بازدید 40421
۵

هجوم عجیب آلمانی‌ها برای خرید یک ماده غذایی

وقایع اوکراین بر اقتصاد اروپا تاثیر عمیقی گذاشته و مردم را در بسیاری از کشورهای این قاره، نگران کمبود مواد غذایی کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 15 March 2022


به گزارش تابناک و به نقل از گاردین، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی آلمانی از افزایش خرید روغن آفتابگردان در نقاط مختلف این کشور خبر می‌دهند.

به دلیل ترس از اینکه وقایع اوکراین می‌تواند باعث کمبود عرضه این محصول غذایی شود، آلمانی با هجوم به فروشگاه‌ها در حال خرید روغن آفتابگردان هستند!

اوکراین بیش از 50 درصد از بازار جهانی روغن آفتابگردان را تامین می‌کند که آلمان یکی از بزرگترین واردکنندگان آن است.

سخنگوی سوپرمارکت‌های زنجیره ای آلدی سود در این خصوص گفت: «در فروشگاه‌های ما در حال حاضر شاهد افزایش تقاضا به ویژه برای روغن آفتابگردان و همچنین روغن کلزا و روغن زیتون هستیم.»

سخنگوی شرکت آلدی نورد هم به وب‌سایت روزنامه «دی‌ولت» گفت که این فروشگاه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به‌طور موقت فروش روغن آفتابگردان را به ازای هر مشتری محدود کند.

سخنگوی انجمن فدرال تجارت خرده‌فروشی مواد غذایی آلمان نیز از مشتریان خواست که از احتکار خودداری کنند و همبستگی خود را با سایر خریداران نشان دهند؛ چیزی شبیه به شروع بحران کرونا.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵
نا امیدمون کردید. فکر می کردیم در کشور پیشرفته ای مثل آلمان مردم فرهنگ دوری از این کارها را دارند. اما ظاهرا این قبیل کارها توی خون آدمهاست.
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
خیلی باحالی، از آلمان پیام میدی و وانمود می کنی داخل ایرانی. من در آلمان زندگی می کنم و چنین مشکلی رو در شهر خودم حداقل ندیدم. ممکنه وجود داشته باشه اما جدی نیست. زیاد خوشحال نشید.
خدارو شکر که 99% روغن آفتابگردان مصرفی ما ایرانی ها از روغن پالم تهیه شده و تنها عکس آفتابگردان روش خورده و شاید قیمتش تغییر نکنه،
همین روغن رو کمی تصفیه میکنم و میشه روغن ذرت و همینطور خامه،ماست پرچرب،کره حیییوانی،بستنی،شکلات(البته با کمک پارافین ) و ...
نگرانی و ترس از آینده ربطی به میلت و فرهنگ نداره
همیشه مرغ همسایه غاز است
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی