بازدید 17725

5 گزینه نهایی شهرداری تهران را بیشتر بشناسید/ رقابت انتخاب شهردار بین دو حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی!

اصلاح طلبان شورای شهر، همچون دو انتخاب قبلی خود برای شهرداری تهران در یک سال گذشته ـ که یکی به دلیل بیماری و دیگری به دلیل بازنشستگی، کرسی عالی مدیریت شهری پایتخت را واگذار کردند ـ این بار هم تلاش زیادی برای انتخاب دموکراتیک از خود نشان دادند و گزینه های زیادی را (سی تن) برای شهردار شدن معرفی کردند، ولی باز هم عده ای محدود در سبد انتخاب نهایی آنها قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۴۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 06 November 2018

اصلاح طلبان شورای شهر، همچون دو انتخاب قبلی خود برای شهرداری تهران در یک سال گذشته ـ که یکی به دلیل بیماری و دیگری به دلیل بازنشستگی، کرسی عالی مدیریت شهری پایتخت را واگذار کردند ـ این بار هم تلاش زیادی برای انتخاب دموکراتیک از خود نشان دادند و گزینه های زیادی را (سی تن) برای شهردار شدن معرفی کردند، ولی باز هم عده ای محدود در سبد انتخاب نهایی آنها قرار گرفتند.

به گزارش «تابناک»؛ شورای شهری ها در میان 30 گزینه اولیه خود برای حفظ ظاهر شعارهای انتخاباتی شان، از چند زن و چند چهره جوان به عنوان افرادی که در لیست انتظار و انتخاب شهرداری قرار گرفته اند، نام بردند، اما همان طور که پیش بینی می شد، نام هیچ یک از این افراد در میان 5 گزینه نهایی قرار نگرفت تا فرصت برای شهردار شدن تنها در انتخاب چند گزینه معدود ـ که از قبل هم قابل پیش بینی و انتظار بودند ـ قرار بگیرد.

مطابق با انتخاب اصلاح طلبان شورا، اعضای شورای شهر تهران با رأی خود آقایان «رسول کشت‌پور» با 14 رأی، «عباس آخوندی» با 11رأی، «پیروز حناچی» با 11 رأی، «غلامرضا انصاری» با 10 رأی و و «سید کامل تقوی نژاد» را با 10 رأی را به عنوان پنج گزینه نهایی شهرداری تهران از میان ١٣ تن انتخاب کردند تا در نهایت یکی از این افراد را به سمت شهردار جدید تهران بزودی معرفی کنند.

گزینه نزدیک به اعتماد ملی باز هم بیشترین رأی را کسب کرد

اولین انتخاب امروز اعضای شورای شهر تهران، یک گزینه کاملا غافلگیرکننده است. اصلاح طلبان شورای شهر «رسول کشت‌پور» شهردار منطقه 2 را با بیشترین رأی به عنوان اولین چهره در بین 5 گزینه نهایی خود معرفی کردند و 14 رأی به او دادند. بر اساس سوابقی که کشت‌پور دارد، گفته می شود، او سابقه بیش از 15 سال فعالیت مستمر مدیریت شهری با عنوان شهردار در شهرهای مختلف استان تهران، ارومیه و همچنین 4 سال به عنوان شهردار منطقه ۲ تهران را در کارنامه خود دارد.

کشت‌پور که از او به عنوان چهره نزدیک به حزب اعتماد ملی نام برده می شود، همچنین مدتی عهده‌دار سمت مشاور عالی سازمان و رئیس هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری کیش بوده است. آخرین جایگاه مدیریتی وی، ریاست هیأت‌مدیره شرکت پارس سازه تأمین، وابسته به شرکت شستاست. کشت‌پور دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و فوق دیپلم حقوق است.

گفته می‌شود کشت‌پور مدتی از خدمت در شهرداری به دور بوده و در سال گذشته بار دیگر به دعوت نجفی شهردار اسبق تهران به سمت شهرداری منطقه 2 منصوب می‌شود. هر چند گفته می شود حتی در صورت انتخاب اعضای شورای شهر، او احتمالا به دلیل بازنشستگی نتواند به عنوان شهردار تهران مشغول به کار شود.

آخوندی و تلاش برای شهردار شدن در تهران

شاید شناخته ترین گزینه در میان 5 انتخاب نهایی اعضای شورای شهر، «عباس احمد آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی باشد که در 5 سال اخیر، یکی از اعضای دولت تدبیر و امید بوده است. او 61 سال دارد و در عراق (شهر نجف) به دنیا آمده است. آخوندی که مورد حمایت حزب اتحاد ملت است، تاکنون مسئولیت های زیادی بر عهده داشته که حداقل در آخرین مورد آن یعنی وزارت 5 ساله به عنوان وزیر راه و شهرسازی توفیقی نداشت و در کانون حاشیه های مربوط به دولت قرار داشت.

آخوندی که باجناق حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» است، در سال های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ معاون سیاسی وزیر کشور وقت یعنی علی‌اکبر ناطق نوری بوده و در سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ در کابینه دوم دولت مرحوم آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» وزیر مسکن و شهرسازی بوده‌ و یکسال قائم قام «علی لاریجانی» در زمان ریاستش بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

آخوندی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88، مشاور «میرحسین موسوی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و از رؤسای ستاد انتخاباتی وی بود. آخوندی در جریان دوره پنج ساله وزارتش 3 بار استیضاح و هر بار موفق به اخذ مجدد رأی اعتماد مجلس شد. وی سرانجام در ۲۸ مهرماه ۱۳۹۷ با انتشار نامه استعفای قبلی خود، رسما از وزارت راه و شهرسازی استعفا داد و رئیس جمهور نیز پذیرفت.

گزینه همیشه مطرح برای شهرداری

«پیروز حناچی» معاون فنی 54 ساله شهرداری تهران و سیاستمدار اصلاح طلب از گزینه های همیشه مطرح برای شهرداری پایتخت بوده و حداقل در جریان دو انتخاب قبلی نام او همواره به عنوان یکی از چهره های مطرح برای تصدی کرسی شهرداری تهران ذکر شده است. حناچی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهرهای تاریخی است.

از حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری نام برده می‌شد. حناچی در 25 مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی «محمدعلی نجفی» شهردار تهران به سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد و از چهره های مورد حمایت حزب اتحاد ملت است.

سومین گزینه حزب اتحاد ملت هم گزینه شهرداری شد

«غلامرضا انصاری» قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران بوده است. وی دارای مدارک دکترای علوم آزمایشگاهی،MPH سالمندی و دکترای مدیریت رفاه اجتماعی است و سابقه نمایندگی مردم مشهد و کلات در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان بهزیستی کشور در سال های ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۰را در کارنامه دارد.

انصاری سفیر ایران در ترکمنستان از ژوئن ۲۰۰۵ تا ۲ اکتبر ۲۰۰۸ بوده و از کاندیداهای تصدی پست شهرداری مشهد از سوی شورای شهر پنجم بود که البته در نهایت رقابت را به تقی زاده خامسی باخت. راه‌اندازی طرح ارمغان بهزیست، تأسیس المپیک ویژه معلولین ذهنی و... از جمله برخی اقدامات او در دوره ریاست سازمان بهزیستی بود.

رئیس مالیات گزینه ای برای همه مسئولیت ها

«سید کامل تقوی‌نژاد» 54 ساله معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور است. او که مورد حمایت حزب اعتماد ملی است پس از پایان تحصیلات خود در دانشکده علوم اجتماعی و مدیریت دانشگاه تهران به عنوان کارشناس اجتماعی در نخست وزیری مشغول به کار شد. وی پیش از این در سمت های اجرایی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر تعاون در دولت خاتمی، عضو هیأت مدیره بانک سپه، مدیر عامل بانک سپه، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیرکل در مجموعه وزارت کشور، وزارت جهاد سازندگی و سازمان ثبت احوال کشور، عضو هیئت مدیره شرکت های سرمایه‌گذاری، بازرگانی و تولیدی بخش دولتی و مدیریت عاملی بانک سپه فعالیت کرده است. وی همچنین در انتخابات مجلس از حوزه تهران کاندیدا بود که صد و هفتاد هزار رأی به دست آورد.

در ۲۲ آذر ۱۳۹۴ با تأیید هیأت دولت، سید کامل تقوی‌نژاد، مدیرعامل بانک سپه، به ریاست سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد. وی اولویت اول این سازمان را اجرای کامل طرح جامع مالیاتی و زمان اجرایی شدن این طرح را بهمن ۹۵ اعلام کرده و در اولین نشست خبری خود سرکشی دولت به حساب‌های بانکی مردم را رد کرد و گفت: کارگروه‌های ویژه مالیاتی فقط حساب‌های بانکی افرادی را کنترل می‌کنند که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط «مشکوک» اعلام شده باشد. این روزها هر پستی خالی می شود نام تقوی نژاد به عنوان یکی از چهره های مطرح برای آن مسئولیت هم شنیده می شود مثلا در جریان انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از او به عنوان یک گزینه جدی نام برده می شد و حالا نام او برای شهرداری تهران مطرح است.

این 5 تن باید در مدت مشخص شده از سوی اعضای شورای شهر تهران گزارش برنامه‌های خود را ارئه دهند تا در نهایت پس از بررسی اعضای شورا یک نفر به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب شود. اما بررسی سوابق آنها نشان می دهد که اصلاح طلبان شورای شهر اسیر رقابت های حزبی و سیاسی اند تا یک انتخاب اصولی و به نفع عامه مردم، چون می توان در حقیقت رقابت انتخاب شهردار را بین دو حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی خواند تا انتخابی برای بهبود وضعیت شهر تهران!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۶
الکی بازی چرا در می ارین ، شهردار اخوندی هستش ، خیلی وقته مشخصه ، هی فیلم بازی کنین برا ملت ،
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
بهترین گزینه برای شهردار شدن
جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتیه
عاقبت رای دادن لیستی!
واقعا ملت ایران .......ترینهای دنیا هستند
آخوندی ؟؟/!!!! با سابقه ای که در وزارت مسکن داستند و باعث این همه گرانی شدند ، آیا باید برود به شهرداری تهران و آنجا را نیز برای همیشه از بین ببرد ؟. اگر ایشان در این پست قرار بگیرد . معلوم می شود که مملکت چه خبر است .
چه مصیبتی است !!!! که سقف توقع مردم باید به اندازه ته کیسه اقایان باشد تهران یک کشور 10 میلیونی است وحداقل به اندازه معاون اول رییس جمهور ظرفیت مدیریتی لازم دارد ، اگر در انتخاب و انتصاب دین حاکم نیست لا اقل ازادگی حاکم باشد.
گم شده ما پیدا شد










ای وای عباس آقای ما هم که در میونشون حضور داره.
تهران به تنهایی به اندازه یک کشور معضل داره
باآخوندی نظریه پرداز علی برکت الله
مردم سرکارند
به گرد پای قالیباف هم نخواهند رسید
سلام
رای ما پیروز حناچی - آخوندی اگر می تونست تو وزارتش موفق بود
متاسفانه اصلاح طلبان این روزها.اصلاح طلبان دوره اصلاحات نیستن اینوهمه قبول دارن کمه ضعیفتر عمل کردن واگر بخاییم دلایلشو بگیم مطمنن با انتشار این پیام نمیرسه ولی خیلیاش اظهر من الشمس، مثلا دورکردن بزرگان این جناح از عرصه مدیریتی وحتی مشورتی حاکمیت کسانیکه حسابشون باتندروهاییکه مشکلات زیادی ببار آوردن جداست والانم اونور مرز مهره ای سوخته شدن. اینا البته با لباس اصلاح طلبی وارد این جریان شدن. اما مشکل بزرگتر اینه که تو بدترین شرایط مسولیت بدست این طیف افتاد که متاسفانه تندروها بیشترین منفعت ازین اوضاع رو دارن میبرن. ولی شگفتی من اینجاست که چرا تابناک چندیس برخلاف رویه گذشته منتقد بی انصاف یا کم انصاف این جبهه شده ظاهرا منافع ملی همیشه باید قربانی منافع جناحی ووو بشه فرقیم نمیکنه . از دوستان اصولگرا وتندروهای اصلاح طلب توقعی نیست ولی ازتابناکیان که اغلب درجهت منافع ملی حرکت کردن تا جناحی،بعیدبوده
کاش یادمون باشه توچه شرایطی بعداز 92قرارگرفتیم وامید مردمرو چکسانی با چه سنگ اندازیها چه درداخل وچه در خارج دارن نامید میکنن
یعنی خوشم میاد که تابناک مثل کیهان خودش را به کوچه .... می زنه کجا نجفی بدلیل بیماری رفت ؟! حالا مشکل شما در اینکه شورا به قانون عمل کرده و دوباره دنبال شهردار جدیده چیه ؟ حتما باید گزینه شما جز کاندیداها باشه ! چطور یاد دموکراسی افتادید ! اما غافلید که اعضای شورای شهر توسط مردم انتخاب و انها هم بر طبق قانون شهردار تعیین می کنند این یعنی دموکراسی شهردار هایی هم که تا بحال انتخاب شدند علیرغم کارشکنی هایی که مردم در جریان ان هستند گرینه های خوبیبودند نجفی و افشانی هم بشدت کاری است الان هم باز به تبعیت از قانون انشا... دوباره گزینه خوبی انتخاب خواهند کرد
در مورد اصلاح طلب های بی کفایت و به خصوص آخوندی کاملا درست تحلیل کردید من مطمئنم آخوندی رای جمع میکنه همونطور که برای استیضاحش رای جمع کرد.
اصلاح طلبان شورای شهر اسیر با یک انتخاب اصولی و به نفع عامه مردم، چون می توان در حقیقت رقابت انتخاب شهردار را بین دو حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی خواند تا انتخابی برای بهبود وضعیت شهر تهران
این روزها هر پستی خالی می شود نام تقوی نژاد به عنوان یکی از چهره های مطرح برای آن مسئولیت هم شنیده می شود
اگه آخوندی بشه من یکی خودم رو از پل کالج آویزون می کنم. ج .ا مردم رو خوب خر گیر اوردی!
چرا دست از پارتی بازی برنمی دارید؟ اخوندی تو وزارت چه گلی بر سرتان زده که حالا شهردار بشود؟ کسیکه استعفا می دهد باید برای همیشه از میدان مدیریت کنار برود. همین کارهای شماست که کشور به این روز افتاده.................
تورا خدا یکی انتخاب کنید که بتواند برای کلان شهر تهران کاری انجام بدهد شهردارتهران باید مردکار وبدون حاشیه باشد وتصمیم گیرنده
اگر اقای اخوندی وزیرخوبی بود دردولت باقی میماند وضع مسکن یکی ازشاهکارهای آخوندی است که دیگر کسی نمیتواند 10 متر آپارتمان درتهران بخرد من نمیدانم چرا باید حتما افرادی برای گزینه های شهردار یا وزیر یا نماینده انتخاب شوند که وابسته به این واون باشند شهردارتهران باید مثل یک رزمنده دلاور ونترس باشد که این اشخاص برای تهران کاری نمیکنند ودوباره تهران به بازیهای سیاسی گیرمیکند
بسیار بسیار مایوس کننده.
تهران با زیچه سیاسی باز ی دو جناح رقیب شده و شایسته سالاری مدفون شده
هرکدومشون که متولد و ساکن تهرون نیس مدیون این ملته اگه کنار نره...
آقای آخوندی با چه رویی کاندید شده لطفا یکی جوا بده
انشاا...خیر باشه
من ماندم آخوندی با چه رویی میخاد شهردار بشه و این شورای شهر با چه رویی میخان بهش رای بدن، این آقا دیگه باید چکار کنه که بعضی ها بفهمند عرضه کار نداره!!!!
خیلی مسخره ست که بجز یک نفر ( که تازه اون هم یک آرشیتکت قهار یا مهندس عمران حرفه ای نیست و بیشتر در سمت های مختلف مدیریتی حضور داشته ) تقریبا همه کاندیداها در رشته های انسانی مثل مدیریت تحصیل کردن و حالا میخوان در شهری به این عظمت شهردار بشن ! افرادی که الفبای مهندسی رو نمدونن و تو عمرشون حتی یک پروژه مهندسی واقعی انجام ندادن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
شهرداری نا دلت بخواد مهندس و شرکت مشاور داره یکی میخواد بتونه اینارو بچرخونه
گزینه ها طوری چیده شدن که اخوندی انتخاب بشه؟اولی بازنشسته و بقیه اصولا تجربه شهرداری و شهر سازی ندارن؟
تحصیلات و تجربه آقای آخوندی ارایه نشده است!!!!
باز هم که آخوندی هست !!!!؟؟؟
نظر مردم محسن هاشمی بود. به غیر از محسن هاشمی دیگر هیچ کدام از اعضای شورا در هیچ انتخاباتی رای مردم را نخواهند داشت.
دیگه شور یک چیزو در میارن تو ایران مدیران و مسولان چه کارامد چه ناکارامد کنار گذاشته نمیشن فقط مثل قانون بقای جرم و انرژی از یک شکل به شکل دیگه تبدیل میشن از این صندلی به صندلی دیگه بسته دیگه دوران ...
آخوندی و شریعتمداری و .... چه گلی به سر پستا قبلیشون زدن چرا کنار نمیرن مدیرن نا کارآمد تو ایران؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
این ها تا جان در بدن دارن می خوان دین خویش را به وطنشان ادا کننند. چه خوشتان بیاید و یا نیاید اینها قصد خدمت دارند . به کی؟
حناچی از نظر تجربه و علم مرتبط با شهرداری از بقیه سرتره ولی آخوندی فقط برتری سیاسی داره، امیدوارم حناچی برنده بشه چون بنفع شهر خواهد شد.
با عرض سلام و ادب چرا از از رزمندگان دفاع مقدس در پست شهرداری استفاده نمیشود مثل دکتر مصطفی سلیمی که سالها سابقه خدمت در شهرداری را دارد با تشکر خسروی
بدترین شورای شهر تهران بعد از شورای اول ؟ هر کجا اصلاح طلبها باشند آنجا را به گند میکشند ؟، با شعارهای خوب ،و عملکرد بد ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر