بازدید 6111
۱

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱

کد خبر: ۱۱۰۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 26 February 2022

با مصوبه هیات وزیران، تردد تاکسی و موتورسیکلت های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ در هشت کلانشهر کشور ممنوع است.

به گزارش ایسنا، طبق ماده ۸ قانون هوای پاک مصوب هیات وزیران، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تردد تاکسی و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کلانشهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، اراک، تبریز و اهواز ممنوع است.

براساس این مصوبه تردد کلیه وسایل نقلیه کاربراتوری در نواحی کم انتشار LEZ(طرح کاهش آلودگی هوا) در این کلانشهرها ممنوع اعلام شده است.

طبق مطالعه نتایج سیاهه انتشارآلایندگی شهر تهران (گزارش سال۱۴۰۰ سازمان حفاظت محیط زیست) ۲۱ درصد از سهم انتشار ذرات معلق آلاینده هوا متعلق به موتورسیکلت‌ها و۱۰ درصد از آلودگی هوای ناشی از آلاینده‌های اکسیدهای نیتروژن مربوط به تردد تاکسی‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون وسیله نقلیه فرسوده در کشور درحال تردد است که سهم قابل توجهی در انتشار آلاینده‌های هوا دارند و از رده خارج کردن و نوسازی این وسایل منجر به کاهش انتشار آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام
احتراما" به اطلاع می رساند که از ابتدای فصل زمستان نیروگاه حرارتی شازند اراک با استفاده از سوخت مازوت که روزانه حدود 400 تن سوخت مصرف می کند و 2300تن هوای لازم جهت احتراق که در مجموع 2700 تن گازهای حاصل از احتراق که با احتساب مقدار 900 تن بخار آب از طریق Stack های خود به هوا می فرستد که این میزان آلاینده صنعتی روزانه هوای کلان شهر اراک را تحت تاثیر خود قرار می دهد لطفا" هیات وزیران در این موضوع مهم نیز مصوبه ای را به تصوب برسانند با تشکر
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی