بازدید 16355
۱

تعریف هزینه چیست؟

کد خبر: ۱۰۱۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱ 27 October 2020

مجموع مخارج اقتصادی که یک کسب و کار در طول عملیات خود برای کسب درآمد متحمل می‌شود، هزینه گفته می‌شود. برای بیشینه کردن سود، شرکت ها باید اقدام به کاهش هزینه‌های خود بدون کاهش درآمدها نمایند. ازآنجاکه هزینه، شاخص بسیار مهمی از عملیات کسب‌وکارها است، قوانین حسابداری ویژه‌ای برای شناسایی آن وجود دارد.

در تعریف دیگر پول خرج شده یا هزینه‌های وارد آمده‌ای که دارای معافیت مالیاتی هستند و درآمد مشمول مالیات را کاهش می‌دهند، به‌عنوان هزینه شناسایی می‌شوند.

 

هزینه نقطه مقابل درآمد است و درواقع مخارجی است که در جریان عادی فعالیت‌های تجاری برای کسب درآمد انجام شده است. هـزینه حقوق کارکنان، هـزینه آب و برق و تبلیغات نمونه‌هایی از اقلام هـزینه است. در یک فروشگاه عمده‌ترین هزینه بهای تمام شده کالاهایی است که به مشتریان فروخته می‌شود. برخلاف درآمدها که موجب افزایش دارایی و حقوق مالکانه می‌شود، هزینه‌ها موجب کاهش دارایی و حقوق مالکانه می‌شود.

در شناخت درآمد و هـزینه باید دقت زیادی اعمال شود. هر جریان ورودی نقد درآمد نیست و همچنین هر جریان خروجی نقد نیز هـزینه محسوب نمی‌شود. برای نمونه، وجه نقد ممکن است از طریق استقراض از بانک و نه کسب درآمد افزایش یافته باشد. همچنین وجه نقد پرداختی برای خرید ساختمان، در واقع تغییر شکل دارایی از نقد به ساختمان است و بیانگر هزینـه نیست.

معادل‌ انگلیسی هزینه عبارت است از:

Expense

تهیه‌شده در:  مدیر مالی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیلی نت میبره نتم فقط برای دو سوال نتم تموم شد




بچه ها دیگه هیچکس وارد گوگل نشید.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی