بازدید 10054
کارشناس انرژی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی مطرح کرد

هزینه برق پرمصرف‌ها بر دوش مردم عادی؛ اولین اقدام وزیر نیرو در دولت رئیسی چه باید باشد؟

یک کارشناس انرژی معتقد است، اگر دولت سیزدهم واقعا به دنبال اصلاح مصرف انرژی باشد، قاعدتا باید نخستین هدف گذاری اش، مدیریت مصرف مشترکین پر مصرف و مهم‌ترین اقدام در این زمینه باید اجرای سیاست تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها باشد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 29 August 2021
هزینه برق پرمصرف‌ها بر دوش مردم عادی؛ اولین اقدام وزیر نیرو در دولت رئیسی چه باید باشد؟
به گزارش تابناک اقتصادی؛ مدیریت مصرف انرژی، موضوعی بسیار مهم است که فرصت‌ها و تهدیداتی پیش روی کشور قرار می‌دهد و روند سیاست گذاری در حوزه انرژی در کشور‌های مختلف دنیا نیز بر ضرورت آن تاکید می‌نماید؛ بنابراین، در نتیجه غفلتی که در حوزه سیاست گذاری در حوزه برق کشور صورت گرفته، کشور در این روز‌های سال به مشکل برق خورده که به نظر می‌رسد، باید با سیاست گذاری علمی و استفاده از الگو‌های صحیح مصرف، جلوی این موضوع را گرفت.

محمد فندرسکی کارشناس انرژی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی در خصوص بالا بودن یارانه‌های انرژی گفت: متاسفانه در حال حاضر، در تولید و توزیع حامل‌های انرژی یارانه بسیاری پرداخت می‌شود. این موضوع سبب شده است، بازدهی و بهره‌وری صنعت انرژی در ایران بسیار پایین باشد. این موضوع در اصلاحات قیمتی باید دیده شود و قیمت گذاری پلکانی به صورت کلی یک بحث اقتصادی است، در اقتصاد به عنوان قیمت گذاری تدوینی شناخته  می‌شود.

از نظر بنده این موضوع و این شیوه قیمت گذاری ایده درستی است؛ منتها باید دید این ایده درست اجرا و این پلکان‌ها به درستی طراحی شده است یا خیر؟! متاسفانه در طرح‌هایی مانند برق امید گفته شده که از سیستم پلکانی استفاده شده است، اما می‌بینیم نه تنها این تعرفه‌گذاری پلکانی نیست، بلکه پرمصرف‌ها هیچ تفاوت قیمتی را احساس نمی‌کنند.

کارشناس انرژی در خصوص کاهش بخشی از کسری بودجه بیان کرد: قیمت گذاری یارانه‌ای برق برای مصرف کنندگان خارج از الگو، هزینه زیادی را به دولت تحمیل می‌کند و همین سبب شده است که مشکلات زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت برق داشته باشیم. متاسفانه قیمت‌گذاری نیز دستوری بوده و قیمت‌گذای پلکانی به معنای واقعی آن وجود ندارد و این موضوع عملا بهره‌وری تولید برق کشور را نشانه می‌رود.

اگر تعرفه‌گذاری پلکانی برق اصلاح و به شیوه صحیح IBT و تعرفه‌گذاری پلکانی اجرا شود، علاوه بر بازدهی بهتر، سرمایه‌گذاری در صنعت برق نیز رونق می‌گیرد. از طرفی دولت نیز از محل مصرف مشترکین پرمصرف و خارج از الگو، می‌تواند منابع جدید برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور تامین می‌کند.

وی ادامه داد: نبود تعرفه‌گذاری صحیح پرمصرف‌ها، باعث سرشکن شدن هزینه‌ها بر دولت و روی کل مشترکین شده و نتیجه آن توزیع بسیار بد یارانه انرژی در بخش صنعت برق کشور است. متاسفانه عدم اجرای تعرفه‌گذاری صحیح و پلکانی IBT موجب شده است بخش اعظمی از مصرف کنندگان عادی که در الگوی بهینه مصرف قرار دارند، متضرر شوند و هزینه بالایی نیز به صنعت برق و گاز کشور تحمیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: با سیاست تعرفه‌گذاری پلکانی IBT، تعرفه مشترکین پر مصرف و مشترکین خارج از الگو مصرف به گونه‌ای خواهد بود که قیمت بیشتری از آن‌ها دریافت می شود تا دولت بتواند زیر ساخت‌های متناسب با نیاز خارج از الگوی پرمصرفان را، طراحی کند و توسعه بدهد. این بخش از مشترکینی که پرمصرف هستند، بر اساس مبانی اقتصادی، باید به جای دریافت یارانه بیشتر، هزینه بیشتری برای مصرف خارج از الگوی خود پرداخت کنند. ارائه تخفیفات مختلف به مشترکین خوش‌مصرف و با مصارف معمولی و درون الگوی بهینه مصرف در غالب یک سیاست کلی در کنار افزایش پلکانی و با قیمت برق انرژی تجدیدپذیر، می‌تواند برای بهبود وضعیت صنعت برق کشور بسیار موثر واقع شود.

فندرسکی کارشناس انرژی در خصوص منابع حاصل از این گران کردن گفت: اگر دولت سیزدهم واقعا به دنبال اصلاح مصرف انرژی باشد، قاعدتا باید اولین هدف گذاری خود مدیریت مصرف مشترکین پر مصرف باشند، مهم‌ترین اقدام در این زمینه باید اجرای سیاست تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها باشد. پس از آن نیز افزایش تولید برق که متاسفانه در سال‌های اخیر هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است.
 
هزینه برق پرمصرف‌ها بر دوش مردم عادی؛ اولین اقدام وزیر نیرو در دولت رئیسی چه باید باشد؟

پیشتر، موسی احمدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی در این باره گفته بود: در حال حاضر قیمت‌ها پلکانی محاسبه نمی‌شود و به تازگی مجلس هم به نفع قشر‌های آسیب‌پذیر و مناطق محروم توجه خاصی به این موضوع نشان داد. قطعاً نگاه ما باید قیمت فوب خلیج فارس باشد که حامل‌های انرژی هنوز به آن قیمت نرسیده است. واقعیت این است که ما ظرفیت‌های صنعتی زیادی ایجاد کردیم؛ اما متناسب با این ظرفیت‌های صنعتی، نتوانستیم امور زیربنایی را پیش ببریم؛ ایستگاه‌های خود را توسعه بدهیم؛ افت فشار‌های خود را جبران کنیم و ایستگاه‌های موقت خود را تبدیل به ایستگاه‌های دائم کنیم. البته مشکلات و تنگنا‌های مالی و اقتصادی هم در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است؛ بنابراین، ما نمی‌توانیم بگوییم که صرفاً مصرف عمومی باعث این مشکل شده است. ما نتوانستیم سیستم‌های اجرایی خود را با نیازمندی‌های کشور و جامعه هماهنگ کنیم.

وی افزود: باید سیستم قیمت‌گذاری خانگی بر مبنای تعرفه‌گذاری باشد؛ به این صورت که مردم با مصرف پایین و کسانی که صرفه‌جویی می‌کنند، قیمت برای آن‌ها به همین صورت یارانه‌ای باشد و تخفیفات مختلفی نیز به این افراد رعایت‌کننده الگوی بهینه مصرف داده شود، ولی آن بخش از مشترکان پرمصرف جامعه که واقعا در زمینه مصرف اسراف می‌کنند، قطعاً باید هزینه آن را هم بپردازند. ما نه از سوی وزارت نیرو و نه از سوی مجلس به هیچ وجه تصمیمی برای افزایش قیمت پلکان‌های مصرفی عادی و در الگوی مصرف بهینه نداریم، ولی قیمت‌ها برای مشترکان پرمصرف جامعه باید پلکانی مدیریت شود.

به گفته این نماینده مجلس، قطعاً با تشویق مردم به مدیریت مصرف و پلکانی کردن قیمت برای پرمصرف‌ها، بتوانیم در آینده عرضه و تقاضا را به هم نزدیک کنیم تا این وضعیت سر و سامان پیدا کند. تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها قطعاً تأثیرگذار است. وقتی که درآمد ما از پرمصرف‌ها افزایش پیدا کند، می‌توانیم این درآمد‌ها را در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها و بهبود وضعیت زیرساخت‌های صنعت انرژی مورد توجه و استفاده قرار دهیم.

همچنین مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: نمی‌توان انکار کرد که اگر مصرف کننده‌ای بیشتر مصرف کند، یارانه انرژی بیشتری نصیبش می‌شود. این یکی از ایرادات وارد به تعرفه پلکانی کنونی در کشور است که سهم یارانه انرژی را برای افراد پرمصرف، بیشتر کرده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد اگر بخواهیم برای این موضوع فکر و چاره‌ای بیندیشیم، باید اصلاحاتی برای تعرفه افراد پرمصرف لحاظ شود و آن را به قیمت واقعی برق نزدیک‌تر کنیم تا یارانه انرژی با حداکثر میزان عدالت، به افراد مختلف جامعه برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
این که در توسعه نیروگاه های برق سرمایه گذاری نشده ربطی به پر ‌مصرف بودن من و شما نداره. چرا همیشه کوتاهی های خودتان را گردن این و ان می اندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
پر مصرف ها باید تصاعدی هزینه بیشتری بدن

کجای این کار بده
الگوی پرمصرف یعنی بهانه برای گران کردن برق برق مجانی کجا رفت//؟؟؟
برق همه را 20ساعت قطع میکنم تا ارزش آنرا مردم درک کنند
برق را می خوان صادر کنن پاکستان و افغانستان دوباره شروع کردن طرح دادن برای فلاکت بیشتر مردم مستاصل.
یعنی این همه کارشناس و نماینده نمی دونند که همین الان هم پلکانی حساب میشه؟
یا فقط میخوان گرونتر کنند بهانه میارن.
وزیر نیرو بایدبرق مردم را تامین کند واگریک دقیقه برق شهروندی قطع شد نباید برای شهروند محترم قبض پرمصرفی صادر شود تنبیه وزارت نیرو همین است هروقت برق قطعی نداشت قبوض پر مصرفی صادر شود.
می خواهید برق را گران کنید الکی شعار ندهید پر مصرف ها شغلشان طوری هست که با یک ریال گرانی در آمدآنها بخاطر نفس کارشان ده برابر افزایش می یابد فقیر فقرا اکثرا از افزایش هزینه ها ضربه می بینند وگرنه حتی خانه خالی همسایه مرده ما باز قبض ها می آید چون شماره من را اده اند از ائل قبض ش به گوشی من می آید دو سال مرده و خانه خالی باز شما رحم نمی کنید هزینه های جانبی را می گیرید هرچقدر هم کم مصرف کنیم باز پولی شما خواهید گرفت فقط در این مانده ام با کم مصرف کردن آب و افزایش سرسام آور اقلام شوینده و بهداشتی در آینده با شپش و ساس و کک ها چگونه مبارزه خواهید کرد همین حالا هم از بوی بدن بعضی ها در اتوبوس حال آدم به هم می خورد به هر حال ما که سیر قهقرایی ملتمان در سایه مدیریت حضرات شروع شده باید آماده اینها هم باشیم
هر گوشه ای رو نگاه میکنی میبینی فشار به مردم مظلومه
يه جور اجرا ميشه كه اخر قبض مردم عادي زياد ميشه.چرا توليد برق رو زياد نميكنن؟ تحريم كه نعمته گازمونو كسي نميخره لااقل برق ازش توليد كنيد اين مريض هاي كرونايي كه عمرشون به دستگاه اكسيژن هست مدام برق نره اينا به زحمت بيفتن، چرا اون مزارع بيت كوين رو كه ميدونيد كجا هستن جمع نميكنن؟
وزارت نیرو کم مصرفان را نیز جزو پر مصرفان حساب می کند! همین قبضه دوره پیشین را بیش از دو برابر محاسبات غلط مصرفی که آنهم براساس مصرف متوسط است و نه مصرف واقعی محاسبه و از مشترکان گرفته است! کافیست به قبض برق نگاهی بیاندازید متوجه میشود میبغ دوبرابری بدون اینکه در محاسبات امده باشد از مشترک دریافت شده است!
در خصوص محاسبه مصرف واقعی مشترک هم بیش از دو سال پیش شکایتی به بازرسی کل کشور داده شده و با وجود تأئید مبنی بر محاسبه اشتباه میزان و مبلغ مصرف واقعی برق هنوز هیچ اقدام عملی در تصحیح قبوض برق صورت نگرفته و حتی بیش از دو برابر محاسبه غلط از مشترک اخذ می گردد!
بابا کسانی که بیش از 600 کیلو وات در ماه برق مصرف می کنند تعرفه شان را 1000 برابر کنید تا این همه قطعی برق به دلیل استخراج بیت کوین ..نداشته باشیم
600 کیلو وات در ماه دیگه قویترین کولرها را هم جواب میده و مردم عادی و بالاتر از عادی را هم جواب میده
دوباره عوامفریبی و بهانه برای گران کردن شروع شد انگار نه انگار دوستانشان بیت کوین استخراج می کنند حمله به مردم شروع شد
پر مصرف ها هزینه زیادی می پردازند حتی بیشتر از هزینه برق صادراتی که پول آن بلوکه میشود.
همان آش و همان کاسه

دست در جیب مردم
دوباره داستان سرایی و راهکار از جیب مردم شروع شد همین فیلم در مورد بنزین بود در مورد گاز بود در مورد آب بود آیا جز فشار بر قشر ضعیف ثمری داشت اینقدر اگر فکر خود را در جهت شکوفایی و تولید برق ارزان قیمت میگذاشتید الان نمیخواستید برای صادرات برق . برق مردم خودتان را قطع کنید
ظاهراً این کارشناس محترم از وضعیت اقتصادی مردم و قیمت های سرسام آور انرژی و افزایش بی رویه پلکانی قیمت ها بی خبر است. درآمدها به ریال و مطابق شرایط نابسامان اقتصادی داخلی است اما می‌خواهند قیمت همه چیز از سوخت و برق و انرژی گرفته تا فولاد و سیمان و ... را براساس قیمت های جهانی و به دلار از مردم بگیرند و دائماً میگویند به مردم یارانه پنهان داده می‌شود.
همه دولت بالا بردن ارزش پول ملی.بقیه مسائل کنارش حل میشه
وقتس خبر ندارید چرا مطلب می نویسید
الان هم هزینه برق پلکانی است و تا اگر نصرف از حدی بالاتر رود تا ۸ برابرقیمت معمول محاسبه می شود
ما ملت بینوا باید هزینه برق افغانستان و پاکستان را هم بپردازیم.
قیمت برق نا معقول و غیر منطقی و مشکوک است
آقای میرفندرسکی ! بنده ماه قبل قبض برقم 74 هزار بود این سری آمده 234 هزار ، فقط چون هوا بسیار گرم بود چند روز از کولرگازی استفاده کردیم، اونوقت انصاف است جنابعالی از افزایش هزینه پرمصرفها؟!! حرف بزنی.بزارید جوهر حکم رییسی خشک بشه
هر کاری انجام میدهید، فقط زود انجام بدهید که مردم بدجوری ناامیدند
حقوق های نجومی از جیب ملت گرفته میشود ، برای آنها چه کردید
یکی از واحدهای ساختمان ما خالی است. من فقط از یخجال آن استفاده می‌کنم و هزینه برق آنرا پرداخت می‌کنم. طبق اطلاعات روی قبض من در ردیف مشترکین پرمصرف قرار گرفته‌ام. اکنون این کارشناس انرژی را جلو انداخته‌اند تا برای پلکانی‌تر کردن (بخوانید گران کردن) زمینه چینی کند. دولت از یک طرف از تورم ایجاد می‌کند سپس ادعا می‌کند که پول آب و برق و گاز و بنزین و ... کم پرداخت می‌شود. شما تورم ایجاد نکنید و ارزش پول را بالا ببرید تا همین پولی که پرداخت می‌کنیم از قیمت واقعی نیز واقعی‌تر شود.
دست از این دو قطبی سازی بردارید.
جلوی استخراج رمز ارز رو بگیرید که برای ملت ایران هیچ سودی جز خاموشی ندارد به جز برای عده ای خاص
یکی یک خانه دارد که صدها لامپ استختر دارد و پول چرا نباید برق اب ازاد ازش بگرید یا به اندازه یه خانواده به علاوقه براق ازاد حساب کنید البته مردم ایران با این کار مخالفن چون طرفدار پولدارهان
هزاران مکان پول برق به عناوین مختلف پرداخت نمیکنند ، هزینه برق آنها بر دوش ملت است !! چرا آدرس اشتباه میدهید !!! رمز ارزهای به جساب خودتان قانونی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منظورتان سایتهای رمز ارز ها موسسه های شبه دولتی مثلا قانونی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بی کفایتی دولت و مسئولین در ایجاد نیروگاها جدید را ، گردن این و آن نیندازید!
هزینه آبوبرق و کلا انرژی رو بر اساس نفرات چرا حساب نمی‌کنید.
بجای گرفتن پول زیادی از مردم مشکل برق را حل کنید. اینکه نشد کار که شما برای اداره کشور از مردم مایه بگذارید
ببینیدتخریمهاباماچه کرده که مجبوریم برق بیمارستانها ومراکزعلی ودانشگاهی خودراقطع ونیزقبمت برق مصرفی خانواده هارابطورتصاعدی دراین زمان درگیری کروناوبیکاری
افزایش دهبم وبیت کوین تولیدکنیم وهمه رابدردسربیاندازیم بجای آنکه ازمنابع سرشارنفت وگازمان بتوانیم استفاده کنیم که تاچنددهه دیکر بی ارزش میشود مازجرمیبربم سایرین زرمیبرند
به گفته همین کارشناسان بیشتر آّب و برق در کشاورزی و صنعت و شبکه فرسوده انتقال برق و ماینرها به هدر می رود ولی به مصرف کننده خانگی گیر می دهند

انگار کسی لذت می برد پول زیاد بابت برق بدهد. یا ازروی عمد و غیظ برق زیاد مصرف می کند. و پر مصرف دشمن و گناهکار است. کلی مالیات و عوارض در هر قبض می گیرند.

این گونه افراد خودشان روزشان را در این اداره و آن دفتر با کولر و امکانات وبرق محل کار می گذرانند.

بسیاری از افراد یخچالشان یخچال بقالی محل است و با داشتن یخچال هر روز و هر ساعت بی توجه به کرونا خریدی که می توانند نگهداری کنند را برایش بیرون می روند. آسانسور سوار می شوند پولش را دیگران می دهند. یا به این بازار و آن مال می روند تا برق کمتر مصرف کنند.

لوازم خانگی بی کیفیت ایرانی برق زیاد مصرف می کنند. خارجی بسیار گران است.
خانه ها اصلا عایق نیستند و هدر رفت انرژی زیاد است.
سیمکشی بسیاری از خانه ها قدیمی و انشعابات ضعیف هستند 15 آمپر یک فاز هستند.
کنتور مشترک آب باعث ناممکن شدن مدیریت مصرف می شود و
بسیاری مجبور به استفاده از لوازم برقی می شوند چون کنتورآب و گاز مشترک ساختمانها امکان استفاده از بخاری. پکیج و آبگرمکن برای هر خانه مجزا را ناممکن می کند
اگر واقعا به مصرف بهینه اهمیت می دهند

انشعاب های گاز و آب را در همه ساختمان ها خود ادارات آب و گاز شان تفکیک کنند.
اداره برق کمک کند لوازم درجه آ با قیمت مناسب عرضه کنند.
برای تعویض پنجره ها با دوجداره تسهیلات بدهند
هزینه ها را قسطی دریافت کنند.
ای کاش قانونی بود که رجال مملکت در هر سطحی بدون استثنا در هنگام تصدی پست و تا دو سال بعد از آن حق نداشته باشند فرزندان و همسرشون در خارج از مملکت باشند
در مملکتی که کارشناسش صورت مسئله را پاک میکنه و میخواد از آخر به اول بیاد بیش از این انتظاری نیست.
پر مصرف یعنی چه. تابستان گرم هست. شما بگید چکار کنیم. اجاره نشینی که مجبور از اسپلیت خونه استفاده کنه باید ماهی هم 500 پول برق بده.
دانشمند چرا روی معماری خونه ها و جریان هوا، خودروی برقی و کاهش مصرف سوخت فسیلی و هزار تا راه حل دیگه فکر نمکنی.
حتما چند وقت دیگه مردم باید از پنکه استفاده کنند یا بادبزن دستی.
متاسفانه هزینه بسیاری برای هدفمندی یارانه ها انجام شد ولی نیمه کاره رها شد
همین کارت سوخت می توانست برای یارانه هر فرد ایرانی استفاده شود چه فقیر و چه ثروتمند تا نیازی نباشد به زندگی مردم سرک کشیده شود و دچار هزینه های تفکیک فقیر و ثروتمند شود و به اندازه برق و آب و بنزین و ... که یارانه تعلق می گیرد شارژ شود و هر کس به دلخواه خودش یا قبض ها را پرداخت کند و یا کالاهای ضروری را خریداری کند و یا حتی توسط افرادی نقد شود چون تجربه نشان داده است که در ایران بازار دلالی فعال و هوشمند است و اگر بصورت قانونی عمل نشود بصورت غیر قانونی و دلالی انجام می شود
و هر کس که بالاتر از الگوی مصرف بخواهد مصرف کند پول واقعی آنرا پرداخت کند تا از این طریق شرکت هایی که برق تولید می کنند تشویق شوند تا سرمایه گذاری کنند و از محل آن سود ببرند و اشتغال زایی انجام گیرد
خوبی این کار این است که اگر ارزش پول ملی کاهش یابد و دولت بخواهد مثلا بنزین و آب و گاز و برق را افزایش دهد مجبور است مبلغ کارت را هم بیشتر شارژ کند تا تعادل برقرار شود.
سالهای سال است که دارید همه چیز را گران میکنید اما غیر از فقیرتر شدن مردم به کجا رسیدین؟
اولین و مهمترین اقدام سکوت است چرا این دولت تازه کار در ابتدای کار اینقدر حرف می زند "باید" باید" انقلابی - جهادی مشکلی را حل نمی کند ابتدا شناسایی مساله و بعد شروع به اقدام بعد سخن
با احترام
متاسفم براتون که مدیریت را فقط در گران کردن میبینید .......یارانه ها صرف چه کارهایی شد ......قرار بود از محل یارانه ها زیر ساخت ها درست شوند ..........بعد هم اینکه برای مردم خودمان انرژی را با قیمت های سرسام اور حساب میکنید تا به ونزوئلا وسوریه ولبنان انرژی وسوخت مجانی بفرستید؟ ......
شما به چه حقی هزینه های مردم را با فوب خلیج فارس حساب می کنید؟.......مگر به مردم حقوق را بر مبنای فوب خلیج فارس میدهید؟.......
از اب و برق مجانی چخبر؟
از سهیم شدن ما مردم از سفره نفت چی؟
جالبه کارشناسان محترم به تعرفه مصرف پرداخته اند و سهوا و یا تعمدا اشاره چندانی به مدیریت تولید ، انتقال و توزیع نکرده اند. چرا کسی به هزینه غیر متعارف تولید هر مگاوات ساعت برق اشاره نمی کند و چرا اتلافات انتقال چندان مورد توجه نیست ؟ تکنولوژی قدیمی ، راندمان پایین مدیریت ناکارآمد و گاها منفعت شخصی محور در همه حوزه های صنعت برق، دانش و مهارت فنی پایین و ... از عارضه های صنعت برق و عامل بالا بودن هزینه تولید هستند .به این بپردازید و نگویید پول بهبود این وضعیت و رفع این مشکلات رو هم مصرف کننده بده
مقدمه چینی برای افزایش قیمت برق
مجلس برای حفظ حقوق صایع شده مردم باید دخول کند

اداره برق قبوض کاغدی را حذف کردند و قبوض با پیامک کامل ارسال کردند

ولی چند ماهی است که توصیحات مصرف را درج نکرده و گران کردند

و قیمت برق را را خلاف قانون اصافه کردند
با سلام.
دو بحث خیلی حائز اهمیت هست که ایشون به اون اشاره نداشتند . اول اینکه بدنه دولتی وزارت نیرو بسیار بزرگ، هزینه بر و ناکارآمد است که اصلاح در آن باعث پایین آمدن هزینه تولید و صرفه جویی بزرگی میشود که این هزینه هم فی الحال برگرده مصرف کننده است.
دوم اینکه الگوی مصرف های تعیین شده هم کارشناسی نشده و الان بیش از 10 سال هست که الگوی سال 89 ملاک عمل در وزارت نیرو باقی مانده است. که این هم باعث عدم تشخیص صحیح مشترکین پر مصرف از کم مصرف میباشد.
من ۲۶ سال در یکی از شرکتهای بزرگ برق کار می‌کنم در یک کلام مشکل صنعت برق سوی مدیریت است و بس . برق در ایران ارزان نیست .
مي دونستيد اداره برق از مشترك پرمصرف خوشش مي آيد چون اون مشتري بهتريه و كالا رو گرونتر مي خره
!
برادر من یک اپارتمان ۲۸۰ متری در شمال شهر دارم که با مینی چیلر سرد میشود قبض برق این دوره من ۵ میلیون و چهارصد هزار تومان امده اعتراضی هم ندارم .یک خانه ویلایی ۱۰۰۰ متری هم در تورنتو کانادا دارم که قبض برقش ۲۰۰ دلار کانادا یا ۴ میلیون و دویست هزار تومان می اید .من به عدد بالا اعتراض ندارم اما اینکه قبض ایران من ۲۰ درصد از قبض کانادا بیشتر است ( مصرف مشابه است) و هنوز ادعا می کنند ثروتمندان برق را تاراج کرده اند را کجای دلم بگذارم؟
قبض برق بنده دور پیش 65 هزار تومان بود که در توضیحاتش بنده رو پر مصرف معرفی نموده و نوشته که بنده از 82 درصد مردم کشور بیشتر برق مصرف میکنم.واقعا 82 درصد مردم کمتر از 65 تومن پول برق میدهند؟
دردناک ترین مسئله این است که حتی وقتی گران میکنند خرج زیر ساخت ها نمیشود . حداقل وقتی گران میکنید با پولش به بازسازی زیرساختهای برق بپردازید.
آقای کارشناس مردم زیر بار تورم و گرانی دارند له میشوند چرا فقط بلد هستید گران کنید چرا مردم را تحت فشار می گذارید
چندی قبل وزارت نیرو یه قبضی فرستاد که وقتی من رفتم جزییات انرا دیدم در ان 120 هزارتومان هزینه معوقه سال 97 را ذکر کرده بود که اگر من این مبلغ را دران سال که همش هفتاد تومان هر بار پول برق من میشد نمیدادم حتما قطع یا اخطار میداد. ..دوم اینکه ماهانه یا چند وقت به چند وقت قبض برق را نمی فرستد که یه باره تجمیع چند دوره را یه جا حساب میکنه انهم تصاعدی که از مردم بیشتر هزینه برق بگیره ... از وزیر جدید تقاضا داریم بررسی کنند و دریافتی های اضافه از قاعده را به مردم برگردانند و مسببان این دریافتی های بی حد را محاکمه و اخراج کنند تا درسی شود که اینچنین کارهایی انجام ندهند
همه فشارها تحت هر شرايطي نهايتا بر شانه ضعفا سنگيني خواهد كرد ، از اين وزير كاري ساخته نيست ،
این دولت از حل مشکلات بر نخواهد آمد لذا هر کاری دوست دارید انجام دهید چون مردم عادت دارن
اول اينكه قرار شد لامپ ها كم مصرف شود كه شد دوم اينكه قرار شد برق صرف جويي شده از لامپ ها صادر شود و درآمد از صادرات آن باعث شود كه پول برق مشتركين كمتر شود ، قبض هاى كاغذى را حذف كرديد به همين منظور و صحبت از ميليون ها دلار صرف جويي شد ، نتيجه به ماينر ها اجازه مصرف برق داديد آن هم در حد بسيار بسيار بالا و باعث قطع برق و ضرر زيان فراوان به مردم شديد و تازه هر مدت يك بار هم كه جايي كمبود بودجه پيدا مى كنيد باز به سراغ گران كردن برق و ترفندهاى ديگر در كنار أن مى رويد ، تمام اين حركات نشان دهنده بى نظمى و نداشتن مديريت درست و بى برنامگى و بى سوادى است ، شايد هم نه فقط براى آزار أذيت مردم و به خاطر دارو دسته بندى هاى مختلف است و مشتى دلار مى باشد ،هرچه هست بهتر است به جاى اين كار ها ، وضعيت را نرمال كنيد و به فكر كار كردن درست باشيد و اين همه مردم هم در فشار اقتصادى قرار ندهيد ، اگر تعدادى افرادى را داريد كه داراى عمارت هاى آنچنانى هستن و مصرف برقشان بالا است سيستم سولار انرژى برايشان نصب كنيد و همچنين دهات ها و شهر هاى كوچك را مجهز به سولار انرژى و يا انرژى بادى به صورت مستقل بكنيد در ضمن ايجاد شغل هم كرده أيد
و همچنين كارخانجات را مجهز به اين سيستم ها كنيد ، از ما گفتن بود ، با دادبيداد من تو شما مشكلات حل نمى شوند ،
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی