بازدید 7758
۱

دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین قربانی کرونا شد

صائب عریقات، دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین و مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان پس از مدتی کوتاه مبارزه با ویروس کرونا در ۶۵ سالگی روی تخت بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی از دنیا رفت.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 10 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از گاردین، عریقات از اوایل دهه ۱۹۹۰ از مقام‌های ارشد دولت فلسطین بود و دو دهه برای تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش کرد. او مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران بود و سابقه همکاری با یاسر عرفات را هم در کارنامه داشت. عریقات در ۲۰۱۷ در آمریکا پیوند ریه شد و از همان زمان چندان سرزنده و شاداب نبود.

حدود یک ماه پیش در روز هشتم اکتبر اعلام شد عریقات به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و با وخیم‌تر شدن حال، به بیمارستانی در اورشلیم منتقل و آنجا بستری شد. پزشکان اسرائیلی حال این دیپلمات و مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی را وخیم اعلام کردند و از رفتن او زیر دستگاه ونتیلاتور خبر دادند. سرانجام روز سه‌شنبه یکی از دستیاران نزدیک عریقات خبر مرگ او را علام کرد.

عریقات در بریتانیا و آمریکا درس سیاست خواند و همواره از نظریه‌پردازان دکترین دو کشوری برای حل مساله فلسطین بود. پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۷ اورشلیم را پایتخت کشور اسرائیل دانست، عریقات چاره دو کشوری را پایان‌یافته تلقی کرد و افزود: «امروز زمان آن است که تلاش‌هایمان را برای یک کشور متمرکز و همه با حقوق برابر در فلسطین تاریخی زندگی کنیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خب چرا برای درمان به ایران نیامد؟ ما که همه زندگی مان فدای فلسطین شده این چند روز درمان هم روش
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی