بازدید 30559
سه هزار و دویست‌ و شانزدهیمن بسته ویژه خبری «تابناک»

مشاور رئیس جمهور: ضربه سکوت خواص شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد/نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند، تورم کنترل خواهد شد/ادعای مقام اوکراینی: روسیه ۱۷۰۰ پهپاد «شاهد» از ایران تحویل گرفته/مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نماینده مجلس: اگر جای برخی اعضای کابینه دولت بودم استعفا می‌دادم / ناصر ایمانی: وامصیبتا از کم‌اطلاعی مسئولان این دولت / هاشمی‌طبا: فقط «اَبر وزرا» می‌توانند مشکلات را حل کنند / سرلشکر باقری: به هر گونه تجاوز با قاطعیت تمام پاسخ خواهیم داد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ 25 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دادستان کل کشور: کشف حجاب در ملأ عام قطعاً جرم است
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیراً نقل قولی از شما اعلام شده مبنی بر اینکه قرار است به زودی در رابطه با وضعیت حجاب، اتفاقاتی در کشور رخ دهد؛ در صورت تأیید چه اتفاقات و چه زمانی اجرا می‌شود، گفت: حجاب حکم الهی و واجب شرعی و به گونه ای است که آیات متعددی داریم که به زن‌های مسلمان تکلیف شده حجاب خود را حفظ کنند. وقتی در منظر عمومی است و آن زن مسلمان است، قوانین الهی ملزم کرده و اگر فردی مسلمان نباشد باید به احترام قانون مصوب رعایت کرده و کشف حجاب نکند. در چند ماه اخیر شاهد بودیم یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار دشمن بود، شکستن خطوط قرمز بود که از جمله آن مساله حجاب بود. دستگاه‌های مختلف روی این مساله تبلیغ کردند که حجاب را بردارید. وقتی در ملأ عام کشف حجاب شده، قطعاً جرم است؛ اما باید به لحاظ اعتقادی و فرهنگی روی این مساله کار شود؛ بنابراین، معتقدیم قبل از برخورد قضائی و قانونی بسیاری از کسانی که حریم شرعی را در امر حجاب رعایت نمی‌کنند، ناشی از بی اطلاعی و بی توجهی به دستورهای شرع مقدس اسلام و اینکه یک امر قانونی است.

مشاور رئیس جمهور: ضربه سکوت خواص شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد/نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد/ادعای مقام اوکراینی: روسیه 1700 پهپاد «شاهد» از ایران تحویل گرفته/مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟
سخنگوی دولت همزمان با عبور دلار از ۴۱ هزار تومان: این قیمت‌ها مثل نا آرامی‌ها موقت است 
بهادری جهرمی: در حال حاضر بازار کاذبی در حوزه ارز ایجاد شده که موقتی است؛ همان گونه که نا آرامی‌های چند ماه اخیر موقتی بود، این افزایش قیمت ارز نیز به همین دلیل موقتی است و ناشی از این نوع بازارسازی‌ها و فشارهاست.
 
مقام‌های اطلاعاتی غربی: روسیه ده‌ها فروند جنگنده سوخو-۳۵ به ایران می‌دهد
بر اساس گزارش شنبه (۲۴ دسامبر) به نقل از مقام‌های اطلاعاتی غربی، روسیه در حال آماده‌سازی برای ارائه جنگنده‌های سوخو سو-۳۵ به ایران در آینده نزدیک است. به ادعای گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، «این قرارداد می‌تواند شامل ۲۴ جنگنده باشد که در ابتدا برای مصر در نظر گرفته شده بود؛ معامله‌ای که ایالات متحده آن را بی‌نتیجه گذاشت». طبق این ادعا، این امر باعث شد مسکو به دنبال خریدار بالقوه جدیدی باشد که بر اساس گزارش‌ها، آن را در تهران یافت.

مقام سازمان محیط زیست: ابر توده متان ۵ کیلومتری قابل کتمان نیست؛ قطعا این پدیده وجود دارد
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به اینکه ابرمتان در جنوب تهران قابل کتمان نیست، گفت: از شهرداری تهران درخواست می‌کنیم که ایستگاه‌هایی جهت سنجش میزان انتشار این گاز قرار دهد. همچنین پروژه‌هایی را جهت استحصال گاز متان تعریف کند، چراکه به‌راحتی در حال از دست دادن این ظرفیت هستیم.
مشاور رئیس جمهور: ضربه سکوت خواص شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد/نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد/ادعای مقام اوکراینی: روسیه 1700 پهپاد «شاهد» از ایران تحویل گرفته/مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟
اهتزاز طومار ضد بی‌حجابی از جایگاه هیات رئیسه‌مجلس
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و پس از پایان نطق میان دستور خود، طوماری را از جایگاه هیات رئیسه آویزان کرد. نماینده خمینی شهر در خصوص محتوای این طومار، بیان کرد: در سطح کشور و در شهرهای مختلف در اعتراض به کم کاری مجلس، دولت، قوه قضاییه و نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب طومارهایی تهیه شده و به امضای مردم رسیده است. اکنون این طومار نیز نسخه ای از همان است که مقابل جایگاه هیات رئیسه قرار داده شده است.

اطلاعیه پلیس پایتخت درباره وقایع ۲۸ آذر در میدان انقلاب
سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی پایتخت در اطلاعیه‌ای از دستگیری چهار تن از عاملان و لیدرهای اصلی ناامنی و دعوت به اغتشاش در میدان انقلاب خبر داد. در اطلاعیه سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت آن را منتشر کرده، آمده است:‌ «امروز دشمنان و ضدانقلاب با توطئه‌چینی و آتش‌افروزی و همچنین هدف قرار دادن امنیت عمومی مردم به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در کشور هستند که در همین راستا فراخوان‌هایی با مضامین اعتراضی و به منظور ایجاد اغتشاش در حال شکل‌گیری بوده و هست. در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی که با سوء استفاده و موج سواری بر اعتراضات مردم در فراخوان ۲۸ آذرماه اقدام به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی و سر دادن شعارهای هنجارشکنانه کرده بودند، در دستور کار سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت و با تلاش شبانه‌روزی و با اشراف اطلاعاتی مأموران جان بر کف مرکز عملیات سازمان اطلاعات فاتب، روز گذشته چهار تن از لیدرها و عاملان اصلی اغتشاشات در میدان انقلاب تهران دستگیر شدند.» امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بوده و این سازمان با همکاری مردم و سایر همکاران خود در مجموعه انتظامی و سایر دستگاه‌ها در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت در ابعاد مختلف با تمام توان و ظرفیت در میدان حضور دارد و در برخورد با آنها هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.»

هشدار کرونایی به رئیسی؛ نماینده مجلس دست به قلم شد
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهور نسبت به شیوع مجدد ویروس کرونا هشدار داد. متن نامه حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور به شرح زیر است:
«حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا

با تقدیم سلام
احتراماً همانگونه که حتما استحضار دارید دوران سخت شیوع بیماری کویید 19که به فضل الهی و با درایت و برنامه ریزی‌های مسئولین کشورمان خصوصا در دوره کنونی قوه مجریه و نیز با هوشیاری و همت همگانی شهروندان به نزولی‌ترین آمارهای مبتلایان و صدمه دیدگان در کشور عزیزمان منتهی گردیده، با غفلت یا تغافل از بازگشت این ویروس منحوس می‌تواند خدای ناکرده تکرار شده و بازهم تلفات روزافزون به بار آورد.این احتمال با توجه به اخبار شیوع در آسیای جنوب شرقی و برخی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی ، احتمالی قوی و خطری بسیار جدی است.
این کمیسیون حسب وظیفه این نکته را به محضر حضرتعالی به عنوان پیش آگهی لازم و صدور دستورات مقتضی برای جلوگیری از آسیب‌های حداقلی محتمل تقدیم می‌دارد و انتظار دارد مسئولین ذی ربط نیز با تمام توان از آن پشتیبانی نموده و علاج واقعه قبل از وقوع نمایند.
توفیقات روزافزونتان را از درگاه الهی مسالت دارم.»

کامبیز نوروزی: فیلترینگ هیچ تأثیری جز اینکه بازار فیلترشکن‌ها را داغ کرد، نداشته است
یک کارشناس مسائل رسانه گفت: شاید نزدیک به یک ربع قرن است سیاست فیلترینگ دارد در ایران اجرا می شود. مثلا یکی از اولین مواردی که فیلتر شد، فیس بوک بود؛ اما هیچ اثری نگذاشت غیر از اینکه بازار فروش فیلترشکن ها را داغ کرد.کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس مسائل رسانه ای طرح کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای «پیگیری حقوقی و قضایی اخبار کذب» را مستمسکی برای تجاوز به حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی افراد دانست و گفت: هر اندازه که با مفاهیم کلی و غیر قابل تشخیص جرم های جدید تعریف شود، احتمال به خطر افتادن حقوقی و آزادی های رسانه ها بیشتر می شود. مثلا جرمی به نام «افترا» وجود دارد و علاوه بر حقوقدانان الآن یک روزنامه نگار هم می داند افترا چیست؛ «نشر اکاذیب» را همه رسانه ها می شناسند و معنای «افشای اسناد محرمانه» را می دانند؛ اما با تعابیر کلی و نامفهومی که در این طرح آمده، شاید هر مطلبی را بگویند مجرمانه است و بخواهند رسانه ها را تهدید و تعقیب کنند.

مشاور رئیس جمهور: ضربه سکوت خواص شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد/نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد/ادعای مقام اوکراینی: روسیه 1700 پهپاد «شاهد» از ایران تحویل گرفته/مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟

انتقاد روزنامه دولت از دیدار رئیس‌جمهور آلمان و علی کریمی
روزنامه ایران نوشت: برخی ملاقات این بازیگر سابق فوتبال را ناشی از جهل سیاسی، بی‌سوادی تاریخی و تلاش برای سبقت گرفتن از سایر چهره‌های اپوزیسیون در ضدیت با ایران و ملت ایران ارزیابی کرده‌اند.علی کریمی در تلاش‌های ادامه‌دار خود برای ترسیم یک چهره ضدملی و اپوزیسیون از خود، باز هم به کاهدان زد. وی که در جریان اغتشاشات اخیر، سابقه نزدیکی با برخی سرویس‌های عربی و همکاری با منافقین را در کارنامه خود ثبت کرده است، به تازگی با رئیس جمهور آلمان ملاقات کرد. این ملاقات در حالی صورت گرفت که دولت آلمان سابقه تجهیز رژیم بعث صدام به سلاح‌های شیمیایی را دارد که این سلاح‌ها علیه مردم ایران و حتی مردم عراق به کار گرفته شد. از این روی، برخی ملاقات این بازیگر سابق فوتبال را ناشی از جهل سیاسی، بی‌سوادی تاریخی و تلاش برای سبقت گرفتن از سایر چهره‌های اپوزیسیون در ضدیت با ایران و ملت ایران ارزیابی کرده‌اند.

مشاور رئیس جمهور: ضربه سکوت خواص شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت تجمع بزرگ حوزویان استان قزوین گفت: هنرمندان، گزارشگران رویدادها، شعرا، علما، اساتید دانشگاه، سلبریتی ها، قهرمانان ورزشی و هنری، وزرا، وکلا و روسا جزو خواص هستند؛ یعنی نیروهایی هستند که سر سفره این نظام نشسته و رشد کرده اند و موقعیتی یافته اند و مجموعه ای تحت تاثیر خود دارند و از این افراد خاص به عنوان خواص یاد می کنیم که مسئولیت سنگین تری از افراد عادی دارند و واقعه و حادثه ای پیش می آید، باید در صحنه باشند و از آرمان ها دفاع کرده و اگر سکوت کنند، ضربه سکوتشان شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد، بنابراین خواص هستند که در اینگونه میدان ها نقش مهم و اساسی دارند.حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی امروز در مراسم تجمع بزرگ حوزویان استان با عنوان «اجتماع میثاق با ولایت» در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی قزوین، بیان کرد: موضوع و محور جلسه امروز، جهاد تبیین است که یکی از ضرورت های زمان است و امروز جهاد تبیین از کارهای مهم، اصلی و اساسی ماست.

نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اعدام جوانی که فریب خورده ولیکن جرم مرتکب شده و حکم شرعی و قانونی او اعدام است، به هیچ وجه خشنود نیستیم، گفت: ای مجلس، ای قوه قضائیه و ای دولت؛ آیا وقت آن نرسیده که چهار نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملأ عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم؟ به خدا اگر چنین کنیم و مفسدین اصلی اقتصادی را همانند محاربین اغتشاشات به دار مجازات بیاویزیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و تورم کنترل می شود.

نماینده مجلس: اگر جای برخی از اعضای کابینه دولت بودم استعفا می دادم
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش پول ملی در مدت کوتاهی ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر جای برخی از اعضای کابینه دولت سیزدهم بودم، از همین تریبون استعفا داده و کنار می رفتم.سید کاظم موسوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: کشور ما جزو کشورهای ثروتمند دنیا از نظر منابع گاز، نفت، پتروشیمی و انسانی است؛ پس چرا ارزش پول ملی ما در جهان تحقیر می شود؟ مگر تورم چیزی جز کاهش ارزش پول ملی است؟ ارزش پول ملی نشان دهنده وضعیت و اعتبار اقتصادی کشور است. دشمنان قسم خورده ما با هدف قرار دادن ارزش پول ملی به دنبال کاهش قدرت حضورمان در بازارهای جهانی هستند؛ در چنین شرایطی ارزش پول ملی به دلیل وضعیت بازار ارز در دو هفته اخیر بیش از ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده که در شأن و صلاح مردم ایران نیست. ارز به میزان کافی وجود دارد اما نبود مدیریت درست و بعضا بی توجهی‌ها مقدمات بروز این وضعت شده است؛ باید بانک مرکزی به عنوان متولی و مسئول مستقیم پاسخگو باشد. موسوی ادامه داد: بی ثباتی قیمت ها و گرانی کالاها تحت تاثیر بازار ارز است. مردم ایران شهید داده و مستحق این وضعیت نیستند. این نظام، نظامی الهی است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به مجلس، دولت و قوه قضائیه تاکید کردند که باید مشکلات مردم را رفع کنند. جای برخی از اعضای کابینه دولت بودم از تریبون مجلس استعفا داده و کنار می رفتم.

ادعای مقام اوکراینی: روسیه ۱۷۰۰ پهپاد «شاهد» از ایران تحویل گرفته
کریلو بودانوف، رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین اعلام کرد که روسیه برای تأمین ذخایر موشکی خود بر پشتیبانی تسلیحاتی ایران متکی است. به گزارش العربیه، وی در گفت‌وگو با «نیویورک تایمز» افزود: «ایران به دلیل نگرانی از تشدید تحریم‌ها، تا به حال از ارائه موشک‌‌های بالستیک به روسیه خودداری کرده است.» این مقام اوکراینی با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌ شده افزود: روسیه تاکنون ۵۴۰ پهپاد ایرانی را در حملات تاکتیکی به نیروگاه‌های انرژی و برق اوکراین، پرتاب کرده است. بودانف در ادامه ادعاهای خود، با اعلام این که مسکو هزار و ۷۰۰ پهپاد ایرانی از نوع «شاهد» را بر اساس قراردادی که تابستان گذشته با تهران منعقد شده، تحویل گرفته است، گفت که تحویل این پهپادها طی چند مرحله انجام شده است.

ناصر ایمانی: وامصیبتا از کم‌اطلاعی مسئولان این دولت
ناصر ایمانی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره علت وجود دوگانگی بین تفسیر دولت و مردم از وضعیت کشور گفت: الان می توان ده‌ها موضوع مهم اقتصادی را برشمرد که قرار بود دولت آنها را پیگیری کند؛ اما معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا کردند. واقعا نکته بعدی آنکه مشخص نیست در دولت هماهنگی کافی بین معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد وجود دارد یا خیر؟! معتقدم هر کدام آنها روش خود را جلو می برند. وی با بیان اینکه انسجام و هماهنگی بین اعضای تیم اقتصادی دولت و برنامه دقیق برای پیشبرد وضعیت اقتصادی کشور کم وجود دارد، افزود: آقای رئیس جمهور توجه کافی به وظیفه مهم ایجاد هماهنگی بین اعضای دولت ندارد. نکته دیگر آنکه معتقدم آقای رئیسی اشراف و شناخت کافی بر مدیران دولت از وزرا گرفته تا مدیران رده‌پایین ندارد. این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وقتی رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای دولت سیزدهم منصوب شد، واقعا این سوال برایم مطرح شد که واقعا فرد ذی صلاح تر که سال ها سابقه مدیریت در بانک های کشور را داشته باشد، وجود نداشت؟ همین سوال را می توان درباره بسیاری از مدیران و مسئولان این دولت مطرح کرد. وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات کشور را مدیریتی خواند و ادامه داد: اگر واقعا افراد با تجربه تر و کارآمدتری در جناح فکری آقای رئیسی نبودند، می توان انتصاب های صورت گرفته را در مسئولیت های کلان مدیریتی پذیرفت اما اگر وجود داشتند و در مسئولیت های مربوطه به کارگرفته نشدند، سوال پیش می آید چرا؟

هاشمی‌طبا: فقط «اَبر وزرا» می توانند مشکلات را حل کنند
هاشمی طبا گفت: کلا استیضاح راه حل نیست، اما گاهی برخی وزرا خیلی ضعیف و کم کار هستند و این موضوع در سال های گذشته نیز مسبوق به سابقه است. متاسفانه جانشینانی هم که برای چنین وزرایی انتخاب می شوند نیز در همین حد هستند. استیضاح کارآیی لازم را ندارد و مسائل هم در حدی رسیده که «اَبروزرا» باید بتوانند مشکلات را حل کنند و با شیوه های معمول مسائل موجود قابل حل نیست، ولی به هر حال استیضاح کار ساز نیست؛ البته اگر بنا به درست کردن اوضاع است باید در حوزه مجلس و دولت سیاست های درستی را بگذارند.

مشاور رئیس جمهور: ضربه سکوت خواص شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد/نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد/ادعای مقام اوکراینی: روسیه 1700 پهپاد «شاهد» از ایران تحویل گرفته/مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟
سرلشکر باقری: به هرگونه تجاوز با قاطعیت تمام پاسخ خواهیم داد
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مقامات نظامی و سیاسی صهیونیست‌ در این روزها که این رژیم اوج دوران افول و درهم ریختگی خود را سپری می‌کند، گاهی سخنانی می‌گویند که ارزشی ندارد اما در مجموع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی و اقتدار کامل قرار دارند، گفت: ما به هرگونه تجاوز نسبت به سرزمین و منافع خود با قاطعیت تمام پاسخ خواهیم داد و هیچ درنگی در این موضوع نداریم. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای قرآنی نیروهای مسلح، اظهار کرد: نیروهای مسلح در امور قرآنی در کشور پیشگام هستند. همچنین در زمینه‌های مختلف قرآنی مانند قرائت، حفظ، فهم، تفسیر و تدبر در قرآن نیز فعالیت‌های فراوانی برای توسعه آن در مجموعه نیروهای مسلح اعم از کارکنان پایور، وظیفه، بسیج، خانواده‌ها و بازنشستگان صورت گرفته و این کار با کیفیت، عمق مناسب و کمیت قابل توجه در حال انجام است.

حمله سایبری به پیام‌رسان‌های ایرانی خنثی شد
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که حملات سایبری علیه پیام‌رسان‌های ایرانی خنثی شده است.امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در میکروبلاگ ایرانی ویراستی نوشت «دقایقی پیش و در ساعت اوج استفاده مردم از پیام‌رسان‌‌های داخلی، حملات شدید منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) از خارج کشور جهت جلوگیری از سرویس‌دهی مناسب پیام‌رسان‌ها آغاز شد و با سرویس DDoS mitigation که ساخته‌ی جوانان ایرانی است، جلوی حمله گرفته شد.چتر مقابله با این حملات شامل تمام سرویس‌های داخلی خواهد شد.» معاون وزیر ارتباطات در پیام خود تاکید کرد، چتر حمایتی امنیت سایبری کشور شامل حال تمام سرویس‌های داخلی خواهد شد.به گزارش برنا؛ حملات DDos ‌‌‌نوعی از هجوم سایبری هستند که مهاجم با ایجاد ترافیک مصنوعی علیه سرویس قربانی آن‌ها را معمولا موقتی از دسترس کاربران خارج می‌کنند.

واکنش ایران به تحولات اخیر فرانسه؛ پلیس خویشتنداری کند
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی بر ضرورت خویشتن‌داری پلیس فرانسه در برخورد با تجمعات مسالمت‌آمیز معترضین در این کشور تاکید کرد. به گزارش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ناصر کنعانی در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، حمله خشونت‌آمیز و نژادپرستانه در پاریس را که به کشته‌ شدن تعدادی از مردم بیگناه انجامید، محکوم کرد.کنعانی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان افزود: جمهوری اسلامی ایران شدیدا نگران به خطر افتادن جان مردم به ویژه مسلمانان، اقلیت‌ها و مهاجرین است و همچنین بر ضرورت خویشتنداری پلیس فرانسه در برخورد با تجمعات مسالمت‌آمیز معترضین تأکید می‌کند.

 

نماینده مردم پیرانشهر: بازار ارز کشور یله و رهاست
کمال حسین پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: افزایش سرسام آور نرخ ارز و تورم فزاینده در حال جمع کردن سفره کوچک بسیاری از مردم است، بازار ارز بسیار متلاطم و نابسامان بوده و هیچ‌گونه افق روشنی هم در این بازار وجود ندارد و مشخص نیست نرخ ارز روی کدام قیمت ثابت می‌شود. نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس افزود: بازار ارز کشور یله و رهاست و افزایش قیمت ارز موجب تشدید تورم و کاهش سود واحدهای تولیدی شده و بخش‌های مولد اقتصادی کشور را از رونق انداخته است. یکی از مهمترین دلایل کاهش سرمایه اجتماعی کشور همین بی‌ثباتی بازار است، مردم از فردای قیمت‌ها خبر ندارند، چه کسی پاسخگوی این نابسامانی است و چرا دولت برای کنترل نرخ ارز برنامه‌ای ندارد؟ وی با طرح این پرسش که وزیر اقتصاد از کدام اقتصاد پایدار سخن می‌گوید، تصریح کرد: تیم اقتصادی کجاست و بود و نبود آن به حال مردم چه فرقی می‌کند؟ وزیر اقتصاد زمانی که در دولت مسئولیت نداشت، هر روز توئیت می‌کرد و نظریه‌های متعدد کارشناسی را برای اصلاح بازار بیان می‌نمود؛ چرا اکنون در میدان عمل اقدام نمی‌کند، چرا به بازار ارز سامان نمی‌دهد؟

هر کیلو مرغ ۷ هزار تومان ضرر دارد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: وزارت جهادکشاورزی هنوز فرصت نکرده مرغ مازاد از بازار را جمع آوری کند و مرغداران به دلیل مازاد مرغ و عدم جمع‌آوری آنها دچار ضرر و زیان شده‌اند. حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت بازار مرغ را تشریح کرد و گفت: در مقطعی خواستیم که مردم مرغ خریداری و ذخیره کنند تا به وزارت جهاد کشاورزی فرصتی داده شود، به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد را از بازار جمع‌ کند که البته تاکنون این اتفاق نیفتاده و مرغداران به دلیل مازاد مرغ و عدم جمع‌آوری آنها دچار ضرر و زیان شده‌اند. وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده بین ۳۶ تا ۳۹ هزار تومان است، اظهار کرد: مرغداران در ازای فروش هر کیلو مرغ ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان در ضرر هستند.

کارخانه‌های سیمان درصورت نیاز مازوت استفاده می‌کنند
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در حساب توییتری خود نوشت: تمام کارخانه‌های سیمان فعال‌اند و از گاز و مازوت (درصورت نیاز) استفاده می‌کنند. وی افزود: امروز هم یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن سیمان عرضه شد و تا آخر سال ذخیره کلینکر (۱۳ میلیون تن) در واحدها وجود دارد. انتظار جوسازی رسانه‌ای نداریم و با آن برخورد می‌کنیم.

آقای رئیس جمهور چرا به وعده های خود عمل نمی‌کنید؟
حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: تیم اقتصادی شما هماهنگ نیست که اگر بود چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شد. بدانید برخی از گزارش‌هایی که وزرا و روسای سازمان ها به شما می‌دهند دقیق نبوده و با وضعیت جامعه تطابق ندارد. آقای رئیس جمهور چرا به وعده‌های خود عمل نمی‌کنید؟ مگر دی ماه سال گذشته اعلام نکردید که لایحه نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان را به مجلس ارائه می‌کنیم؟ در یک سال اخیر فاصله حقوقی کارکنان برخی از دستگاه‌ها و واحد‌های صنعتی چندین برابر شده است. در برخی از واحد‌های صنعتی مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه راننده ۶ میلیون تومان دریافتی داشته، اما فردی دیگر ۶۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است. وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد دولت برای نرخ ارز در لوایح بودجه را افزایش قیمت ارز تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: دولت در سال گذشته برای نرخ ارز پیشنهاد قیمت ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی داشت، اما پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آتی نرخ پیشنهادی دلار بیش از این مقدار است. این امر پیامی به گرانی بوده و دولت باید به آن توجه کند.

مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟
مدیرعامل سایپا گفت: مهمترین نهاده تولید هر خودرو فولاد، پتروشیمی و ارز است. در سه سال اخیر، قیمت فولاد ۷۰۰ درصد، پتروشیمی ۸۰۰ درصد و ارز ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور انتظار داریم قیمت خودرو ثابت بماند؟ وی تاکید کرد: در خودرو‌های ما نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۱۱۷۰۰ دلار وابستگی ارزی وجود دارد. این را هم توجه کنید که در سه سال اخیر، قیمت ارز بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است. علاوه بر این، قیمت ترخیص کالا از گمرکات ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که امسال مبنای قیمتی به ارز نیمایی تغییر پیدا کرده است. در کنار این موضوعات افزایش نرخ دستمزد را هم محاسبه کنید. خودتان قضاوت کنید این رشد‌ها اتفاق افتاده و نمی‌توان گفت، با همان قیمت‌های قبلی محصول را تولید و راهی بازار کنید. مسلماً که در این معادله صنعت خودرو متوجه زیان خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت: مردم فریب قیمت‌سازی خودرو را نخورند
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در حساب توییتر خود نوشت: قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز در بازار (نه در کارخانه) افزایش یافته اما چقدر؟ معتقدم با معاملات صوری قیمت‌سازی می‌کنند. اثبات این مدعا کشف قیمت ۴۰۰۰ دستگاه شاهین و هایما در بورس است که بطور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان زیرقیمت بازار بود، فلذا مردم فریب قیمت‌سازها را نخورند. عرضه‌ها در بورس ادامه دارد. 

 

دبیر سابق کانون صرافان: دلار ۴۱ هزار تومانی در کانال ها واقعی نیست 
در پی اعلام نرخ دلار به کانال ۴۱ هزار تومان در کانال‌های اعلام نرخ ارز، دبیر کل سابق کانون صرافان تصریح کرد که این نرخ‌ها با واقعیت بازار متفاوت و روند قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است. احمد لواسانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: روند قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است و عرضه ارز در این بازار زیاد شده و بانک مرکزی نیز توزیع ارز را افزایش داده است. وی گفت:‌ پیش‌بینی‌ها حاکی است کاهش نرخ و آرامش در بازار ارز داشته باشیم. لواسانی با بیان اینکه خریدار ارز کم شده است، گفت: کانال‌ها و سایت‌هایی که از افزایش نرخ ارز، سود می‌برند، نرخ دلار را بالاتر از واقعیت اعلام می‌کنند که دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم با این کانال‌ها برخورد کنند. دبیر کل سابق کانون صرافان نرخ دلار در صرافی‌ها را حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و بیان کرد: نرخ دلار در بازار آزاد نیز ۳۹ هزار و ۴۰۰ تا ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

نرخ پیاز به موز نزدیک شد
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: عرضه پیاز در میدان کیلویی ۲۸ هزار تومان به معنی فروش ۳۷ تا ۳۸ هزار تومانی پیاز در سطح واحد‌های صنفی است و اینگونه قیمت پیاز نزدیک میوه موز می‌شود؛ یک ماه پیش موز کارتون کوچک هندی، کیلویی ۳۰ هزار تومان بود و امروز نرخ پیاز قرمز ۳۰ هزار تومان شده است.

قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه هشت برابر از ما بیشتر است
روح الله ایزدخواه نماینده مجلس در  جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت بیان کرد: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی نزدی به ۵۰ درصد، نرخ ارز افزایش داشته است. بی دلیل این افزایش را به اغتشاشات و یک ماه اخیر حواله ندهید. دست فرمان شما غلط است، تقاضا برای تبدیل پول ریالی به ارزی س یسال است که در کشور وجود دارد. واقعیت‌ها را فرافکنی نکنید. بازار غیر رسمی تنها ۱۰ درصد معادلات ارز را به خود اختصاص می‌دهد. چگونه این ۱۰ درصد بر کل بازار ارز تاثیر می‌گذارد؟ چرا با ۱۱۰۰ صرافی غیر مجاز برخورد نمی‌کنید؟ چرا حساب ارزی در بانک‌ها ایجاد نمی‌کنید تا مردم دلارهای خود را از خانه به حساب‌های ارزی بیاورند. معاملات غیر رسمی در پیاده‌روها را چرا قاچاق تلقی نمی‌کنید؟ قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه هشت برابر از ما بیشتر است، چون می‌تواند بازار غیر رسمی را مدیریت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۶۷
بانکای خصوصی جمع کنید تورم حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
تورم داخلی کشور ما وابسته به پارامترهای زیادی است که صرفا یکی از آنها بانکهای خصوصی و دولتی هستند.جدا از مسایلی نظیر ضعف فاحش مدیریتی، کسری بودجه و ... شاید مهمترین دلیل سیاست خارجی کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
زمستان سرد ایران با دلار 41 هزار تومانی و قطع
گاز 850 نهاد و سازمان دولتی آغاز شد!!!!!
سردبیر روزنامه ایران شمادیدار علی کریمی رابارئیس جمهور المان مذموم میدانید اولا وقتی فردی بنابردلایلی که شماها میگویید ازکشورترد شده باشد چرا انتظار دارید مثل شما فکر کند ومثل شماها بخورد بخوابد ؟ مگر این اقای کریمی بقول شما منافق وضد وطن نیست؟ خوب ایشان هم مجبور هست نظرکشورهارا بخودش معطوف کند شما دیدار با رئیس جمهور المان را بخاطر سلاحی که درزمان جنگ به صدام داده را مذموم میدانید پیش چرا نظام اسلامی با توجه به اینکه روسیه در8سال دفاع مقدس همپیمان عراق بود واز میگ بگیر تا کلاشینکف وفشنگ و..... به صدام میداد الان از دوستان نه از برادران شماها شده پس شماها چرا رفتید بسمت روسیه؟ خوب روسیه هم به اندازه رئیس جمهور المان جنایت کرد لطفا ازاین جوسازیها دست بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مضافا به اینکه فقط یک شرکت خصوصی سم کشاورزی

به صدام مواد شیمیایی داد و عراق خودش تبدیل به سلاح شیمیایی اش کرد

ولی دولت روسیه ۸ سال چند ده میلیارد دلار از فشنگ

تا سوخت ۲۰ و میگ ۲۹ به عراق داد و پدافند برایش طراحی و اجرا کرد
در عجبم از اشتیاق بعضی نماینده های مجلس از اعدام!!!!
کل هنرشان حل امور مملکت با اعدامه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
هر کسی از نطر تخصصی خودش راه حل میدهد!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
البته اعدام هم یه راهکاره ولی مساله اینه که اعدام کی واقعا موثره!!
تبریک همه این گرانی‌ها به مقامات عالی کشور، مرحبا
حجاب اختیاری است واین حرفها وتهدیدها برگشت به عقب است جرم چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ایکاش ده درصد سرمایه و آبرو و وقت و انرژی و

نیرویی که برای مبارزه با حجاب در کشور صرف شده

است را برای سامان دادن اقتصاد کشور و مردم می
گذاشتند !!؟


قطعا کشور گل و بلبل همچون الان نبود !!!!!!؟
مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟
دلار ۱۰۰۰ درصد رشد
خانه ۱۰۰۰ درصد رشد
ماشین ۱۰۰۰ درصد
...
حثوق کارمند ۱۰ درصد پلکانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
خودرو ساز ما با کمترین هزینه حقوق و دستمزد

و بدون پرداخت کرایه محل و آب و برق و گاز رایگان

و بدون مالیات و کنترل کیفیت جهانی محصولات

پژوی تکنولوژی ۴۰ سال پیش را گرانتر و بی کیفیت تر

از پژو های نسل جدید فرانسوی به مردم فلکزده

میفروشند و اجحاف میکند و زبانش هم دراز است !؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ایشان درست می فرمایند چرا حداقل حقوق و حقوقها هزار درصد رشد نکرده است
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
جالبه با واردات خودرو دلار سر به فلک کشید . حال پیدا کنید پرتغال فروش را
این به زودی کی هست دقیقا؟ گفتید اواسط ابان گشت ارشاد برخواهد گشت. چرا همیشه از زمان عقب هستید؟
مساله حجاب تمام شد دیگه. چون طبق حافظه من هر چند ماه یکبار تو این کشور یک اتفاقی رخ می ده که باعث نارامی میشه و تمام توان دولت را درگیر آن می کند.
مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟!!!!!!!!
جناب مدیرعامل !
تولید پراید که یک خودروی صددرصد ساخت داخل هست چه ربطی به رشد دلار داره؟!
تا کی میخواهید ضعف مدیریتی خودتان را با فرافکنی به مسایلی مثل رشد قیمت دلار ربط بدهید و پشت آن قایم شوید ؟!!!
راه حل همینه اعدام سریع مفسدین و رانت خوران اقتصادی . دلار هم 11500 برابر شده است عزیز. ولی ربطی به خودرو تولید داخل ندارد. مکر خودرو را خودتان نمی سازید ؟؟ یا فقط مونتاژ جنس درجه چهار چینی هست؟
تحلیل آقای سخنگوی دولت از نرخ ارز کمر اقتصاد دانان دنیا رو شکست.
این آقای نقدلی به اصطلاح نماینده مجلس است خیلی هم سر و صدا دارد خیلی هم ادعا .میفرمایند چند نفر را اعدام کنید تا اوضاع اقتصاد درست شود .چند نفر را اعدام کردید و هیچ چیز درست نشد . اعدام درمانی راه حل هیچ مشکلی نیست . این حرفها از سر بیسوادی و نفهمیدن مشکل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
سلطان سکه اعدام شد، قیمت سکه اومد پایین؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ازمفسدین اقتصادی فعلا کسی اعدام نشده
وزیر صمت : گرانی خودرو تفصر افزایش نرخ دلار است !!!
رئیس بانک مرکزی : افزایش مزد کارگران مقصر افزایش نرخ ارز است !!!
پیدا کنید پرتقال فروش را !!!!
مدیر عامل سایپا کیه دقیقاً؟؟؟
طرف فرق 100 درصد و 1000 درصد رو نمیفهمه!! بعد شده آقای مهندس و مدیرعامل.
خجالت بکش، یعنی 3 سال پیش ارز 3هزار و پانصد تومن بوده که حالا 1000 درصد رشد داشته.

مهندس جان تنها دلیل افزایش بی رویه خودرو، سیاست عرضه کم و قطره چگانی خودروسازها بود.
الان هم که راه کار دادید که خودرو تو بورس کالا فروخته شه بازهم 100 تا 200 تا میفروشید. خجالت بکشید،این چه وضع عرضه خودرو است؟ مردم رو چی فرض کردید؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مجید جان مدیر سایپا خیلی بی سواد است ولی درست گفت قیمت ارز در 3 سال گذشته1000 درصد افزایش داشته اقای باسواد
آخه خودروی داخلی چه ربطی به دلار داره!! آقای سایپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
لابد ماست و دوغ از خارج وارد ميشه كه اينقدر افزايش داشته، مگه مرغ توليد داخل نيست؟ كه 10 برابر شده
رئیسی آیت الله است؟؟؟؟؟!!!دکتر هم هست؟؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
خبر نداری پس . رئیس جمهور هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
از همه مهمتر داماد الم الهدی هست !!؟
طرف رفته با رییس جمهور صنعتی ترین کشور اروپا دیدار کرده ، ایران تیتیر زده که به کاهدون زده .... عجب ...
افزایش قیمت دلار ، افزایش قیمت حاملهای انرژی ، بیست برابر شدن قیمت بنزین همه و همه در دولت احمدی نژاد در زمانی اتفاق افتاد که هشتصد میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت به کشورهای خارجی داشتیم این یعنی چه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
نه عزیزم اگر دلار زمان احمدی نژاد پایین بود بدلیل کنترل صرافی ها بود از زمان شیخ حسن روحانی بود که صرافی ها فرت و فرت و بدون مجوز اضاف شدند و حالا دلار رسیده 41000 تومان
اگر جناب سخنگو بفرمایند چجوری قیمت دلار موقتی ست ممنونشان می‌شویم و دوم اینکه موقتا ۴۱ تومان است ویهو نکنه به ۵۰ برسه منظورشان ست یا کاهش می‌یابد!!!
افزایش قیمت ارز موقتی است !!!!
..آدم یاد اون جمله می افته که بچه ها شوخی شوخی به گنجشک ها سنگ می زنند ، گنجشک ها جدی جدی می می رند .
برادر ما تو این چهل سال که همه چیز موقتی بوده داریم تلف می شیم
متاسفانه مدیر سایپا درست میگه.
اقتصاد ایران و پول ملی شده مثل بازی با انگلیس. هی می گیم دیگه بیشتر از این گل نمی خوریم و تحقیر نمی شیم. و باز هم بیشتر تحقیر می شیم و پایین تر سقوط می کنیم.
نقدعلی اقتصاد بلد است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
البته از نوع نقدی
آقای مدیرعامل اگر دلار 1000 درصد رشد کرده حقوق کارکنان شما چقدر رشد داشته ؟
مردم که هیچ وقت از خودروی ارزان شما بهره نبردند
کجا به قیمت کادخانه به مردم نقدی فروش فوری تحویل دادید ؟؟؟؟
دويست ميليون تومان كل داراييم رو پارسال دادم براي رهن خانه امسال صاحب خانه گفته ٥٠٠ به نظر اقايون بايد امثال بنده چه كار كنند با سه فرزند ؟ پول ايران بي ارزش ترين پول دنيا شده ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دوست عزيز من هم دقيقا شرايط شما و حتي مشكلات بيشتري دارم
اینها کی هستند که مدیر عامل خودروسازیها شدند؟ یعنی چه دلار 1000 درصد رشد کرده؟ این 11000 دلار که بنا به ادعای این مدیر عامل ارزبری خودرو است را بگذارید خودرو دست دوم حداکثرسه سال با بالاترین استانداردهای 85 گانه با قوترین معاینه فنی و یورو 6 و تعرفه 100%وارد شود آنوقت قیمت خودرو برای خودروسازها را آزاد کنید اگر میتوانند هر چقدر دوست دارند بفروشند
هر وقت دلار گزان شد خودرو گران شد
اما ما ندیدیم به همان اندازه که دالار ریخته خودرو هم قیمتش برگردد
پس چرا دالار گاهی عقب نشینی کرده ،شما نکردید
اگه خشایار مستوفی بزارن بر راس امور مالی کشور، بهتر ازاین مسئولان تورم و اوضاع مالی را کنترل خواهد کرد!
شما در مجلس اول استعفا بده به همراه آن دوست گرامی شما که دنبال اعدام هست برای دلالان!
چون وقتی مالیات بر دلالی تصویب نکنید تورم در کشور بالا خواهد بود و به دنبال آن دلار بالا خواهد رفت و دولت هم کاری نمی تواند بکند و فقط می تواند ارز پاشی کند و برای مدتی سرکوب کند و دوباره فنرش که جمع شود پول پاشی کارساز نیست و بعد رها در چند برابر کردن
آیا کسانی که با نظر محمدتقی نقدعلی و همفکرانش مخالفند می توانند در نهایت آرامش، طوماری امضا کنند و به مجلس یباورند؟؟!!!!
یک فردی به نام «نقدعلی» پیشنهاد کرده با اعدام مشکل اقتصاد را حل کند. با توجه به اینکه ایران بالاترین تعداد اعدام نسبت به جمعیتش را دارد، پس چرا هیچ کدام از مشکلاتمان حل نشده است؟ با داشتن رتبه اول اعدام در جهان اکنون باید در رتبه اول توسعه و شادی و اقتصاد . اعتیاد و سلامت و دیگیر چیزهای هم می بودیم. پس چرا وضعمون اینه اقای نقدعلی؟
قیمت خودرو نجومی افزایش پیداکرده و کسی حرفی نمیزنه ولی حقوق ها ۱تومن اضاف میشن همه فریادمیزنن ومیگن تورم زاس
نمی دانم توی ایران چه خبر است تا موقعی که چیزی را وارد می کنیم یک عده همیشه می گویند خودمان تولید کنیم خیلی ارزان تر از نمونه خارجی تولید می کنیم اجازه تولید که به این به اصطلاح تولید کننده می دهند از همان روز اول به اسم حمایت از تولید ملی گرانتر از نمونه خارجی به مردم ایران می دهند بعد هم هر روز گریه می کنند که بله ما داریم ضرر می کنیم و باید تولید مون را خیلی گرانتر به مردم غالب کنیم و یک عده مسئول فوراً با درخواست آنها موافقت می کنند و اینجا مردم ایران له می شوند آقای مسئول فشار اقتصادی فقط برای مردم عادی ایران نیست این فشار به همه هست چرا انتظار دارید برای حمایت شما فقط به به و چه چه کنند
چرا مقابل به مثل نمی کنید و از اپوزیسیون و مخالفان آلمان و فرانسه و چند کشور دیگر حمایت نمی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
حمایت حمایت حمایتت میکنیم . خوب شد
نماینده محترم فقط بازار ارز نیست که یله و رهاست!
حالا اگر از این نمایندگان بپرسند چرا دلار بالا می رود و یک توضیح کوتاه بدهند می توانند جواب بدهند؟
یا این سوال ساده را بپرسند چرا لیر ترکیه در ایران بالا نمی رود اما یورو دلار و پوند و ین و.. بالا می رود عمرا بتوانند جواب بدهند خخخخخه
یه جور میگن عرضه خودرو در بورس، آدم فکر میکنه 100 هزارتا خودرو عرضه شده.
هر هفته 2000 تا که به فرموده خودشون تولید نصف روز خودروسازها است، عرضه میشه (مابقی چطور و به کی عرضه میشه؟ خدا داند)
شما تعداد همین عرضه رو 10 برابر کن قیمت 50 درصد میاد پایین (تعادل عرضه و تقاضا) و این میشه قیمت رقابتی واقعی نه اینکه با افتخار 500 تا خودرو بیارید تو بورس و بگید در یک فرایند رقابتی ! خودروی 207 به قیمت چند برابری کارخانه خریداری شد.
شما همین هایما رو تعداد عرضه ش رو بکن 10 تا دونه، قول میدم 2 میلیارد هم مشتری پیدا خواهد کرد.
خوب بلدید با الفاظ بازی کنید آقای سخنگو!
سلام آقای جهرمی همین گونه که در رابطه با قیمت ارز که موقتی است اشتباه میکنی و قیمت‌های بالاتر را در ماه‌های آینده تجربه خواهی کرد در رابطه با اعتراض ها هم با این دست فرمانی که دولت مسائل را
مخصوصا مسائل اقتصادی را پیش میبره شاهد اتفاقاتی شدیدتر در جامعه خواهی بود
انگل اقتصادی دیگه چه مفهومی دارد؟
اگر منظور کسانی هست که مالیات نمیدهند
یا کسانی که قاچاق می کنند
یا کسانی که وام کلان می گیرند و پس نمی دهند
یا کسانی که زمین خواری می کنند
هیچ کس جرات اعدام اینها را نداره
و اعدام بقیه هم تاثیری نداره
متاسفانه در رئیس جمهور نشانه ای از ریاست و فرماندهی دولت مشاهده نمی شود! ایشون در دنیای خودش سیر میکنه و بی اطلاع از اوضاع!!
نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد...
تجویز اعدام برای رفع کلیه مشکلات با سیاست مقابله با کاهش نرخ رشد جمعیت در تعارض است.
اینکه تاکید شود مشکلات مردم حل شود کوچکترین تاثیری در حل مشکلات ندارد. مشکل ارتباط با دنیا و تحربمها را رفع کنید تا رفع مشکلات مردم و کشور ممکن شود.
عامل اصلی رشد دلار و تورم بانک ها هستند که در راس آنها بانک مرکزی وجود دارد چون تمام پول کشور بطور فیزیکی در بانک ها وجود دارد و پولی که در دست مردم است عملا پول نیست بلکه یک مشت عدد و رقم است که در سیستم های کامپیوتری و محاسباتی وجود دارد و از حساب خریدار کم و به حساب فروشنده اضافه می شود و این ا رقام فقط جابجا می شوند و هیچ نقشی در افزایش نقدینگی توسط مردم و حتی دلال هم نقشی در افزایش نقدینگی ندارد و دلال فقط حباب ساز است که بعد از مدتی حباب او می ترکد و حباب براحتی توسط نخریدن مردم قابل کنترل است و مشکل اصلی در بانک مرکزی و بانک ها است که از کنترل مردم خارج و در دستان دولت است
اینکه این پول موجود در بانک ها چگونه استفاده شود و چگونه بین بانک ها هماهنگی ایجاد شود و چگونه مدیریت وکنترل شود تا تورم ایجاد نشود به مدیریت بانک مرکزی برمی گردد که مسئول آنرا دولت انتخاب می کند
دلال اگر هم تحرکی دارد اما هیچوقت نقدینگی را افزایش نمی دهد و فقط اعداد و ارقام در حساب خودش و طرف معاملاتش تغییر پیدا می کنند
هر چند که دلالی مخل برای اقتصاد است اما از آن مختل تر رفتار بانک مرکزی نسبت به پول است که تورم زا شده است
با اطمینان و یقین می توان گفت راه حل ها برای کنترل تورم وجود دارد که فقط در بانک مرکزی قابل پیاده سازی است البته بشرط آنکه علم و دانش آن در بانک مرکزی موجود باشد و ثانیا حاکمیت کار را تماما به متخصص بسپارد و دخالت های سیاسی و منفعت طلبانه در آن نکند و یقینا در این شرایط سخت اقتصادی که درآمدها به هزینه ها بسیار پایین آمده و موقعیت خوبی برای اهداف دشمنان ایجاد کرده است پیدا کردن راه حل های دانش محور و عملی کردن آن از نان شب هم لازم تر و ضروری تر است
قیمت پیاز یه جوری شده. که مشاهده شده بعضیا بعد از خوردن پیاز مسواک نمی زنند بخاطر کلاسش . لطفا مسولان پیگیری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
حالم بهم خورد:))
اگر آلمان سابقه فروش مواد شیمیایی به صدام را دارد و به این خاطر بد است چرا دولت بیشترین روابط اقتصادی در غرب را با آلمان دارد!!!
من هم قبول دارم که سکوت خواص در مقابل ندانم کاری های دولت و افزایش نقدینگی و دلار کمتر از اغتشاش گران نیست
دولت باید یک کارنامه خوبی از خودش ارائه دهد تا بتوان از او دفاع کرد
انگل های اقتصاد همان کسانی هستند که جریان نقدینگی در کشور را در دست دارند اما نمی توانند آنرا مدیریت کنند و مشکل را گردن دلال می اندازند دلال فقط حباب ساز است و حباب هم بعد از مدتی که مردم به کالایی متمایل نشوند می ترکد و براحتی قابل حل است
اما وای به حال وقتی که سیاست های غلط باعث کاهش ارزش پول ملی و فقر شود آیا کسی می تواند ارزش پول را برگرداند؟
سلام همین بسته ۳۲۱۶ خبری تابناک گویای بهم ریختگی و بی برنامگی دولت آقای رئیسی است و مبین این مطلب است که این کابینه توان اداره مملکت را نداره و براستی باید کار هارا بدست کاردانان سپرد لذا برای جلوگیری از یک تنش بزرگ اجتماعی که خطرات بزرگی را متوجه کشور خواهد کرد دولت باید بااستعفا زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنه شاید فرجی حاصل بشه
اینقدر خرابه ای که دولت قبل ایجاد کرده این دولت باید یک به یک سراغ آنها برود و نمی تواند یکباره همه آنها را با هم انجام دهد به خاطر فشار سنگین که بر کشور ایجاد می شود و تازه قرار هم نیست 100درصد همه چیز عالی شود
نرخ دلار هم معلوم هست حباب دارد و به خاطر شرایط بازار بالا رفته که تا آخر سال حداقل 5الی 6هزار تومانی کمتر می شود
آقای نقدعلی
همه چیز با اعدام حل نمی شود
بجای درخواست اعدام به نظارت بر وزارت خانه ها برسید
وزارت خانه ها را فساد گرفته
ورود خودرو را آزاد کنید با تعرفه 200 درصد قیمت گذاری را هم بردارید ببینیم این فرغون سازها از رو میرند
باشه علی کریمی بی سواد. شما بفرمایید با دشمنان داخلی باید چیکار کنیم حالا؟ با این شیفتگان خدمت بی‌عرضه چی؟ میخوای دعا کنیم براشون
اگه قیمت ماشین مطابق با دلار بالا بره پس حقوق کارگرا هم باید مطابق با دلار بالا بره همچنی بازنشسته ها و ....
اگه قیمت ماشین مطابق با دلار بالا بره پس حقوق کارگرا هم باید مطابق با دلار بالا بره همچنی بازنشسته ها و ....
اجازه هست ما مخالفان حجاب هم طومار تهیه کنیم؟ کسی بهش بر نمی خوره؟ جایی جریحه دار نمیشه؟
اقتصاد مملکت و معیشت مردم روی هواست و در حال متلاشی شدن است و آقایون فقط راجع به حجاب حرف میزنن !!!!!!!!!!
مدیر عامل ساپا کلا تعطیل کن برو
طومار ضد گرانی و تورم موجود در کشور نیز در هیئت رئیسه به اهتزاز در بیاد
سخنگوی خام نجومی بگیر
متاسفانه هزینه جرم در مملکت بسیار پایین است اگر کسانی که قانون شکنی و کشف حجاب میکنند به درستی و قاطعیت مجازات بشوند چند بد حجاب و بی حجاب اگر شلاق بخورند دیگر کسی جرات نمیکند قانون شرع و ارزشهای انقلاب را شوخی بگیرد
تا شما جهاد تبیین انجام بدی دلار ۵۰ رو هم رد کرده. خوش باش
تابناک جان نمیخوای تو این وضعیت اقتصادی عجیب از دکتر رضایی یه مشورت بگیری احیانا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
فکر کنم سردار خودش هم مات و مبهوت شده از این اوضاع
علی برکت اله کجای رئیسی دقیقا کجایی
مگر وظیفه نظامیان جز حراست و حفاظت از مرزهای خاکی آبی هوائی ایران چیز دیگری است . و
سخنگوی دولت همزمان با عبور دلار از ۴۱ هزار تومان: این قیمت‌ها مثل نا آرامی‌ها موقت است
دلار شد ۲ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۵ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۱۰ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۱۵هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۲۰ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۲۵ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۳۰ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۳۵ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
دلار شد ۴۱ هزار تومان
مسوولین : موقتی است
شما توانایی ثابت نگهداشتن قیمت ها برای سه روز را ندارید!!! یعنی اگر دولت تعطیل شود و خود بازار قیمت ها را تنظیم‌ کند مردم اسیب کمتری می بینند ...
جای بسی تاسف است که مدیر عامل سایپا حرف از افزایش نرخ دلار فرمودند مگر قرار نبوده محصول تولید داخل شود و تولید داخل یعنی ایجاد عدم وابستگی به دلار لذا اگر تولید داخلی ما مونتاژ قطعات خارجی است و مردم هزینه دستمزد کارگران خارجی را می دهند از این رو خوب است خودرو خارجی را بخریم در غیر اینصورت واقعا باید مدیرعامل و وزیر صمت هردو عزل شوند
آقایان مسئول کی میخان از خواب بیدار بشن ؟؟
ننگ بر شما با این اداره کشور حقوق کارگر و کارمند تو یک ماه ۵۳ درصد آب رفت ؟؟؟؟
آقای رییسی حیا کن
ریاست جمهوری رو رها کن
کی گفته سفره شما بوده از کجا آورید این سفره را هر چی هست ما خود ملت و مردم ایران
جالبه یه بچه دبستانی میدونه گرانی های اخیر فقط بخاطر برجام هست ولی یه باشرف تو محموعه دولت و مجلس جرات بازگو کردنش رو نداره ؟؟ آقای رییسی تمام این مصائب فقط بخاطر اینه که فرصت سوزی کردی و ۸۰ میلیون رو داری با لجاجت های خودتون میسوزنید ؟؟ پراید شده ۲۵۰ میلیون ،؟؟ حقوق کارمند یک سوم قدرت خرید نداره نسبت به سال ۹۷ ؟؟ تو فاتحه کشور رو داری میخونی ؟؟ کشور شده بهشت دلالان و دزدان و کاسبان تحریم .
از روزی مجلس انقلابی روی کار اومد دقیقا ۶ ماه بعد دلار از ۱۱هزار شد به ۲۵هزار تومان حالا دولت انقلابی کمتر از یکسال دلار ۲۵ هزار رو به ۴۰ هزار رسوند ؟؟
آقای نقدعلی حافظه ضعیف دارید یا مبتلا با آلزایمر شده اید؟
سه سال پیش سلطان سکه اعدام شد موقعی که سکه سه میلیون تومان بود اگه اعدام راهکار بود الان سکه بیست میلیون نبود،شما برای طناب دارتان دنبال کردن میگردید
آقای رییسی ادامه این روند مساوی دلار ۳۲۰ هزار تومانی و طوفان نوح .
لطفا یک نفر پاسخ دهد که درآمد ارزی در زمان خاتمی (2.5 میلیون بشکه نفت روزانه گاها 9 دلاری) چه تفاوتی با درآمد ارزی حاضر (حدودا 70 میلیارد دلار در سال) دارد
الان چرا از نظر اقتصادی تا این حد بدبخت تر از آن زمان شده ایم.
مگر افزایش جمعیت چقدر بوده! مگر تورم خود دلار (کاهش ارزش واقعی دلار) چقدر بوده؟ چه اتفاقی افتاده که الان با این درآمد نمی توانیم و آن زمان با آن درآمد می شد؟ چه مخارجی افزایش یافته؟ خرج چه می شود؟
آقایون نماینده خاصه نقدعلی و جلالی شما خوتون بخشی از مشکل هستید لازم نیست راه حل بدید
اقای نقدعلی اگر مثل شما در راس نباشن صددرصد همه چیز درست میشه
چطور اینا مدعی داخلی سازی ۹۰ درصد قطعات خودروها می شوند بعد با دلار ازاد حساب می کنند؟؟... اگر اینا پاداش میلساردی مدیران را کم کنند خرج شان کمتر می شود
اگر یک میلیون مدیر دزد ،واختلاس گر ،ولابی گر ،وحرف مفت زن وخوش ظاهر وبدباطن ،و ...هایشان را که در آمریکا به ریش مردم میخندند،وپدرانشان پول ملت بدبخت را برای عیاشی آنها می‌فرستند را بصورت علنی محاکمه واعدام کننند ،همه چیز درست میشود
نه به اعدام نه به جنگ نه به گرانی
دلار ۴۱ رد کرد این آقای نقد علی و همفکران دنبال نمایش برای تائید صلاحیت دوره بعد و جلب نظر کردن عده ای خاص هستند
به این میگن نماینده های مردمی
روزنامه دولت! وقتی در داخل کسی به حرف هایت گوش نکند دست به دامان غریبه ها میشی.
مدیر عامل سایپا گفته وقتی قیمت دلار ۱۰۰۰ در صد رشد داشته قیمت خودرو چرا افزایش نداشته باشه، اولا شما ادعا دارین خودروهای تولیدی بومی سازی شده وتمام قطعات ساخت داخل میباشد بنابر این قیمت دلار تاثیری نباید در تولید خودرو داخلی داشته باشد. ثانیا اگه قیمت دلار ظرف ۱۰ برابر شده درعوض قیمت خودرو ظرف ۴ سال بیش از ۲۰ برابر شده است عزیز
متاسفانه عده ای کم سواد و متعهد سکان اقتصاد را در دست دارند و کشتی رابه بیراه میبرند و عده ای نماینده نما هم فقط یگانه راهکاری که بلد هستند راارائه میکنند، بگیر و ببند و اعدام و .... همان نمایش همیشگی
آخه نماینده نمای محترم ، شما ها اقتصاد را ویران کردید و حالا انتضار دارید مردم چکار کنند ، اخوی از این طرف راهراببندید، مردم برای نجات خود رو می آوردند به تبدیل پول خود به یک چیز دیگه ،وقتی دانشمندانی چون شماها ،درکی از قدرت نقدینگی ندارید، و متاسفانه بر مسند مهمی تکیه زدید ، اقتصاد میشود همین ویرانه و طنز تلخش هم این است که باعث و بانیان وضع موجود خودشان شدند منتقد ! و همیشه هم دشمن فرضی مقصراست و این آقایان کلا خواب هستند
خمین سخنان مدیر عامل سایپا گواهی بر علت کیفیت پایین و قیمت بالای تولیدات سایپاست مدیر عاملی که معنی هزار درصد را نداند بدبختی ببار می آورد اگر ارز در عرض سه سال هزار درصد گران شده باشد یعنی قیمتش ده برابر بابد شده باشد یعنی سه سال پیش ارز ۴ تومن بوده بدبختانه این چنین بی سوادان در عرصه مدیریت کشور ما بوجود آمده اند و فلاکت موجود را رغم زده اند
خواستم از دولت تشکر کنم که هزینه وی پیان هم به کلی از افراد اضافه کردند
درخصوص بیانات مدیر سایپا خدمت ایشان عرض می‌شود شما با قیمت قدیم کالا ثبت سفارش و احتمالا کالادر حال ساخت تولید کننده است و خط تولید شما هم با کالاهای خریداری شده تولید و درحال تولید هستید چرا گران فروشی میکنید در ضمن مگه شمااعلام نکردید تولید ملی یعنی اقلام مورد نیاز خط تولید عمدتا ساخت داخل است چه ارتباطی به افزایش قیمت دلار دارید
مگه شما،حقوق کارگر را با افزایش قیمت دلار پرداخت میکنید و،حقوق دولت را مثل بیمه والیان و... به قیمت،دلارروز پرداخت میکنید
ارز رشد نکرده ریال سقوط کرده این دو متفاوت هستن
نماینده خودرو ساز مگه نمیگید تولید داخلی هستی پس بیخود افزایش میدی اگر داخلی نیست پس با واردات فرق نداره
مسیولینی که فقط به فکر خودشون هستند و در هیچ زمینه ای تخصص ندارند هیچ چیز جای خودش نیست توقع دارید مردم هم چیزی نگن
دلار 1000 درصد افزایش پیدا کرده
پراید ۲۰ تومنی چقدر شده ؟
آقای مشاور رییس‌جمهور دوست داری عوام و خواص مطابق میل تو حرف بزنن؟
با وجود این اخبار منتشر شده از ناحیه شما رسانه ها انتظار دارید مصرف داروی(قلبی و متفورمین) بالا نره!!؟؟
۱۰۰۰ درصد یعنی ۱۰ برابر شده است ،آیا معنی ۱۰۰۰ درصد را نمیفهمند!!!
یعنی سه سال قبل دلار ۴۰۰۰ تومان بود!!!!
به این مشهدی نقدعلی بگین در مورد گرانب و تورم و دارو که مشکل 85 میلیون ایرانی هست طومار اویزان کن
آفرین به
یعنی روش کنترل تورم در سایر کشورهایی که در حال حاضر تورم پایین دارن هم اعدام بوده ؟!
آیا این همه کشور با اعدام رشد اقتصادی کردن و انضباط اقتصادی ایجاد کردن ؟
چه راحت در مورد اعدام حرف میزنید !
مشاور رئيس جمهور : ضربه سكوت خواص شايد كمتر از اغتشاشگران نباشد !!
-------------------------------------
-- ببخشيد آقا رضا اين سخن نغز و پرمعني از كيست كه گفته : « من از غرش شيران براي خانه چوبي خودم نمي ترسم ، من از سكوت موريانه ها مي ترسم » !
-- سخن عجيبي است آقا مجتبي ، حالا مهم نيست اين حرف كي زده ، كه گفته اند : « به سخن بنگر نه به گوينده سخن ،» ... شما هم كاري به گوينده نداشته باش ! در خود سخن بيشتر انديشه كن ... اصلاً شما فكر كن من اين جمله گفته باشم ! ملتفتي آقا مجتبي ؟ !
-- بله آقا رضا ! ملتفتم ! ... ببخشيد !! ... خيلي ببخشيد ! با اجازه !
اوکراین با رییس جمهوری دلقک ، فقط به سمت نابودی بیشتر حرکت میکند . خودش حق دارد از همه سلاح بگیرد ، ولی کسی حق سلاح دادن به طرف مقابل را ندارد . اینو میگن بچه پررو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دلقک شمایید که نمی دونی کدوم کشور متجاوزه و به کدوم کشور حمله شده فعلا که روس ها در باتلاق گیر کردند
من کلاس پنجم سال دیگه میرم ششم
اگر خواص هستند نظریات شون هم قابل احترام ه و قابل توجه!
هر مسٸولی ساز خودش را می زند و ندانم کاری خودش را گردن دیگرا می اندازد چقدر انگشت اشاره مسٸولین پرکار است همش دیگری را نشانه می برند؟بعد می خواهید هر روز بدتر از دیروز نباشد؟علت؟؟ هیچکدام نمی دانند باید چکاری انجام دهند چون در حد حل مشگل نیستند؟خدا عاقبت همه را به خبر کند؟
شما خودتون واقعا خسته نمیشید هر روز ادعاهای تکراری مسئولین نخبه رو تیتر میزنید فقط جای کلمات عوض میشن، نهایتا هم میدونید که هم شما و هم مسئولین مردم رو باید مقصر بدونید، دلار که تقصیر دشمنه خودرو سازی هم تقصیر اون چند نفره طلا هم که جهانی گرون شده تو این اوضا و هوای سرد هم یه عده میخان لخت بشن و مسئولین میدونن که مهترین دغدغه مردم همین نکته آخریه وگرنه ریال ایران بعداز دلار و یورو قویترین پول دنیاست قیمت اصلی دلار پنج هزار تومنه تو این اوضاع، مردم پول دارن دوست دارن 36000 تومن گرونتر بخرن دولت هم دوست نداره تو کارشون دخالت کنه پول خودشونه.
امروز دوباره کرمان موتور ۱۰۰ میلیون دیگه گذاشت رو‌قیمتاش عینه ماه قبل بعد سخنگوی وزارت صمت میاد میگه گول قیمت سازی نخورید ، کی اجازه میده ؟ ماشین به کنار نقش مهمی تو تورم و گرا دادن به سایر بخشها داره
آقای بهادری جهرمی فرمودند که افزایش ارز مانند ناآرامیهای چند ماه گذشته موقتی هست. خوب باید سه ماه دیگه ببینیم که آیا هنوز هم همین نظر را خواهید داشت.
نه به اعدام نه به جنگ
آقای رییسی تو رو به جدت قسم برو استعفا بده
به امام حسین قسم من به هر بدبختی باشه یه لقمه نون درمیارم
ولی به حدا قسم ۳فرزند دم بخت دارم که نمیتونم براشون یه دست استکان و نعلبکی بخرم ، خدا ازتون نگذره ، به خدا قسم به چهل نرسیدم از ترس تمام موهایم سفید شده ، روزی نیست که شرمنده زن و بچه نشم و بخاطر فقر و بدبختی باهاشون دعوا نکنم که بیشتر صرفه جویی کنند ؟؟ ولله خسته شدیم ، به مرگم راضي شدم تو این سن ، مرده شور ببره یارانه رو ، مرده شور ببره معیشتی رو ، یه فکر اساسی کنید ، تا کی استرس ، تا کی فشار عصبی ، تا کی لجاجت با خودتون ، ولله قسم سوریه جنگ زده چنین تورمی رو نداشت ، چهار تا باسوادتر از خودت رو مسئول برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد و بانک مرکزی کردی که جرات بیان واقعیت رو ندارن ، یکی هم که واقعیت رو بیان میکنه سریع هزار انگ بهش میرنید ؟؟
ببین این غربی ها به خصوص آلمان به چه وضعی افتادن که با یک فرد دست چندم که فقط فوتبالیست بوده بها می‌دهند که به خیال خودشان فشار بر ایران بگذارند وتو کریمی دیگر چقدر نادان و وطن فروش هستی که تمام پل های پشت سرت را خراب کردی و آواره شدی که اینطوری باید خم شوی تا یک نگاه بهت بکنند و اقامت بدهند
دقت کردید همه دنبال گول زدن ملت و مردم هستند البته طبق ادعای وکلا و وزرای مملکت . فریب قیمت خودرو ،دلار ،طلا و اغتشاش یعنی ما اینقدر مردم نادان یا ساده دادیم ؟
آقای نفدعلی اگر اعدام قیمت یا جیز دیگری درسن می‌کرد الان اوضاع حرف نداشت و مملکت دچار بحران برای اعدادم سلاطین جدید دلار و سکه و اغتشاش شما باز تقاضا نمی کردید .
تا انجا که توسط ایران اعلام شده حتی یک قطعه که ثابت کند بهپاد ایرانی در اوکراین استفاده شده به هیئت بررسی کننده ایرانی در اوکراین نشان داده نشده است۔
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دوست عزیز فراموش کردید اقای امیر عبداللهیان چندی پیش اغلام کردند تعدادی پهباد در اختیار روسیه گذاشته اند. وانگهی چرا اکراین کشورهای دیگر را اعلام نمیکند؟
اوکراین اینگونه عنوان میکند که اروپائی ها ودیگران ۲۰۰۰ بهپاد بما بدهید۔
جناب آقای نقدعلی ماهم باشما دربخش اعظم فرمایشاتتان هم عقیده هستیم که جوان کم سن وسالی که به موضوع پیش پا افتاده ای اعتراض میکند واقعاًمجازاتش آن تنبیهی نیست که درموردش روامیشود چون نه اعتراضش عملاًفایده ای دارد ونه ضرری بحال دیگران داردولی آن اختلاسگر ورانت خوار ومفسد اقتصادی وجودش وتمام کارش ضرر به همه افرادجامعه ونابودکردن خانواده ها وجوانها ودراصل شیرازه اقتصاد کشوراست بقول قدیمی هاراست راست میگردد وبه بدبختی که برای هموطنانش ایجادکردمیخندد البته بااعدام کردنش مخالفیم بلکه با تنبیه واقعی ومصادره اموالش وخبس ابدبرایش موافقیم ونه اینکه کاری نمایشی صورت گیردمثل بعضی ازاین گروه که حتی به اعدام هم محکوم شده اند ولی سالها است اسماً درزندانند کارسختی است ولی شدنی وبسیارراحت نرازجراحی اقتصادی بانتیجه ای مفیدبرعکس جراحی اقتصادی
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت: تمام کارخانه‌های سیمان فعال‌اند .... انتظار جوسازی رسانه‌ای نداریم و با آن برخورد می‌کنیم.
پاسخ: جناب قالی باف، همکار چندین ساله گذشته رسانه‌ای.... با رفتن به وزارتخانه، حالا، کار به جایی رسیده که همکاران رسانه‌ای را تهدید می‌کنید؟؟؟
أقای نقد علی آدم گشنه دین و ایمان ندارد فقط چسبیدید به حجاب یه طومار برای وضع اقتصادی اجتماعی نصب کن
این روز ها نقدعلی خیلی فعال شده لذاموارد زیربه ایشان پیشنهاد می‌شود
۱-گفته اند که با اعدام چند انگل اقتصادی اقتصاد سامان می یابد بسیار خوب حکم اعدام ب-ز چند سالی ست که قطعی شده برای شروع بد نیست؛بسم الله....
۲-در کنار آوردن تومار های اعتراضی مردم به کشف حجاب!در صحن مجلس لیست افزایش قیمت روزانه ارزاق عمومی را هم جهت اطلاع نمایندگان بیاورند مثلا قیمت اینروز های پیاز!!!
۳-در خبرهای همین بسته خبری آمده بود که روسیه عزیز!قرار است چند فروند سوخو به ایران تحویل دهد من می‌خواهم از طریق نماینده ام نقد علی پیشنها کنم که چون ایران وروسیه قرار بود در معاملات فی مابین از ارزهای ملی خود استفاده کنند ؛روس‌ها لطف کنند هزینه خرید این سوخو ها را با ریال قبول کنند
نقد علی جان فعلا پیگیر این موارد باش تا بعدا
آقای نقدعلی بد نیست کتاب "تورم و اخلاق" را بخوانید که حداقل درک کنید تورم یعنی چی بعد دستور اعدام صادر کنید
متاسفانه از این مجلس و مجلسیان هیچ امیدی نیست وقتی نخبگان منزل نشین باشند.
منظور معاون رئیس جمهور اینه که خواص حتما باید فقط از کارهای شما دفاع کنند؟ و از حودشون نظری واختیاری نداشته باشند؟
مگر زمانی که دلار پائین میاد شما قیمت را کاهش میدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر کیلو مرغ 7 هزار تومان ضرر دارد. البته از استفاده .............
مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟
گفتن خودرو نه فرغون های مونتاژی شما
چشم وزیر صنعت روشن که مدیر عاملی انتخاب کرده که تمام آمارهای دولت را زیر سوال می برد وقتی 1000درصد رشد کرده چه را به ملت نمی گویید!
آقای سخنگو خواب دیدی خیر باشد نه دلار پایین خواهد آمد و نه اعتراضات تمام می شود . باید بطور مشخص خواستهای مردم را پاسخ دهید .
فردی که بدون برنامه فقط به عشق مسند ریاست جمهوری وارد میدان شود میشود اين
چرا قیمت روی تابلو محصولات کارخانه ایران خودرو کمتر از سایر خودرو سازهاست؟ و چرا با این قیمت مردم عادی نمی تواند خرید داشته باشند؟
این قیمت پایین برای افرادی خاص قیمت گذاری شده تا به باند خودشان بفروشند و سود ناشی از آنرا بین خودشان تقسیم کنند؟ و در واقع خودشان به خودشان یارانه خریدخودرو میدهند؟
فساد از این واضح و آشکار تر که همه ملت می دانند؟
لطفا نظر معاون اقتصادی رئیس جمهور جناب آقای رضایی را در مورد نرخ دلار بپرسید‌ا تز ایشان در دوره دکترا پول ملی بوده و در زمینه اقتصاد هم مثل جنگ سرآمد هستند.
آقای بهادری جهرمی، اون چیزی که موقته شغل شما و دوستانتون هست

تقریبا همه رییس جمهورهای کشور حداقل در ۴ سال اول قیمت ارز رو ثابت نگه داشتن
وقتی برای ۴ سال بعد انتخاب شدن رهاش کردن، شماها از روز اول رها کردید همه چیز رو
سخنگوی بیسواد دولت توهین به شعور مردم کافیست.زندگی مردم را نابود کردید
اگر نظر مدیر عامل سایپا برای گرانی خودرو این چنین فلسفه بافی کند پس وا مصیبتا ؟.

اگر مرغدار تولید سابقش را کیلویی 15هزار تومان سود می کرد وسودش حالا به کیلویی 4هزار تومان رسیده را ضرر می داند وا مصیبتا ؟
اگر قدرت پول کشور سوریه جنگ زده چندین برابر از قدرت پول ملی ما بیشتر است وا مصیبتا ؟
اگر کارشناس ودبیر سابق صرافان می گوید دلار 41هزار تومان درست نیست ودارند مارا با دلار 41هزارتومانی خدمات می دن وخودرو ومسکن و..و..و..را با دلار 41هزاری فریب می دن وامصیبتا ؟
اگر سخنگوی وزارت صمت می گوید مردم فریب خودرو گران را نخورند وخودرودر مملکت وبدست مصرف کننده با سود غیر متعارف به ما می رسد ووزارت ودولت عین خیالشان نیست ومملکت صاحب ندارد به این موضوع رسیدگی کند وا مصیبتا ؟

اگر دولت هزاران وعده اقتصادی وغیر اقتصادی داده وتواین چند سال معیشت وتورم وگرانی وشعارهای پوچ دادن وملت ومملکت تو هوا است وا مصیبتا؟
اگر سخنگوی دولت می داند که چرا وچگونه میشه این بازار پر طلاطم ارز وطلا را مثل اب رواتش اعتراضات خاموش کرد ولی بی خیالند تا ملت بیشتر زجر بکشند وا مصیبتا ؟
اگر نقد علی با تند روی میگوید اعتراض گر سریع باید اعدام شود واین توانایی را در اعدام اختلاصگر واقازاده ودیگر مسئولین بی تدبیر را که اموال ملت را به یغما می برند را می توانستند اعدام کنند ونکردن وا مصیبتا ؟.
منظور مشاور از خواص شامل چند درصد از اون صنف ها میشود ؟
آیا منظور از شکستن سکوت تایید نظر امثال جنابعالی است یا اظهار نظر آزادانه ودر راستای منافع ملی؟
آیا جناب مشاور اعظم فکر نمیکنند تقسیم جامعه به خواص و عوام خود عاملی است بر وقوع حوادث اخیر؟
اونهاییکه نام بردید طبقات آگاه و عالم جامعه هستند اما جامعه را اندیشه های برتر سیاسی اداره میکند آیا مجال اظهار نظر برای اندیشمندان حوزه سیاسی و اجتماعی داده میشود؟
درحال حاضر هر گونه افزایش قیمت و تورم ، مشکلات اقتصادی و اجتماعی ... را دیگر نمیتوان به دولت های سابق را متهم کرد و با توجه به گذشت 17 ماه از عمر دولت سیزدهم همه مشکلات ناشی از کم کاری و عدم توان و عدم اقدام شایسته این دولت خواهد بود . برای مردم عدم توان دولت سیزدهم در اداره کشور ثابت شده است . ضمن اینکه خود سیزده هم نحص است و مطمعنن این دولت هم نحص خواهد بود .
دولت رئیسی در هیچ زمینه ای برای کشور کاری نکرده است مثال بارز، شعار نظام هماهنگ این دولت بود که فقط در حد شعار و تبلیغات برای رای گیری ماند و دیگر هیچ ؟؟
این دولت از نظر بدنه کارشناسی ضعیفترین دولت در چهار دهه گذشته است.
و با این روند اوضاع اقتصاد و معیشت مردم درست نخواهد شد
و روابط خارجی بیش از پیش بدتر خواهد شد
و کشور ثروتمند و غنی ایران زمین بدست همین افراد نالایق به کشوری مملو از مصیبت تبدیل شده است
چگونه قدرت پول سوریه هشت برابر ریال است ؟مگر سوریه از کشور ایران کمک مالی نمی گیرد.
قیمت خودرو تا حالا کی ثابت بوده که ما خبر نداشتیم !
وقتی دو ماه پیش، ناسا از وجود یک توده بزرگ متان در تهران خبر داد، مسئولین و مخصوصا شهردار تهران این موضوع رو دروغ و از روی دشمنی و کینه ،اعلام کردن، یعنی خوشم میاد، همه چیز و در همه وقت، تقصیر دشمن است، خلاص
تنها راه اینکه حتی برای مدت کوتاهی گشایشی بشود این است که با امریکا کار کنید به قول خودتان باید امتیاز بدهید هیچ چاره دیگری نیست تا قیامت نمیشود همینجوری ادامه بالاخره صدای مردم در میاد این دفعه از فشار زندگی هیچ جوری نمیشود جلوی اش را گرفت
همان کسی که خودرو را در حراجی فروخت قیمتسازی کرد
جناب مدیر عامل سایپا... دولت واردات خودرو را بصورت واقعی آزاد کند ،گمرکی های نجومی را اصلاح کند، بعد با همان دلار هزاردرصد افزایشی که شما فرمودید خودرو وارد شود ... آنموقع شما شرافتمندانه رقابت کنید و به هر قیمت که مایل بودید خودرو تولیدی خود را بفروشید ....... !
جناب مدیر عامل سایپا... دولت واردات خودرو را بصورت واقعی آزاد کند ،گمرکی های نجومی را اصلاح کند، بعد با همان دلار هزاردرصد افزایشی که شما فرمودید خودرو وارد شود ... آنموقع شما شرافتمندانه رقابت کنید و به هر قیمت که مایل بودید خودرو تولیدی خود را بفروشید ....... !
نماینده مجلس: اگر جای برخی از اعضای کابینه دولت بودم استعفا می دادم:
جناب چرا بعضی استعفاء بدهند!!!!
کل دولت اگر امروز استعفاء بده و مجدد انتخابات برگزار شود هم به نفع کشور است و دنیا و آخرت مملکت.
حضور یک عده کارنابلد و ناشی و با رئیس جمهوری که فقط دستوری حرف می زند و قوه مجریه (قوه مرد عمل) را با قوه قضائیه اشتباه گرفته
مشکلات اقتصادی با اعدام حل نمی شود.باید با عقل تدبیره ویژه حل وفصل شوند .
سردبیر روزنامه ایران شمادیدار علی کریمی رابارئیس جمهور المان مذموم میدانید اولا وقتی فردی بنابردلایلی که شماها میگویید ازکشورترد شده باشد چرا انتظار دارید مثل شما فکر کند ومثل شماها بخورد بخوابد ؟ مگر این اقای کریمی بقول شما منافق وضد وطن نیست؟ خوب ایشان هم مجبور هست نظرکشورهارا بخودش معطوف کند شما دیدار با رئیس جمهور المان را بخاطر سلاحی که درزمان جنگ به صدام داده را مذموم میدانید پیش چرا نظام اسلامی با توجه به اینکه روسیه در8سال دفاع مقدس همپیمان عراق بود واز میگ بگیر تا کلاشینکف وفشنگ و..... به صدام میداد الان از دوستان نه از برادران شماها شده پس شماها چرا رفتید بسمت روسیه؟ خوب روسیه هم به اندازه رئیس جمهور المان جنایت کرد لطفا ازاین جوسازیها دست بردارید
خواص حرف نمیزنند؟چرا؟امثال جلیلی و جلالی و نقدلی و زاکانی و.....به جای همه حرف میزنن
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی