قیمت برخی محصولات نظیر بطری نوشابه در فروشگاههای زنجیرهای و سوپرمارکتها تفاوتی چشمگیر دارد و گاهی در سوپرمارکت دو برابر فروشگاه زنجیرهای فروخته میشود اما چگونه این اتفاق رخ میدهد؟! فروشگاههای زنجیرهای با حذف شرکتهای پخش و درصد این شرکتها از قیمت نهایی این محصول، مستقیماً از کارخانهها به صورت عمده خریداری میکنند و در خرید عمده با تیراژ چند ده هزار تا چندصد هزار محصول، قیمتی به مراتب پایینتر از قیمت درج شده بر روی محصول را طلب میکنند که شماری از کارخانهها برای فروش عمده، این تخفیف قابل توجه را میدهند. گزارشی درباره این شکاف قیمتی را در تابناک میبینید.