بازدید 4097
۱

افتتاح رسمي شش واحد نیروگاه برق

وزير نيرو گفت با افتتاح رسمي شش واحد نیروگاهی، ۱۰۲۶ مگاوات به شبکه برق کشور متصل شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 28 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، با افتتاح شش واحد نیروگاهی، حدود ۱۰۲۶ مگاوات به شبکه برق کشور متصل شد.

وزير نيرو در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه خبر گفت مدیریت مصرف و افزایش ظرفیت تولید برق کشور دو برنامه اساسی برای کاهش ناترازی برق بود..

علی اکبر محرابیان درباره افتتاح چند نیروگاه و مختصات و ویژگی‌های این طرح‌های نیروگاهی افزود: برای کاهش ناترازی برق، ما دو برنامه اساسی داشتیم؛ برنامه اول مدیریت مصرف بود که در زمان اوج مصرف در ایام تابستان این برنامه اجرا شد، برنامه دوم افزایش ظرفیت تولید برق کشور با احداث نیروگاه‌ها و ارتقای توان و نیروگاه‌های حرارتی و تجدید پذیر به میزان شش هزار مگاوات برنامه یک ساله بود. وي تصريح کرد: امروز به طور همزمان و با حضور رئیس جمهور، شاهد افتتاح رسمی شش واحد نیروگاهی در پنج استان بودیم که مجموع این نیروگاه‌ها حدوداً ۱۰۲۶ مگاوات برق را به شبکه متصل کرد. چنین افتتاحي به صورت یک زمان هزار مگاوات تقریباً در صنعت برق بی سابقه است. معمولاً یک یا دو واحد در ایام گذشته افتتاح شده است.
همزمان شش واحد نیروگاهی در پنج استان افتتاح شد که با سرمایه گذاری بیش از ۲۳هزار میلیارد تومان بود. وزير نيرو ادامه داد: ناترازی در صنعت برق در شروع دولت سیزدهم عدد بالایی بود؛ بر مبنای مصارف تابستان گذشته ما حدوداً بيست هزار مگاوات می‌توانستیم ناترازی داشته باشیم. با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، امیدواریم بخش قابل توجهی از این ناترازی‌ها رفع شود. امسال در بخش خانگی هیچ گونه خاموشی اعمال نشد، در بخش‌های دیگر هم با صرفه جویی‌هایی که در مصارف خانگی داشتیم توانستیم برق مناسبی را تأمین کنیم؛ در بخش صنعت تقریباً از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی، ۵۸۰ هزار واحد کوچک و خرد هیچ گونه خاموشی نداشتند و واحد‌های موجود در شهرک‌های صنعتی تنها مدیریت مصرف شان برای ایام تعطیلات، ۱۲ ساعت در هفته که به صورت گردشی انجام شد و تلاش کردیم برق و انرژی مورد نیاز صنایع بزرگ را به هر طریق تأمین کنیم، که رشد تولید این صنايع حاکی از افزایش مصرف برق این صنایع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
این پروژه ها در دوره آقای روحانی شروع شده بود و شایسته بود با صداقت بگویند که بیش از ۹۰ درصد پروژه هایی که افتتاح می شوند مربوط به دوره آقای روحانی است
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی