مهدی کرم پور کارگردان سینما که این روزها فیلم «سوفی و دیوانه» را روی پرده سینماها دارد، درباره شایعه کمک شهرداری تهران به ساخت این فیلم توضیح داده که این شهرداری به او پیشنهاد داده بود اگر پایان بندی فیلم را تغییر دهد، 500 میلیون تومان کمک خواهد کرد اما او این پیشنهاد را نپذیرفته است.
مهدی کرم پور در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران بودجه فیلم «سوفی و دیوانه» را تامین کرده به ایلنا گفت: «به هیچ عنوان شهرداری هیچ سفارشی به ما نداده و در موقع ساخت سوفی و دیوانه یک ریال نیز به ما کمک نکرد. حتی جشنواره فیلم شهر که توسط شهرداری برگزار میشود این فیلم را نمایش نداد! شهرداری به من اعلام کرد که اگر پایان فیلم را تغییر بدهم 500 میلیون تومان به من کمک خواهد کرد اما من این کار را نکردم. متروی تهران نیز از ما برای فیلمبرداری در خطوط مترو پول گرفت. حتی بعد از تغییرات در مدیریت شهری تهران نیز ما خواستیم که چند بیلبورد در شهر به تبلیغات این فیلم اختصاص پیدا کند ولی بازهم هیچ کمکی به این فیلم نشد.»
او در ادامه می گوید: «شهرداری تهران در هیچ دورهای کمکی به ساخت و اکران فیلم سوفی و دیوانه نکرده است. متاسفانه مدیریت فرهنگی در شهرداری تهران کاملاً یک مدیریت رانتی است و امکانات و حمایتها از افراد صورت میگیرد نه آثار و هیچکدام از این حمایتها نیز هیچ زمانی شفاف اعلام نشده است. درحالیکه در همه جای دنیا اگر شما فیلمی درباره شهری مانند نیویورک یا پاریس بسازید، شهرداری آن شهرها قواعد روشنی دارند که از همه به صورت شفاف حمایت میکنند. زمانی در ایران در منطقه آزاد کیش چنین حمایتهایی صورت میگرفت و باعث شد جزیره کیش از طریق سینما در دنیا معرفی شود و حتی در جشنواره فیلم کن نیز فیلمی که در کیش ساخته شده بود، نمایش داده شد. حمایت از فیلمهایی که در حاشیهشان به شهر میپردازند باعث میشود که گردشگری در شهر رونق پیدا کند. امروز شهر تهران مکانهای بسیار دیدنی دارد که متاسفانه حتی برای ساکنان شهر در آن زندگی میکنند نیز شناخته شده نیست و اگر این مکانها معرفی شوند، باعث رونق شهر میشوند.»
کرم پور در پایان از ساخت فیلم های سینمایی در سایر شهر دنیا مثال می زند و می گوید: «مثلاً در فیلم پل چوبی رستوانی را معرفی کردم که امروز تبدیل به یکی از شلوغترین پاتوقهای شهر شده. اگر رمانهای فرانسوی قرن هجدهم توانست پاریس را به عنوان شهر عشاق به دنیا جا بزند، فیلمسازان ایتالیایی نیز توانستهاند شهرهای ایتالیا را به خوبی معرفی کنند، فیلمهایی همچون تعطیلات رمی و زیبای بزرگ نمونه این نوع سینماست. یکی از دلایلی که امروز بیشتر مردم دنیا بدون سفر به شهرهایی همچون پاریس، رم، نیویورک، لندن، این شهرها را میشناسند، معرفی خوب این شهرها توسط هنر است.»