بازدید 7615
استاندار آذربایجان شرقی:

بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان ضروری است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا ضروری است.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷ 31 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمدجواد ظریف عصر امروز در جریان سفر منطقه‌ای خود، پس از دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از مرز ایران و نخجوان بازدید کرد.

وی در این بازدید‌ها که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان انجام شد، در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.

وی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشور‌های همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

گفتنی است در بازدید‌های وزیر امور خارجه کشورمان از نقطه مرزی جلفا در جمهوری خودمختار نخجوان، نخست‌وزیر این جمهوری و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیر دفتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور، ناظر گمرکات استان و فرماندار جلفا نیز حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی