بازدید 141802
شاهکاری دیگر از وزارت صمت برای سفره مردم

عیدی معاون وزیر صمت به مردم؛ ماکارونی را ۲۰۰ درصد گران‌تر بخرید

در هفته‌های اخیر، اظهارات یک معاون وزیر ـ که البته مسئولیت سنگینی با عنوان حمایت از مصرف‌کننده را نیز بر دوش دارد ـ باعث شده تا کارشناسان اقتصادی و مردم نسبت به عملکرد سازمان حمایت از مصرف‌کننده، بیش از گذشته انتقاد و گلایه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱ 03 May 2022

در هفته‌های اخیر، اظهارات یک معاون وزیر ـ که البته مسئولیت سنگینی با عنوان حمایت از مصرف‌کننده را نیز بر دوش دارد ـ باعث شده تا کارشناسان اقتصادی و مردم نسبت به عملکرد سازمان حمایت از مصرف‌کننده، بیش از گذشته انتقاد و گلایه داشته باشند.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ ماجرا در هفته‌های اخیر با اظهارنظر رئیس این سازمان در خصوص دستور کاهش یک‌شبه قیمت‌ها آغاز شد؛ جایی که عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نشستی با برخی مدیران صنایع شهرستان ساوه و فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی که در دفتر انجمن مدیران صنایع واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمت کالایی که امسال صورت گرفته است، همین امشب اصلاح شود و به قیمت سال قبل برگردد.
 
این اظهارنظر مقام مسئول در وزارت صمت، با موجی از انتقادات کارشناسان مبنی بر عدم تحقق این نوع وعده‌ها مواجه شد تا درنهایت عباس تابش در حاشیه جلسه مشترک کارگروه مبارزه با قاچاق در جمع خبرنگاران در مورد بازگشت قیمت کالا‌ها به سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: یک موضوعی از قول من در خبرگزاری‌ها پخش شد و مشخص نیست به چه منظوری بود، اما به‌کل غلط بود؛ بنابراین این صحبت را که باید یک‌شبه قیمت‌ها برگردد، تکذیب می‌کنم.
 

وعده تعدیل ۴۰ درصدی قیمت ۸ هزار قلم کالا!

 
معاون فاطمی امین همچنین در ادامه این اظهارات خبر داد: «بر اساس ضوابط تعیین‌شده و لزوم تثبیت قیمت‌ها، از اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نرخ هشت هزار قلم کالای اساسی به‌طور متوسط ۴۰ درصد نسبت به قیمت قبل تعدیل خواهد یافت
 
حال با پایان ماه مبارک رمضان و درحالی‌که مردم در شرایط سخت اقتصادی و معیشت به سر می‌برند، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، آب پاکی را روی دست مردم ریخت و با اعلام موافقتش مبنی برافزایش قابل‌توجه قیمت ماکارونی، سیاست حمایت از مصرف‌کننده را بر مبنای گرانی حدود ۲۰۰ درصدی کالایی همچون ماکارونی رونمایی کرد.
 
بیشتر بخوانید:
 
عیدی معاون وزیر صمت به مردم؛ ماکارونی را ۲۰۰ درصد گران‌تر بخرید
عباس تابش معاون فاطمی امین و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای خطاب به معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد: با توجه به اعلام نرخ گندم بخش صنف و صنعت مورخ ۲۸ فروردین، وزارت جهاد کشاورزی و تعیین نرخ آرد و تصویب آن در جلسه ۶ اردیبهشت کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و مکاتبات متعدد انجمن‌های کارخانه‌ها ماکارونی، پیرامون درخواست افزایش هزینه‌های مرتبط از قبیل دستمزد، کرایه حمل، بسته‌بندی و ... و با لحاظ آرد ۲۷ درصد سبوس‌گیری شده و طرح موضوع در جلسه دهم اردیبهشت ستاد تنظیم بازار و طرح مجدد موضوع در جلسه ۱۱ اردیبهشت ستاد مذکور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماکارونی رشته‌ای ساده با لحاظ مالیات بر ارزش‌ افزوده به شرح جدول زیر اعلام می‌گردد.
قیمت های جدید ماکارونی واحد ریال
شرح 500 گرمی 700 گرمی 1000 گرمی
قیمت مصرف کننده انواع ماکارونی رشته ای ساده 170000 240000 340000

 

عیدی معاون وزیر صمت به مردم؛ ماکارونی را ۲۰۰ درصد گران‌تر بخرید

قیمت‌ جدید ماکارونی نسبت به چند روز قبل چقدر گران شده است؟

 
برای پاسخ به این سؤال می‌توان از نامه یک شرکت بورسی در حوزه تولید ماکارونی که در سامانه کدال منتشر شده است کمک گرفت.
 
شرکت زرماکارون با انتشار نامه‌ای با عنوان دریافت مجوز برای تغییر در نرخ فروش محصولات اعلام کرده است: نرخ قبلی ماکارونی ساده (رشته‌ای ۷۰۰ گرمی) ۸۶۰۰ هزار تومان و نرخ جدید ۲۴ هزار تومان است.
 
عیدی معاون وزیر صمت به مردم؛ ماکارونی را ۲۰۰ درصد گران‌تر بخرید
 
این میزان تغییر بیان‌گر افزایش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت ماکارونی نسبت به چند روز قبل است. اما در سایر وزن‌های تولید ماکارونی هم وضعیت به همین روال است، به‌گونه‌ای که بررسی‌ها نشان می‌دهد ماکارونی ۵۰۰ گرمی از ۶۳۰۰ تومان به ۱۷ هزار تومان و ماکارونی یک کیلوگرمی از قیمت ۱۲۵۰۰ تومان به رقم جدید ۳۴ هزار تومان افزایش‌ یافته است.
 

به نام مصرف‌کننده به کام تولیدکننده؟

 
در سال‌های اخیر در وزارت صمت، سازمانی با عنوان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همواره یک پای ثابت تعیین قیمت‌های دستوری بود؛ از خودرو گرفته تا همین ماکارونی و سایر کالا‌های مصرفی مردم؛ اما خروجی تمام تصمیمات این سازمان حمایتی، به ضرر مردم و به‌خصوص قشرهای ضعیف جامعه بوده و می‌توان ادعا کرد که رویکرد این سازمان در جهت حمایت از تولیدکنندگان بوده است.
 

شاهکار بعدی برای مجوز گرانی کدام کالاست؟

 
در همین موضوع اخیر یعنی مجوز حدود ۲۰۰ درصدی برای گرانی ماکارونی، مشخص است که حمایت از سفره مردم جایی در تصمیمات مسئولان وزارت صمت ندارد و آن‌ها دغدغه گروه دیگری را دارند. نگارنده این گزارش پیش‌بینی می‌کند در هفته‌های آتی بازهم شاهد شاهکار‌های جدید عباس تابش در وزارت صمت با مجوز‌های گرانی در محصولات لبنیات و دیگر کالا‌های مصرفی مردم باشیم؛ رویکردی که این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند، آیا رئیس‌جمهور از رویه شکل‌گرفته در سازمانی به نام حمایت از مصرف‌کنندگان اطلاع دارد؟ سازمانی که رئیس آن در دولت گذشته نیز در رأس این سازمان قرار داشت و همواره بر طبل افزایش قیمت‌ها کوبیده و باعث آب رفتن توان اقتصادی مردم و قشرهای کم درآمد جامعه شده است.
 

بهانه بعدی برای گرانی؛ اعلام رسمی حذف دلار جهانگیری؟

 
هرچند باید این سؤال را نیز مطرح کرد، با توجه به رویکرد دولت رئیسی در جهت حذف مدل قبلی تخصیص ارز ترجیحی یا همان دلار ۴۲۰۰ برای واردات کالا‌های اساسی، آیا باید در هفته‌های آتی باز هم شاهد بهانه دیگری از سوی کارخانه‌های تولید ماکارونی برای گرانی بیشتر باشیم؟ آیا بهتر نبود، پیش‌ از این گونه مجوز‌های گرانی، ابتدا دولت فکری به حال سبد معیشتی مردم و توان خریدشان می‌کرد؟
 
به‌ هر حال مصرف محصولی مهم مانند ماکارونی در سبد معیشتی اقشار محروم و کم درآمد جامعه، همواره مورد توجه این بخش از مردم بوده است و حالا با گرانی یک‌شبه آن و با قیمت‌های چندین برابری، فشار مضاعفی بر قدرت خرید بخش زیادی از مردم وارد خواهد شد و نیازمند تدبیری اساسی از سوی تیم اقتصادی دولت است؛ تدبیری که در رسالت سازمان حمایت از مصرف‌کننده جای دارد؛ اما متأسفانه مسئولان سازمان و نهاد بالادستی آن یعنی وزارت صمت، از آن خبر ندارند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۲
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳۵۰
با ادامه این گرانیهای ساعتی فقط میشه گفت :
مملکت به حال خودش رها شده !!!!
چرا همه اینقدر درگیر روزمرگی شده اید چرا مردم را کوچک میکنید مگر مردم برای ارزان شدن ماکارونی انقلاب کرده اند
۸۶۰۰ بشه ۲۴۰۰۰، میشه حدود ۳۰۰ درصد یعنی ۳ برابر گرانتر نه ۲۰۰ درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
نه عزیز جان نرخ افزایش قیمت یک فرمول محاسبتی داره : قیمت جدید منهای قیمت قدیم تقسیم بر قیمت قدیم ضربدر 100 . در مورد ماکارونی میشه 200 درصد رشد قیمت
این دولت چه کارمثبتی تاحال انجام داده.ناکارآمدترین دولت بعدانقلاب،بی پشتوانه ترین دولت بعدانقلاب.هنوز۱۰درصدافزایش حقوق هم اجرا نکرده.صدرحمت به روحانی .مجلس اگرمجلس باشه بایدطرح عدم کفایت رییس جمهوررا تصویب کنه.
این لپ گلی مشکل دار است . اگر دولت راست می گوید 9 درصد مالیات را بردارد . مالیات را که می برید سیسمونی می خرید به درد ما نمی خورد .
چرا دروغ میگی میگی ؟ کجاش ۲۰۰ درصده ؟؟؟ شمام شیش کلاسه ای ؟ خجالت بکشید بسه دیگه جمع کنید بساط رو
دستشون درد نکنه مردیم از خوشی
نگوئید گران شده بگوئید ارزان شده تا با حرف مسولی که گفته تورم نزولی شد دو جور حرف نشه
بنده خدا خودشون که پوست و استخون شدن از عدم دریافت مایحتاج ....!!!
به هر حال باید پول ژل سرشون تامین بشه!!
جوک نگین بابا.......سازمان حمایت از مصرف کننده کجا بوده؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
رییسی این بو وعده و وعیدت آب ببرت با این تیم اقتصادیت
چرا همه دولتها کاری میکنند که دولت قبلی را دعا کنیم! الان که دولت و مجلس انقلابی هستند. دیگه بهانه ای برای بیکفایتی دارید؟
گران شه چه باک حقوق ما بازنشستگان هم قرار است 10 درصد اضافه شود نخند
فکر کنم مردم در هردولتی باید بگوید یند باز دولت قبلی بهتر بود
بیچاره جهانگیری،این دولت جهادی وانقلابی ومردمی واصول گراکه داره به بهانه های مختلف که ریشه دربیسوادی وناکارآمدی داره،تیشه به معیشت وزندگی مردم میزنه،درعوض همه وعده آینده روشن رامیدن ودریک اتاق خالی دربرابردوربین تلویزیون برای مردم سخنرانی وخط مشی تعیین میکنن
عیدی دولت شیش کلاسه با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت ماکارانی
انحلال دولت بی سوادم ام آرزوست
ابراهیم بت شکن :-)
بت قیمت ماکارانی رو بشکن
# ماکارانی _ گیت
خدا پدر مادر کلید ساز رو بیومرزه
۶ کلاس ؛ داره معیشت مردم رو گرو میگیره
تا وزارت بازرگانی راه اندازی نشود همین آش و کاسه است من ماندم آیا نمایندگان مجلس چرا با تاسیس این وزارتخانه موافت نمیکنند آیا نفعی برای آنان دارد چرا به فکر مردم نیستید تا کی باید رد پای وزراء سابق در وزارت صمت ،حکوم فرمانی کند بنظر میرسد نمایندگان منتظر مانده اند تا به مطالبات رهبری تبدیل شود وبعد اقدام نمایند .
همه آمارهایتان را به همین شکل اعلام می کنید فقط کارتان بازی با ارقامه و اعلام رقم دلخواه تان نه براساس محاسبات و منطق ریاضی!
هیچ یک از آمارهایتان واقعی نیست مثل تورم، مسکن و غیره
دولت منحل شود
انتخابات زود هنگام برگزار شود
طرح عدم کفایت رئیسی به جریان بیفتد
عجب ساعت گران قیمتی دستشه ماشالله
ای نابغه مواظب باش چشم نخوری
حضرت آیت الله العظمی دکتر رئیسی !
مردم از شما ارزونی نمیخوان
لطف کنید قیمت ها زا به زمان روحانی برگردانید
دولت جوان انقلابی میدانی مقاومتی جهادی این بود ؟؟؟ :-) !!!!!
معلوم نیست با این همه دروغ چطور انتظار دارید ملت شما را امین خود بدانند و وعده های پوچ تان را باور کنند!!!
دولت فشل
واقعا دیوانه خونس . مسولین قبل از رسیدن به قدرت و برای جمع اوری رای انواع دروغها را وعده میدهند و بعد از انتخاب شدن فقط فکر خودشان و اقازادهایشان هستند و تنها چیزی که مهم نیست مردم ایران است
رئیسی استعفاء نماید
کجاست اون علم الهدی که مرتب از گرونی های زمان روحانی انتقاد میکرد ؟
کوش ؟ کجاس ؟
رئیسی
امروز ماکارانی تشنه استمرار ارز ۴۲۰۰ی جهانگیری است
من فکر کردم الان مشغول تدارکات برای ساخت قرارگاه ماکارونی هستند ...
رئیسی با یه خداحافظی دل ۸۴ میلیون ایرانی رو در روز عید فطر شاد نماید
کابینه استعفاء نماید
سلام احسنت به دولت انقلابی عجب انقلابی در قیمتها رخ داد. سفره را پر رنگ کردی جیب مردم پر پول فقط متاسفن که رای دادم
خداوند پدر و مادر قدیمیها را بیامرزه.. گفتند و گوش نکردیم...
مملکت داری سواد میخواد
رئیسی گره نزده معیشت مردم رو به برجام !!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
معیشت رو گره زده به موشک فضا پیمای شاتل
رئیسی چی کار داره میکنه با معیشت مردم ؟
۱۰۰ رحمت به روحانی
روحانی
توره حضرت عباس برگرد
غلط کردیم !
اینا اینکاره نیستند و فقط وبال مردم هستند
این مردم کیا هستن؟؟؟ ما یه مشت رعیت هستیم از نظر آقایان که باید شیره وجودشون بکشن، حقوق به ریال مخارج به دلار موقع افزایش حقوق 10 درصد موقع افرایش اجناس 200 درصد، خدایا چکار می کنی..
این وزراکنربه نابودی مردم وایران بسته اند
از جناب دکتر شیش کلاسه سئوال کنید که تمام کالاها و اجناس میخواهد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومنی ؛ 200 درصد رشد قیمت پیدا کند ؟
جهت جلوگیری از انفجار قیمت سایر کالاها لازم است هر چه سریعتر هیئت دولت به مرخصی طولانی مدت برود
مافیای برنج بخاطر اینکه مردم به علت گرانی برنج ماکارونی خور شده اند عصبانی است واینگونه تلافی کرد
انشالا حرف عمل یکی باشد زغال باشی بهتره سیاهی اما تو بیرونش یگرنگه گرانی سخت شده زندگی ها بخدا سخته سخت
در زمان روحانی سفره مردم کوچک شد و رئیسی قصد دارد کلا سفره مردم را جمع کند
رئیسی
رئیسی
استعفاء
استعفاء
خدا قوت پهلوان ، خسته نباشی قهرمان ، شیر مادر نان پدر حلالت
رئیس اتحادیه صنف رشته پلویی و ماکارانی و پاستا
شما ناهار خوردی ؟
وزیر صمت یکی از افرادی است که باید هر چه زودتر استیضا شود فاتحه مملکت رو خونده با تصمیماتش البته ملس بیحال ما حوصله این کار رو هم ندارند و نظاره گرند ....
سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و توزیع کننده و واسطه و وارد کننده!

یعنی جوک تر از شرح وظایف این سازمان نداریم
تنها مشکل کشور عدم وجود مدیریتی منطقی براساس اصول است که باعث گرانی ها و تورم افسار گسیخته شده است ولا غیر
گرانی وتورم با تعویض ذینفعان و برخورد بازدارنده واشباع بازار ،وتشکیل یک اداره مستقل حل میشود
کلک قدیمی سه برابر گرون کنید بعد دو برابرش کنید ملت راضی میشن
مسوولین محترم جهش تولید فرق داره با جهش قیمت کمی مطالعه داشته باشید
باز روحانی صبح جمعه از یکسری چیزها خبر دار میشد این ریسی که بنده خدا از هیچ چیز خبرنداره کلا
شرمتان باد باصطلاح مسئولین عدالت خواه ادعای علی وار بودن 10درصد حقوق را زیاد میکنند 200درصد اجناس و کرایه خانه و.... را گران میکنند
پیشوند انقلابی را از این دولت بردارید
شرمنده واژه انقلاب شدیم ما
پس آرد را به قاچاقچی ها مفت بدهند بره؟
صد در صد اگر گسی طبل گرانی ماکارونی را بزند وظیفه سازمان بازرسی کل کشور میباشد که با شرکت ماکارونی غزر در ارتباط. و شخص گوینده تحقیق کند که ذن رانت و ارتشا نباشند . مورد مشکوک است . برای بالابردن قیمت . سهام زر ماکارون بورس
بر پدر روحانی رحمت ،این مجلس انقلابی کجاست این روحانی را محکمه کند
اونهایی که میگفتن اگه به رییسی رای بدیم اوضاع درست میشه کجان؟ لال شدن؟
تابناک هرچقدر تلاش کنی، وزیر صمت را نمیتوانی استیضاح کنی. در ضمن قرار نیست با این فشارهای رسانه ای اجازه واردات خودرو داده شود
این ماکارونی را هم از سفره مردم برداشتید
درد اصلی گرانی‌ها نیست درد اصلی اداره مملکت به دست نادانان و نا آگاهان است باید همه احزاب منحل شوند و فقط برای مردم و مملکت ایران صادقانه عمل کرد.
شش کلاسه مچکریم
اینا فقط ازله شدن مردم زیربار تورم وگرونی وکاهش قدرت خرید لذت می برند واصلا مردم اهمیتی براشون ندارند؟!؟!؟!؟!؟!!
رئیسی مچکریم
دولت باید هر چه سریعتر استعفاء دهد. والسلام
این همونی نیست که گفت : تمام افزایش قیمت ها همین امشب بیاد پائین ؟
چرا
خوده خودشه

حالا فردا باید بگه : قیمت ماکارانی باید همین امشب ۲۰۰ درصد بیاد پائین
ماکارانی کیلویی ۱۶ تومن حق مسلم ماست
حالا فردا حسین شریعتنداری توی کیهان تیتر میزنه :

قاچاق ماکارانی توسط دشمن به خارج از مرزها سبب افزایش قیمت این کالا شد !
چرا کسی این عباس تابش برنمیداره بعد از چندسال گند زدن ؟؟؟!!!!!!!
هدیه دولت انقلابی به مردم جناب رئيسي کجا رفت وعده هایت که وعده ارزانی می دادی البته منظور شما ازانقلابي یعنی خانه مردم وکشورراانقلابي خراب کردن
وزیر صمت و رئیسی همزمان با هم استعفاء دهند
خیلی جالبه،در کانادا یک کیلو ماکارونی را گاهی کمتر از ۱دلار میشه خرید،قیمت غیر حراج ماکارونی بسته به برندش از یک تا ۳دلار متغیر است.این در صورتیکه حدااقل حقوق کارگر صفر ۱۵دلار هست،وقتی فکر میکنم که یک کارگردر کشورم ایران که حقوقش ساعتی کمتر از ۲۰هزار تومن هست چطور میتونه با پرداخت حدااقل دوساعت کار یک کیلو ماکارونی بخره! این هست تفاوت عدالت اجتماعی بین کشور مدعی عدالت و حکومت الهی با کشوری دمکراتیک در حد بضاعت و با عدالت اجتماعی خیلی بالا
اینجاست که شاعر میگه کار به عمل برآید به سخنرانی نیست!
بازم برید رای بدید ما۶ارو خر گیر اوردن و سوارشدن
دولتی که 30 درصدی باشه قادر به کنترل قیمت ماکارانی هم نیست و این چیز عجیبی هم نیست
الان یک وضعیتی پیش اومده که هر چیزی رو بخواهی سریع با قیمت بالا بفروش برسونی کافی است شایعه بندازی یا صادر می شه و یا گران شد و متاسفانه در ذهن مردم جا افتاده که تا گرونتر نشده بریم بخریم
در واقع این یک نوع بلای آسمانی است که نه در دنیای فیزیک ما بلکه در ذهن ما نازل شده است
بلا حتما نباید مثل زلزله و یا طوفان بصورت فیزیکی نازل بشه بلکه ممکن است بصورت مسخ در تفکرات ما ظاهر نازل بشه و باید دعا کنیم که ما را از بلای آسمانی افکار نجات بده
آن وقت دولت ظالم حقوق کارمندان را فقط 10 درصد افزایش می دهد؟؟؟ آخه چرا بی عدالتی
البته من خاطره جالبی از این آقا دارم . کارگر کارخونه تولیدی هستم و این استاد با چند نفر اومدن بازدید و با یه صندوق عقب پر از کادو و هدیه که رییس کارخونه بهشون داد بعد از 2 ساعت که یه ساعتش هم ناهار بود رفتن سمت تهران و از اول ماه بعدشم مجوز گرون شدن محصول کارخونمون صادر شد. گرونی کار خود دولته . منتشم سر مردمه که باید بیشتر گرون میشده .... به نام مصرف کننده و به کام تولید کننده و دولتی های شکم باره.
ای بی کفایت این چه جور مژده است که گران اطلاع رسانی می کنی خیلی بی کفایتی
در کشور ما نظام قیمت گذاری کالا و خدمات از اساس دچار مشکل و بر اساس علم و دانش نیست و متاسفانه مسئولین بصورت سعی و خطا و بعد هزینه های زیاد آنرا تعیین می کنند
قیمت کالا و خدمات باید مطابق با یک فرمول دقیق مبتنی بر حقوق و دستمزدها و تورم واقعی و یا بعبارتی مقدار ضریب بی ارزش شدن پول ملی محاسبه شود
از وقتی چشم باز کردیم, فقط گرونی و تورم دیدیم.
ما جوانها بدبختیم.
مسئولین باید خجالت بکشند با این همه گرونی و تورم.
گردنش رو تبر نمی زنه
هر دم ازاین باغ بری میرسد ......
دولت مستاصل سردرگم
این دولت ضعیفترین و ناکارآمدترین دولت در طول ۴۳ سال گذشته بوده است
رییسی بت شکن ... کمر ملت رو بشکن
دست دولت مردمی درد نکنه. سفره مردم کوچک تر شد.
چرا نماینده های به ظاهر مردم اعتراض نمی کنند ؟
چی سد اون وعده های انتخاباتی؟
دریغ از جوابگو
کلی جهانگیری رو مسخره کردیم، فکر کنم چند وقت دیگه باید بگیم خدا پدرش رو بیامرزه.
با این اوصاف آیا به مانند آبان ۹۸ معترضین به گرانی را اغتشاشگر مینامند ؟
متاسفم که فقط 200درصداضافه شد ضمن تشکر از مسولیت ما توقع حداقل 400درصد را داشتیم تنها برایتان دعا می کنیم فرزندان و خانواده‌تان در اروپا و آمریکا راحت زندگی کنند و دلار بیشتری به آنها تزریق شود الهی آمین
هر چیزی رو میخوان گرون کنن میندازن گردن قاچاق !
تازه گی ها این علت رو بهانه گرون کردن کالاها کرده اند !
امشب توی صدا و سیما دارن میگن روغن داره قاچاق میشه ماکارانی داره قاچاق میشه !
خوب کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا چیه ؟
خوردن و خوابیدن و حقوق گرفتن ؟
یا شما دارید بحث قاچاق شدن اجناس رو بهانه ای برای گران کردن کالاها میکنید ؟
کدامیک ؟!
دمشون گرم واقعا،خدا شكر گرونتر نشد ،اينه همه امتحان الهي هست
ننگ و نفرين بر كساني كه نابودي مردم را ميبينند ولي ككشان نميگزد ،
حالا بجاي ماكاروني اشكنه ملت بخورند مثل اعلما ولي اشكنه شكم را بزرگ مي كند.
یعنی واقعا این مسئولان ما بتمام معنا یک شاهکار مدیریتی هستند .نمیدونم مردم ما چه گناهی کردند که این آقایان سرنوشت کشور را بدست گرفته اند
یک نفر می گفت میخواییم تا پایان سال 1400 فقر را ریشه کن کنیم اما انگار خود فقرا رو میخوان نابود کنن....
خدایا دیگه خسته شدیم کی دیگه سلسله اینها هم تموم میشه؟
چرا ۲۰۰ درصد با اجازه آقای رییسی ۳۰۰ درصد
این اول گرونیه عجله نکنید کالای بعدی مواد شوینده است بااین مدیران انقلابی کشوربه بیراهه میرود
ای ظالمان
ابتدایی ترین عناصر برای رشد و تعالی فکری یک انسان شکم و نیازهای فیزیولوژیکی است مسئولین ما با تلاش تمام مردم رو در این نیازها خفه کردن و مردم تمام تلاششون خلاصه شده در سیر کردن شکم خود و خانواده شان و نمی‌توانند به رشد تعالی تولید خودشکوفایی و... فکر کنند ولی این شیوه مسئولین که به عمد یا سهو انجام میشه دوام نخواهد آورد و تاریخ این رو ثابت کرده موجب انقلاب و دگرگونی خواهد شد
کجای دنیا این همه بی عدالتی وبی عرضگی مسولین دیدید یک شبه کالای ۲۰۰درصد گرون بشه مسلولین بی کفایت جواب مردم بدن البته بادروغ
خدا پدر و مادرتو بیامرزه روحانی
مگه خود معاون اقتصادی نگفت ارز 4200 حذف بشه همه چی درست میشه
داره حذف میشه دیگه
خیلی چیزهای دیگه هم گرون میشه
آیت الله دکتر رئیسی؟؟؟!!!!!! متشکریم
با تشکر از مسئولین محترم
مگه مملکت دولت و اقتصاد هم داره؟؟؟
دمش خیلی خیلی گرم بتازیدبراین ملت بدبخت
ایکاش این مسئولین هیچ حرفی نزنن که پای تعهد شان وا نمایستن
تمامی مشکلات کشور از حماقت مدیریتی مسیولین است و بس
دولت مردمی مردم را دارد نابود میکند
همیشه همین بوده: صد رحمت به قبلی
باسلام
اینها هنوز معاونان وزرای دولت قبل هستند، وقتی هنوز این افراد در صدر وزارتخانه ها هستند،دولت آقای رئیسی کاری ازپیش نخواهد برد. اینها همان تفکرات کیانیان وضع موجودند، وقتی مشاور معاون اول ریاست جمهوری وزیر صمت دولت قبل هست، این افراد ومشابه آن در استانها و... نیز خواهند بود. خدا خودش بخیر بفرماید.
هربلایی به سر این ملت میارید حقشونه چون ......
مبارکه. آقای وزیر...
کمر ملت رو زیر بار گرانی و تحریم شکستین
میگویند بخاطر جنگ اکراین قیمت محصولات کشاورزی گران شده و بخاطر تفاوت قیمت قاچاق می‌شود آیا کشوری که ادعا می‌کند چهارمین کشور دارنده پهپاد است نمی‌تواند مرزهایش را با پهپاد کنترل کند
والا به خدا زشته گرون کنید بعدم بگیدتقصیرآمریکاست دیگه این که داره تو مملکت تولیدمیشه
این معاون صمت با این حرف زدنش داره به مردم توهین میکنه.به فکر کارخانه دارها هست
چیه؟ جرات انتشار کامنت ندارید؟؟؟؟
خودتونم خوب میدونید آخر این بازی به کجا ختم میشه...
آقای رییسی این وزرا و معاونین جوونشون بیش از جوون بودنشون عموما آدمای بی تجربه ‌و نادان هستن و تاوانش رو‌ مردم دارن میدن.
همون اندازه که از دو بار رایم به روحانی متاسفم از اینکه بشما رای ندادم بسیار خوشحالم.
عالی برکت الله چه زود برگشتیم به جمله خدا رحمت کنه روحانی رو ........ حسن بیا ریییسی بوجاری کرده مارا
کو ارزانی که گفتی. .....هرگز ندیده ملت رشته فرنگی به این گرونی
خدایا خودت به داد ملت مظلوم ایران بری
اینا سازمان حمایت از تولید کننده هستن تا حالا کدوم کارشون به نفع مصرف کننده بوده با گرفتن حق حساب همه چیز رو ماست مالی میکنن
با هر گرانی و تورم ارزش پول ملی بیشتر کاهش می یابد و میزان قاچاق کالا بیشتر خواهد شد و ملت تاوان بیشتری از سوی مدیریت در کشور را پرداخت خواهند نمود
بدهی از این حضرات ا ز اداره یک اداره کوچک عاجزند تا چه رسد به وزارت و معاونت و...
بیسوادا
آقا 8600 تومن شده 24000 هزار تومن یعنی قیمت ها 3 برابر یا 300% قبل شده نه 200%
تابناک لطفا آدرس غلط نده. این سازمان حمایت رو تبدیل کردین به سیبل انتقادات درحالی‌که مشکل از جای دیگری است.
آقای رئیسی حالا نوبت شما است که بگویی الی برکت الله آقای رئیسی
ما مردم به شما رای دادیم تا بار از دوش ما مردم بدبخت برداری نه اینکه تو هم به بدبختی ما مردم اضافه بکنی مردم طبقه پایین
بجای برنج از ماکارونی استفاده می کردند حالا قیمت ماکارونی امروز
قیمتش بالاتر از برنج پارسال شده است از یک طرف هم که رسانه ای
کرده اید که حقوق بازنشسته از ۱۰ درصد بیشتر نخواهد بود پس یک دفعه به مردم بگویید که برید بمیرید تمام ولی آقای رئیسی باید این
را بدانی که اگر چنین پیش بروی صد درصد وضعیت خراب خواهد شد از امروز باید بفکر خود واکسینه باشی که باید جمع کنید وبرای
مردم چک سفید برای هیچ کسی امضا نکرده دیگر کارد به استخوان رسیده و تحمل بیشتر از این همه گرانی را نداریم اگر نمی توانید
وضعیت را سروسامان بدهید آبرو مندانه خودتان کنار بروید تا مردم
اقدام نکرده اند همین ماها که به شما رای داده ایم این مطالبه را از شما داریم وا السلام نامه تمام
ممنون از تابناک که این اخبار را با شجاعت میگید.واقعا این وزیر چیکار داره میکنه
شرح 500 گرمی 700 گرمی 100 گرمی
قیمت مصرف کننده انواع ماکارونی رشته ای ساده 170000 240000 340000
فکر کنم منظورتون 1000 گرمی بوده ؟
باحمایت مدیر اجناس گران میشود وبااین لابی گری اگرهم اخراج شود یک شبه سرمایه هنگفتی به جیبش خاهد رفت
آقا نگران نباشید اگر 3 قوه یکدست بشن که شدن وضع درست میشه که شده!!!!
دولت و مجلس یکدست چه هماهنگ به مملکت گند می زنن.
یچی بگم؟ پس چرا ساندیس اصلا گرون نمیشه عجیب نیست !!؟
کابینه بچه پررو‌ها!
وقتی نمیشه جلو قاچاق را گرفت راهی جز گران کردن نیست
دولت های قبلی در سال آخر دوره دوم ریاست جمهوری گند می زدنند به زندگی و ثروت مردم این آقا با این حداقل رای در همین ماه‌های اولش زندگی مردم را به باد می دهد
گرانی ها را گردن یک سازمان و فرد نیندازیم!!!!
گرانی ها تصمیم دولت است و لا غیر!
قیمت آرد و دستمزد و حمل و نقل و ... گران شود قیمت ماکارونی تغییر نکند پس کارخانه با ضرر بفروشد !!!
اقای رییسی دست خوش بابا روزی صد هزاربار میگوییم خدا پدر حسن را بیامرزد
من به نمایندگی از ملت ایران میگوییم: اگر ماکارونی بسته ای صد هزار تومان هم بشود باز ما از ارمان های نظام و انقلاب دست بردار نیستیم و تا خون در رگ داریم گوش به فرمان رهبر عزیزمان هستیم
مارا دلسرد نکنید با این چیزهای کوچک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
کی تو رو نماینده ملت کرده؟
جهالت مسیولان کاملا آشکاره
دولت انقلابی و مجلس انقلابی
از چهره و وضعیت ایشان معلوم است هیچ مشکلی ندارند ولی از بس غصه مصرف کننده را خورده تمام استخوان هایش گوشت شده . دلمو خون کردی آقای تابش مواظب هیکلت باش مبادا قصاب محلتان ناراحت شود
ماکارونی که جزوغذاهای بومی وسنتی مانیست که آنچنان برای سیر کردن شکم مابکارآید شمانان وگوشت وحبوبات وسبزیجات ولبنیات راازگرانی شدیدنجات دهید
قبلا پی این بارها به تن مردم خرده است مثلا گرانی خودرو پارسال ، بهتر است اسمشو بزارین سازمان حمایت از تولید کننده و دوستان
زنده باد رییسی...خدا به پدر خانمش سلامتی بده..
اقای رئیسی اشتباه کردم به شما رای دادم وقتی حقوق کارگر ۵۷ درصد افزایش دادی کارفرما حتما کالا هایش قیمت ان اضافه می کند بعد به یک استاد دانشگاه ده درصد حقوقش اضافه می کنید کسی که سی سال عمرش صرف تحصیل و تحقیق نموده این عدالت است
این همون تکذیب کننده نیست؟
شما هم که خوشحال از گران شدن هستید چون سهم شما جداگانه داده میشود خدا از باعث و بانی گرانی نگذره
تابناک هم مردم رو ساده گیر آوردی؟؟؟ معاون وزیر؟؟؟ اصلا این دولت و رئیس دستوری ش عددی نیستن که بخوان مشکلات رو حل کنن. یه دلت که 4 تا کاندیدای مدعی ریاست جمهوری مملکت ر و در جلسات روزانه ش داره و یه مدعی همیشگی ریاست جمهوری ربه عن رئیس مجلس پشت سرش میبینه به زودی نان رو هماز سفره مردم حذف خواهد کرد،
سلام خدمت دولت مردان عزیز تو این روزها روغن و ماکارونی رو همه مغازه دارها انبار و بیشتر داخل منزل شون پنهان کردن چه باید کرد کسی هست کمکی بکنه یا منتظر باشیم امام زمان ظهور کنن بخدا مردم تو فشارن چند ماه بعد این سرمایه داران عزیز فکر کنم امنیت جانی هم نداشته باشن چون مردم دارن گرسنه و فقیر تر میشن باید چاره یی اندیشید
تازه کار است و جویای نام....
اقتصاددبیماره
نتیجه تحریمهاست
همونا که گفتن کاغذ پارست
لطفا حقوق ها رو هم دویست درصد افزایش بدین! قرار بود با افزایش ده درصدی حقوق ها قیمت ها کنترل بشن که بیشتر از ده درصد قیمت ها بالا نره، الان پس حقوق ها رو هم متناسب با درصد افزایش ماکارونی کنید!
اقتصاد کشور بیمار است و سالها تاخیر در درمان آن باعث شده که کار به جراحی بکشد گریزی از این افزایش قیمتها نیست از قشر کم درآمد باید حمایت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
تا حالا خواب بودی؟!
از زمان احمدی نژاد اقتصاد کشور داره جراحی میشه ولی اوضاع رو به وخامته
مشکل از فهم درست مشکلات و راه حل اونجاست که از عهده مسیولان خارجه
بجای ریشه کنی فقر به دنبال ریشه کن کردن فقرا هستند
دولت گرانی را ایجاد میکنه مدنظرش قیمت گندم جهانی با دلار متاسفانه درامد مردم با ریال بی ارزش و بس-شرم بر مسئولین بی دردی که ماکارونی رو غذا نمیدونن
بجز گرانی افسار گسیخته انتظار دیگه ای نمیره. حالا وزیر اقتصاد معلوم نیست از کجا میگه تورم در دنیا صعودی و در ایران نزولیِ ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
وقتی لیاقت دولت مداری را ندارید چرا استعفا نمی‌دهید رییسی شش کلاس هنر تو در اعدام است نه اقتصاد
ممنون اقای معاون وزیرشما با چندده میلیون حقوق چه اشکالی داره ماکارونی سیصد درصد گران شود
۵۷درصدحقوق کارگرزیادشداندازه ۹۵ درصداجناس روگرون کردین فردابایدجواب بدین
هیس! دولت اصولگرای انقلابی ضد فساد ضد امپریالیسم و مخالف سازش سر کار است. این حرف ها و اخبار فقط مربوط به دولت اصلاح طلبان است!
آقایان وقتی که من وامثال من توان خرید ماکارونی راکه تا هفته گذشته ۶۵۰۰ تومان بود و حالا شده ۲۴۰۰۰ تومان ندارم به چه درد این اجتماع می خورم همان بهتر که این افراد بی بضاعت نباشند تا افراد مرفه راحتتر به اجناس مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند و تولید کننده هم با خیالی آسوده بازهم بر قیمت محصولاتش بیفزاید با این شیوه افراد تهیدست کم کم از بین میروند و نیازی هم به جوابگوئی هیچ شخصی یا ارگانی نیست به امید روزی که در این سرزمین فقیری نباشد
و این گونه فقر ریشه کن شد
با سلام. اینها تازه اول کار واز نتایج سحر است. خدا پدر روحانی را بیامرزد. نور به قبر پدرش بباره.
نام اثر ایران
خالق اثر مردم
وقتیکه وزیر کار می‌گوید می‌خواهیم تا آخر سال فقر را ریشه کن کنیم . و بعد قیمت با شیب ابر تورم افزایش پیدا می‌کند . احتمالاً تا پایان سال فقرا از گرسنگی خواهند مرد و عملاً دیگر فقیری نخواهد ماند .
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
تا زمانی که ادمهای ناتوان ونابلد در دولت هستند همین اش هست و همین کاسه.
تورم وحشتناک حتی تا ۲۰۰ درصد افزایش حقوق کارمندان فقط و فقط ۱۰ درصد معنی انصاف و رعایت قانون رو فهمیدیم ، خط فلاکت در انتظار کارمندان عزیز
بعد از مرغ و ماهی وبرنج وگوشت. ماکارونی هم از سفره ملت پرکشید ورفت. بزودی ازنان هم ملت رامحروم می‌کنند
من قبل از این گرونی تا فهمیدم دولت میخواد آرد رو سرسام آور گرون کنه 84 کیلو ماکارونی 700 گرمی ( 120 بسته ) با قیمت 8000 خریدم گذاشتم خونه چون بحدی ماکارونی دوست دارم که نمیتونم نخورم . عاشق ماکارونیم مخصوصا با سس تند
فعلن از اعتقادات مردم ایران سوع استفاده میکنید وجنس راروزبروزگران میکنید.
خجالت اور است
عباس تابش، قیمتهارو بتابش، جمع کن بابا خودتو صبر مردم لبریز شده ببین کی مانند گرانی تخم مرغ چند سال پیش همه مردم به خیابانها بریزند وقیام کنند
والا دولت بیسواد توان مملکت داری نداره به کی دادبیاریم
آقای رئیسی حداقل یه کاری کن که امیدخدادوره ات تمام شد،،خجالت نکشی که روزی رئیس جمهوربودی،،،اگرمیتوانیدبازم میگم اگرمیتوانید یه کاری کن توروی خودت شرمنده نشوی،،،اصلابی خیال مردم،،مردم که خداییش ازمسئولین مملکت هیچ توقعی ندارند،چون نمیتوانندداشته باشند،،ودلیلش هم اینه که دیگه هیچ رابطه ای بین دولت ومردم نیست،،،شمابایداول بامردم خودتون مذاکره کنید،اگرنتیجه گرفتیدبعدبرویدباآمریکامذاکره کنید،،،شمابااینهمه فشاری که به مردم می آورید،،دیگه ازحمایت مردم هم برخوردارنیستید،واین شایدبرای شمامهم نباشه،چون گرفتارکبروغرورشدید
خوب اینم بگیدتقصیرر وحانی هست تمامی ماکارانی هاروخورد
متاسفیم متاسفیم که به وعده های انتخاباتی افایان گوش کردیم . ایا قرار این بود .دولت انقلابی .مجلس انقلابی ایا این بود وعده های شما . برای خودم متاسفم که حرع سما را باور کردم . دوستان می گفتند زود باورم .اما گوش نکردم . الان بهم میگن دیدی ما درست می گفیتم. دلمان خوشه رییسی استات به استان سفر می رود .یا مجلس انقلابی داریم . از روزی که اومدین بدتر از دوره روحانی ومجلس قبلیه . همش گرانی پشت گرانی
این اقایون میخوان مردم رابکشن بخصوص مابازنشسته های تامین حقوق که اضافه نشدگرانی هم که همه چیزچندین برابرشده یک واکسنی بزنیدبکشیدمارو راحت کنیدبخداقسم مرگ بهترازاین زندگی خداازتون نگذره به مرگ راضی شدیم
الفاتحه
حداقل 30 هزار میلیارد تومان پول بیت المال را بدن کارخانه های ماکارونی بعنوان یارانه و رانت استفاده کنن خوبه؟!! حداقل انصاف داشته باشید و نحوه تیتر زدن در خلاف مصالح ملی نباشه
حداقل 30 هزار میلیارد تومان پول بیت المال را بدن کارخانه های ماکارونی بعنوان یارانه و رانت استفاده کنن خوبه؟!! حداقل انصاف داشته باشید و نحوه تیتر زدن در خلاف مصالح ملی نباشه
دلخوش به اومدن ریسی بودیم. دیدیم نه از این رئیس‌جمهور هم آبی برا مردم گرم نمیشه.
ی پیشنهاد برای دولت انقلابی دارم، لطفا اینهمه ملت فلک زده رو زجر کش نکنید، توی آب شرب سم بریزید تا یک‌شبه همه ملت بمیرن، والا با این گرونی ها از گشنگی میمیریم وخیلی زجر میکشیم.
سازمان حمايت از نابودي مصرف كنندگان !ما الگوي جهان هستيم و همه چيز گل و بلبله ! خدايا به فرياد اين مردم بي پناه برس !
آقای رئیس جمهور امامه شو بالاتر ببندد واقعا زحمت میکشد ملت را شرمنده کرده
فقط ماکارونیست؟؟؟؟یعنی این دانش آموزا حق ندارن یه دونه ساندویچ توراه مدرسه بخرن؟؟این چه وضع قیمت نانهای فانتزیه؟؟؟؟؟؟؟؟
حیف از چنین معاون وزیری احتمالا خودش ماکارونی دوست ندارن.نفخ داره....
رییسی مچکریم
دولت شش کلاسه
لعنت بر گرانی و مسببین آن
مملکت‌این‌همه‌ثروت‌داره‌مشکلش‌شده‌چندبرابرکردن‌ماکارانی
قا جان مرگ یکبار شیون یکبار ....حالا که وزیر نفت فرموده اند تمام ارز حاصل از فروش نفت را دریافت می کنیم خوب بیایید حقوق ها را بر حسب نرخ جهانی پرداخت کنید و از همانموقع تمام خدمات و کالاها را هم بر حسب نرج جهانی قیمت گذاری کنید در نتیجه قاچاق کالا از مبدا و مقصد با سرعت بالایی حذف می شود کلیه نیروهای سازمانهای عریض و طویل و متعدد نظارتی و ... را جمع کنید بفرستید دنبال کارهای ارزشمند تولیدی ....یکبار هم با این دست و فرمون بروید شما که همه روشها را رفتید این را هم امتحان کنید اگر نیت خیر دارید..بسم الله
شایعه پراکنی نکنین. مردم اصلا انتقاد و گلایه ای ندارن و ماکارانی که ۳ برابر شده هیچ. ۱۰ برابر هم بشه انتقادی ندارن. چون اصلا انتقاد کردن فایده ای نداره. هر روز هم بهانه میارن .یه روز تحریم یه روز سو مدیریت یه روز جنگ روس و یه روز هم برخورد شهاب سنگ به کره مریخ حتما.. کار خودتون رو ادامه بدین. به فکر مردم هم نباشین. چون اولا هیچوقت به فکر مردم نبودین و دوم اینکه باعث ضرر و زبانتون میشه. چاره مردم هم معلومه. طبق معمول م هفته ای ۳ بار ماکارانی میخوردن؟ حالا بکنن ماهی ۲ بار. واس شماها که فرقی نداره.
وقتی ادم کوچیک برای کار بزرگ گمارده میشود نتیجه اش هم بهتر از این نمیشود
داریم به فنامیریم صدای الرحمان برای قشرضعیف جامعه بلندشده
دولت باید مواد خام کارخانجات را بر اساس وزنی و قیمت مناسب تحویل دهد و کالاهای اساسی تولید شده را از کارخانجات به قیمت مناسب خریداری و خود دولت بین مردم توزیع کنه در اینصورت جلوی سواستفاده و گران‌فروشی گرفته میشود
رحمت بر جهانگیری و دلارش
همرو فریب دادن با شعار ارزونی رای جمع کردنو گرونیرو آوردن تو خونه ها ، تنها جایی که از آرد ارزون سواستفاده میشد کارخانه های ماکارانی بود یعنی دولت تونانشو نداشت ۵ تا کارخونرو کنترل کنه که ناچار شد کل آردو نون مردمو گرون کنه ؟؟؟ دروغ گفتن بهمون دروغ
صد رحمت به روحانی
خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو فقط همین ببینم با این همه اه که از هر خونه به اسمون میزنه شب رو راحت سر بر بالین میگذارید
من که توهین نکردم
سلام علیک...آقای رییسی میشه این آقای تابش را از پست مقامش بردارید چونکه آدم بی کفایت تا این حد؟؟؟مگر شما به ملت قول ندادید که بیاید وبرای ملت سخت نگذرد..چرا هر لحظه وهر دقیقه اجناس قیمت جدیدی بخودمیگیرند؟آیا میخواید ملت قشرضعیف را زیرپای خودتان نابودشان کنید واز بین ببرید..آیا ما کمک به ملت یعنی چی ؟؟تمام اجناس گران میکنیدماکارونی.وقتی برنج نیست ماکارونی هم نباشد؟خوب بس چی دردی بخوریم
شما خدا شکر سواد وشعار وپول مفت شادشدید ورحم کردید 0 خدای شما درصد را از یک تاده وده تا صد را از حساب پاک کرده‌اید 0 وبا چه سوادی ماکاررنیاز 200 درصد گران تر شروغ کرید 0
تو را اگر فردا بر ندارد مردم به فنا تر می‌رود 0 با سواد چطور 200.دررررررصد یک درصد وتا ده وده تا صد از کتاب ذیاصیی کنار رفت 0 چون شما پول مفت دارد 0 ما کاررنی 8700 فردا 27 هزار شد بخاطر دهان حرف مفت زن
خودمو همیشه سرزنش میکنم چرا باید زندگیت تو این دنیا اینجوری باشه هر چی میدوی بازم گیری فقط شده کار کار .مشکل خودمم یا گذشتگانم یا کس دیگه
جز این انتظاری نیست چراکه اقایان همه کارخونه دارن ب فکر ملت که نیستن خخخخخخخخخخ
تا مردم رو به خیابانها نکشند ول کن این گرونیها نخواهند شد
جالب است در هیچ زمینه ای بالا دستی ها خبر ندارند
فقط از خدا
میخواهیم
که اقای رئیسی ورود کنه به مسئله و باعثین این بی بند باریی اقتصادی رو بازخواست و توبیخ و برکنار کنه
پناه بر خدا
بی لیاقت ترین کابینه در طی دوران انقلاب .
خاک عالم بر سر سازمان حمایت از حقوق تولید کننده نه مردم بیچاره مصرف کننده
رییسی با آوردن این وزرای بچه صفت بی لیاقت مملکت با نا بودی روبرو کرده
گرانی های پی در پی روزگار مردم را سیاه و فلج کرده است!!!!!!!
آقای رئیس جمهور تو رو خدا آبروی مملکت و کشور رو دریاب..کجای کار میلنگه؟..اونایی که مسبب این روزهای مردم هستند دقیقا پشت شما و مملکت نه،دقیقا دارند رو در رو و چهره به چهره ی شما به این اوضاع میحندند‌.نمیدونم که این داستان جدید برای پوشاندن و راندن فکر مردم از چه وضعیت و خرابکاریی و یا امر مهم است که دارند عامدانه ب سمتش حرکت و جهت می‌دهند.. باور برای مردم سخت است که تنها یک شرکت ماکارانی یک تنه با وجود تمام قوایی که این مملکت دارد در مقابل آبروی مملکت و مردم و اعصاب مردم ایستاده باشد..کاری کنید..ناامید نکنید مردمی که به شما و دولتتان امید بستند
واقعا متاسفم
همین کار داریم به لطف مسئولين می کنیم چاره چیه اش خاله
اینم از وعده های توخالی جناب رئیسی
دولت ناکارآمد
قیمت آرد و ماکارانی رو به بهانه جنگ اوکراین بردن بالا .
به اینا باید گفت :
حاضرید سال دیگه که جنگ اوکراین تموم شده ؛ قیمت آرد و ماکارانی رو برگردونید سر جاش ؟!
دیگه ملت حریف نمیشن فلافل بخورن
نون باگت شده ۱۰ هزار تومن !
جنگ باعوامل داخلی دشمن نیاز به قانون مجا زات سخت
برای گران فروش محتکر ودلال دارد چرا مجلَس اقدام
نمی کند
ظاهرا بجای اینکه فقر را ریشه کن کنند . دارند افراد فقیر را ریشه کن میکنند .
سازمان‌ حمایت از تولید کننده میبایستی آناليز قیمتی. هر قلم از کالا را. به سمع احاد ملت رسانده شود تا اینکه شک و شبه ای در نرخ گذاری ها برای ملت بوجود نیاید.
این آقا به کجا وصل است که با آمدن و رفتن رئیسان جمهور هم در پست و سمت خودشان باقی مانده ؟؟؟!!
در دولت تدبیر و امید که همه چیز ۶۰۰ درصد رفت بابا کجا بودید ؟؟؟؟؟؟
بی خاصیت باشی همینه وقتی عرضه کاری رو نداشته باشی و بفکر جبیب خودت باشی همین میشه
هر یارانه ای باید ثبت شود همه افراد جامعه باید عادلانه از یارانه بهرمند شوند نان هم باید با کارت عرضه شود
درست هست که چهره مومن از جبینش مشخص هست اما نه صدر صد.ولی چهره آدمهای غربگرا را بهتر میشود شناخت.این عکسی که من میبینم عکس یک آدم مردم دوست نیست پس چهره یک آدم دلسوز هم نیست وصاحب این عکس آدمی هست خود محور و نمی‌تواند یکی از مقامهای انقلابی باشد. لذا ...
دست نشانده حسن روحانی با اردنگی اخراج گردد مفسدین صنعت معدن از وزیر نالایق تا مفتح و این عامل گرانی با تو سری باید اخراج گردند
احتمالا مسئولان شهرک صنعتی خیلی
عباس تابش تحويل گرفتن جو زده شده
اداره دولت با ادم های 6 کلاسه
افزایش قیمت در یکروز ولی افزایش بازنشستگان دریکسال که از آنهم خبری نیست .با این مسئولان بی سواد ره بجایی نمیبریم.
قیافه این یارو داد میزنه تو زندگیش حتی یکبار صف خرید نون رو هم ندیده، اونوقت گذاشتنش از مردم دقبال مافیای تولید کننده حمایت کنه!
پس باید منتظر گرانی هرکالایی که دران گندم حضور دارد بود . مثل انواع شیرینی ، نان، لبنیات ، سوسیس و کالباس و غذاهای فرآوری شده و .....
کنترل قیمت منطق اقتصادی ندارد و اداراتی مثل شورای رقابت فقط برای ایجاد شغل برای آقازاده ها بوجود میایند. مزیت دیگر این ادارات این است که برای مردم تظاهر میکنند که نگران آنها هستند. رقابت فقط با آزادی واردات با گمرکات صفر ممکن است و یارانه باید بطور مستقیم به چیب مصرف کننده برود در غیر اینصورت یارانه به شکم توریست و مهاجر غیر قانونی و کشورهایی که از ایران جنس وارد میکنند خواهد رفت.
آیا حقوق کارمندان هم 200% افزایش یافته است!
برای شما افتخار آقای معاون صنعت میگید ماکارونی دویست درصد کران شد. شرم آور
اسم این سازمان عریض و طویل را باید با سازمان خیانت و جنایت بر علیه مصرف کننده عوض کرد. مسئولان محترم در این سالها با توجه به راحت و ساده بودن گران کردن اقلام و در سایه بی عرضگی و ناتوانی همه هزینه ها را از جیب مردم پرداخت می کنند. دیگه از سفره مردم چیزی باقی نمانده خواهش می کنم خود سفره را هم جمع کنید چون چیزی برای چیدن در سفره باقی نمانده.
قرار بود همین امشب قیمت ها برگردد به سال ۱۴۰۰ جناب تابش
اخیرا اقایان با بالابردن قیمت تضمینی گندم قیمت ارد مورد مصرف صنعت را دویست در صد افزایش دادند وبه تبع ان قیمت فراورده های ان نیز افزایش می یابد .ایا در این مورد مقصر تولید کننده است؟لطفا خبر را کامل تر منعکس فرمایید
شما هر چقدر دوست دارید گران کنید ،خیالتان آسوده که مردم اولش فحش چند تا فحش میدن و غرغر می‌کنند بعد میرن توی صف وامیستن،این مردم دیگه بی حس شدند و بی رگ
بعداز قحطی بهترین راهکار برای سرگرمی وتفریح وریشخند مسؤلین وطبقه مرفه باری غیراخلاقی وفشار برافشار ضعیف ولی انقلابی جامعه است!!!!!
متاسفانه دولت به این روند ادامه می‌دهد ولی تبعات آن خطرناک وفاجعه با خواهدبود.
طوفان در راه است!
کسانی که باد کاشتن!
حال ملتی باید مصیبت طوفان را باید تحمل کنند!
مملکت داری سواد می خواهد!
مگه ما تو تولید گندم خودکفا نشده بودیم؟
چرا سید محرومان از این همه ظلم به محرومان شرم نمیکند. دارد مملکت را به کجا میبرد. چرا میخواهد خشم عمومی را عیان کند و مردم را به خیابان بکساند ، واقعا اینقدر بخودش مطمئن است
کدام وزیر این امتیازهای دوستانه که نمیشه گفت وزیر آقایان نه سواد دارند و نه تجربه کاری کسی که در فکر مردم نیست فقط دنبال جمع کردن سرمایه است به چه درد این ملت می خورد
معاون وزیر صمت هشت سال زمان دولت قبلی هم بود چه گلی به سر این مردم زده فقط در صداوسیما حرف قلمبه سلمبه خوب میزند وعداد خوب زیرو رو میکند کسی دیگر نیست جای این اقا اقای وزیر صمت هرچه خودت هم مال نیستی
وقتی نمیتونی این کارو انجام بدی(کنترل بازار و ارزون کردن اجناس) برو بزار یکی که توانش رو داره بیاد حالا مگه تو معاون وزیر تباشی نمیشه.
حمایت از مصرف کننده یه مترسک گذاشتن همه تون دستتون توی یه کاسه هست
اینکار کلنگ گرفتن دست خود و کندن گور هست حالا ببین
عجب مرد هنرمندی
مجلس انقلابی سیسمونی فرنگی بخر پس چرا یک تذکر الکی هم به دولت نمیده
اتفاقا دقیقا با اطلاع گران میکنن ارز چهارهزار را حذف میکنن قیمت‌ها میره بالا.. بعد که قیمت‌ها بالا رفت دولت یارانه ارز چهارهزار را میده به مردم.. اتفاقا بهترمیشه
معاون ورزیر سمت در دولت روحانی و رییسی .بعضی آدم ها پرچم های خوبی هستند و سریع در جهت ورش باد هماهنگ میشن. خسارت های ایشون به مردم در زمان دولت روحانی کم بود که الان هم مردم باید تاوان بی لیاقتی چنین مدیرانی را بدهند
خسته نباشن خیلیییییی به زحمت افتادن
ما ایرانیها شهره شدیم به حاتم طایی نسبت به دیگران و سختگیر نسبت به مردم خودمون . ماکارونی آرد یارانه ای داشته پس باید یکباره بشه 3 برابر با وجود اینکه کالای اساسی و ماده غذایی بسیار مهمیه . اما میلیونها تبعه خارجی ریختن اینجا از نون و ماکارونی و دیگر مواد غذایی و داروی یارانه ای و غیره ما استفاده می کنن سوزنی اهمیت نداره . چرا ؟ چون میگن اینا برادرانمونن !!! خداوکیلی کجای دنیا بغیر از اینجا رو سراغ داری که هر روز چند هزار نفر قاچاقی تو ماشین بشینن و ساعتها بعد تو پایتخت اون کشور پیادشون کنن و از اون لحظه به بعد سالهای سال جا خوش کنن و ول ول بگردن بدون اینکه احد الناسی کاری بهشون داشته باشه !!! بله برادرمونن !! خدا رو صد هزار مرتبه شکر برای این طرز تفکر که داریم می بینیم چه آثاری تو اقتصاد داخل و زندگی مردم خودمون بجا گذاشته . ای تابناک بچاپ این نظر را
سواستفاده از تعطیلات مردم سرگرم مسافرت وتعطیلات وعید دیدنی دولت گرامی حامی محرومان درحال گرانی گرانی گرانی
این هم که مثل اون اقای اشکنه معلومه از فقر غذایی رنج می بره.
یک بام ، دو هوا نمیشود که نگاه مسولین به قیمتهای کشورهای اطراف است آیا در سایر امور هم همچنین نگاه میکنند قیمت خودرو ،حقوق کارکنان کشورهای دیگر ، آزاددی مبادلات ،ابنگونه نمیشود نگاه یکطرفه داشته باشید .تو این هشت ماه اوضاع اقتصاد بدتر از گذشته شده .
یک بام ، دو هوا نمیشود
به والله ما بیشتر از این که از آمریکا و اسرائیل ملعون ضربه بخوریم داریم از مدیران واقعا بی لایق رنج می بریم
بی کفایتها عرضه اداره مملکت را ندارید بروید کنار. دیگه کارد به استخوان مردم رسیده.
سلام ما حاظریم همه چیز ۲۰۰ برابر گران بخریم به چند شرط
۱- حذف انحصار در تمام زمینه ها
۲- اعدام مدیران نالایق و فاسد و خارج کردن مسئولین ایران از لیست معصومین
۳- پرداخت کل یارانه های پنهان به صورت نقدی
تا وقتی محسن رضایی تو دولت بود این سایت خوب مینوشت حالا که از دولت در اومده دولت بد شد. فقط خواستم بگم ما دیگه میفهمیم.. گذشت دوران نفهمی
دمت گرم اقازاده
تعدیل، واقعی سازی و ..... همه یعنی گرانی
اینا همشون دستشون توی یه کاسه خاک بر سر مردم ابله که حرفهای اینا را باور میکنند
خدا لعنتتان کند
دیگر ماکارونی که چه عرض کنم،نان هم گیر قشر فقیر نمی‌آید.
وقتی همچون مسوولانی داریم دیگر نیازی به دشمن و تحریم نداریم. چون اینها با سوءتغذیه مردم را از بین خواهند برد
خوب یه دفعه همه رو آزاد کنه راحت شه
برخی افراد همیشه با ظرافت و تدبیر به مهارت خاصی در رنگ عوض کردن و تطبیق خود با شرایط مختلف نائل می شوند و این جناب یعنی آقای تابش یکی از آن افراد است. نکته مهم اینست که هیچگاه این فرد در تصمیمات یا اقدامات خود به نفع مصرف کننده کاری نکرده است و همیشه با وعده های دروغین مهر تاییدی بر گرانی کالا و باز کردن راه تولیدکنندگان برای گرانی زده است. بنظرم ایشان فردی کاملاً دلخواه برای دولتهاست، که دستورات را بی چون و چرا در جهت گرانی و به زیان مصرف کننده اجرا می نماید.
اقاي معاون وزير نميخاي دستور بدي قيمتها همين امشب برگرده؟!؟!؟! فقط حواست باشه با شكم پر دستور ندي يه دفعه ممكنه بگوز......
اسم این سازمان را بگذارید سازمان جنایت در حق مصرف کننده
دیری نگذشته ی زمانی صداوسیما ضددولت بودالان باافتخارقیمتارواعلام میکنه
اینکه جلوی قاچاق و ارسال کالاس یارانه ای به کشورهای خارجی رو بگیرن خوبه چون همین ماکارونی و روغن داره باقیمت یک سوم به خارج قاچاق و صادر میشه .
ولی اینکه قدرت خرید کارگر رو بالا نبردن و حتی زمزمه پایین اوردنش تو مجلس و دولت هست ظلمه و دیگه اعلام جنگه
مسئول عزیز خود شخص شما بالاتس نیستین قیمت ها ۳ برابر شد واقعا خیلی مدیری
چقدر تپله این یارو!

رئیسی هم که از گرانی ماکارونی خبر نداره
صبح جمعه قراره خبردار بشه. فعلا رفته شمال
یک دست کردن دولت و مجلس برای برداشتن کلیه سوبسیدها بوده.
به نظام سرمایه داری خوش آمدید
این یعنی شعور اقتصادی ...........
:))))))))))))))
بعد از نان و برنج ، سومین قوت غالب مردم ماکارونی بود. قرار بود مردم ما به مقام بالای انسانی برسند . این چه رفتاری است که با مردم می شود .
از اول انقلاب بدون استثنا در تمامی انتخابات و راهپیماییها شرکت کرده ام ولی بعد از این اگر برای یکبار شرکت در انتخابات و راهپیماییها حتی یک آپارتمان هم بدهند شرکت نمی کنم
علت اين گرونيا بي عفتي و بي حجابيه
مسئولين ما كه گناهي تدارن
هنوز به حساب یارانه رو افزایش ندادن به این شکله ها اصلا پا یدم این دولت و مخصوصا وزیر صمت نحس بود
خوبه ... با همون فرمون برید جلو ببینیم تا کجا می تونید برید .
پاسخ هر پرسشی در همان پرسش نهفته است،با کمی دقت،خلاقیت و هوشمندی به راحتی میتوان به آن رسید،فقط یک شرط دارد درک و فهم پرسش.
اگر بعد از دولت روحانی کلا وزارتخانه ها را تعطیل می کردند مطمئنا وضعیت کشور بهتر از الان می شد دوستداران نظام و مردم تا دیر نشده فکری به حال این مسئولان ناشی بکنند.
بی عرضگی و بی لیاقتی تان را اینقدر به رخ ملت نکشید
حمایت از تولید
این معاون وزیر دیگر شاهکار گرده خودشم توش مونده چه چیزی را باید بگوید وچه چیزی را نباید بگوید
خدایا تو این مردم فلک زده را زودتر آزاد و رهای بده آزی همه مشگل هر دم از این باغ بوی میرسد
بهتر نيست مشكلات مملكت اساسي حل بشه وابسته به اشخاص نباشه
فكر ميكنيد اگر نفر ديگري بود براي ماكاراني يا ساير محصولات اتفاقي رخ نميداد
چدا دنبال رفع مشكل به صورت ريشه اي نيستيم؟
غير قابل حل هستند يا نميخواهيم؟
شرف کلمه ایست که شمافقط املای آن رابلدی
خداوند همشون رو به زمین سرد بزنه
متاسفانه رییسی و وزراش کار بلد نیستند
وزیر بی لیاقت نمیخواهیم...
حالا این فقر رو زیادتر نمی کنه ولی ۲۴درصد افزایش تعرفه درمان مردم رو فقیرتر می کنه!!!!!!!!!!!سینه چاکان که یقه می دریدند الان کجا هستند
این ادم زمان روحانی هم کارنامه بدی داشت بجای بر کناری پست مهم تری گرفت تا حسابی گند بزنه به مملکت
اولین بار که اسم انجمن حمایت از مصرف کننده زو شنیدم و رفتیم ببینم به عنوان مصرف کننده، برنامه و ساختارش چیه ، چیزی که دیدم عجیب بود: اعضای اصلی و موسسینش تعدادی از افرادی بودن از شرکتهایی که همگی مصرف کنتده رو جون به لب کرده بودن.
این انجمنیه برای عاجز نگه داشتن مصرف کننده از هر طرف بصورت گازانبری!
خدا از سرتون نگذره
اقای معاون محترم نیامده خودت رابستی که نفست از جای گرم درمیاد توراانجاگذاشتن که په کنی جلوگرانی رابگیری باباتوجیح برقیمتدویست درصدی بی لیاقتی وبیکفایتی خو درا در این پست سرپوش بگذاری چراصادق نیستیدهرکه رامی گذارنددر این پست نیامده دوزده چرا چرا
خوب این سازمان که برای مردم کاری نمیکنه حداقل حذف کنیدش
خوشا بحال آنانیکه از این دنیای بل بشو به دیار آخرت رفتند واین اوضاع واحوال شیر توشیر را ندیدند روح شان شاد ویادشان گرامی
آقای معاون بهتر خودت استعفا بدی توانای نداری معاون نشو
قحط الرجال
مدیررانتی که قبلاامتحان خودش رابارهاداده ولی باسایردوستان دستش تویک کاسه هست تاسف برای وزیرکاردان صنعت.
حیف هزارتومن حقوقی که دریافت می کنید یه گله بز باید بدن دستتان ودرصحرای کویرلوط بدون اب غذارهایتان کنن
مردبیچاره چه گناهی کردن توشکمت سیر حقوق ۳۰ملیون بالمی گیری کارسختت خودکار یه کمی به فکرمردم باشید تکمهای پیرهنتان داره پاره میشه
خاک
به قول علم الهدا ماکارونی بخاطر بی حجابی و بی عفتی 3 برابر شد
متاسفانه ؛ بسیاری از دولت مردان روحانی ، همچنان در دولت رئیسی حضور دارند و این نوعی نفوذ است و کارشکنی !!
نتیجه ریاست یک بی سواد همین
عامل همه ی گرونیها خودشونن،مردم را فیلم کردن.
بابا والا ما هر سه ماه یه بار ماکارونی میخوریم حالا گرون شده افتاده سر زبونها .بعدشم گندم گرون شده که واسه کشاورز بصرفه که گندم بکاره.یادمنون نره پنجاه درصد گرون خریدن یه چیزی بهتر از اینه که اون محصول نباشه و اصلا نتونیم بخریمش اونم چی نون و گندم که نباشه خودتون میدونید نون شبه از همه چی واجبتره
من چرا متوجه نمیشم سازمان حمایت که رییس آن هم حامی مصرف کننده است و هم تولید کننده؟ چطور این سازمان می‌تونه تعادل بازار رو بین مصرف کننده و تولید کننده متعادل کنه.
قابل توجه کسانی که رئیسی رو قدیس میشناختن و قرار بودش با امدنش همه چی گل بلبل بشه،بچه حزب اللهی هایی که سنگ رئیسی به سینه میزدن و لعن نفرین به اصلاحطلب ها میزدن حالا بیان جواب سفره های خالی مردم رو بدین حزب اللهی،مملکت فقط قشر ضعیف جامعه نیستش،نیمی از مملکت قشر متوسط هستن که دارن روز به روز بهقشر ضعیف نزدیک میشن
خیلی می گفتن اگر رییسی بیاد مملکت اباد میشود تحویل بگیرید مجلسی ها هم حمایت می کنند بخاطر سکوتشان خدایا مردم دیگر خسته شده اند نگذار این یه کم ایمان هم که مانده از دست بدهند
با چماق می خواهند ما را خفه کنند و اسم مسلمان را یدک می کشند.
کاش ‌‌فقط‌ماکارانی‌باشه‌ازاین‌به‌بعدهمه‌چیزگرونتراز‌هفته‌قبلش‌میشه
سلام این مملکت و مردم دیگه تمومن.... هنوز تاااااازه اولشه اوله اولشم هست.... هنوز بی اب نشدین ماکرونی یادتون میره ماکارونیم تا هفته دیگه یادتون میره چون حتما بدبختیایه بیشتری دارین
این هم از رئیسی هی گفتید این کارش درسته
هرچه زودتررفراندام برگزارشودبهتراست مادولت بی کفایت ولیاقت رونمیخواهیم
شما هاشرم ندارید
زودتر این دولت استعفا بده ویه تیم اقتصادی خارج دولت و باسواد از دانشگاه بارن تا ایران را از ابن بحران ورشکستگی نجات بده مرم دیگه تحمل اینهمه گرانی را ندارن
اینا هم دیدن سفره ای پهنه گفتند خانوادگی بخوریم اصل خودشون هستن و سرمایه دارها مردم عادی که براشون مهم نیست گوشت نخورن مسکن و ماشین هم که نداشته باشن نون و ماکارونی هم نخورن با هوا زنده بمونن هر چند که چند سالی است از لطف کرونا برا نفس کشیدن هم باید هزینه خرید ماسک رو بدی
وایچه به سر مردم دارهمیاد
تابش تو قبلا چه کاره بودی؟؟؟
چطور آقای بانک مرکزی وآقایان دیگر که میگفتند مشکل ارز نداریم وهمه چیزخوب است. مردم حرف نماینده هارا باور کنند یا مجلس. پس چطور میگویند ارز نداریم مسئله دوم پس پولها نفت دلارهایی که از انگلیس گرفته شده چه شده سوم ۱۵۰ میلیارد دلار پولهای بلکوکه شده که آزاد شده چه شده برای مردم شفاف توزیع داده شود.
تازه هنوز رئیسی یکسالش نشده فکرشو کن هشت سال بمونه
از مسئولین محترم از بابت حذف ماکارونی از سفره های محرومین متشکریم زیرا ماکارونی بدون گوشت در سر سفره اصلا بدرد نمی خورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی