بازدید 6349
۱

تکرار کلیشه ای که بوی مرگ می دهد

مدیر اجرایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در واکنش به مرگ یک کارگر فیلیپینی عبارتی کلیشه ای مانند امروز فقط فوتبال مهم است را به کار برد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 10 December 2022

به گزارش تابناک، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایانش نزدیک می‌شود. تنها شش بازی دیگر از این جام جهانی پر حاشیه و جنجالی باقی مانده و پس از آن پرونده این مسابقات نیز بسته خواهد شد.

از زمانی که قطر به صورت رسمی به عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شد تا به حال نزدیک به ۶۵۰۰ کارگر در این کشور جان‌شان را از دست داده‌اند که بیشتر آن‌ها کارگران مهاجر بودند.

البته که مقامات قطری در طول این مدت بار‌ها این موضوع را تکذیب کردند و مدعی شدند که این تعداد تنها چند ده نفر بودند که بر اساس حوادثی که در محل کار پیش آمده از دنیا رفته‌اند.

حالا تراژدی دیگری در قطر رخ داده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. یک کارگر فیلیپینی در حالی که مشغول تعمیر اردوی عربستان سعودی بود جانش را از دست داد، اما نکته عجیب واکنش مقامات قطری است.

قطر با تایید مرگ او و آغاز تحقیقات درباره این موضوع، مدعی شد که اهمیت چنین اتفاقی به اندازه برگزاری یک جام جهانی موفق نیست.

ناصر الخاطر مدیر اجرایی جام جهانی که از سوال خبرنگاری در این باره آزرده خاطر شده بود گفت: «مرگ بخشی طبیعی از زندگی است، چه در سر کار پیش بیاید و چه در خواب. ما در میانه جام جهانی هستیم و رقابت موفقی را برگزار کردیم و این چیزی است که شما در حال حاضر دوست دارید درباره آن صحبت کنید؟»

استفاده از این دست عبارات امروز و در زمانی که به نفع مسئولان عالی رتبه باشد به کرات دیده شده است و توجیه جدیدی برای نادیده گرفتن هرگونه وقایع تلخ است، آن هم زمانی که دیگر نمی شود آن را انکار کرد‌.

اتلتیک مدعی شده است که این کارگر فیلیپینی بر اثر سقوط رمپ در پارکینگ هتل محل اقامت عربستان سعودی و برخورد سرش با بلوک‌های سیمانی از دنیا رفته است.

یکی از مقامات قطری که نامش فاش نشده در این باره اظهار داشت: «اگر تحقیقات به این نتیجه منتهی شود که پروتکل‌های امنیتی به درستی رعایت نشده است، شرکتی که این کارگر برای آن کار می‌کرده با اقدامات قانونی و جریمه‌های متعدد روبرو خواهد شد. با رعایت مسائل ایمنی در قطر، میزان مرگ و میر بر اثر حوادث به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
دقت کنید سالی بیست هزار نفر در تصادفات رانندگی ایران میمیرند. حدود ۸۰۰۰۰ معلول میشوند تا مافیا بتونه سود چند هزار میلیاردی بگیره و هیچ مسئولی هم ککش نمیگزد. آلودگی هوا با استفاده بنزین بیکیفیت و فقر و انواع جنایاتی که زیر پوست شهر رخ میده. حداقل ما حق نداریم چنین ایرادی به قطر بگیریم . تو ایران به هموطن هامون رحم نمیشه چه برسه به کارگر مهاجر خارجی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست