محسن رضایی در وبینار دهیاران؛

دولت آینده، اختیارات مدیریت محلی را به مردم واگذار می‌کند

وی افزود: دهیاران و همه فعالان مدیریت محلی در روستاهای کشور، نیاز به درآمد پایدار، تامین آتیه و امنیت شغلی دارند و نباید از تجربه دهیاران به آسانی گذشت و باید از آن استفاده کرد. لازمه این کار این است که چهل هزار دهیار حمایت شوند.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ 21 May 2021
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در وبینار دهیاران با تاکید بر ضرورت واگذاری اختیارات به مردم، بر حمایت از چهل هزار دهیار در سراسر کشور تاکید کرد.
 
به گزارش «تابناک»، دکتر محسن رضایی در وبینار دهیاران سراسر کشور گفت: از دست اندرکاران برگزاری این وبینار تشکر می کنم که فرصتی را فراهم آوردند تا در مورد ضرورت و ابعاد توسعه روستایی و نقش و وظیفه دهیاران در بالندگی و شکوفایی روستا گفتگو کنیم.
 
نویسنده کتاب ایران آینده گفت: در دولت آینده، ایده واگذاری اختیارات از دولت به مردم را دنبال خواهم کرد؛ چه در شکل ایالت های اقتصادی و چه در مدل مدیریت های محلی. دهیاران می توانند با مشارکت واقعی مردم روستا، مدیریت اقتصادی روستا را مدیریت کنند. یعنی دهیاران می توانند در هر روستا، با کمک و مشارکت واقعی مردم همان روستا، اولاً محصولات کشاورزی، دامی و خدماتی روستا را، از تولید تا انبارداری و فروش مدیریت کنند. با مشارکت واقعی روستاییان، دست واسطه هایی را که محصولات کشاورزی را ارزان می خرند و در شهرها چند برابر می فروشند، کوتاه خواهیم‌ کرد.
 
وی افزود: دهیاران و همه فعالان مدیریت محلی در روستاهای کشور، نیاز به درآمد پایدار، تامین آتیه و امنیت شغلی دارند و نباید از تجربه دهیاران به آسانی گذشت و باید از آن استفاده کرد. لازمه این کار این است که چهل هزار دهیار حمایت شوند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دولت ما تامین چهل هزار سکونتگاهی که محل کار و جلسه دهیاران و نمایشگاه محصولات روستایی باشد، کاملاً امکان پذیر است ما با یکپارچگی اختیارات، توسعه روستایی را متحول می کنیم. جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، وزرات کشور و وزارت راه و وزارت تعاون باید فعالیت های خود را در ارتباط با هم و با همکاری دهیاران و با نظارت مردم پیگیری کنند. 
 
دکتر رضایی پس از شنیدن مشکلات و دغدغه های دهیاران درباره ضرورت تحول در مدیریت اجرایی کلان کشور، با قدردانی از حمایت دهیاران از برنامه هایش در حوزه توسعه روستایی، گفت: از پیشنهادات خوب دهیاران سراسر کشور و مسائل و پیشنهادهایی که در جلسات کارشناسی قبلی ارایه کردید، در تدوین برنامه هایم جهت تشکیل "دولت اقدام و تحول" استفاده کرده ام و امیدوارم با رای ملت ایران و کمک شما بتوانم برنامه های توسعه روستایی و تقویت مدیریت محلی را اجرا کنم و تحول مثبتی در مسیر خدمت رسانی به مردم ایجاد کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی