مرادی:

با ضابطه‌مند شدن مصرف برق پرمصرف‌ها عدالت اجتماعی محقق می‌شود

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اقشار مرفه و پرمصرف جامعه باید به سمت ضابطه مند کردن مصرف خود هدایت شوند.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 17 January 2022

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اقشار مرفه و پرمصرف جامعه باید به سمت ضابطه مند کردن مصرف خود هدایت شوند.

احمد مرادی در گفت و گو با تابناک، با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص آئین نامه افزایش پلکانی تعرفه مصرف مازاد بر الگوی مشترکان پرمصرف، بیان کرد: ضرورت دارد دولت به شکلی برنامه ریزی کند که هیچ آسیبی به قشر متوسط رو به پایین وارد نشود. مجلس نیز بر این موضوع تاکید دارد و دولت نیز این موضوع را مورد توجه قرار می دهد.

این عادلانه نیست که قشر مرفه جامعه که هم پول دارند و هم بعضا بیشترین مصرف را نیز دارند از یارانه یکسانی با قشر متوسط و ضعیف جامعه در حوزه انرژی برخوردار شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: هدف اصلی در این آئین‌نامه هیات دولت آن قشری است که هم پول دارند و هم به صورت بی ضابطه به مصرف خود ادامه می دهند. اقشار متوسط و ضعیف جامعه باید از قشر مرفهی که بی‌ضابطه به مصرف خود ادامه می دهند جدا شوند. آب، برق و گاز همگی منابع کشور هستند و نباید عده ای خاص بی ضابطه از آن مصرف کرده و به نوعی در حق اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیز ناحقی صورت گیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشترکان کم مصرف باید از یکسری مشوق هایی برخوردار شوند. از سوی دیگر استان های گرمسیری مثل بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان که شرایط آب و هوایی ویژه ای داشته و به اجبار 9 ماه از سال باید از وسایل سرمایشی استفاده کنند باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما با کسری حدود 40 هزار مگاوات با کسری در حوزه برق مواجه هستیم که باید برای جبران آن گامی برداریم. مصارف صنایع بزرگ باید از مصارف خانگی تفکیک شود. افزایش پلکانی تعرفه مشترکانی که بیشتر از الگوی مصرف با توجه به شرایط هر منطقه، استفاده دارند منجر به تحقق عدالت اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: قطعا ضابطه‌مند شدن مصرف انرژی در حوزه‌های مختلف تاثیر گذار خواهد بود. اینکه برخی از مشترکان بی‌ضابطه به مصرف خود ادامه دهند نوعی ظلم به اقشار متوسط و ضعیف جامعه است. عدالت اجتماعی باید در این حوزه رعایت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست