مجلس جای بیان حرف‌های خلاف امنیت ملی نیست؛

واکنش‌های جدی به سخنان قومیتی دو نماینده مجلس/ «محمودزاده» و «حضرت‌پور» سخنانشان را اصلاح کنند

حتما مجلس جای جمع شدن نمایندگان تفکرات، قومیت ها و مذاهب مختلف و تصمیم گیری برای کلان کشور و احقاق حقوق همه مردم ایران است، نه محل بیان حرف خلاف واقع و دفاع از معارضان ایران و ایرانی. همین جمع شدن این قومیت ها در ایران و ذیل نام «ملت ایرانی» است که به تاریخ، فرهنگ و بزرگی ایران غنا بخشیده و لذا این مسأله نباید به هیچ بهانه ای تحت تعرض قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 09 December 2018
|
79056 بازدید
|

روز گذشته «جلال محمود زاده»، نماینده مردم مهاباد در نطق میان دستوری که در صحن علنی مجلس ایراد کرد، ضمن اشاره به این موضوع که او از نمایندگانی است که در یک سال گذشته به دلیل اظهارنظر در مورد یک موضوع و یک رویداد تاریخی ملت کرد به دادگاه احضار شده است؛ یک بحث قومیتی را مطرح کرد و در خلال آن از یک رهبر تجزیه طلب کرد با صراحت دفاع کرد. از طرفی حضرت پور نماینده ارومیه نیز اخیرا سخن از «ملت آذربایجان» زده است که معنایی جز «تقسیم کردن ملت واحد ایران» ندارد.

به گزارش «تابناک»، محمودزاده در نطق میان دستور خود گفت: از دیاری صحبت می کنم که مردمان آن در تاریخ به دلیل عدم تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های حکومت‌های استبدادی پای دار رفته و ایستاده جان داده‌اند؛ اما در برابر ظالمان هرگز زانو نزده اند. تا اینجای سخنانش کاملا درست است و هیچ ایرادی به آن نیست، اما یکباره او برای صحه گذاشتن بر سخنان خود از افرادی نام می برد که نام یکی از تجزیه طلبان در میان آنها به چشم می خورد.

او می گوید: «از مردمی صحبت می کنم که پیام فرزندانی همچون شیخ سعید پیران، بارزانی و قاضی محمد (از رهبران تجزیه طلب کرد) داشته اند، با هدف اینکه برای نوه های آینده شعار کردی کم بژی و کل بژی (کم زندگی کن ولی مردانه زندگی کن) را عملا ثابت کنند، ماندند و پشت به دشمن نکردند و ایستاده به پای دار رفتند. نام بردن این نماینده مجلس از قاضی محمد، موج انتقادات را نسبت به سخنان او در شبکه های اجتماعی به راه می اندازد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین در ادامه سخنان خود، یک نکته تاریخی را مورد اشاره قرار می دهد که هیچ گاه حداقل در مورد کردهای ایران شاهد آن نبوده ایم. او عنوان می کند: «از سرزمینی می گویم که توسط رژیم‌های استکباری انگلیس و غرب بین چهار کشور تقسیم شده اند تا مبادا روح آزادگی مردم آن روزی یکی گردد، حکومت مادی و فاسد آنها را به زیر آورد.»

اولین واکنش جدی به سخنان این نماینده مجلس توسط یکی از کاربران توئیتر نشان داده شد. او خطاب به نماینده مهاباد نوشته که «یک نفر به این نماینده بی‌سواد بگوید که انگلیس و فرانسه بخش های کردنشین عثمانی را بین سه کشور ترکیه، عراق و سوریه تقسیم کردند و این تقسیم ارتباطی به کردستان ایران نداشته. این فرد بی‌شرمانه از قاضی محمد یاد می‌کند، اما این جمله «مصطفی بارزانی» را نمی‌گوید که «هرجا کرد هست، آنجا ایران است.»

در حقیقت باید از محمود زاده پرسید که اولا دلیل نام بردن او از یک رهبر جدایی طلب در صحن علنی مجلس کشور یکپارچه ایران ـ که متشکل از کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، فارس، مسلمان، مسیحی، کلیمی، زرتشتی و سایر قومیت ها و مذاهب است ـ چیست؟ و در ثانی چرا یک حقیقت تاریخی را انکار کرده و موضوع طرح استعماری برای کردنشینان عثمانی و تقسیم آنان را به کردهای ایران ارتباط داده است؟

کاربر دیگری در فضای مجازی پیرامون نطق محمودزاده نوشت: امروز نماینده مهاباد در نطق خود ضمن ستایش برخی رهبران تجزیه طلب کُرد چون قاضی محمد، وجود مناطق کردنشین در جغرافیای ایران و عدم استقلال آنها را توطئه غرب دانست. کانون های تبلیغ تجزیه طلبی الزاما آن سوی مرزها نیستند؛ در دل مجلس مملکت رسما برخی نمایندگان این کار را وظیفه خود می دانند.

موضوعی که فصل مشترک همه واکنش ها نسبت به سخنان قومیتی نماینده مهاباد است، این که چرا او این جمله «مصطفی بارزانی» را نمی‌گوید که «هرجا کرد هست، آنجا ایران است.» و کردهای ایران را که اصالتی ایرانی دارند، متصل به یک مسأله تاریخی در ارتباط با تقسیم بخش های کردنشین عثمانی کرده است؟ موضوعی که در حقیقت می توان آن را بر خلاف مصالح امنیت ملی کشور عنوان کرد!

کاربر دیگری با تأیید همین مسأله در واکنش به این سخنان «جلال محمود زاده» نماینده مهاباد گفته است: «بعد از تجزیه امپراتوری عثمانی، طبق قرارداد سایکس پیکو، مناطق کردنشین عثمانی بین ۳ کشور تازه تأسیس عراق و ترکیه و سوریه تقسیم شد. این چه ربطی به کردستان ایران داره که در طول تاریخ همیشه تعلق به خاک ایران داشته؟! این اظهار نظر قطعا خلاف امنیت و منافع ملی است.»

«قاضی محمد مزدور ارتش سرخ و استالین بود و من در جایی از تاریخ ندیدم که ایشون قبل از اشغال ایران توسط ارتش سرخ حرکتی کرده باشه. بعد از خروج ارتش سرخ هم حکومت پوشالیش به طرفه العینی سقوط کرد و خودش به پیشواز فرماندهان ارتش ایران آمد. این دروغ هایی که گفتید جای دیگه نگید.» اینها بخشی دیگر از واکنش ها به سخنان متاثر از قومیت گرایی این نماینده مجلس و برخی دیگر از نمایندگانی است که گاها در آتش این مسائل می دمند.

از طرف دیگر، «روح الله حضرت پور»، نماینده مردم ارومیه در واکنش به سخنان استاندار آذربایجان غربی در ارتباط با «فاجعه جیلولوق» در توئیتر خود نوشته است: «ملت آذربایجان اگر بر یک جنایت تاریخی تأکید دارد، در پی ایجاد اختلاف نیست، بلکه می خواهد این جنایت ها دوباره تکرار نشوند. آقای استاندار مهمان ما هستند و فرهنگ ما، فرهنگ مهمان نوازی است؛ اما از ایشان انتظار داریم، سطحی با حوادث تاریخی برخورد نکنند.»

یکی از کاربران خطاب به نماینده ارومیه نوشته: «آقای نماینده! به عنوان یک تبریزی متذکر می شوم در ایران چیزی به اسم ملت آذربایجان یا ملت فارس یا ... وجود ندارد. ما همه اقوام مختلف ملتی هستیم به نام "ملت ایران". از این ادبیات تجزیه طلبانه پرهیز کنید. به قول استاد شهریار: اختلاف لهجه، ملیت نزاید بهر کس/ ملتی با یک زبان کمتر یاد آرد زمان». و از بلاک شدن توسط این نماینده مجلس و توهین برخی هواداران او ابراز گلایه کرده است.

«گویا تا کشور رسماً تجزیه نشود ول کن حضرات به قومیت گرایی اتصالی کرده! گردانندگان غائله شوم۱۳۲۴، از اسرائیل نیامدند؛ پیشه وری نماینده مجلس و قاضی محمد رئیس معارف شهر مهاباد در دولت پهلوی بودند. اینها هم با سوار شدن بر احساسات قومیتی، خادمان دشمنان ایران عزیز شدند! )حالا نیز یک روز نماینده ارومیه از تبعیض علیه چهل میلیون ترک صحبت می کند یک روز هم نماینده مهاباد، محمودزاده بلندگوی پژاک و پ.ک.ک میشود! اینها یا به حوادث سال۲۴ منجر می شود یا به جنگ قومیتی میان آذری و کرد برای سهم خواهی قومیتی این حضرات در آذربایجان غربی! فردا نگویید نگفتیم!»

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، همه قومیت ها و آیین و مذهب ها در جمهوری اسلامی ایران ذیل پرچم واحد کشور تعریف می شوند و یکایک آنان در ساختن ایران و آینده کشور در هر جایی که باشند سهیمند. ایران همواره وجود قومیت ها و آیین و مذاهب مختلف در کشور را یک فرصت برای خود تلقی کرده است؛ هرچند برخی گویا دلشان این یکدستی و وحدت را نمی خواهد و همواره برای دمیدن در اختلافات قومی آماده اند.

حتما باید از اینکه نام یک رهبر جدایی طلب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قهرمان مطرح شود و تاریخ قوم کرد بر خلاف آنچه بوده بیان شود، اجتناب کرد. بدون شک «جلال محمود زاده» نماینده مهاباد باید در اولین فرصت ممکن این اشتباه بزرگ و تحریف تاریخ را جبران کند.

از طرفی نماینده ارومیه نیز نسبت به بکارگیری این لفظ اشتباه یعنی «تقسیم کردن ملت ایران» به «ملت های مختلف» که با هیچ اصلی در امینت ملی کشور سازگار نیست پرهیز کرده و سخن خود را تصحیح کند. در حقیقت این همان خطی است که اوایل انقلاب معاندان جمهوری اسلامی برای ایجاد تفرقه قومیتی در بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران طراحی کرده بودند که حالا بعد از 40 سال نباید از زبان نمایندگان مجلس خارج شود.

به طور حتم مجلس جای جمع شدن نمایندگان تفکرات، قومیت ها و مذاهب مختلف و تصمیم گیری برای کلان کشور و احقاق حقوق همه مردم ایران است، نه محل بیان حرف خلاف واقع و دفاع از معارضان ایران و ایرانی. همین جمع شدن این قومیت ها در ایران و ذیل نام «ملت ایرانی» است که به تاریخ، فرهنگ و بزرگی ایران غنا بخشیده است و لذا این مسأله نباید به هیچ بهانه ای تحت تعرض قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۴۰۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
جنگ زرگری در مجلس شدت گرفته.

مرم مراب این نمایش های دروغین باشند. در انتخابات بعدی مجلس افراد اینچنینی انتخاب نکنید. دودش تو چشم خودمان خواهد رفت
پاسخ ها
سیروان
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
باید قانونی تصویب شودکه تجزیه طلبی مجازات اعدام و مصادره کل اموال و کوچ به استانهای دیگر برای خانواده و اطرافیان طرف داشته باشد.
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
با وجودی که کلا مخالف دیکتاتوری هستم و به عنوان یک روانشناس اجتماعی کاملا با حرف سیروان موافقم. شدت مجازات تجزیه طلب باید به حدی باشد که تصور تجزیه طلبی هم به ذهنش نرسد. ضمن اینکه اینها در ظاهر حرفای طبیعی میزنند در محافلحد. اینها یک فرصت گیر بیاورند ایران را تیگه پاره میکنند
فردی خودشان مستقیما میویند تجزیه و ملت واج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اره کارخانه تولید تن ماهی هایلی تو استان اصفهان که نه دریا داره نه اب داره ذوب اهن و همه کارخونه های مادر یا تهران یا اصفهان کسی نمیتونه اعتراض کنه ولی همه اب های کردستان دارن انتقال میدن استان ها دیگه میگن نمیشه شما استاندار هم بشید اعتراض هم نکنید کار هم نیست قناعت کنید رعایت کنید شاید شکمتون سیر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سزای تجزیه طلبی مرگ است. شما استانداری مطالبه میکنی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
کشور یکپارچه ایران ـ که متشکل از کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، فارس، مسلمان، مسیحی، کلیمی، زرتشتی و ««گیل»»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
این نیز بگذرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نمی‌دونم چرا بعضیا طوری حرف میزنند که انگار اصفهان حق بقیه رو خورده و توی حرفاشونم‌فقط از ذوب آهن و مجتمع فولاد اسم میارند به طوریکه انگار اصفهان از وقتی اصفهان شده که این دوتا کارخونه رو توش ساختند ،باباجون اصفهان توی دو دوره خوارزمشاهیان و صفویه پایتخت ایران بوده یعنی سیصد چهارصد سال پایتخت ایران بوده ،اونم‌ایران اون موقع با اون همه عظمت ، تهران با این بزرگیش هنوز نصف زمان اصفهان پایتخت نبوده.
این ذوب آهن و فولاد مبارکه هم تمام مصرف آبی که دارند طبق آمار دولتی فقط سه چهار درصد از آب اصفهان رو مصرف میکنند و اگر آب اصفهان به پایین دست منتقل نمیشد و در بالادست(شهرکرد)مطابق حق آبه خودش برداشت میشد اصفهان با همین شرایط خشکسالی هم مشکل آب نداشت
فولاد مبارکه هم اول قرار بوده در هرمزگان و درجایی نزدیک خلیج فارس احداث بشه که در اول انقلاب بخاطر مسائل امنیتی جنگ به مرکز ایران منتقل شده و مطمئن باشید اصفهان هم فقط فولاد مبارکه و ذوب آهن نیست
ایرانی
| Czechia |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
باید یک قانون ملی در خانه ملت تصویب بشه مثل پاتریوت که تمام کردار و رفتار وگفتار که ضد تمامیت ایران باشه خیانت به حساب امده و حکم اعدام وتصرف دارایی ها و انفصال از خدمت مادام العمر و حتی برای خانواده ان فرد خیانتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هرچه کشور ها کوچکتر باشند و ضعیف تر راحت تر استعمار میشوند . اروپایی ها بعد از چندین سال جنگ و خون ریزی اتحادیه تشکیل میدن یا مثلا خود آمریکا بعد از 150 سال جنگ های خانوادگی و ایالتی شد ایالات متحده اونوقت بعضی ها داخل ایران فکر میکنند راه سعادتشون جدا شدن از هم دیگه ست
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آخه انتخابات نزدیکه یک عده ای ازهمین الان دنبال تبلیغات برای خودشان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
استاندار اصفهان هم تا چند وقت پیش مهرعلی زاده یک ترک بود پس اصفهانیها اعتراض کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
هیچ فارسی زبانی خودش را عضو قبیله ای به نام فارس نمی داند. فارسی یک تمدن و یک ادبیات ارزشمند است نه یک قبیله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
باید سریعا دادگاه تشکیل بشه و بازخواست کرد از اینها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نماینده در تمام جهان از جمله ایران مصونیت دارد و با آوردن نام یک شخص ویا جریان نباید و نمیتوان او را به دادگاه فرا خواند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به کجا چنین شتابان؟!
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
امان از این سیاست انگلیسی، تفرقه بینداز حکومت کن.من ساکن استان فارس هستم.استان ما تشکیل شده از قومیت های مختلف از جمله عرب ترک لر و... ولی هیچکدام با نام فارس مشکل ندارد.دقیقا مثل ایران باستان.حالا چطور شده کردها و آذری ها که از اقوام اصلی ایران هستند ساز جدایی می‌زنند.بی دلیل نیست که کشور آذربایجان به دنبال هویت سازی آثار ایران را بنام خود ثبت می کنه.مثل خاطر است دستی که از بدن جدا شده باشد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
بشین بابا خیلی تند نرو
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این 18.32 حتما از همین پان کورد هاست بیرون نشستی اقامت گذرنامه کشور دیگه بابا دست از سر ایران بردارید شما ایرانی نیستید کارخانه بسازن که یه مشت تجزیه طلببیان بمب بزارن توش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
باید با هر کسی که ادعای تجزیه ی ایران را بر اساس نوع قومیت دارد به شدت برخورد کرد. درسته که کشور دارای مشکلات عدیده ای است ولی به این معنا نیست که هر کی به هر کی باشه . ترکها یک گوشه از مملکت رو بخوان و کردها و سایر اقوام هم همینطور.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به حقوق قم ها برسید ترسی هم از تجزیه نداشته باشید،در هر حال قوم ها نشان داده اند که با هم میتوانند زندگی کنند واز این نظر تا کنون مشکلی نداشته ایم.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حقوق به قوم ها و طبقات و گروه تعلق نمیگیره. حقوق به فرد شهروند تعلق میگیره.
اتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همیشه یادتون باشه ارومیه کردستان نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هميشه يادت باشه كه كردهاي كوچ داده شده از اروميه عزيز به خراسان شمالي روزي برميگردند و اروميه و توريژ به اصالت كورد و ايراني خود برميگردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همون یه باری که اعلام استقلال از دولت ورشکسته عراق کردن و ضایع شدن براشون بسه. چه برسه با ملت ترک بخوان در بیفتن. کار این کورد ها نیست.
ناشناس
| Norway |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اون بار هم با خيانت تركيه شكست خورد أما ايندفعه هر سه كشور جعلي عراق سوريه و تركيه تمام ميشن همه كردا برميگردن به دامان ايران عزيز.
دیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
کردها از بزرگترین اقوام اصیل ایرانی هستن و حتی کردهای سایر کشورهای منطقە هم بشدت بە ایران تعصب دارند و خودشان را ایرانی میدانن و حتی بسیاری از انها اشنایی کامل بە زبان فارسی دارند و راحتی بە ان تکلم میکنن، و همچنین در جواب حرفهای این هموطن ترک باید عرض کنم کە کردها قسمت اعظم استان اذربایجاغربی را تشکیل میدهند و در واقع اذربایجانغربی یک استان کردنشین میباشد ولی دلیل نمیشود کە بگوییم ترکهای اذربایجانغربی مهمان هستن ، تمام قومینهای ایرانی با هم برادر و برابر هستن و ایران سرای تمام اقوام ایرانی است
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همیشه یادت باشه کردها باید برگردند هندوستان و خاورمسانه رو از لوث وجودشون پاک کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
وای که چقدر ترامپ امثال شماهارو دوست داره
به کمک امثال شما اول تفرقه میندازه بعد جنگ راه میندازه بعد تجزیه می‌کنه بعد به هرکدوم از دو طرف میگه فلان منطقه که بین این دوتا قسمت تجزیه شده وجود داره مال اوناست و حالا تا چندصدسال دیگه یک بازار تضمین شده برای فروش اسلحه برای کمپانی‌های بزرگ اسلحه سازی خودش درست کرده . حتی اگر نیاز داشته باشه بین مردم هر قسمت تجزیه شده هم دوباره درگیری ایجاد می‌کنه ، مثال واضح این حرفام درکنارمون در جریانه مثلاً شهر کرکوک عراق رو زمینه درگیری بین عربها و کوردهای عراق کردند و از همین الان هم زمینه درگیری بین کشور فرضی کورد ایجاد کردند و در صورت تشکیل چنین کشوری در خفا به هر کدوم از کوردهای ترکیه و کوردهای سوریه و کوردهای عراقی حق بیشتر برای حکومت بر بقیه میدهند
وای بر ما که داریم می‌بینیم و درس نمی‌گیریم. این تاریخ و اتفاقاتی در گذشته نیست که بخواهیم بخونیم،اینها اتفاقاتی در زمان حال و در زمان خودمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ناشناس با پرچم بیگانه قرصاتو بخور کم خیالبافی کنی
ناشناس
| Norway |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
خاورميانه مال فرسها كوردها عربها و ارمنيهاست. تركها و يهوديها مهمان هستند. خود كلمه ترك توسط يهوديها اختراع شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دیارجان تا حالا به خوی سلماس ارومیه ماکو میاندو.آب سفرکردی
باباجان اطلاعات عمومیخودت رو بالا ببر آذربایجان مال ترکهاست
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ناشناس از کشور یانکی ها لطفا سکوت کن و مراقب حرفهای نامربوط خودت باش. من فارس زبان هستم اما رفیق های مرد و با معرفت زیادی از بر و بچ غیور کرد دارم که انصافا بی دلیل نگفتن کرد مرده. خدا وکیلی خیلی آقا نجیب و با مرام هستن،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حرف بدی نمی زند چرا 16 سال ریاست جمهوری آنهم با این کیفیت که می بینیم و چه بر سر مردم آمده دست یک استان کوچک مثل سمنان استکل سران قوا از یک منطقه کوچک هستند چرا اکثر وزیر وزرا که کشور را به این حال و روز هم آورده اند اصفهانی و یزدی و کرمانی هستند آیا لیاقت و کاردانی شان بیش از دیگران است واقعیت ها این را نشان نمی دهد جز باند بازی ... چرا در طول این چند سال دو تا وزیر کرد نداشبیم به نسبت درصد جمعیت آیا تا بحال دو نفر نمی توانست باشد بلوچ و ترکمن و حتی ترک ها به نسبت تعداد شان در حکومت شراکت ندارند حرفی هم بزنیم قومیت مطرح می کنند چرا هر سلاحی را می سازید یک نام عربی بر آن می گذارید ولی در مورد خلیج فارس رگ غیرتتان باد می کند تابناک سانسور نکن
پاسخ ها
امین بدیعی
| United States of America |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دوست عزیز منطق شما در فرمایشاتتان درست نیست همه اقوام بخوبی میدانند که در دولتها چه کسانی هستند که واکاوی آن در این مقال نیست بنده فقط در مورد پاراگراف آخر مطلبتان توضیحی عرض میکنم که نوشته بودید چرا هر سلاحی ساخته می شود یک نام عربی بر آن گذاشته می شود ؟ اگر خدای ناکرده شما با کسی دعوایتان بشود اگر به او بگوئید مثل یک سیلی به شما میزنم کاربرد بیشتری دارد تا مثلاً یک نام خارجی نا آشنا سلاحهای ایران هم حکم بازدارنده را دارند و یک حکومت خودکامه عرب زبان رعد و سجیل و طارق و تکویر و نازعات را بهتر می فهمد تا مثلاً عقاب و تیر و هر نام ایرانی دیگر را اگر این مطلب را درک کنید متوجه می شوید که چرا سلاحمان را نام عربی بر آن می گذاریم ولی برای خلیج فارسمان رگ غیرتمان باد میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
وزیر صنعت فعلی یعنی رحمانی اذری هستش ببینیم چیکار میکنه
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
صحبتتون کمی منطقی به نظر می رسد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
افندی یادت باشه آقای زنگنه وعبدالرضا مصری دووزیر کرددردولت بودن.ضمنااگه مسکلات هست برای کل کشور هست.این نماینده های بی سواد وپوپولبست نون این کشورو میخورن ولی درحق این خاک پاک نامردی میکنن.واقعا باید تاسف خورد از این آدمای عوامفریب
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حوت و نصر و ... چه معنایی می دهد. مگر ما تمام سلاح
.هایمان را برای مقابله با عرب ها مب سازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
استاندار اصفهان تا همین چندوقت قبل و قبل از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان آقای مهرعلیزاده بود ، ایشون تورک هستند و اهل مراغه در آذربایجان شرقی ،ایشون در دولت آقای خاتمی هم معاون رییس‌جمهور و رییس تربیت بدنی بودند و در زمان استانداریشون توی اصفهان خیلی برای اصفهان دلسوزانه کار میکرد و مردم هم از ایشون نسبتا راضی بودند .ضمنا از زمان ورود ایشون به اصفهان تا پایان مسئولیتشون هیچ کسی نمیگفت یا لااقل من نشنیدم که کسی بگه که چرا. یک تورک استاندار اصفهان شده
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
وزیر کشور رحمانی فضلی کرد کرمانج است و زنگه وزیر نفت هم که همه می دونن کرد است
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به امید ایرانی که توسط همه ایرانیان اداره شده و همه یکسان از منابع و امتیازات برخوردار باشند آنروز میتوان تجزیه طلبان را جارو کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چه فرقی داره،اگر مثلا فلان موشک را شاهین بنامند یکبار که تو سر دشمن بخوره میفهمند شاهین چیه،.بعد اینکه مگر قراره فقط با بعضی از حکام عرب بجنگیم شاید روزی با آمریکا بجنگیم پس اسم موشک رو ایگل بزاریم؟؟؟؟
علی کرمانشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
البته. آقای. نیکزاد. ترک. بودن،،،
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اگر مجلس جای اظهار نظر نیست ،پس جای چیست؟
عده‌ای هدف انحلال مجلس را دنبال میکنند؟
پاسخ ها
امین بدیعی
| United States of America |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نخیر مجلس جای هر جور اظهار نظری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اظهار نظر درباره قومیت گرایی و حرف زدن از کسانی که به ایران لطمه زدند شد اظهار نظر؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مجلس جای اظهار نظر هست اما جای شکر خوردن نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
خخخ تو مجلس باید از پارسها فقط تعریف شود و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مجلس جای اظهارنظر کردن برای حل کردن مشکلاته نه برای بوجود آوردن مشکل جدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مجلس جای بلند بلند فکر کردن نیست ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به جای حمله به نمایندگان مجلس . بهتر است از شهروند درجه یک دفاع کنید . بهتر است در کشور همه شهروند درجه یک باشند . شما دروغ می گویید به همین ساده گی!!! کردها شهروند درجه دو و سه هستند این خیلی واضح است . شما هستید که با تبعیض کشور را به سمت نابودی سوق می دهید . 6 بار برای من که سیاسی نیستم تقاضای پست مدیریتی شد به دلیل اقلیت کرد بودن و سنی بودن علنا با ارتقا من مخالفت شد البته این موضوع فقط برای من نیست و برای اکثریت کردها همین است . ما به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و معتقدم کردهای عراق به جای رفراندوم برای استقلال بهتر بود رفراندوم برای الحاق به ایران برگزار می کردند تا به سرزمین مادری اشان بر گردند . 40 سال از انقلاب گذشته جرات ندارید یک استاندار کرد قرار دهید . تکلیفتان را اول با خودتان روشن کنید آیا کردها ایرانی هستند یا نه ؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سلام . این آقای مرادنیا استاندار کردستان ، کرد هستش
حسین
| Ukraine |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
برادر عزیز مشکل کرد بودن شما نیست که باعث شده ارتقاء نگرید ، باعث این قضیه اون دسته از کردهایی هستند که از مدتها قبل دائم بدنبال تجزیه طلبی هستند و حتی اجازه نمی دهند فرزندانشان پارسی یاد بگیرند - شما ببنید یک نماینده کرد هم که هست از ادبیات تجزیه طلبانه استفاده می کنه ، بهتر هست شما رسما موضع تان را نسبت به این تجزیه طلبان روشن کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اقا حسین پس مجاهدین خلق هم که اکثرا تهرانی و فارس بودن نباید که کسی از فارس ها پست و مقام بگیر چون بخاطر اونا نمیشه یک مسلمان زاده پاکستانی در لندن شهردار میشه یکی دیکشون وزیر دارایی میشه بعد میگن اروپا هیچی نداره همش پیش ماست خوبی های دو جهان
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
موضوع ربطی به کرد بودن نداره، همین الان دو تا . .

وزیر.کرد داریم، رحمانی فضلی و زنگنه،
. مشکل شما سنی بودن است که اونم کرد و ترک و فارس ندارد، فارس های سنی هم به سختی یا اصلا پست نمی گیرن. آخرین چند تا فرماندار اقلیت سنی داریم
حسین
| Ukraine |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
برادر ناشناس جواب شما کلا مغلطه هست شما ببین همین شکل از تفکر رو بکار می بندید و در دایره ایی از مشکلات اجتماعی گرفتار میشید که گوشه ایی از آن را خودتان ذکر کردید – عزیز من مجاهدین خلق ( منافقین خلق لعنت خدا بر آنها) معدودی از افراد اکثریت جامعه بودند که به گمراهی کشیده شدند و بحث تجزیه ایران برای سازمان خود نداشتند بلکه موضع تغییر رژیم سیاسی رو دنبال می کردند مثل اینکه تعدادی از شهروندان اکثریت فرانسه و یا انگلیس و یا آلمان دزد جنایتکار و مخالف سیاسی شوند ، و بعد در مورد شهردار پاکستان برادر من پاکستانیهای اقلیت انگلستان هرگز حزب پان پاکستانیزم در داخل انگلستان براه نداخته اند و بحث تجزیه انگلستان رو بزبان نمی آورند و بلکه قوانین انگلستان رو مو به مو رعایت و زبان انگلیسی را به دقت می آموزند و بقیه سیاستمداران که از اقلیت ها آمده اند هم همه دقیقا قوانین و مسائل امنیت ملی و زبان آن کشور را با توجه بسیار بالا می آموزند و رعایت می کنند ، در صورتیکه متاسفانه در استان کردستان بحث تجزیه طلبی و طرد زبان پارسی و تخطی از قوانین امنیتی کشور مشاهده می شود – انشاالله در آینده نزدیک این مشکلات با همت هموطنان کرد ما از بین خواهد رفت و ما همبستگی بیشتر و بیشتر رو شاهد باشیم. انشاالله که این جواب منتشر شود!
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کلا تبعیض و پارتی بازی و بی عدالتی در همه نقاط کشور بیداد میکنه و هیچ چیز بر اساس شایستگی و تجربه افراد سنجیده نمیشه ، برادرم خودت رو بخاطر سنی بودن و کرد بودن محکوم نکن موضوع چیز دیگه ای هست ، مدیران ما اهلیت ندارند، تابناک جان سانسور نکن
kingheart
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
منم شدیدا با شما موافقم من به عنوان کرد به ایرانی بودن خود افتخار می کنم ولی متاسفانه همیشه و هر جا با ما با تبعیض برخورد می کنن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دوست عزیز با پرچم اکراین .من پدر و مادرم کرد ولی خودم متولد یکی از شهرهای فارس نشین و سی سال در اون شهر زندگی کردم .از دور درست حرف شما درست بنظر میاد و من همیشه همشهریانم رو .(شهر پدر و مادرم )رو تنبل و بهانه گیر میدونستم تا بر گشتم شهرمون و تازه معنی شهروند درجه 2 رو فهمیدم .بعنوان مثال شهر همین نماینده ساااااااالهاست یک بیمارستان درب و داغان داره در صورتیکه نیاز به حداقل سه بیمارستان (دو عدد عمومی و یکی تخصصی ) داره.سالهاست که اعلام نیاز شده اما حتی با وجود تامین بودجه ارومیه از اجازه کار سرباز میزنه.یه زمین مناسب بود که سرمایه گذار کرد عراقی ابراز تمایل کرده بود که مجتمع تجاری بزنه .با هزار جور خواهش و تمنا متقاعدش کردیم که کلینیک چقدر بهتره و سرمایش رو بر میگردونه.ارومیه به محض استماع در خواست اونو رد کرد و در عوض با تاسیس مجتمع تجاری موافقت کرد(خودش پیشنهاد دادند).هیچکس نمیتونه مثل من این تفاوت رو درک کنه.تا 30 سلگی داشتم تو زندگیم پیشرفت میکردم ولی از وقتی اومدم مهاباد و برای هر مسئله کوچکی باید با ارومیه سر و کله بزنم دارم در جا میزنم و راهی جز مهاجرت نمونده.البته حرفای نماینده محترم مهاباد رو هم تایید نمیکنم.از دهنش در رفته و گرنه همچین آدمی نیست.بشدت از سمت مردم بابت کوچ صدها مهندس و کارگر آذری از مرکز جهت کار در پتروشیمی مهاباد و عدم بکار گیری نیروهای بومی در فشارند.بازی ارومیه جالبه به رییس جمهور قول میدن که از مهندسای بومی هم استفاده کنن بعد از میاندوآب از نیروهای ترکزبان استفاده میکنن و وقتی .میگی چرا؟میخندن و میگن نیروی بومی همینه دیگه . در ضمن آقا یا خانم با نام ایرانی.آقای مرادنیا اهل ..بیجار و شیعه هستن.قبول نیست.تازه همین رو هم .ارومیه میگفتن دولت عقلشو از دست داده .گوش بده تابناک.زحمت زیادی کشیدم تا واقعیت و حسم رو برسونم .تو رو خدا پاک نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خطاب به ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اولا چطور چنین نتیجه ای گرفتی ؟ دوما جنبش مجاهدین خلق هیچ ادعای قومی نداشته، اما جنبش های دیگه ای که مد نظر شماست همه ماهیت قومی داشته اند.
علی11
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ما کرد نداریم سورانی کرمانجی داریم و زبانشان پارسی هست
علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سؤال: واقعا نمایندگان هیچ اعتراضی نکردند؟
پاسخ ها
فرشاد
| United States of America |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
عزیز دل مگر فکر کردی بقیه با این دوستان تفاوتی دارند به قول دیالوگ یک فیلم ؛ کلا همه چیزمان شبیه همه چیزمان است ؛
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مسلما شانتاژ کردند و اینجا ادامه می یابد!
با صحبت و بحث که کار نمایندگان است مملکت تجزیه نمی شود ولی با تحریک مردم و موضعگیری های نا عاقلانه میتوان به تجزیه کشور کمک کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
زمان رای گیری شده دارند رای جمع میکنند!!! صلاحیتشان بطور جدی باید بازنگری شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
جنابعالی حتما در شورای نگهبان تشریف دارید ویا میخواهید آنها را تحت تاثیر قرار دهید
نماینده ای که برای رای از تجزیه طلبان کوشش میکند ،!!
این دیگر چه نوع نظر ی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
فتنه های تجزیه طلبی رو باید در نطفه خفه کرد. بدون تعارف و بدون هیچ ملاحظه ای با تجزیه طلبان باید به شدت برخورد کرد.
هر کسی دم از تجزیه ایران میزنه یقین بدونید و شک نکنید که خیانت کاری هستش در خدمت دشمنان ایران. بدون ترحم باید سرکوبشون کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
لطفا توجه کوچکی هم به استان خراسان داشته باشید!
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟