بازدید 5204
۷

مشکل کمبود سرم در کشور به زودی رفع می‌شود

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تنها دلیل کمبود مقطعی سرم در کشور بروز مشکل برای یکی از شرکت‌های تولیدکننده بوده است، گفت: تمام تولیدکنندگان سرم ظرف ماه‌های گذشته با تمام ظرفیت و به طور شبانه‌روزی در حال تولید هستند و هیچ‌گونه مشکلی در مورد تامین ماده اولیه آن وجود نداشته است.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 14 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو از ماه‌ها پیش و به دنبال اعلام مشکل یکی از شرکت‌های تولیدکننده سرم، برنامه‌ریزی‌های لازم را به منظور جبران کاهش تولید انجام داده بود.

وی افزود: بر این اساس در کنار فعالیت با حداکثر ظرفیت تولیدکنندگان، سازمان غذا و دارو تصمیم به واردات سرم گرفت که با توجه به تعهد کتبی شرکت‌های تولیدکننده مبنی بر توانایی پوشش کامل نیاز کشور در محل مجلس شورای اسلامی، موضوع واردات منتفی شد، لیکن متاسفانه در ادامه تولیدکنندگان موفق به انجام تعهدات خود نشدند و البته افزایش مصرف محلول‌های تزریقی حجیم ناشی از مصرف داروهای مربوط به خیز پنجم کرونا نیز مزید بر علت شد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم به منظور واردات هر چه سریع‌تر سرم و رفع کمبودها، توسط سازمان غذا و دارو انجام و از هفته گذشته روزانه چند صد هزار سرم وارد کشور شده است و مشکل به سرعت در حال رفع شدن است، عنوان کرد: کمبودهای مقطعی فعلی هیچ ارتباطی با کمبود ارز یا صرفه‌جویی ارزی ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه طی روزهای اخیر برخی افراد با انگیزه‌های خاص و اظهارنظرهای غیرمستند و جانبدارانه باعث تشویش اذهان عمومی در این شرایط حساس شده‌اند و بر این اساس پیگیری قضایی علیه این افراد توسط سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد و در اسرع وقت از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
40 ساله فقط وعده وعید و دروغ تحویل مردم دادید ...سازمان غذا و دارو بزرگترین مقصر وضع فعلی مملکته.
رییس سازمان غذا و دارو :
الف-سازمان غذا و دارو از ماه‌ها پیش و به دنبال اعلام مشکل یکی از شرکت‌های تولیدکننده سرم، برنامه‌ریزی‌های لازم را به منظور جبران کاهش تولید انجام داده بود.
ب-متاسفانه طی روزهای اخیر برخی افراد با انگیزه‌های خاص و اظهارنظرهای غیرمستند و جانبدارانه باعث تشویش اذهان عمومی در این شرایط حساس شده‌اند و بر این اساس پیگیری قضایی علیه این افراد توسط سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد و در اسرع وقت از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دقیقا پاسخ همه مسئولین در تمام مشکلات کشور، همین دو پاراگراف بالا هست: الف-انجام برنامه ریزی ب-تهدید و برخورد امنیتی.
واضح است که اگر برنامه ریزی درست انجام شده باشد نیازی به تهدید و برخورد امنیتی نخواهد بود!
تا این به زودی شماها، چند نفر از بین میرن؟ چطوری اینقدر بی کفایت و در عین حال پررو هستین؟
معلومه وقتی گند یه کار در میاد و رسانه ای میشه مجبورید عکس العمل نشان دهید عرضه تولید سرم هم ندارید
تا امروز لفت ليس ميلياردى تو واردات دارو و مواد اوليه واكسن بود حالا نوبت واردات خود واكسن شده خدا بهمون رحم كنه
چطوری هست که سرم کمبوده؟ واقعا این موارد رو باید دولت قبل رسیدگی می کرد.
همین آقایون ماهیانه چند ده میلیون حقوق میگیرن مستقیم از طریق رانت هم میلیونها تومان به جیب میزنن .بعدش میگن برنامه ریزی شده بود .کمبودی نسیت اتفاقیه انگار گوجه و خیاره . دارو پیدا نمیشه تو دارو خانه پلاویکس شده 400000 بسته ای دیابیزید گیر نمیاد فلوکسیتین گیر نمیاد...
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی