بازدید 20792

نامه به رئیس جمهور برای جلوگیری از تعرفه‌های نجومی

رئیس کمیسیون اصل نود با ارسال نامه ای، از رئیس جمهور خواست جلوی زیاده خواهی قشر اندکی از جامعه پزشکی و افزایش بیش از حد تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی بیایستد.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 19 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نامه حجت الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور که متن آن را در اختیار خبرگزاری صدا و سیما قرار داده است؛ به این شرح است:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

بنابر اعتراضات واصله از سوی مردم به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بخش قابل توجهی از هزینه‌ی خدمات پزشکی و دندانپزشکی توسط بیماران به صورت مستقیم از جیب پرداخت می‌شود. براساس آخرین اطلاعات حساب‌های ملی سلامت نیز پرداخت از جیب خانوار‌ها در بخش درمان به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. موضوعی که مورد اشاره حضرتعالی نیز بوده است و اصلاح آن جزو اهداف و خط مشی دولت سیزدهم می‌باشد.

یکی از علل اصلی ایجاد پرداخت از جیب بالا در بیماران، عدم امکان پوشش کامل هزینه‌های درمانی از سوی بیمه‌ها به علت تعرفه بالای خدمات پزشکی بویژه در بخش خصوصی است. به‌طوریکه در طرح تحول نظام سلامت تعرفه‌های پزشکی بطور میانگین بیش از ۱۲۰ درصد به‌یکباره افزایش یافت. این مسئله موجب کاهش دسترسی مالی بیماران به خدمات درمانی پزشکی و دندانپزشکی در کشور و تشدید بیماری این افراد شده است. بخشی از بیماران نیز بدلیل اضطرار ناشی از بیماری، با متحمل شدن هزینه‌های کمرشکن سلامت خدمات مربوطه را دریافت نموده‌اند که موجب شده تا برخی از آن‌ها به زیر خط فقر سقوط نمایند.

اکنون باتوجه به تداوم مشکلات اقتصادی اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برای آحاد جامعه، درخواست سازمان صنفی نظام پزشکی برای افزایش بیش از حد تعرفه‌های پزشکی بویژه در بخش خصوصی به ضرر بیماران و عموم جامعه بوده و شکاف بین تعرفه پزشک در بخش دولتی و خصوصی را تشدید خواهد نمود. اکثریت جامعه پزشکی نیز متوجه وضعیت اقتصادی اجتماعی مردم بوده و برای عبور از این مشکلات با آن‌ها همراهی خواهند نمود. اما زیاده‌خواهی قشر اندکی از جامعه پزشکی علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی اجتماعی در سال ۱۴۰۱ در کشور نبایستی عامل فشاری برای تصمیم‌گیری به ضرر مردم شود؛ لذا کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با حمایت از موضع قاطعانه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به زیاده‌خواهی سازمان صنفی نظام پزشکی و تقدیر از این نامه انقلابی، خواهشمند است، توجهات ویژه خود نسبت به تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ به نفع عموم مردم را مبذول فرمایید.

حسن شجاعی
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۲
مافیا .مافیا
دررود
م.م. : شما تعرفه از 20 تومن بشه 100 تومن بیشتر خوشحال میشید یا از 200 تومن بشه 100 تومن؟
آها جناب رییس جمهور خوشحالمون کن و تعرفه رو بجای اینکه از 20 به 100 افزایش بدی از 200 به 100 کاهش بده ما هم کیف کنیم
پزشکان با قیمت های ۱۰ سال پیش زندگی میکنند چون از فروشگاه های خاص پزشکان خرید می کنند!!! شما قیمت ها رو‌بیار پایین به جای حمله به تعرفه پزشکان.
این پزشکان چرا سیر نمی شوند؟ از زیادی درآمد اکثرا بساز و بفروش شده اند . چرا دولت برخورد نمی کنه؟ چزا برای درآمد سقف وجود ندارد؟ پزشکی در اولویت زندگی پزشکان نیست و مسولیت این کار نبود قوانین سفت و سخت مالیاتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
احسنت
آفرین.حرف حق از دهان هر کسی در بیاد حمایت میکنیم.حالا میخواد اون فرد عقایدش با ما فرق کنه یا نه
بهتره پزشکان در چادر مریض رو وزیت کنند چون مالکین حالیشون نیست که کرایه رو گرون نکنند منشی هم لازم نیست وسلیل تشخیصی هم نمیخواد
تازه میفهمم که چرا طب سنتی ترویج میشه
خب بیچاره ها چه جوری با کارانه صد و بیست میلیونی زندگی کنند ؟؟؟ باید بهشون حق داد .
حیف و صد حیف به آن قسم نامه که توسط پزشکان به آن قسم خورده اند
بعضی از این پزشکان نسخه بازنویسی و تکراری همیشگی بیماران به نرخ ویزیت کامل دارو را بازنویسی میکنند ، بدون اینکه اصلا مریض رو ببینند تنها بخاطر اینکه منشی شون نسخه قدیمی رو نشون دکتر میده و بین مریضا یک کم سریعتر نسخه تو باز نویسی میکنه اصلا وجدانی نمونده!
من کادر درمان هستم ولی متاسفانه فاصله طبقاتی میان پزشک و سایر کارمندان زمین تا اسمان هست
ایا دلیلش فقط چند سال بیشتر درس خوندنه
خب زمانی ک اونا درس میخوندن ما سخت کار میکردیم
دلیل نمیشه اینقد فاصله وجود داشته باشه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی