در خودروهایی که دارای زمانبندی احتراق با تسمه تایم هستند، دو نوع موتور داریم، موتور غیر تداخلی و موتور تداخلی. نوع غیر تداخلی به نوعی از موتو میگویند که در آن فضای حرکت سوپاپها و پیستونها از یکدیگر جدا میباشد و احتمال برخورد بین آنها وجود ندارد، در حالی که در نوع تداخلی امکان این برخورد در صورت پاره شدن تسمه یا از بین رفتن زمانبندی مناسب احتراق وجود دارد. اکثر موتورها از نوع دوم و تداخلی هستند زیرا در نوع غیر تداخلی دست طراح برای بالا بردن نسبت تراکم موتور بسته است. اگر نگوییم همه، ولی میتوان گفت که اکثر خودروهایی که در ایران وجود دارند، موتور تداخلی دارند. این ویدیو به صورت کامل این موضوع را شرح میدهد و توضیحات لازم درباره موتور تداخلی را عنوان میکند.