بازدید 13340

دستورالعمل نظافت و ضدعفونی محیط کار

برای نظافت و ضدعفونی سطوح در محیط کار و ادارات، استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه امور را با کیفیت تر، سریع تر و آسان تر می نماید. شستشوی محوطه بیرونی و نمای ساختمان ادارات با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی به بهترین نحو صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 06 September 2020

نظافت و ضدعفونی منظم ادارات شامل بخش های مشترک کارمندان، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، میز ها و سطوح کف در راستای کنترل رشد بیماری کووید ۱۹ در ادارات دارای اهمیت است. محیط کار سالم و بهداشتی به کارمندان کمک می کند تا بدون مشکلات و بیماری های احتمالی و وقفه در ارائه خدمات، فعالیت نمایند. در این روز های کرونایی ادارات غیر بهداشتی و بدون توجه به ضدعفونی سطوح می توانند برای مراجعین نیز خطرساز باشند. سطوح مشترک و سطوح کف از مهم ترین بخش های ادارات برای نظافت و ضدعفونی هستند. برای نظافت سطوح کف در ادارات بعضا از جاروی دستی و تی و در برخی ادارات که وسعت بالایی دارند از تجهیزات نظافتی مکانیزه استفاده می شود.

تجهیزات نظافتی کاربردی برای محیط کار

برای نظافت و ضدعفونی سطوح در محیط کار و ادارات، استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه امور را با کیفیت تر، سریع تر و آسان تر می نماید. شستشوی محوطه بیرونی و نمای ساختمان ادارات با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی به بهترین نحو صورت می گیرد. واترجت یا کارواش صنعتی از آب پر فشار برای جدا نمودن انواع آلودگی از سطوح بهره می برد. پارکینگ های ادارات با استفاده این دستگاه و یا کفشوی صنعتی تمیز و شستشو می شوند. آلودگی های سطوح کف در بخش های اداری به کمک دستگاه جاروبرقی به آسانی جمع آوری می شوند. سطوح کف با استفاده از دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی به سرعت و با کیفیت بالا تمیز و شستشو می گردند. اسکرابر ها بصورت مکانیزه سطوح را برس زنی می کنند و به کمک بخش مکش همزمان با شستشو، رطوبت و آلودگی سطح را جمع آوری می نمایند.

شرکت فرنام صنعت پاکسا طیف گسترده ای از تجهیزات نظافتی را از برند های معتبر دنیا یعنی RCM و Master ایتالیا برای نظافت محیط های اداری ارائه می نماید. این دستگاه ها با بهترین کیفیت، متناسب با نوع آلودگی و وسعت ادارات، محیطی تمیز و عاری از آلودگی را برای شما فراهم می آورند.

سایت: http://www.farnamsanat.com/

شماره تماس:  02158453000

چک لیست نظافت و ضدعفونی اداره

در نظافت اداره در روز های کرونایی، داشتن یک چک لیست به منظم شدن فرآیند و اثربخشی بهتر آن کمک می کند. چک لیست نظافت ادارات و محل کار در ادامه معرفی و تشریح می شود.

۱-شستشوی منظم دست ها با استفاده از آب، مواد شوینده یا محلول های ضدعفونی

۲- باز کردن پنجره ها برای ایجاد جریان هوا در محیط

۳-ضدعفونی سطوح مختلف تلفن ها، میز کار، تجهیزات کارکنان و سایر سطوح در پایان روز کاری

۴- نظافت سطوح با استفاده از دستمال نظافتی و ماده شوینده

۵-شستشوی دستمال های استفاده شده با دمای بالاتر از ۶۰ درجه

۶-نظافت سطوح کف و سطوح مفروش مانند نمازخانه و سالن جلسات با استفاده از ابزار ها و دستگاه های نظافتی، بسته به وسعت محیط می توان از جاروی دستی ، دستگاه جاروبرقی صنعتی و حتی اسکرابر صنعتی استفاده نمود.

 تفاوت نظافت و ضدعفونی

نظافت و ضدعفونی سازی دو مقوله متفاوت هستند. نظافت یعنی از بین بردن میکروبها، آلودگی ها و مواد آلی روی سطوح اما ضدعفونی سازی یعنی استفاده از مواد شیمیایی ضدعفونی کننده به منظور از بین بردن ویروس و باکتری. مهم است که قبل از ضدعفونی سازی، عمل نظافت انجام گیرد چرا که ذرات موجود روی سطوح، قدرت مواد ضدعفونی کننده را در رفع میکروبها کاهش میدهند. طبق نتایج تحقیقات بدست آمده، ترکیبی از نظافت و ضد عفونی کردن بیشترین تاثیر را در از بین بردن ویروس کووید 19 دارد. نظافت، غبار روی سطوح را از بین می برد و به ماده ضد عفونی کننده، امکان از بین بردن ویروس کووید 19 را می دهد. شاید اگر سطوح در ابتدا با مواد شوینده، تمیز نشوند، ماده ضدعفونی کننده نتواند آن را از بین ببرد.

روال نظافت محیط های اداری

در محیط های اداری، سطوح باید روزانه حداقل یکبار تمیز شوند. بیش از هر چیز باید به سطوحی دقت کرد که بطور مداوم در تماس با دست هستند (مثل سطح روی میزها، دستگیره درب ها، کلیدهای برق، میزهای کار، دستشویی ها، کنترل های تلویزیون، سطوح آشپزخانه و دستگیره کابینتها). در حالت ایده آل، بعد از هر بار نظافت، سطوح باید بطور مرتب با مواد ضد عفونی کننده نیز تمیز شوند. روش دیگر این است که از شیوه نظافت 2 در 1 بهره برده و از ترکیب ماده ضدعفونی کننده و ماده شوینده استفاده شود.  

در نظافت های معمول، استفاده از مواد ضد عفونی کننده تنها زمانی ضروری است که سطوح با مواد احتمالا عفونی آلوده شده باشند. به همین دلیل، اینکه محیط چه زمانی و هر چند وقت یکبار ضدعفونی شود به احتمال وجود مواد آلوده کننده در محیط کار بستگی دارد. مثلا در یک مغازه خرده فروشی پر رفت و آمد که همه روزه عده زیادی مراجعه کننده دارد، ضدعفونی به دفعات بیشتر توصیه می شود تا از شیوع بیماری جلوگیری شود. در مقابل، ممکن است در شرکتی کوچک با کارمندان اندک، که همگی با یک دستگاه خاص کار می کنند و تعامل کمی با مردم دارند، ضد عفونی سازی معمول در کنار نظافت روزانه به لحاظ منطقی عملی نباشد.

چطور سطوح را نظافت و ضدعفونی کنیم؟

 برای نظافت کردن محیط، این مراحل را انجام دهید

  • در حین نظافت، دستکش بپوشید. دستکش ها بعد از هر بار نظافت باید دور ریخته شوند. دستکش های با قابلیت استفاده مجدد را پس از استفاده با مواد شوینده و آب بشویید و اجازه دهید خشک شوند. بلافاصله بعد از درآوردن دستکش ها، دستهایتان را با آب و صابون و یا مواد ضد عفونی کننده شستشو دهید.
  • سطوح را به طور کامل با آب و مواد شوینده تمیز کنید. همیشه از تمیزترین نقطه شروع کنید و در کثیف ترین نقطه کار را به پایان برسانید. بدین ترتیب از انتقال میکروب و آلودگی به نواحی تمیز جلوگیری می شود و می توانید بیشترین میزان ممکن آلودگی را از بین ببرید.
  • اگر استفاده از ماده ضد عفونی کننده ضروری است، ابتدا سطح را با ماده شوینده تمیز کنید و سپس از ماده ضدعفونی کننده استفاده کنید. همچنین می توانید از ترکیب این دو استفاده کنید. در صورتی که سطح قبلا تمیز نشده باشد ماده ضدعفونی کننده نمی تواند میکروبها را از بین ببرد. ماده ضدعفونی کننده را بوسیله حوله های کاغذی یکبار مصرف و یا پارچه یکبار مصرف بر روی سطوح بکشید. اگر از پارچه های غیر قابل دور ریختن استفاده می کنید، از شستشو و خشک شدن آنها پیش از استفاده مجدد اطمینان حاصل کنید.
  • اجازه دهید ماده ضدعفونی کننده به مدت لازم که از سوی سازنده تعیین شده روی سطح بماند تا ویروس را از بین ببرد. اگر زمان خاصی تعیین نشده، ده دقیقه صبر کنید.

اگر کسی در محیط کار مشکوک و یا مبتلا به کووید 19 است چطور محیط نظافت کنم؟

اگر در محیط کار شما شخصی مشکوک و یا مبتلا به کووید 19 هستند باید همه ی نواحی که ممکن است آلوده باشند را ضد عفونی کنید.

همه نواحی ( مثلا اتاقهای اداره، دستشویی ها و بخش های مشترک) را که توسط فرد مبتلا یا مشکوک به بیماری استفاده شده اند را نظافت و ضدعفونی کنید. نواحی آلوده را تا قبل از نظافت و ضدعفونی بسته نگه دارید.

در حین نظافت، نیازی به تعطیلی کامل محل کار نیست، خصوصا اگر فرد مبتلا یا مشکوک تنها در بخشهای خاصی از محیط کار حضور داشته است. با این وجود، فرآیند نظافت و ضدعفونی باید تا قبل از بازگشت مجدد کارکنان به محیط کار صورت گیرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی /

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی