بازدید 6638

فرانسه «نسل کشی مسلمانان اویغور» را محکوم کرد

پارلمان فرانسه در قطعنامه‌ای، نسل‌کشی چین علیه جمعیت مسلمانان اویغور را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 21 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، این قطعنامه غیرالزام‌آور که با ۱۶۹ رای موافق و تنها یک رای مخالف در مجلس ملی فرانسه به تصویب رسید، توسط اپوزیسیون سوسیالیست این کشور ارائه شده و مورد حمایت حزب جمهوری به پیش امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز قرار داشت.

در متن این قطعنامه آمده است: شورای ملی فرانسه رسما خشونت جمهوری خلق چین علیه مسلمانان اویغور را مصداق نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت می‌داند.

این قطعنامه همچنین از دولت فرانسه می‌خواهد که اقدامات لازم برای حفاظت از این اقلیت در منطقه سینکیانگ چین را، در چهارچوب جامعه بین‌المللی و سیاست خارجه‌اش انجام دهد.

اولیویه فور، رئیس حزب سوسیالیست مدعی شد: چین یک قدرت بزرگ است. ما مردم چین را دوست داریم. اما از تسلیم شدن در برابر تبلیغات رژیمی که از بزدلی و بخل ما برای نسل‌کشی در روز روشن استفاده می‌کند، خودداری می‌کنیم.

پیش از این ۴۳ کشور با صدور یک بیانیه‌ مشترک فشار چین بر اقلیت مسلمان اویغور را به شدت محکوم کردند و خواستار بازدید از منطقه اویغور‌نشین چین شدند. چین اتهامات مربوط به سرکوب اقلیت مسلمان اویغور را رد کرده است.

این کشورها از شکنجه، رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز، عقیم‌سازی اجباری، خشونت جنسی و جدایی اجباری والدین و فرزندان اویغورها توسط دولت چین به شدت انتقاد کردند.

به گفته سازمان‌های حقوق بشر، بیش از یک میلیون اویغور در صدها اردوگاه در سین کیانگ زندانی هستند.

دولت چین درخواست‌ نمایندگان سازمان‌ ملل متحد و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر برای سفر به منطقه اویغور‌نشین و بررسی شرایط مسلمانان اویغور را همواره رد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی