بازدید 30916
پیمانه اقتصادی

پیش بینی دلار ۲۵ هزار تومانی تا پایان سال/ میرکاظمی: مردادماه پولی در خزانه نبود/ وزیر صمت: افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کمتر از تورم ۴۰ درصدی است/ سن بازنشستگی زیاد می‌شود/ پاداش ۴۴۵ میلیون تومانی برای پایان خدمت کارکنان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس منفی شروع شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ مالیات ۲.۵ درصدی برای نقل و انتقال خانه‌های نوساز، دولت از خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان مالیات می‌گیرد، افزایش حقوق ۵ تا ۲۹ درصد/ ۴.۵ میلیون تومان حداقل حقوق، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد و اعطای تسهیلات بانکی بابت واردات کالا‌های اساسی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 12 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس منفی شروع شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ مالیات ۲.۵ درصدی برای نقل و انتقال خانه‌های نوساز، دولت از خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان مالیات می‌گیرد، افزایش حقوق ۵ تا ۲۹ درصد/ ۴.۵ میلیون تومان حداقل حقوق، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد و اعطای تسهیلات بانکی بابت واردات کالا‌های اساسی را در بر دارد.

بورس منفی شروع شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۹۴۱  واحدی معادل ۰.۳۷ درصدی به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۴۷ واحد رسید، حال در معاملات امروز بازار سهام، نماگر کل بورس با افت بیش از 16 هزار واحدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۳۵۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۱ درصد معادل ۱۳ هزار و ۵۸۶ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۱۲ تومان رسیده است.

پیش بینی دلار ۲۵ هزار تومانی تا پایان سال

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار ارز متأثر از انتظارات ذهنی بخشی از جامعه است، افزود: به طور کلی در پایان سال میلادی با یک افزایش نسبی در نرخ ارز مواجه هستیم. می‌توان این مسئله را با بررسی نرخ ارز در ماه‌های انتهایی سال میلادی مشاهده کرد. البته پس از طی این دوره، معمولاً نرخ ارز به حد متوسط قیمت خود در همان سال برمی‌گردد. حریری ادامه داد: به نظر می‌رسد که دلار در پایان سال ۱۴۰۰ در کانال قیمتی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی قرار خواهد گرفت و نوسانات اخیر در قیمت دلار همانطور که پیش از این اشاره کردم، به دلیل افزایش تقاضا در انتهای سال میلادی است.

وی با تأکید بر نقش برخی رسانه‌های خارجی بر تلاطم بازار ارز گفت: همانطور که می‌دانید، قیمت دلار در کشور ما تحت تأثیر مسائل سیاسی و روابط بین‌المللی قرار دارد. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: اگر در روابط خارجی کشور گشایش ایجاد شود، معمولا شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود. همچنین این مساله می‌تواند تأثیر مستقیم بر کاهش تقاضای ارز داشته باشد، چون افراد از نظر ذهنی انتظار جهش نرخ ارز را نداشته و عرضه ارز به صورت عادی می‌تواند بازار را متعادل کند.

میرکاظمی: مردادماه پولی در خزانه نبود

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هم اندیشی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار کرد: در اغلب کشورها رشد مصرف انرژی نشان‌دهنده بهبود وضعیت اقتصادی است؛ اما در ایران با وجود افزایش مصرف گاز از ۱۴۰ میلیارد به ۲۴۰ میلیارد متر مکعب رشد اقتصادی ما نوسانی و کاهنده بوده است. وی با بیان اینکه با این تورم بالا و این رشد اقتصادی سرمایه جذب نخواهد شد، تصریح کرد: چهار هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است، ولی چرا سرمایه‌گذاری نمی‌شود؟

معاون رئیس جمهور افزود: وقتی ما در مردادماه امسال دولت را تحویل گرفته بودیم، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصیص صادر شده بود، اما در خزانه پولی برای پرداخت نبود. وی ادامه داد: ما بدون استقراض از بانک مرکزی تاکنون همه حقوق‌ها را سر وقت پرداخت کردیم. اما اگر مجلس و دولت به فکر قشرهای کم درآمد هستند باید بستن بودجه با کسری را حرام بدانند. در سال آینده ضابطه‌ای دیده‌ایم که از طریق ارتباط سازمان برنامه و شورای پول اعتبار اضافه برداشت بانک‌ها کنترل شود تا روند کاهنده نرخ تورم در سال آینده سرعت بیشتری بگیرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس سند آمایش می‌تواند دغدغه‌های مهم کشور در حوزه عدالت را به خوبی پیگیری کند.

وزیر صمت: افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کمتر از تورم ۴۰ درصدی است

سید رضا فاطمی‌امین پیرامون افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۸ درصدی محصولات خودروسازان اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار در این زمینه یک مصوبه داشت که البته به معنای افزایش قیمت نبود، باید توجه داشت که در چند ماه گذشته، یعنی از اردیبهشت ماه تا امروز قیمت خودرو‌ها تثبیت شده و افزایشی نداشت، اما از طرف دیگر قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید افزایش یافته بود. یک روالی از قبل در کشور وجود داشت که هر شش ماه یک بار این آثار تورمی در قیمت خودرو تعدیل شود. وی افزود: آنچه بر مردم تاثیر دارد قیمت‌های بازار است و نه قیمت‌های کارخانه. یک شکاف قابل توجه بین قیمت‌های کارخانه و بازار وجود دارد که در واقع یک رانت است. کسی که خودرو را از خودروساز می‌خرد، بین پنجاه تا صد و پنجاه میلیون تومان منفعت به دست می‌آورد. وی افزود: ما باید به تولید کمک کنیم که بتواند علاوه بر ارتقای کیفیت، افزایش تولید نیز داشته باشد.

وزیر صمت تصریح کرد: با برنامه‌ای که تنظیم شده از این هفته مرتب هر هفته در روز‌های دوشنبه و سه شنبه پیش‌فروش خواهیم داشت؛ یعنی یک روز ایران خودرو و یک روز سایپا پیش فروش خواهند داشت، بنابراین تا پایان امسال بیش از صد و سی هزار دستگاه تحویل داده خواهد شد و به همین میزان هم برای سال آینده پیش‌فروش می‌شود. وی همچنین در گفتگو با ایلنا خاطرنشان ساخت: اصلاحات در قیمت بسیار کمتر از تورم بوده است. تورم کشور ما بالای ۴۰ درصد است، ولی از ابتدای سال تا امروز تنها ۱۸ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد بودیم. به عبارتی اصلاح قیمت خودرو به میزان نصف مقدار تورمی بوده که در بازار و کالا‌ها وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که میزان گردش مالی در خودروسازی افزایش یافته و تا حدی از زیان آن‌ها کاسته شود. این عوامل می‌تواند باعث افزایش تولید شود. امیدوارم که این ۲۶۰ هزار دستگاهی که تا پایان سال عرضه خواهد شد بازار را متعادل کند.

مالیات ۲.۵ درصدی برای نقل و انتقال خانه های نوساز

بر اساس بند خ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ اولین نقل و انتقال قطعی ساختمان‌های نوساز اعم از مسکونی و غیر آن که بیش از سه سال از تاریخ احداث آنها نگذشته باشد مشمول مالیات ۲.۵ درصدی خواهند شد. مأخذ محاسبه این پایه مالیاتی، میانگین قیمت‌های روز منطقه‌ی مبنای تعیین ارزش املاک که در ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم آمده، در نظر گرفته شده است.

دولت از خانه های بالای ۱۰ میلیارد تومان مالیات می گیرد

مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و بالای ۱۰ میلیارد تومان مطابق بند ث تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ تعیین و اخذ خواهد شد.

بر اساس این ماده؛

نسبت به مازاد خانه‌های ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان یک در هزار

نسبت به مازاد خانه‌های ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان دو در هزار

نسبت به مازاد خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان ۳ در هزار

نسبت به مازاد خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان ۴ در هزار

و نسبت به مازاد خانه‌های بالای ۶۰ میلیارد تومان ۵ در هزار

به عنوان مالیات از دارندگان این واحدها اخذ خواهد شد.

واحدهای مسکونی لوکس در حال احداث و همچنین واحدهای گران قیمت در سال تملک از این مالیات معاف هستند.

وزارت خانه‌های راه و شهرسازی، صمت و سازمان ثبت اسناد و املاک مکلف به ارائه اطلاعات واحدهای مسکونی گران قیمت به سازمان امور مالیاتی شده اند.

سازمان امور مالیاتی نیز مسئول ارزش گذاری، محاسبه مالیات تعلیقی و نهایتاً اخذ مالیات از مالکان این واحدها مشخص شده است.

مالکان این واحدها نیز موظف به پرداخت مالیات متعلقه تا پایان بهمن ۱۴۰۱ خواهند بود.

هر گونه نقل و انتقال ملک بدون پرداخت مالیات‌های متعلقه، ممنوع خواهد بود.

افزایش حقوق ۵ تا ۲۹ درصد/ ۴.۵ میلیون تومان حداقل حقوق

آنچه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت برای حقوق کارکنان پیش بینی کرده نشان می‌دهد که افزایش پلکانی حقوق در دستور کار قرار دارد و متوسط ۱۰ درصد است، به طوری که برای طبقات پایین‌تر از این رقم بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین، افزایش حقوق در سال آینده بین ۵ تا  ۲۹ درصد متغیر است. اما حداقل حقوق کارکنان برای سال بعد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، به طوری که تاکید شده بعد از اعمال افزایش‌های پیش بینی شده نباید دریافتی کارکنان کمتر از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد. در سال جاری افزایش حقوق کارکنان ۲۵ درصد بر اساس آخرین حکم کارگزینی در سال ۱۳۹۹ پیش بینی شده بود اما مشروط بر این‌که میزان افزایش حقوق از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تجاوز نکند. برای امسال حداقل حقوق پرداختی به کارکنان نیز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش بینی شده بود.

سن بازنشستگی دو سال زیاد می‌شود

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی چند تغییر مورد تاکید قرار گرفته است؛ بنابراین، حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش می‌یابد، البته احکام قطعی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی هستند. همچنین سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش خواهد یافت. محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، سازمان تامین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی مورد نیاز این قانون که در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است، حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه به تصویب هیات وزیران رسیده و برای سال آینده اجرایی می‌شود.

ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هیچ نشانی از ارز ۴۲۰۰ یا همان ارز ترجیحی دیده نمی‌شود که به نظر می‌رسد، این اقدام دولت نشان از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد.

اعطای تسهیلات بانکی بابت واردات کالاهای اساسی

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت به سه دستگاه شرکت بازرگانی دولتی ایران، پشتیبانی امور دام کشور و همچنین خدمات حمایتی کشاورزی مجوز دریافت تسهیلات بانکی بابت واردات کالاهای اساسی را داده است. این بند برای اولین بار است که در بودجه سالانه دیده می‌شود. تسهیلات در صورتی به این سه شرکت اعطا خواهد شد که به تایید سازمان برنامه و بودجه کشور برسد و این سازمان این موضوع را مصوب کند.

پاداش ۴۴۵ میلیون تومانی برای پایان خدمت کارکنان

در پیش‌بینی‌های مربوط به حقوق و دستمزد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در رابطه با پاداش پایان خدمت کارکنان اعلام شده که برای کارکنان مشمول ماده ۱۰۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق‌العاده بند ۱۰ ماده ۶۸ این قانون به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا ۳۰ سال و تا سقف ۴۴۵ میلیون تومان است. بر اساس ماده ۱۰۷ قانون مدیریت کشوری به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته می‌شوند، به ازای هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و مزایای مستمر تا ۳۰ سال به اضافه وجوه مربوط به مرخصی‌های ذخیره شده پرداخت خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۰
از اقتصاد چیزی جز یک جسد نمانده

چه کردید با این کشور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
نوستراداموس بزرگ
| Canada |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
مو لای درز پیش بینی های من نمیره
وحالا پیش بینی من درمورد مذاکرات:
بدون هیچ تردیدی توافق دوباره صورت میگیره یک درصد هم شک نکنید!
امریکا دوباره به برجام برمیگرده اما هیچ تضمینی نمیده که دولت بعدی نقضش نکنه چون اصولا نمیتونه چنین تضمینی بده
داراییهای مسدود شده ایران
ازادمیشه و میزان صدورنفت افزایش پیدامیکنه
دلار تا حدود ۲۳هزارتومان پایین میادو نهایتا روی ۲۵ هزارتومان ثابت میمونه
تا انتخابات ۲۰۲۴ دلار به مرز ۳۰ هزارتومان میرسه
ترامپ در انتخابات بعدی پیروز میشه
و دوباره میزنه زیر برجام ! واینبار مکانیزم ماشه راهم فعال میکنه و روز از نو وروزی از نو
دلار هم میره جاییکه دست ادمهای معمولی بهش نرسه !!!
ا
چرا رانت 50 تا 150 میلیونی خودرو وجود دارد!؟ چه کسانی این رانت را ایجاد کرده اند؟ چرا چنین رانتی در هیچ کشور دیگری وجود ندارد؟ چرا خودروسازهای ایرانی برخلاف تمام خودرسازان دنیا، اول پول را می گیرند سپس بعد از چندین ماه خودرو را تحویل می دهند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
چرا جناب فاطمی این تورم را در مورد افزایش حقوق گوشزد دولت نمیکند
مگر دولت و ایشون وعده کاهش قیمت را ندادند چرا به بهانه های مختلف قیمتها را بالا میبرند
آیا این دولت هم میخواهد راه دولتهای قبل را برود و زندگی را بر مردم مشکلتر کند چقدر باید زندگی بر مردم مشکل شود که عده ای راحت زندگی کنند؟؟؟؟
پیش بینی دلار ۲۵ هزار تومانی تا پایان سال

جوک امروز را شنیدیم
هفته پیش اکونومییییییییییییست پیش بینی دلار ۱۸ تومانی کرد قرار نشد جر زنی کنید و ۷ تومان رویش بگذارید و ۲۵ ان را کنید!!!!!!!!!

مابخیل نیستیم اقاجان ۲۹ تومان هم بکنی ما قبولت داریم ...دلار نیمایی ۲۳ است ان وقت دلار ازاد ۲ تومان بالاتر از ان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اکونومیست هفته پیش دلار ۱۸
چارتهای تحلیلگران تکنیکال سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نمودار و خط میکشیدند دلار ۷۵۰۰
صمصامی اقتصاد دان و راغفر دلار ۱۰ تومانی
.
.


قصه بافی های ارزی ادامه و نرخها صعودی و مردم را به امید دلار تخیلی سرگردان
وزیر صمت: افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کمتر از تورم ۴۰ درصدی است
قربان سالی چندبار قیمت بالا می ره، حقوق کارمند که می خواد بالا بره موضوع تورم پیش میارید و میگید تورم بالا میره برای همین حقوق ما باید همواره بسیار پایین تر از نرخ تورم باشه ولی قیمتها هرچی بالا بره باز مشکلی نیست. حقوق ما سالی یکبار بالا میره ولی قیمتها ماهی یکبار
آخه آقای وزیر صمت مگه حقوق ما به نسبت تورم افزایش پیداکرده .یه دلیل باورکردنی بیار
تورم ٤٠تا٦٠ درصد هست ، آقاي وزير ادعا ميكنه افزايش١٨٪‏ خودرو منطقي هست!؟! چرا افزايش حقوق نبايد ١٨٪‏ باشد؟ بعد از آنطرف حقوق مديران ميشود ٣٧ ميليون تومان !؟!؟!
مسبب تورم كيست؟ تا كي قرار است دست در جيب مردم كنيد و آنان را به سخره بگيريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
اخه وزیر حقوق 5 یا 6 تومنی که نمی گیره اون حقوقش بالای 50 میلیونه که تورم 40 درصدی براش اهمیت نداره. از اون زاویه می بینه یا نمایندگان مجلس این تورم براشون بی معنی یه. یا مدیران لگن ساز تورم 40 درصدی . .هیچه. چون بالای 30 میلیون حقوق میگیرن. افراد رده بالا حقوق معمولی مثل یه کارمنذ یا کارگر که نمی گیرن اونا شکمشون سیرتر از این حرفاست. . /
کدام دلار ۲۵ تومان میشود؟؟؟
دلار نیما؟؟؟
نگو که منظورت دلار ازاده
سال بسیار سختی در پیش خواهم داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
کشور و انقلاب اسلامی در برهه حساس قرار دارد البته از 40 سال پیش تا 100 سال آینده
این عنوان خبری" افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کمتر از تورم ۴۰ درصدی است" فریب دادن است لطفا میزان تورم 15 سال اخیر اعلامی بانک مرکزی و قیمت خودرو را مقایسه کنید خودرو 7 میلیونی که ان زمان در عراق به قیمت 4 میلیون به فروش می رسید را 180 میلیون در بازار عرضه میکنید و طی 15 سال 30 برابر کرده اید متوسط هر سال دو برابر حالا هم به بهانه نرخ تورم کار خود را توجیه می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
اگر مجموع درصد سه بار افزایش قیمت امسال خودروسازان را حساب کنند از ۴۰ درصد بیشتر میگردد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
با تورم بخوای قیاس کنی که پراید الان باید 380میلیون باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
40 درصد تورم را قبول دارند پس حقوق ها را 40 درصد اضافه کنند تا مردم مثل قبلاز افزایش تورم قدرت یک زندگی معمولی و ضعیف را کماکان داشته باشند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
هر سه ماه ۱۸ در صد اضافه می کنند که می شود بیش از ۷۰ در صد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
مگه به قول خودشون با تورم 40 درصدی، حقوق ها 40 درصد اضافه شده؟

مردم رو چی فرض کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
نکته مهم اینه که پراید 20 سال قبل، با توجه به تکنولوژی 20 سال قبل و سطح رفاه دنیا، معادل مزدا 3 الان بوده، پس ما الان باید با کمتر از 300 میلیون به راحتی ماشین روز دنیا رو بتونیم بخریم، نه فرغونهایی به اسم تیبا و ساینا و کوییک رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
قیمت پژو پارس کارخانه 148 ملیون است
بازار است که 330 ملیونه
باید فاصله کارخانه تا بازار با واردات خودرو توسط دولت حل شود.
چون عرضه و تقاضا مساوی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
حسین آقا، پس اون موقع حداقل حقوق هم بایستی ماهی 50 میلیون میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
مگر این فرغونهای بی کیفیت را در داخل و مواد ایرانی و کارگر ایرانی و انرزی ارزان تولید نمی کنید ؟

چرا باید بخاطر استخدام ۱۲هزار پرسنل سفارشی از طرف

مسولان در مجلس و دولت و نهادها در دو کارخانه

خودرو سازی که ناکارامد و بدون استفاده و با حقوق

های نجومی جدب شده اند

قیمت تمام شده خودروها بشدت گرانتر تمام می گردد

و تاوان ان را باید مردم گرفتار بپردازند ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
حقوق ها هم با تورم 40% افزایش پیدا می کنه یا فقط قیمت خودرو باید افزایش پیدا کنه
اقای میرکاظمی اگردرخزانه پول نبود و ازبانک مرکزی هم استقراض نکردید چگونه حقوقها را پرداخت کردید..؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
با کم کردن ارزش پول سپرده گذاران بانک
در این نظام خدمات یا با دلار سنجیده می شن و یا با تورم مقایسه می شن مثل افزایش قیمت خودرو که به نقل از وزیر صنعت دولت افزایش قیمت 18 درصدی خودرو با توجه به توروم 40 درصدی حاکم بر بازار چیزی نیست بماند که این دومین افزایش قیمت خودرو در سال جاری است به هر حال این واقعیتی است که در یک کشور بی قانون زندگی می کنیم دلی سوال این جاست چرا حقوق کارکنان دولت و کارگران با دلار و تورم محاسبه نمی شوند آقای رییس جمهور محترمی که دم از عدالت و فقرزدایی میزنید
در طول یکسال چندین مرحله افزایش قیمت بود برای خودرو سازان که مجموعا در یکسال بیش از 50درصد میشود.
تیبا یکسال پیش 60میلیون بود الان چن شده؟
جالبه وقتی نوبت گران کردن خودرو می رسه 18 درصد گران می کنند و مقایسه می کنند با 40 در صد تورم یعنی یه چیزی هم از ملت طلبکار میشن ولی موقع افزایش حقوق کارکنان دولت 10 درصد اعلام میشه اینجا هیچ صحبتی از تورم 40 درصد نمیشه . این دوگانگی رفتار مسوولین و عوامفریبی چه توجیحی داره؟؟//
چرا باید سن بازنشستگی افزایش یابد؟ چرا سابقه خدمت کارمندان را می خواهید دو سال افزایش دهید؟
چرا جلوی اختلاس ها را نمی کیرید؟ چرا ولخرجی ها برای غیرایرانی ها را تمام نمی کنید؟
تا کی دست دولت در جیب مردم باید باشد؟


تابی جان وجدانا منتشر کن
طبق قانون یک مستخدم با ۲۵ سال خدمت و ۵۰ سال سن میتواند با ۲۵ روز حقوق بازنشست بشود شما حقوق ها رو باید طبق قانون اساسی براساس تورم زیاد کنید نه هر چی دلتان خواست ک به نفعتان بود افزایش بدین میخواین سرمایه داران جیبشان را با پول خون مردم کارگر و کارمند که مظلوگتد پر کنند عجب زمانه ای شده دولت شعار حمایت از مردم میدهد ولی در عمل درست ضد آن عمل میکند
با سلام واحترام
مجلس باید قانون افزایش سن بازنشستگی و میانگین سه سال را،حتما رد کند.این قانون برخلاف منافع مردم بویژه کارگران است. این یک ظلم آشکار به قشر کارگری جامعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
تابناک عزیز، لطفا صدای کارگر باش و نگذار این قانون ظالمانه تصویب بشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
نه برادر !!!!چون کار در کشور خیلی زیاده و بیکار هم کم داریم دولت میخواد با این مشاغل بی ثابت و پر دردسر افزایش درآمد برای صندوقهای ورشکسته داشته باشه
ول کن داداش خزانه خالی بود خزانه پر بود... مگه قبل انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل این دولت و وزیر شدن نمی دونستی اوضاع کشور رو ...
سن بازنشستگی 2 سال زیاد نشد. بلکه دولت چون پول نداره و از طرفی پول هایی که از کارمند و کارگر بدبخت تو 30 سال گرفتند و اختلاس و حیف و میل کردنند، حالا برای پرداخت سنوات 30 ساله راه حلی ندارند جز اینکه 2 سال زمان بخرند.تا دو سال دیگه هم خدا بزرگ و کریمه، پول نفتی میاد، یا ارزش پول دوباره یک پنجم میشه، یا اصلاً شاید کارمند و کارگره تو این دوسال بمیرن (تا خانوادشون پیگیر بشن یه چند سالی هم به نفع دولت)، یا ته تهش دوباره یه قانون از خودشون درمیارن که 3 سال دیگه باید کارکنیم، یا کلا مادام العمر باید کارکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
پیر شدن جمعیت عامل این قضیه است.
در کشورهای اروپایی نیز 35 سال یا 65 سال سن باز نشستگی است
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
با توجه به ورشکستگی اقتصادی کشور، بزودی هشتاد سالگی بعنوان سن بازنشستگی اعلام خواهد گردید
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
با سلام
اول تو ایران کمتر کسی بعد از بازنشستگی دنبال استراحت و تفریح و سفر (به معنی بازنشستگی در اغلب کشورهای توسعه یافته) هست بلکه تازه دنبال کار میگرده تا از پس مخارج زندگیش بر بیاد (که با وجود عروس و داماد و نوه و...خیلی بیشتر از دوران سرکار رفتنش شده)
دوما، تو این کشورها درآمد شاغلین عدد قابل قبولی است و لذا شخص تا وقتی حس کنه که میتونه کار مفید کنه به کارش ادامه میده
سوما، مسکنی که با وام دولتی و دراز مدت خرید شده عموما اقساطش تا 30 سال لحاظ میشه که باعث میشه شخص برای توانایی در پرداخت اقساط کارش رو ادامه بده
چهارما، راندمان کارمندهای ایرانی 15 دقیقه کارمفید در روزه، اما در کشوری مثل آلمان 90 درصد شغلها خصوصی هست و لذا بهره وری نیروی کار روزانه 5 ساعت کار مفید هست (اصولا در کشورهای پیشرفته مفهومی به اسم کارمند یا کارگر دولتی نداریم) با این حال کمبود نیروی انسانی دارند نه اینکه در ایران سیل بیکار داریم
در کل هیچوقت شرایط ایران رو با کشورهای پیشرفته قیاس نکنیم
شاید 40 سال دیگه بشه این قیاسها رو انجام داد
براي بهبود وضع سازمان تامين اجتماعي نبايد از جيب كارگران هزينه كنيد . بهتره وضعيت سازمان هايي مثل شستا را به شرايط مناسب برسانيد . با اين وضعيت حقوق بازنشستگي ؛ تغيير ميانگين از دو سال به سه سال اخر يعني افزايش بدبختي كارگران ... واقعا اينايي كه پيشنهاد مي كنند و تصميم مي گيرند تو اين مردم زندگي نمي كنند !!!!همچنين براي كسايي كه سال اخر خدمتشونه و در سال 1401 بازنشسته مي شوند تسريع اين قانون بي انصافيه مضاعفيه...
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
درسته تو کشورهای اروپایی 35 سال و 65 ساله ولی درآمد اونا کجا و درآمد ما کجا؟ لطفا مقایسه میکنین با همه جوانبش مقایسه کنین
تمام مصوبات مجلس فقط در جهت رفاه مسیولین و به ضرر مردم است
افزایش سن بازنشستگی ظلم مضاعف به تمامی مردم معلمان بعداز سی سال کار در کلاس درس نمیتوانند ادامه دهند
تمام اخباری که زدید نشاندهنده اینست که کف گیر بد جور به ته دیگ خورده و کسری بودجه فاجعه باری داریم!و دولت از هر راهی در پی کسب درآمد از جیب مردم است!!کشوری با این همه ثروت و منابع به اوج فلاکت رسیده!واقعا خسته نباشید.
مگه دولت مي تونه سرخود قانون رو تغيير بده ؟ كجاي قانون تامين اجتماعي سن بازنشستگي رو به ٦٢سال افزايش داده يا ميانگين پرداختي رو از دو سال به سه سال افزايش داده ؟ چرا همه تصميماتي كه گرفته مي شه به ضرر مردمه ؟
خزانه خالي كه چه عرض كنم منفي هم بوده
هزینه بی کفایتی مدیران و ویرانی صندوق های بازنشستگی توسط شما را کارمندها باید از عمر و جیب شان بدهند؟ به چه حقی سن بازنشستگی را اضافه کردند؟ ضمن اینکه از کی تا حالا قانون بودجه سنواتی مقدم بر قانون بازنشستگی شده؟! مگر میشه قانون بودجه یک سال ناظر بر سالهای آتی هم باشد؟!
متاسفم برای وزیر صنعت ... و دولت که فقط تنها راه برون رفت را گران کردن میدونن . مگر هر شش ماه حقوق کارگران به نسبت تورم افزایش پیدا میکند . آخر تا کی .... یکبار اومدید حساب و کتاب کردید کارگر بدبخت با 3 الی 4 میلیون چجوری زنده است و زندگی می کند . میدونید یک کارگر با حقوق 10 میلیون هم از این پس نمی تونه ماشین پراید بخره . آقای رئیسی مردم ماشین نمیخوان فقط یک بار هم شده بیا به مردم یاد بده با 3 یا 4 میلیون چه جوری زندگی کنند فقط همین مردم هیچی ازت توقع ندارن . فقط و فقط بیا بگو با 3 الی 4 میلیون اینجوری مشه زندگی کرد. تنها روش این کار را بگی مردم مخلص شما هم هستند.
سلام میگم راستی وزیر صمت چطوری فهمیده که 18درصد کمتر از 40 درصد است ؟
دیگه زمین و زمان میدونند که قیمت کف بازار قیمتی هست که کارخانه برای خودرو تعیین و ان را در اختیار نمایشگاه های خودی و منتخب قرار میده و در واقع قیمت گزار خود کارخانه هست و دلال هم خود کارخانه میباشد.کارخانه های تولید کننده هر روز قیمت تعیین میکنند و خودروهای تولیدی رو مخفیانه در اختیار بنگاه های ماشین منتخب قرارداده و به انها سود فروش میدهد...
چرا برای حل مشکل ورشکستگی صندوق های بیمه صورت مسأله رو حذف می کنید؟؟ کارمندان که به موقع کسورات بیمه و بازنشستگی شأن پرداخت شده چرا یقه دزدان و اختلاس گران رو نمی گیرید؟
زورتان به کارمندان می رسد ؟.
ما گفتيم دولت عوض شه يه سروساموني به وضع خودرو بده، اين هم ازسخنان گهربار وزير صمت.
پدر ملت رو دو خودرو ساز دراوردندچه به لحاظ قيمت چه به لحاظ كيفيت .واردات خودرو رو آزاد كنيدمردم چه گناهي كردند كه بايد اشغال هاي اين دو خودرو ساز رو بخرند با چندين برابر قيمت وداراي كيفيت پايين.
جنب می کاظمی پولی در خزانه نبود انقراض هم نکردی پس حتما معجزه شده که حقوقها را پرداختی
اوراق فروختی و بورس را نابود کردی
(وزیر صمت: افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کمتر از تورم ۴۰ درصدی است)

اقای وزیر سخن شما را باور کنیم که تورم کشور 40درصد هست

یا سخن اقای رئیس جمهور و رئیس برنامه بودجه تان را

که می فرمایند تورم کاهش پیدا کرده و جلوی رشد ان گرفته شد و روند کاهشی دارد
ماشین 18 درصد گران شد....حقوق کارمندان و کارگران چی؟
مالیان فروش خانه 2و نیم درصد یعنی برای خانه 3 میلیاردی 75 میلیون تومان باید مالیات داده شود؟اخه چه بلایی سر مردم میارید شما؟مگر گناه این مردم چیه؟اخه مگه قراره سازنده ها این مالیات رو بدن؟ اونها این مبلغ را میکشن رو یقیمت خانه و از دوش مردم بیچاره میکشن بالا.....
حذف ارز 4200 تومانی یعنی بیچارگی مردم یعنی تورم افسار گسیخته سال آینده
از الان ناقوس خطر به صدا درآمده است
میرکاظمی: مردادماه پولی در خزانه نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای میرکاظمی ، شما یا معنای وجود داشتن یا نداشتن پول را نمیدانید یا اینکه مخاطبان خودتان را چیز دیگری می بینید و حرفهای تبلیغاتی میزنید ! اگر پولی در خزانه نبود چطور بدون استقراض از بانک حقوق ماه اولتان را برداشت کردید؟
(میرکاظمی: مردادماه پولی در خزانه نبود)

اقای میرکاظمی : شما اگر دارید راست می گوئید

خوب بگوئید پس از کجا طی سه این همه درامد زائی کرده اید که توانسته اید بدون

استقراض از بانک مرکزی و عدم دست یابی به درامدهای مالیاتی و فروش اموال مازاد دولت

و عرض اوراق

هم بدهی هایتان را بابت دولت قبل پرداخت کنید و هم حقوق تان را به کارمندان پرداخت کنید

....
خودشون میگن تورم چهل درصد است. بر اساس قانون باید حقوقها رو هم چهل درصد زیاد کنند. پنج تا 29 درصد یعنی چه؟
افزایش قیمت خودرو بخشی از تورم هست یا خود متاثر از تورم ؟ اگر همه کالا ها با این منطق افزایش یابند پس اون تورم چیست؟
اگر مجلس، واقعا مردمی باشه باید تبصره افزایش دو سال کار اجباری(اضافه خدمت)، تصویب نشه
فرمول محاسبه حقوق بهترین ایتم جهت افزایش قیمت کارخانه خودرو هست
533000 تومان بعلاوه سه درصد قیمت پایه
پس حقوق ها رو هم 40 درصد ببرید بالا هر چند ماه تازه این که گفتم طبق قانون مصوب شده کشوره!
البته مردم فهیم و ایثارگر اینو میدونند که تورم فقط به دلار و املاک و خودرو و..خوارو بار و ...این جور چیزا میزنه و هیچ ربطی به حقوق و دستمزد نداره !!!!همون 10 درصد افزایش حقوق هم از لطف و محبت ماست ....نمیخواید جمع کنید برید از این کشور تاوان تورم و بد بختی شما رو مگر ما مسئولین زجر کشیده باید بدهیم؟؟؟.....!!!!
بورس منفی ۲۳۰۰۰
خسته نباشند
چگونه است که در طول سالیان و دهه‌های گذشته همواره افزایش تورم از افزایش حقوق کارکنان دولت بیشتر بوده و کسی دل نسوازند؟!! چرا ملت ایران با گرفتن دستمزد به ریال ولی باید پراید را به دلار بخرد؟ اساسا چرا یک ایرانی باید مجبور باشد خودروی بی‌کیفیت ایرانی را با گرانترین قیمت در دنیا را بخرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
کی نظر منفی داد؟؟؟؟
با این که تصویب این قانون ظلم آشکار در حق کارگران زحمتکش این مملکت است منتهی این قانون شامل کسانی که بیشتر از ده سال سابقه کار دارند نمیشه . شامل کسانی میشه که در پنج سال گذشته سر کار رفته اند. به هر حال تصویب این قانون مسخره اعتراضات کارگری و صنفی را به شدت زیاد می کند
پاسخ ها
حسین
| United States of America |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
منبع خبریتون کجاس که میگین شامل کسانی که بیشتر از ده سال سابقه کار دارند نمیشه؟
باسلام
احتراما"، باید عرض شود که تحریما باید لغو و با تنظیم موجودی بازار ازطریق افزایش میزان تولید و واردات کالا نسبت به مهارتورم اقدام کرد.
سال پیش درحالیکه دلار 25000 تومان بود ما عملا مجبورشدیم ، آهن آلات را از بازار با دلار48000 تومان بخریم ، چون کسی کمترازاین قیمت نمیداند.
تحریم موجب عدم اطمینان فروشندگان نسبت به جایگزینی کالای فروخته شده و درنتیجه افزایش هزینه و عدم توجیه پذیریپروژه ها می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
قیمت واقعی دلار خدود ۵۰ هزارتومان است که بصورت مصنوعی و دستوری پایین نگه داشته شده البته موقتا !
جمعیت خیلی زیادی بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی هستند که مشمول کمک دولت هستند و باید حق بیمه کارفرما را دولت پرداخت کنند که دولت شانه خالی میکند
همچنین پرسنل های دیگر بعضی از سازمان های دولتی هستند که لیست بیمه را به سازمان تأمین اجتماعی می دهند ولی حق بیمه را پرداخت نمی کنند
کارگران بیشتر کار بکنند و حق بیمه را کامل پرداخت کنند تا نفعش به دیگران برسد
تورم سالیانس قیمت خودرو ماهیانه زیاد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
برام خیلی جالبه بدونم کدوم فیلسوفی به این متن ، نظر منفی داد؟؟
داداش از کره مریخ اومدی؟؟؟
یکی به داد اساتید حق التدریسی برسد که جایی هم استخدام نیستند و با مدرک دکتری در دانشگاه های سراسری از روی اجبار با ساعتی ۳۰ هزار تومن که از کارگر ساختمان هم کمتر است، تدریس می کنند!
رئیس جمهور و وزرا قبل از انتخابات همه در نظام پست داشتند و از موجودی خزانه کاملا مطلع بودند.
تورم تابع نرخ دلار و دلار در تملک دولت است .
گرانتر می فروشد و ریال بیشتری از مردم میگیرد.
ارز ۴۲۰۰ تومانی را هم خیلی وقت پیش حذف کرده.
دفعه بعد ۵ درصد هم در انتخابات شرکت نخواهند کرد.
متاسفم برای آقای رییسی ما منتظر اجرای باطنشستگی پیش از موعد بودیم ایشان نیز تایع صندوق های پولدار بازنشستگی شد ،اشکال نداره بازنشسته نکنید ما هم کار نمی کنیم از یکسال شش ماهش میریم مرخصی استعلاجی ...کجای دنیا میایند قانون جدیدی تصویب می کنند برای همه کارکنان دولت کارمندی که 20 سال پیش استخدام شده مطابق قانون روز 30 سال به دولت متعهد است اگر تغییر قانونی نیز میخواهد اتفاق بیفتد فقط مشمول کارمندان استخدام جدید می شود ...متاسفم واقعا از این دولت که بدون کار کارشناسی و درک شرایط مردم هر روز یک قانون خلق الساعه دارد .
دولت درصندوق بازنشستگی تامین اجتماعی براساس 3درصد سهم کارفرما زی سهم شده وبا 3درصد کل صندوق رادراختیار گرفته وحقوق کارگروکارفرما رانادیده میگیرد.با توجه به حجم بیکاری بجای افزایش سن میبایست طرح نوسازی صنایع ماده ده قدیم رااجرائی میشد تابه ازای هرنفر که ازکارخارج میگردد به شرط جایگزینی نیروی جوان وفعال هم موجب بازسازی کارگاهها وهم جلوگیری از کاهش ورودی صندوق ها رادرپی داشت واین قانون به شکلی استثمارجدید برای جامعه حقوق بگیر میباشد که دولیت بدون سهیم بودن درصندوق تامین اجتماعی تصمیمات خلق الساعه میگیردوتبعات زیانباری برای نیروی کاردرصف انتظارمیباشد
نماینده های مجلس افزایش سن بازنشستگی رو تصویب نکنید. توان کارکردن بشتر ندارم با شنیدن این خبر دارم دیوانه میشم
چطور وزیر محترم نمی گوید 10درصد افزایش حقوق چقدرکمر ازتورم 40 درصد است
در تیرماه ۹۹ قیمت دلار ۲۰ هزار تومان بود.از آن موقع تا کنون قیمت همه کالاها میان صد تا صدو پنجاه درصد گران شده اند.قیمت دلار تنها پنجاه درصد گران شده است!!!چه اقتصاد خنده داری.هر کالا و خدماتی که گران میشود حساسیتی ایجاد نمیکند.گرانی پانصد تومانی دلار صدای همه را در میاورد..
آقای وزیر صمت، مگه حقوق کارمند وکارگر هر سه ماه افزایش پیدا می کنه که شما مجوز هر سه ماه40 در صد افزایش قیمت به خودرو سازان داده اید
محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس معدل 2 سال اخر بدون لحاظ افزایش سالانه ناشی از تورم موجود ظلم آشکار است و اگر سه سال شود که ظلم بیشتری است.
باید افزایش حقوق ناشی از تورم در محاسبه معدل حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شود.
این نرخ رسمی قیمت خودرو به درد کی میخوره؟ تو بازار دو برابر اینه قیمت. حالا ۵۰۰ تا دونه ۲۰۶ ایران خودرو میده این قیمت چه فایده ای داره؟ تو تهران یه روزه بیشتر از این ۵۰۰ تا ۲۰۶ جا به جا میشه. قیمت الکی اعلام میکنی که چی؟ قیمت واقعی همونیه که تو بازاره نه اون ۵۰۰ تا دونه قرعه کشی آبان
مقایسه افزایش 18 درصدی قیمت خودرو با تورم 40 درصد سالیانه زمانی معنا داره که خودرو را یک بار در سال گران کنید نه هر سه ماه یک بار!
دلهر ۲۵ هزاری
الان دلار ۳۲ هزار است
انوقت داری از دلار ۲۵ هزاری حرف می زنی
آقای وزیر سمت، افزایش حقوق کارمندان و کارگرها هم بسیار کمتر از نرخ تورم بود ولی کسی از آنها دفاع نکرد
این ظلم است. کسانی که بیش از30 سال کار کرده اند. مالیات و کسورات بازشستگی انرا هم پرداخت کرده اند. بایستی به اندازه سوابق خود پاداش پایان خدمت بگیرند حتی اگر بیش از 30 سال باشد. خواهشن این ظلم را برطرف نمایید و از سایت وزین تابناک در خواست دارم که این موضوع را به اطلاع مقامات مسوول برساند. ظلم دیگر این است که مبنای حقوق میانگین 3 سال اخر تعیین شده که با توجه به تورم های بالای 100 در صد در کشور این هم یک ظلم اشکار و باعث بی ارزش شدن حقوق بازنشستگی می شود. یا حق
وزیر صمت: افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کمتر از تورم ۴۰ درصدی است
اگر تورم ۴۰ درصده که درست هم هست چرا میزان افزایش حقوق ۱۰ درصده؟
چقدر هم با افتخار میگویند که دلار از ۲۵۰۰۰ تومان پایین تر نخواهد آمد.
رییسی مچکریم
اقای وزیر صمت شما ماشین های ثبت نامی که الان یکسال پول مردم را بالا کشیده را تحویل بدید بعدش الان قیمت ماشین 40 درصد افزایش داشته نه 18 درصد سمند سورن 186 میلیونی شده 244 میلیون وقیمت شاهین که 266 میلیون بود الان شده 349 میلیون
ایا از بنیادها و ارگانها هم مالیات گرفته میشود یا همچنان معافند؟
افای میر کاظمی با این بودجه بستن خاطر جمع باشید کشور را به بن بست می رسانید وسفره قشر حقوق بگبر وکارگروسایر قشرهای پایین را کوچکتر از همیشه می کنید که تحمل ان برای این قشار عظیم غیر ممکن وانفجارامیز خواهد بود ،حذف ارز 4200تومانی علیرغم نظر اقتصاددانان دلسوز عوارض خطرناکی برای قشر مصرف کننده ضعیف دارد ،ان شاله با اسقرار برجام .تامل با غرب وپذیرش اف -ای-تی-اف گشایش های لازم وضروری با تامل باجهان وهمسایگان عملی گردد...
میرکاظمی: مردادماه پولی در خزانه نبود!!!!!!!!!!!!پس شما یا معجزه کرده اید یا مجبور شده اید از حسابهای مبارکتان بردارید.
مثلا من که در سن ۳۷ سالگی استخدام شدم بخاطر طولانی شدن تحصیل و ...، با این حساب در سن ۶۹ سالگی باید بازنشست شوم آنوقت بازنشستگی به چه درد من خواهد خورد؟ حداقل یه سقف و کف سنی هم در نظر گرفته شود.
تا زمانی که روابط با غرب بویزه امریکا عادی نشود و مداخلات منطقه ای ایران ادامه داشته باشد و خواستارنابودی اسراسل باشیم آش همین است و کاسه همین و تورم و گرانی و فساد همچنان سیر صعودی خواهد داشت تازه اگر روابط با امریکا دوستانه شود میرسیم به اصلاح ساختار سیاسی داخلی کشور که ان هم داستان جداگانه ای است
با این وضعیت سنگ روی سنگ قرار نخواحد گرفت. سرمایه گذاری خارجی انجام نخواهد گرفت تا رونق اقتصادی انجام بگیرد.
روحانی مچکریم
شده داستان مثل معروف که مردم رو به مرگ میگیرن که به تب راضی بشن دلار 25 هزار تومانی خوبه؟؟ دستاورد دولت جدیده؟؟دلار 3800 هزار تومنی رو کردین 30 هزار تومن حالا 25 هزار تومن می‌خواهیم کنین منت میزارین سر مردم؟؟بابا شما آخرشین
وزیر صمت : افزایش قیمت خودرو کمتراز نرخ تورم است!!!!!!
بخدا این حرفها موجب تسلی مردم نمیشود با این حرفهانمک بر زخم مردم نپاشید
خیلی متاسفم جناب دکتر رئیسی که با این پیشنهاد تیر خلاصی آخر را به بازنشستگان زدید و اون پیشنهاد تعیین حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۳۶ ماه یا ۳ سال آخر زمان اشتغال بود ‌.لطفا یک رقم کالایی را اسم ببرید که از ۳ سال پیش کمتر از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت نداشته باشه . انگار توی این مملکت زندگی نمی کنید !!!!!!!!!
ظلم اشکار هست درافزایش دوسال به سنوات بازنشستگی تاکی چوب ندانم کاری واختلاس بعضی ازمسیولین باید بدوش مردم برود
وزیر صمت خاطرنشان ساخت: اصلاحات در قیمت بسیار کمتر از تورم بوده است. تورم کشور ما بالای ۴۰ درصد است، ولی از ابتدای سال تا امروز تنها ۱۸ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد بودیم. به عبارتی اصلاح قیمت خودرو به میزان نصف مقدار تورمی بوده که در بازار و کالا‌ها وجود دارد. !!!!
جناب وزیر شما که میفرمایید تورم بالای ۴۰ درصد است ( که البته تورم واقعی به مراتب بیشترازاین نرخ اعلام شده است) چرا اشاره ای به ضرورت افزایش حقوق کارگران به میزان تورم نمیکنید ؟؟؟!!!
واقعا تعجب می کنم وزیر صنعت با چه رویی میگه امسال فقط 18 درصد افزایش قیمت خودرو داشتیم در حالی که حداقل 15 درصدم تو اردیبهشت ماه افزایش قیمت داده بودن، که روی هم میشه 33 درصد از ابتدای سال تا حالا، بماند که تو این چند سالم حداقل 500 درصد افزایش قیمت خودرو داشتیم بعلاوه حذف آپشن ها و کاهش کیفیت خودرو
مثالی هست که گفته میشود ،حاشا از خونی که یک شب از آن گذشته باشد ؟ این حکایت بازنشیتگانی است که از سال پنجاه و هفت به خدمت دولت درآمده اند و بعداز سی سال بازنشسته شدند اگر دولت احمدی نژاد قانون خدمات کشوری را اجرا میکرد ،وضعیت من و امثال من اینگونه نبود ، پاداش پایان خدمت من باسی سال خدمت و گروه دوازده پست کارشناسی ،دوازده میلیون بود که کپی چک را دارم ،قرار بود گروه ویژه ،،ممتاز را در تشکیلات جدید ،همان قانون خدمات کشوری برای من اعمال کنند که عمر کاری من پایان یافت و حق و حقوق من پایمال گردید ،و‌دادخواست کم در دیوان عدالت اداری که سال هشتاد و نه بود رد گردید و اعلام نمودند که برای گرفتن حقم از سازمان بازنشستگی شکایت نمایم ؟‌من به منشی شعبهٔ‌ دادگاه‌گفتم‌من اگر حقی دارم که دارم باید وزارت مسکن آنرا بدهد که پایمالش کرده و آنگاه بصورت اتوماتیک احکام‌بازنشستگی من اصلاحدمیگردد ،که‌گفتند شما درست میگویید اما چرا اینقدر دیر اقدام کرده اید گفتم میترسیدم ،‌که گفتند خوب حق آدم‌ترسو‌پایمال میگردد ؟،،هنوزم‌پایمال است و من منتظر دیدار با جناب عزراییل هستم ،که خدا لطفی نماید و‌من را از این شرمندگی نجات دهد ؟،‌برایم دعا کنید که خدا لطفی بمن نماید و مرگی زودرس و آنی بدهد ؟
وزیر صمت: افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کمتر از تورم ۴۰ درصدی است

وزیر بی خبر از همه جا، خودروسازان در سال جاری سه بار افزایش قیمت داده اند و افزایش از 40درصد بیشتر بوده است.ضمناً تمام وزرای صنعت در مقابل پیشنهادات خودروسازان سرتعظیم فرود می یارن.............
جناب آقای میرکاظمی با رعایت قانون واصلاح بعضی از قوانین مشکل کسر بودجه تا مقدار زیادی حل میشه بطور مثال وقتی همسان سازی حقوق بازنشسته ها با شاغلین اجرا شد یه هیال علمی که با پایه 10با سی سال سابقه خدمت بازنشسته شده بود رو با یه هیات علمی پایه سی همسان سازی کردن که افزایش تا 20ملیون حقوق رو در برخی از افراد داشت واین هم اتفاقی نبود وبا دستور جناب نوبخت به صندوق های بازنشستگی اتفاق افتاد چراکه سال آخر دولت بود و اعتبار مربوطه رو از بورس تامین کرده بودن وبرای به چالش کشیدن دولت بعدی همسان سازی رو انجام دادن تومجلس دور قبل اومدن یه قانون تصویب کردن به کسانی که به اجبار ودر زمان جنگ در جبهه بودن (خدمت سربازی ) ایثارگر حساب شدن و یک مقطع تحصیلی حقوقشان بالاتر لحاظ گردید واز مالیات نیز معاف شدن و فرزندانشون هم اگر در دولت به صورت شرکتی مشغول خدمت بودن به رسمی تبدیل وضعیت شدن واین اقدامات همگی در راستای تضعیف دولت بعدی وایجاد تعهد وبار مالی ومتعاقب اون کسری بودجه بود وهمچنین ایجاد نارضایتی برای سایر کارکنان دولت و مردم بود و بسیاری از این قبیل موارد که اگر یه تیم کارشناس مطلع به قوانین و مقررات این موارد را بررسی و اصلاح نماید قطعا بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای کسر بودجه مرتفع خواهد شد.
افزایش سن بازنشستگی آنهم به یکباره به میزان دو سال به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. و آن هم در شرایطی که خیل ملیونی جوانان بیکار پشت درب اشتغال ایستاده اند حداکثر در شرایط ناچاری می‌شود هر سال به میزان چند ماه به سن بازنشستگی اضافه کرد نه یکباره به مقدار دوسال واقعا فکر نمی‌کنید فردی که در آستانه بازنشستگی می باشد به یک باره همه زندگی او دچار اختلال میشود؟
مجلس نباید افزایش سن بازنشستگی را تصویب کند..اگر واقعا مردمی است
چرا برای حل مشکل ورشکستگی صندوق های بیمه صورت مسأله رو حذف می کنید؟؟ کارمندان که به موقع کسورات بیمه و بازنشستگی شأن پرداخت شده چرا یقه دزدان و اختلاس گران رو نمی گیرید؟
زورتان به کارمندان می رسد ؟.
آقای حاج بابایی از همسان سازی حقوق بازنشستگان که برای رفع تبعیض وحذف حقوق های نجومی را در مجلس 8سال پیگیر هستید چرا در پرداخت حقوق معترض واکنش نشان دادید وبرای همسان سازی حقوق ورفع نگرانی بازنشستگان و کارمندان لطفا برای اجرای عدالت قانون در نظر بگیرید. وبه همسان سازی و رفع تبعیض کارمند وبازنشسته خیانت شد
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی