بازدید 6212

محل سقوط دختر ۴ ساله ایمن‌سازی می‌شود

کد خبر: ۱۱۳۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ 16 July 2022

پنج روز بعد از مرگ دختر 4 ساله به علت سقوط در چاهی در فضای سبز کنار بزرگراه افسریه، سرپرست دادسرای جنایی تهران به همراه بازپرس پرونده با حضور در محل حادثه دستور ویژه برای محصور کردن محل و ایمن‌سازی فضای سبز را صادر کرد.

به گزارش ایران، روز یکشنبه هفته گذشته وقتی معصومه 4 ساله با پدر و مادرش برای تفریح و استراحت به فضای سبزی در محله افسریه رفته بود به علت سقوط در چاه جان باخت. پس از این اتفاق تحقیقات برای شناسایی مقصران این حادثه آغاز و دستور بازداشت شهردار منطقه 15، شهردار ناحیه 5 و پیمانکار فضای سبز صادر و پس از تحقیقات اولیه، آنها با سپردن وثیقه آزاد شدند اما ساعت 10 صبح پنجشنبه گذشته محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و بازپرس میثم حسین‌پور، بازپرس پرونده مرگ دخترک 4 ساله در رمپ فضای سبز نزدیک بزرگراه افسریه حاضر شدند تا از نزدیک محل حادثه را بررسی و دستورات ویژه در این باره را صادر کنند.

در بازرسی از محل غیر از چاه 46 متری که معصومه در آن سقوط کرده بود چندین حفره دیگر نیز در همان فضای سبز دیده شد که بدون حفاظ و سرپوش بودند. در کنار این حفره‌های خطرناک، در قسمتی از فضای سبز و میان چمن‌ها 11 میلگرد نیز که بی‌هدف روی زمین قرار داشت و خطرساز بود و همچنین یک پایه بتونی که چندین میلگرد از آن بیرون زده بود مشاهده شد که به گفته مسئولان شهرداری از یک سال قبل در آن محل قرار داده شده و پایه‌ای برای نصب برج نور و تأمین روشنایی محل بوده است اما بدون هیچ اقدامی به همان شکل در آنجا بی‌استفاده مانده بود.

پس از این بازرسی میدانی به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، اطراف فضای سبز محل حادثه که محل عبور و مرور افراد و بازی کودکان بود محصور شد چراکه در این فضای سبز تعداد زیادی حفره، یک حلقه چاه 46 متری و فرونشست زمین مشاهده شد.

همچنین به دستور بازپرس جنایی، تیم کارشناسی 7 نفره شامل کارشناسان آب‌وفاضلاب، قنوات، راه‌وشهرسازی، فضای سبز، آتش‌نشانی و دو کارشناس حوادث حین کار از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده تا عملیات بازسازی این منطقه را انجام دهند.

با توجه به مشاهدات تیم تحقیق و از آنجایی که مشخص شد معاون دادستان در احقاق امور عامه 7 بار به شهرداری منطقه نامه ارسال کرده بود که به خاطر وجود میلگرد و حفره‌های خطرناک در فضای سبز احتمال آسیب‌رسانی به افراد وجود دارد و باید مجهز به علائم هشدار دهنده و یا پوشش شوند اما شهرداری توجهی نکرده بود بازپرس جنایی بار دیگر شهردار منطقه 15 و معاون فضای سبز او را به اتهام استنکاف از دستورات قضایی به دادسرای جنایی تهران احضار کرد و قرار است طی 5 روز آینده شهردار و معاونش برای ارائه دفاعیات در دادسرا حاضر شوند.

از سویی در تحقیقات میدانی مشخص شد افراد دیگری نیز در این فضای سبز به علت همین حفره‌ها دچار شکستگی دست و پا شده بودند که بازپرس جنایی دستور شناسایی و تحقیق از آنها را نیز صادر کرد. یکی از افرادی که در این فضای سبز دچار حادثه شده بود، پیمانکار محل بود که از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود. او مدعی بود در فضای سبز پایش به جدول شکسته‌ای اصابت کرده و بر اثر زمین خوردن دستش شکسته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی