی این واژه در کل توصیفی از پوشاک را ارائه میدهد که در سطح بالای مُد و به صورت سفارشی و دست دوز تهیه میشوند، چه در پاریس تهیه شده باشند، چه در پایتختهای دیگر مُد مانند لندن، میلان، نیویورک یا توکیو. «بریونی / Brioni» یکی از برندهای «اوت کوتور / Haute couture» پوشاک مردانه ایتالیایی است که یکی از شرکت های تابعه هلدینگ فرانسوی کرینگ محسوب می شود. این برند کت و شلوار یکی از گران قیمت ترین برندهای کت و شلوار مردانه دنیاست. نازارِنو فونتیکولی (خیاط) و گائتانو ساوینی (کارآفرین)، این کمپانی را در سال 1945 در رم تأسیس کردند و به دوخت و دوز سفارشی کت و شلوارهای مردانه، کلکسیون های پوشاک آماده و تولید محصولات چرم پرداختند. این کمپانی در طول تاریخچه خود، مفاهیم متعددی از جمله فشن شوی پوشاک مردانه، شوی محدود، اوت کوتور پوشاک آماده به دنیا معرفی نموده است. بریونی برای صنعت سرگرمی، دنیای کسب و کار و نهادهای مختلف دنیا، مرجع و نقطه شروع به حساب می آید. از همان ابتدای کار، بریونی در میان شخصیت های دنیای کسب و کار، سران دولتی و رهبران دنیای تجارت، محبوبیت یافت. در سال 1952 اولین فشن شوی مردانه در تاریخ توسط بریونی و در سالا بیانکا در پالاتزو پیتی واقع در شهر فلورانس برگزار شد. در سال 2012 گروه فرانسوی کرینگ این کمپانی را خرید و این برند وارد فاز جدیدی شد. برترین طرحهای بریوبی را در طول سال های 2015 تا 2018 به همراه خط تولید و توضیحات طراحان این برند را در تابناک میبینید و میشنوید.