بازدید 11133
۶

روسیه سراغ اسلحه نفتی جدید رفت

یک دادگاه روسی دستور داد کنسرسیوم خط لوله کاسپین (CPC) که یکی از بزرگترین خطوط لوله جهان است و نفت را از قزاقستان به دریای سیاه منتقل می‌کند، به مدت ۳۰ روز معلق شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 07 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، خط لوله CPC که حدود یک درصد از نفت جهان را منتقل می کند و غولهای نفتی آمریکایی شورون و اکسون موبیل در آن حضور دارند، اعلام کرد حکم تعلیق فعالیت مربوط به مسئله نشت نفت است و این کنسرسیوم ناچار است به حکم صادره عمل کند.

خط لوله CPC از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین که صادرات روسیه محدود و به افزایش قیمتها منجر شده، در کانون توجهات قرار گرفته است. آمریکا تحریمهایی علیه نفت روسیه اعمال کرده اما اجازه داده است انتقال نفت قزاقستان از طریق روسیه ادامه پیدا کند.

طبق گزارش مشاهده شده توسط رویترز، نفت بارگیری شده از پایانه خط لوله CPC تا پنجم ژوییه در جریان بود اما معلوم نیست از ششم ژوییه به بعد، ادامه داشته است یا خیر.

ویکتوریا آبرامچنکو، معاون نخست وزیر روسیه، به رگولاتورها از جمله روس‌تخنادزور، رگولاتور ایمنی، دستور داده است تاسیسات بخش روسی این کنسرسیوم را بازرسی کند. در این بازرسی‌ها، بی‌نظمی‌هاسس درباره برنامه‌های مقابله با موارد نشت نفتی مشاهده شده است. سال گذشته یک نشت نفتی در این پایانه اتفاق افتاده بود.

این خط لوله حداکثر ۵۴ میلیون تن معادل ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت قزاقستان را سال میلادی گذشته از دریای سیاه صادر کرد.

فعالیتهای این خط لوله پیش از این به دلیل آسیب دیدگی تجهیزات پایانه دریای سیاه در سال میلادی جاری، وقفه پیدا کرده بود.

به گفته دارن کارابایف، نایب رئیس شرکت "کازمونای‌گاز"، پس از تحریم‌های غربی علیه روسیه بر سر حمله نظامی به اوکراین، قزاقستان ناچار شده است تخفیف برای فروش نفت خود را قبول کند زیرا خریداران عموما تمایلی به خرید نفتی که از روسیه صادر می شود، ندارند. قزاقستان به تازگی نام نفت صادراتی خود را تغییر داده است تا آن را از نفت روسیه که بنادر این کشور صادر می‌شود، متمایز کند. صادرات قزاقستان تحت تحریم نیست اما خریداران درباره مبدا نفتی که از بنادر روسیه بارگیری می‌شود، محتاط هستند.

بر اساس گزارش رویترز، هر گونه اختلال در جریان نت این خط لوله، بازار نفت جهانی را در شرایطی که با شدیدترین کمبود عرضه از زمان تحریم نفتی عربی در دهه ۱۹۷۰ روبروست، تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
امریکا واقعا چیکارس تعیین تکلیف میکنه چرا باید 350 میلیون نفر برای همه تصمیم بگیرند
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
عزیزم جمعیت آمریکا مجموعه ای است از برترین افراد هر کشور. شما فکر کن یه استان داریم که بهترین افراد کشور که به ما خدمات رسانی میکنند در اون جمع شده اند. حق بهشون بده که بهترین زندگی رو داشته باشندو در قبال این حق کلی خدمات به ما می رسونند . در واقع اونجا دارند بیش از ما ها کار میکنند و ما از نتیجه کارهاشون بهره مند میشیم. همین موبایلها که بدون اونها زندگی خیلیها مختل میشه حاصل تفکر در آن خاک و آب است . چرا دایم فکر بکنیم که آمریکا تافته ای جدا بافتست؟ آمریکا متعلق به کل دنیاست. اما هم مردم دنیا دارن اشتباه فکر میکنند هم خود آمریکایی ها. اگر دیدگاهمون رو تغییر بدیم میبینیم که اونها نوکر ما هستند نه ما نوکر اونها . اگر دنیا نباشه، آمریکا هم نیست و نابود میشه چون اقتصادش بر فروش کالا و خدمات استواره. چرا حرف های کوچه بازاری بزنیم؟ کمی دور بشیم از زمین و نگاه کنیم.میبینیم که آمریکا داره به ما خدمات میده و ما پول میدیم و خدمات رو میخریم. با روزی 2 یا 3 ساعت کار مفید داریم حاصل دسترنج هزاران ساعت فکر و تحقیق اونهارو به دست میاریم. به نظرم آمریکا نوکر ماست . آمریکا نوکر دنیاست و خودشون هم اطلاع ندارند.
۵۴ میلیون تن معادل ۱.۲ میلیون بشکه ؟؟؟
یعنی هر بشکه 45 تن وزنشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
گفته 54 میلیون تن در سال که معادل 1.2 بشکه در روز میشه با این حساب هر بشکه باید 123 کیلو باشه که کاملا منطقیه
چه بهتر !
هر چه عرضه نفت جهانی کمتر بشه، فشار آمریکا و غرب علیه ایران هم کمتر میشه
اروپا داره اوکراین رو قربانی خودشون میکنه. آمریکا هم داره اروپا رو قربانی خودش میکنه! اگر اروپاییها عاقل باشند با روسیه کنار میان هرچند باید امتیازات مهمی هم بهش بدن. البته که عقش دمکراسی نمیگذاره اروپاییها درست فکر کنند. به همین دلیل این روند رو ادامه میدن و وارد یک دوره طولانی از جنگ میشن. این جنگ هم بعد نظامی داره هم اقتصادی و غیره. البته جنگ نظامی ممکنه در دوره هایی متوقف بشه ولی دوباره ادامه پیدا میکنه.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی