بازدید 19567

شرط حسین شریعتمداری برای بازگشت آمریکا به برجام

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: دوران دیپلماسی التماسی و تحمیل فاجعه ناشی از آن گذشته است. ایران اسلامی باید برای ورود دوباره آمریکا به برجام شرط بگذارد و لغو همه تحریم‌ها شرط ورود آمریکا به برجام باشد، چه ترامپ رئیس جمهور شود و چه بایدن.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 03 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حسین شریعتمداری گفت: یک جریان سیاسی که مسائل اقتصادی کشور را به آمریکا و برجام گره زده و سفره مردم را هر روز کوچکتر از روز قبل کرده است، این روزها بار دیگر به انتخابات آمریکا دخیل بسته و آینده اقتصاد کشور را در پیروزی این یا آن نامزد ریاست جمهوری آمریکا جستجو می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این جریان سیاسی که برخی از مدعیان اصلاحات بدنه اصلی آن را تشکیل داده اند، ادعا می‌کند اگر بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا شود کفه برجام به نفع ایران سنگین خواهد شد و از اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران کاسته می‌شود!

شریعتمداری در ادامه گفت: این طیف برای ادعای خود هیچ دلیل، سند و حتی شاهد و قرینه قابل قبولی ارائه نمی‌کنند و حدس و گمان‌های بی پایه و اساس را دستاویز ادعای خود کرده اند؛ این در حالی است که ترامپ و بایدن در تقابل خصمانه با ایران و از جمله در خصوص برجام کمترین اختلاف نظری ندارند.

مدیر مسئول کیهان افزود: ترامپ با این انگیزه از برجام خارج شد که مدعی بود محدودیت صنایع موشکی و پایان دادن به حضور ایران در منطقه نیز باید در برجام گنجانده شود و بایدن اگرچه می‌گوید به برجام برمی‌گردد اما تاکید هم می‌کند که شرط بازگشت آمریکا به برجام، گنجاندن محدودیت صنایع موشکی و حضور ایران در منطقه و دست کشیدن از حمایت نیروهای مقاوت است، یعنی دقیقاً همان نظر و خواسته ترامپ. بنابراین معلوم نیست ادعای جریان سیاسی مورد اشاره از کدام آبشخور بیرون آمده است.

شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که نظر او را درباره علت طرح این ادعای بی اساس چیست؟ خاطر نشان کرد: از آنجا که این طیف مسئولیت بسیاری از مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی های چند سال اخیر را برعهده دارد، قوی‌ترین احتمال در خصوص چنگ زدن آنها به اینگونه تحلیل‌های بی اساس، حاشیه سازی برای فرار از پاسخگوئی است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت: مسئله امروز جهان، بحران‌های چند جانبه‌ای است که آمریکا با آن روبروست و این کشور را که داعیه ابرقدرتی داشت را روی قوس نزول قرار داده است. شورش مردم علیه نژاد پرستی، آشوب‌های گسترده خیابانی که دخالت ارتش و برقراری حکومت نظامی در چند شهر و ایالت را به دنبال داشته است، احتمال جنگ داخلی، هجوم مردم برای خرید اسلحه و موادغذائی، ایجاد مانع در فروشگاه‌ها به منظور در امان ماندن از شورش‌ها و غارتگری‌ها، کسری بودجه بی سابقه، گسترش فقر و بیکاری، فراگیری کرونا و … دهها بحران دیگر، آینده سیاهی برای آمریکا رقم زده است.

مدیر مسئول کیهان اظهار داشت: در این شرایط ویران کننده و شکننده ای که آمریکا با آن روبروست، خنده دار نیست که جریان مشکوک مورد اشاره در ایران به نتیجه انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر جمهوری اسلامی دخیل بسته است ؟!

شریعتمداری در ادامه گفت: دوران دیپلماسی التماسی و تحمیل فاجعه ناشی از آن گذشته است. ایران اسلامی باید برای ورود دوباره آمریکا به برجام شرط بگذارد و لغو همه تحریم‌ها شرط ورود آمریکا به برجام باشد، چه ترامپ رئیس جمهور شود و چه بایدن. از مجلس انقلابی انتظار می رود که دولت را ملزم کند تا بدون لغو همه تحریم ها به آمریکا اجازه ورود دوباره به برجام را ندهد. این حق قانونی ایران است که پایمالش کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۱۴
عباس عبدی درست پیش بینی کرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اون سعید حجاریان بود
مقایسه ایرانو امریکا مثل مقایسه یک جوجه ده روزه با یک دایناسور چند تنی است
همه ملت اینو فهمیدن
شماهاهم بهتره سرتونو مثل کبک تو برف نکنید
چشم
حتما
چهل ساله این حرف ها رو تحویل ملت میدهید آمریکا داره افول میکنه آمریکا رو به نابودیه در این مدت مردم عادی هر روز فقیرتر و بدبخت تر شده اند اما امثال شما بهترین زندگی ها رو داشته اید ...
نه تنها باید همه تحریم ها رو لغو کنند بلکه شرط میزاریم از این به بعد حق تحریم ما رو ندارند ولی ما حق داریم اونا رو تحریم کنیم آره وولک
چه عجب موافقت مشروط خود را اعلام نمودند!!!!!
حرفش برای اولین بار درسته. ولی ایا شدنی هم هست و تاوانش را کی باید بده؟ امریکا یا ما مردم همچنان باید سرپا باشیم؟
بهتره همون مقاله پیشبینی شده توسط یکی از اصلاح طلبان رو فردا چاپ کنه. هزینش کمتره!
اگه تو اطاق کارش مصاحبه کردین کاش دقت میکردین ببینین مانیتورش همون اپل آمریکایی قبلیه یا اپل از نوع جدیدش رو خریده.
فقط مونده بود این برای آمریکا شرط بذاره !!؟؟ بدبخت آمریکا به چه روزی افتاده که چه کسایی در موردش اظهار نظر میکنند !!!!
اتفاقا سفره مردم به خاطر طرز فکر و عملکرد دوستان و یاران غار شما به ملت تحمیل شده ضمنا اگر منظورتان اصلاح طلبان هستند خدا را شکر دیگر چیزی در اختیار ندارند که بخواهند دنبال دموکرات یا جمهوری خواه باشند
ازچه موضع قدرتی ایشون شرط گذاشتند؟
البته همه ملت موافق لغو کامل تحریمها ازسوی امریکا واروپا هستیم وارزوی قلبی ماست اما وقتی ۵ میلیون روپیه پاکستان معادل یک میلیاردتومانه و بشدت تحت فشار اینها همش قومپوز در کردنه .
مرگ برامریکا ازلحاظ عملی یعنی هرتومان ایران معدل یه دلار وبقیه اش شعاره
خدا به دادمونبرسه دوباره شروع کردند به سم پاشی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی