بازدید 9144
۶

آموزش‌وپرورش به دنبال رتبه‌بندی مدارس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون به دنبال آن هستیم که الگوی رتبه‌بندی مدارس را آماده و مدارس را رتبه‌بندی کنیم گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش مشغول کار بر روی این الگو هستند.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰ 01 November 2022

به گزارش «تابناک»، یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین اظهار کرد: چندی پیش پژوهشی پیرامون تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در بعد میدانی و ملی از سوی مجمع تشخیص انجام شده بود که نشان می‌داد کسانی که تحول بنیادین را پیگیری می‌کنند آن را تا ستاد می‌رسانند، اما از اداره کل، به سطوح پایین‌تر نمی‌رود.

وی افزود: این درحالی است که تحول باید در مدرسه اتفاق بیفتد. ما ۴۰ هزار کارمند اداری داریم و ۹۶۰ هزار پرسنل ما در مدرسه حضور دارند و باید تحول را از مدرسه شروع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لذا اکنون به دنبال آن هستیم که الگوی رتبه‌بندی مدارس را آماده و مدارس را رتبه‌بندی کنیم گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش مشغول کار بر روی این الگو هستند.

نوری ادامه داد: در ماه‌های گذشته حدود ۱۷۰۰ نفر از جوانان مشتاق را در گام اول در ۱۰ روز آموزش دادیم تا به "رهیاران تحول" تبدیل شوند. یک‌سری مدارس هم که به صورت خودجوش سندتحول را اجرا کرده‌اند، تحت عنوان "مدارس تحولی" شناسایی کرده‌ایم و قصد داریم آنها را در قالب مطالعات الگوبرداری به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید یک زنجیره تامین شکل بگیرد و همه را با همدیگر هماهنگ کنیم گفت: هماهنگی در ستاد انجام می‌شود، اما در قاعده هرم باید شبکه‌ای ایجاد شود و تحول را شروع کنیم. الگوی رتبه‌بندی مدارس، این روند را کنترل می‌کند که هر مدرسه چه میزان در اجرای سند پیش رفته است. این رتبه‌بندی سال به سال انجام می‌شود و می‌تواند نقطه شروع تحول باشد. غیراز این راهی وجود ندارد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: این کارها به تدریج در حال انجام است. مردمی‌سازی در آموزش و پرورش را نیز دنبال می‌کنیم و در صدد آن هستیم که با مردم شفاف حرف بزنیم و مردم هم به ما کمک کنند. اقدامات خوبی هم انجام شده است. ۵۰۰ گروه جهادی را در ایام عید نوروز به مناطق محروم فرستادیم و ۱۰۰ هزار نفر در این مناطق کار می‌کردند. مشارکت خیرین نیز بیش از دوبرابر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
تعقل در ادارۀ امور کشور = صفر . جناب وزیر همین الان هم اولیا برای ثبت نام فرزندانشان در مدارسی که اسم درکرده اند ، صف می کشند گاهی اوقات از شب قبل . اسم درکردنی که اغلب تخیلی و هیجانی است . حالا اگر شما خودتان به طور رسمی روی مدارس درجه بگذارید ، فاجعه رخ می دهد . اولیا برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس با رتبۀ بالاتر با هر کسی که تصور کنید ، دست به یقه خواهند شد . لطفا دست از سر این آموزش و پروش بردارید که قطعا کار را خرابتر می کنید .
بزرگترین خیانت در حق بچهه های پایین دست جامعه
جناب وزیر .از رتبه بندی مدارس چیز های مهمی زیادی وجود دارد که وعده داده آید اما تاکنون عملی نکردید اگر فرصت وقت اضافی دارید لطفا آنها را حل وفصل وتمام نماییم تا معلمان عیناً مشاهده کنند
این هم دلیل و بهانه ای دیگر در جهت افزایش شهریه ها
با این کار چه مشکلی قرار است حل شود ایا مدارسی که در رتبه های پایین امکانات و تجهیزات آموزش قرار می گیرند قرار است شناسایی و طی چند سال به رتبه های بالا بهبود پیدا کنند و سطح حمایتی از مدارس با رتبه های بالا را کاهش دهید تا همه مدارس در سطح مطلوب قار گیرند یا فقط طرحی است در جهت تعیین سطح شهریه و ایجاد رانت کسب رتبه بالاتر برای مدارس با نفوذ بیشتر
در رتبه بندی معلمان بسیار موفق عمل کردید. حالا نوبت مدارس است.
جمع کنید این وعده های پوچ و کلک ها و دروغهایتان را
آقای وزیر از همه صحبت کردید الا نیروهای زخمت کش خدمتگزار اداره و مدارس که با اجرای طرح رتبه بندی فاصله حقوقی بین معلمان با هر عنوان با آنها زیاد می شود که با بیشترین کار کمترین حقوق را دریافت می کنندکه برای گذران زندگی شرایط سختی را میگذرانند و آیا این است عدالت اسلامی
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی