بازدید 7070

سیل و طوفان حوالی روستای جعفرآباد قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از امدارسانی به سیل زدگان روستای جعفرآباد بخش مرکزی قم توسط ۱۰تیم عملیاتی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد
کد خبر: ۱۱۳۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 28 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شب گذشته در جاده قم - گرمسار بعد از عوارضی، بارندگی شدید همراه با توفان و گرد وغبار ایجاد شد و سیلابی در منطقه حوالی روستای جعفرآباد این استان شکل گرفت که موجب مسدود شدن راه‌های اصلی، آب گرفتگی منازل و شکستگی چند تیر برق شد.

محمد رضا بهرامی صبح امروز ششم مردادماه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در پی بارش های سیل آسای شب گذشته در بخش مرکزی، روستای جعفرآباد قم از ساعت ۲۳:۳۰ ده تیم ۳ نفره عملیاتی به این بخش اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در ابتدا با توجه به ارزیابی اولیه تیم واکنش سریع هلال احمر قم و همکاری پلیس راهور و راهداری و نیروهای مردمی اقدام به مسدود کردن اتوبان قم به گرمسار کردیم که منجر به نجات نزدیک به ۵۰۰ خودرو در مسیر سیل شد.

بهرامی با اشاره به اینکه در این عملیات که از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته آغاز گردیده به ۱۴۹ نفر در پایگاه امداد جاده ای گرمسار ، مسجد و مدرسه روستای اطراف جعفر آباد اسکان اضطرای داده شد ، اظهار کرد: در این امدارسانی ۸ خودرو عملیاتی ، ۵ دستگاه موتور آب و ۲ ست نجات بکارگیری شده و همچنین ۲۰ دستگاه چادر امدادی ، ۳۰۰ پتو و ۲۷۰ بسته غذایی به منطقه عملیاتی ارسال شد

وی در پایان خاطرنشان کرد: تخریب دیوارهای منزل و آبگرفتی چندین خانه و مسدود شدن راه اصلی ورود به روستا، بخشی از خساراتی بود که در حادثه آبگرفتی روستای جعفرآباد بخش مرکزی رخ داد.

در پایان بهرامی تصریح کرد: توصیه می کنیم که مردم قم ضمن حفظ خونسردی، توصیه هایی که از طریق ارگانهای امدادی و رسانه ها اطلاع رسانی میگردد را جدی گرفته و به آنها عمل نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی