بازدید 22128
سه هزار و چهارصد و چهل و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

ماجرای خبر «تشکیل پرونده برای روحانی در دادگاه ویژه روحانیت» چه بود؟ / روح الامینی: از مسئولان، «به من چه مربوط» پذیرفتنی نیست! / لایحه عفاف و حجاب در چه مرحله‌ای است؟ / شنیده‌های یک نماینده درباره گردش مالی بازار فیلترشکن / دو وزارتخانه درصدر پرداخت‌های نجومی هستند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ادعایی درباره مخالفت وزیر صمت با تشکیل وزارت بازرگانی / عضو هیات رئیسه مجلس: روند استیضاح وزیر کشور متوقف شده است / روایت حقیقت‌پور از علت عدم ثبت‌نام لاریجانی در انتخابات / نماینده مجلس: نمی‌شود رئیس جمهور دنبال تیک آبی اینستاگرام باشد، ولی پلتفرم‌ها را برای مردم مسدود کند. و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 15 August 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ادعایی درباره مخالفت وزیر صمت با تشکیل وزارت بازرگانی

«دنیای‌اقتصاد» مدعی شده که به‌دلیل مخالفت جدی وزیر صمت با تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه هفته گذشته کمیسیون اجتماعی، دولت به زودی این لایحه را پس خواهد گرفت. همچنین علی‌آبادی روز گذشته در کمیسیون صنایع حضور یافت و به یکی از نمایندگان گفت که طی دو نامه به رئیس‌جمهور خواستار منتفی شدن تشکیل وزارت بازرگانی شده است. روز گذشته در راهروهای پارلمان شنیده می‌شد که دولت به دنبال پس گرفتن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی است. این لایحه با قوت گرفتن استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و پس از نامه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مبنی بر ارائه لایحه وزارت بازرگانی به جای سازمان بازرگانی از سوی دولت به مجلس ارسال شد. اما لایحه تشکیل وزارت بازرگانی هم نتوانست مانع استیضاح وزیرصمت شود و فاطمی‌امین یک روز پس از آنکه اعلام شد لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس رسیده با تصمیم نمایندگان از این وزارتخانه رفت. ۱۲ اردیبهشت ماه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و اگرچه این لایحه دو فوریت مطرح شده بود، در دستور کار نمایندگان قرار نمی‌گرفت و همین موضوع اعتراض محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور را به دنبال داشت. سرانجام ۲۵ تیر ماه بود که لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و به تصویب رسید.

عضو هیات رئیسه مجلس: روند استیضاح وزیر کشور متوقف شده است

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ان‌شاءالله به زودی استیضاح وزیر کشور از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.احمد نادری در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشور گفت: قرار بر این شده شنبه هفته آینده جلسه‌ای با حضور آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و باقی‌مانده نمایندگان متقاضی استیضاح برگزار شود تا مشکلات حل و فصل شود؛ بنابراین،  روند استیضاح وزیر کشور متوقف شده و ان‌شاءالله به زودی از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.

روایت حقیقت‌پور از علت عدم ثبت‌نام لاریجانی در انتخابات

مشاور علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی مشفقانه به خیلی از دوستان شان گفت «بروند ثبت نام کنند» اما خودش بنا به ظلمی که به او شد و متأسفانه جبران نشد، تصمیم گرفت در انتخابات مجلس کاندیدا نشود؛ البته خالص سازها نفس راحت تری می کشند. منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با فردا درباره برنامه علی لاریجانی برای پرشور شدن انتخابات مجلس دوازدهم گفت: آقای لاریجانی برای این نظام در عرصه های سپاه پاسداران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، دبیری شورای عالی امنیت ملی و سه دوره مجلس زحمت کشیده است؛ بنابراین نمی توان او را از نظام حذف کرد.وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری 1400 در حق آقای لاریجانی جفا کردند و متأسفانه جبران هم نکردند، افزود: آقای لاریجانی دلسوزانه مسائل جاری کشور را پیگیری می کند و هر کاری از دستش برای به سامان شدن اوضاع کشور برآید، دریغ نخواهد کرد. این فعال سیاسی یادآور شد: آقای لاریجانی در چند حوزه امروز به رهبر معظم انقلاب مشاوره می دهد. همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایفای نقش می کند. در زمینه انتخابات مجلس نیز اگر آقای لاریجانی به این جمع بندی برسد که باید با مردم و دوستان حرفی بزند یا صحبتی کند، حتما این کار را خواهد کرد. 

سفیر ایران در آذربایجان جوابِ سفیر انگلیس را داد

سفیر ایران در آذربایجان در صفحه توییتری خود نسبت به توییت سفیر انگلیس در ایران واکنش نشان داد. سیدعباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان در پاسخ به توییت سفیر انگلیس نوشت:

جناب سفیر!

تقلیل تروریسم به خشونت یا حادثه در راستای همان تفکیک آن به خوب و بد توسط شما غربی‌هاست. درحالیکه چاقوکشی در لندن را تروریستی می‌خوانید، چشم بر روی تروریسم عیان می‎بندید. ضمنا یادتان باشد اگر رشادت‌های سردار سلیمانی ما نبود هر روز باید در خیابان‌های لندن جنازه جمع می‌کردید.به گزارش ایلنا، سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در ایران در توییتی نوشته بود: از شنیدن خبر حوادث دیروز در شیراز بسیار متاثر شدم. به خانواده‌های افراد آسیب دیده تسلیت می‌گویم. خشونت علیه مردم، به هر شکلی، هیچ گونه توجیحی ندارد.

حکم ممنوع الخروجی مریم رجوی از آلبانی صادر شد

پس از انتشار خبر ممنوع الورودی مریم رجوی، منابع آگاه امنیتی اعلام کردند که خبر ممنوع الخروجی مریم رجوی نیز از آلبانی صادر شده است.اخیرا اخباری منتشر شد، مبنی که دولت آلبانی «مریم رجوی» سرکرده گروهک تروریستی منافقین را که چند ماه قبل از این کشور به فرانسه رفته بود، ممنوع الورود کرده است. حکم ممنوع الورودی مریم رجویی براساس آنچه اعلام شده بود از سوی دادگاه ضدتروریسم آلبانی صادر شده و این دادگاه پس از بررسی مستندات موجود، مبنی بر هدایت اقدامات تروریستی توسط این گروهک در داخل ایران، حکم ممنوعیت ورود رجوی به آلبانی را صادر کرده است.پس از رسانه‌ای شدن خبر ممنوع الورودی مریم رجوی، منابع آگاه امنیتی اعلام کردند که خبر ممنوع الخروجی مریم رجوی نیز از آلبانی صادر شده است.

ماجرای خبر «تشکیل پرونده برای روحانی در دادگاه ویژه روحانیت» چه بود؟

سایت حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین کشورمان نوشت: امروز در نشست خبری سخنگوی قوه‌ قضائیه، خبرنگاری از او سؤالی درباره تشکیل پرونده برای دکتر حسن روحانی پیرامون عملکرد رئیس‌جمهور سابق در حوزه بورس و بازار ارز پرسید.مسعود ستایشی پاسخ داد:‌ «با توجه به اینکه ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، چنانچه پرونده‌ای هم برای ایشان تشکیل شده باشد یا پرونده‌هایی که اشاره می‌فرمایید تشکیل شده، در مرجعی تحت عنوان دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده، صرف‌نظر از صحت و سقم قضیه، مرجع مورد نظر باید پاسخگوی مطالبه شما باشد. اگر نکته یا مطلبی دارید، باید از مرجع صالح استعلام کنید. آنها در مقام اظهارنظر نسبت به موضوع هستند.» با وجود این پاسخ شفاف و انتشار فیلم آن، برخی رسانه‌های خاص اظهارات سخنگوی قوه قضائیه را به «تشکیل پرونده برای حسن روحانی» تغییر داده و قید «چنانچه پرونده‌ای تشکیل شده» را به «تشکیل پرونده» تبدیل کرده و به نقل از او خبر مطلوب خود را منتشر کردند. برداشتی که در تناقض آشکار با اظهارات سخنگوی قوه قضائیه است که ضمن ابراز بی‌اطلاعی، هرگونه پاسخ درباره این موضوع را به دادستانی ویژه روحانیت ارجاع داده است.

روح الامینی: «به من چه مربوط» پذیرفتنی نیست!

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با انتقاد از اینکه هر وزیری که به کمیسیون‌ها فراخوانده می‌شود، ابعاد نظارتی کار خود را بر عهده نمی‌گیرد، اظهار داشت: «به من چه مربوط» پذیرفتنی نیست و نباید در تصمیم‌گیری‌های بموقع تأخیر داشته باشیم. همچنین نابسامانی‌ در بهینه‌بخشی دارو، سلامت و تجهیزات لازم است.روح‌الامینی همچنین با انتقاد از فرافکنی مسئولان تراز بالای کشور عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه اشکالات کار را تقصیر مجلس می‌اندازد و سازمانی دیگر آن را بر عهده وزارت اقتصاد و دیگری برعهده بانک مرکزی می‌داند.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وضعیت رنجور صنعت دارو که در تب و تاب بدقولی‌هاست، خطاب به رئیس جمهور تذکر داد: تأخیر در تصمیم‌گیری آفت است و باید ترک فعل‌ها را بموقع شناسایی کرد؛ ضمن اینکه امروز تصمیمات معاون و مسئول جز، جواب نمی‌دهد و نمی‌توان کار را با وصله و پینه پیش برد./ایلنا

نماینده مجلس: نمی شود رئیس جمهور دنبال تیک آبی اینستاگرام باشد، ولی پلتفرم ها را برای مردم مسدود کند

عصر ایران نوشت: نماینده چابهار در مجلس گفته دلیل موفقیت اسنپ و تپسی و فیلیمو و ... دولتی نبودن آن هاست. نمی‌شود رییس جمهور دنبال تیک آبی اینستاگرام باشد، ولی پلتفروم ها را برای مردم مسدود کنیم. برخی افراد به دنبال ایجاد انحصار در فضای تولید و کسب و کارهای اینترنتی هستند.نماینده مردم چابهار در مجلس در مورد سخنان حسین شریعتمداری در مورد مصادره پلتفرم های نظیر اسنپ، گفت: موفقیت پلتفرم هایی نظیر اسنپ، تپسی و فیلمیو و نظایر آنها این بوده است که نگاه دولتی در این پلتفرم ها حاکم نبوده و تعدادی از جوانان خلاق با تکیه بر هوش و خلاقیت خودشان اینها را ایجاد کرده اند و الان هم همه گیر شدند. معین الدین سعیدی با بیان این مطلب به خبرنگار عصر ایران گفت: ممکن است در هر فعالیتی یکسری اشکالاتی باشد؛ اما نمی شود اصل وجود چنین پلتفرم هایی را که برای مردم بسیار مشکل گشا بودند، نادیده گرفت. با دولتی کردن این پلتفرم ها صددرصد اینها را به محاق خواهیم برد و اثرگذاری خودشان را در جامعه از دست می دهند. استفاده از این پلتفرم ها تجربه ای بوده که دنیا داشته است.


لایحه عفاف و حجاب در چه مرحله‌ای است؟

ایسنا نوشت: حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی درباره وضعیت رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب توضیحاتی را ارائه داد.رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استمرار برگزاری جلسات این کمیسیون جهت بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ گفت: تاکنون تا ماده ۳۹ این لایحه از سوی اعضای کمیسیون به تصویب رسیده است.حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب که طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: تاکنون تا ماده ۳۹ این لایحه به تصویب اعضای این کمیسیون رسیده است و ان‌شاءالله باقی مواد نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون درخواستی از سوی اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جهت پخش زنده جلسات رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب مطرح شده است، تاکید کرد: تاکنون چنین درخواستی از سوی نمایندگان کمیسیون در این خصوص مطرح نشده است.

نماینده مجلس: در لایحه عفاف و حجاب ، متخلفان زیر ۱۸ سال حبس و زندان ندارند اما مجازات های دیگر را دارند


حسین جلالی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر از نمایندگان به سبب هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب گفت: گفته شده که افراد زیر ۱۸ سال حبس و زندان ندارند. این مطلب درست است، اما این به معنای این نبوده که سایر مجازات‌ را نداشته باشند.نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس افزود: خلاف، خلاف است و جرم هم جرم و حرام نیز حرام است. با این تفاوت که کسانی که زیر ۱۸ سال هستند حبس و زندان ندارند، اما سایر جرایم مالی و محرومیت از حقوق اجتماعی در لایحه به تفصیل آمده برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. وی گفت: کسی که زیر ۱۸ سال است گواهینامه ندارد، اما پاسپورت، اشتغال، تحصیل، حساب بانکی، اینترنت و تلفن که دارد؛ بنابراین از سایر خدمات اجتماعی محروم می‌شود و جرایم مالی جای خود باقی مانده است و این طور نیست که دختران زیر ۱۸ سال هیچ جرمی نداشته باشند./ایسنا

رشیدی کوچی: شنیده‌ام گردش مالی‌ بازار فیلترشکن بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است


یک نماینده مجلس معتقد است: هیچ کسی نمی‌تواند داستان گردش مالی فیترشکن‌ها را رد کند. حالا شاید روی اعداد بحث شود، اما باز هم من اعتقاد دارم گردش مالی فیلترشکن‌ها سنگین است.رشیدی کوچی به خبرآنلاین گفت: من یک مصاحبه‌ای کرده و گفته بودم فردی گفته است که گردش مالی‌اش بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است و من نقل قول از آن فرد کرده بودم. ولی به نظر من، این عدد خیلی دور از ذهن نیست. چرا؟ دلیل آن هم این است که من یک نظرسنجی در صفحه اینستاگرامم گذاشتم که تقریبا ۳۰ هزار تن در این نظرسنجی شرکت کردند. در آن زمان، صفحه من ۷۰ هزار دنبال‌کننده داشت. تقریبا ۸۵ درصد افراد گفتند ما ماهانه بالای ۱۰۰ هزار تومان فیلترشکن می‌خریم.حالا من آمار مقایسه‌ای می‌دهم و احتمالات را دخیل می‌کنم. وقتی در صفحه‌ای که ۷۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد و ۳۰ هزار نفر در نظرسنجی شرکت می‌کنند و ۸۵ درصد می‌گویند ماهانه بالای ۱۰۰ هزار تومان فیلترشکن می‌خرم، شما می‌توانید این عدد را با ضریب بالاتری به کل جامعه بسط دهید. پس گردش مالی در خرید و فروش فیلترشکن در کشور ما خیلی بالاست. در کنار این‌ها، هزینه‌های جانبی نیز بالا می‌رود. یعنی این‌که شما وقتی فیلترشکن روی گوشی‌ات نصب می‌کنی، مصرف اینترنت‌تان زیادتر از حد معمول می‌شود؛ بعضی‌ها می‌گویند دو برابر و گروهی هم می‌گویند سه برابر. در واقع یک بسته ۱۰ گیگابایتی را به جای این‌که یک ماه مصرف کنید، ۱۵ روزه مصرف می‌کنید.

بانک جهانی: تورم مواد غذایی در ایران نصف شد

بانک جهانی در گزارشی به بررسی وضعیت تورم مواد غذایی در ۱۶۶ کشور جهان از جمله ایران پرداخته و نوشته است، بسیاری از کشور‌های با درآمد پایین و متوسط با تورم بالای مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند. این کشور‌ها بیشتر در آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، جنوب آسیا، اروپا و آسیای مرکزی قرار دارند. بر اساس گزارش بانک جهانی، تورم مواد غذایی ایران در این ماه تقریبا به نصف کاهش یافته است. در جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) و تحت تاثیر حذف ارز ترجیحی کالا‌های اساسی نرخ تورم مواد غذایی در ایران به ۹۰.۲ درصد رسیده بود و این رقم در ماه‌های بعد در مرز ۷۰ تا ۸۰ درصد در نوسان بود، اما در ماه ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲) تورم مواد غذایی در ایران به ۴۲.۷ درصد کاهش یافت که نسبت به تورم ۷۷.۵ درصدی ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) و تورم ۸۰.۳ درصدی ماه آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) تقریبا نصف شده است. /تسنیم

وزیر صمت: در صنعت خودرو به سمتِ بن‌بست اساسی، در حرکت هستیم

عباس علی‌آبادی با بیان اینکه در حوزه خودرو، آسیب‌شناسی‌ها صورت گرفته، تاکید کرد: نخست باید مشخص شود که انتظارات از صنعت خودرو چیست؟ انتظاراتی که رهبری، دولت و مردم دارند و برای پاسخ به این‌ها چه ملزوماتی نیاز است و چگونه می‌توان این انتظارات را برآورده کرد تا بر اساس آن، بتوان اولویت‌ها را مشخص کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: واقعیت این است که در حوزه صنعت خودرو به سمتِ بن‌بست اساسی، در حرکت هستیم. این بن‌بست در حوزه سوخت و البته انرژی است؛ علیرغم اینکه از بزرگترین تولیدکنندگان و صاحبان منابع انرژی هستیم، چنانچه قرار باشد با شدت فعلی در حوزه انرژی مصرف‌کننده باشیم، به زودی به شرایطی خواهیم رسید که دیگر امکان تامین آن فراهم نخواهد بود و در این زمینه به مشکلات جدی بر خواهیم خورد، چون شدت انرژی در کشور ما به دلایل مختلف، بیش از همه استاندارد‌های مصرف دنیاست. وی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها اگر قرار باشد سالانه، دو میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید و هر ساله به خودرو‌های موجود اضافه شود، با مسیر صعودی که مصرف سوخت خودرو‌ها در پیش دارد و با اضافه شدن مصرف بنزین خودرو‌های جدید، مصرف بنزین در کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت؛ چنانچه قرار باشد هر خودروی جدید حداقل پنج لیتر در روز به مصرف بنزین کشور اضافه کند (که به‌قطع برای خودرو‌های کار بیشتر از این‌هاست)، به ۱۰ میلیون لیتر سوخت بیشتر نیاز است؛ بنابراین پس از پنج سال، باید حدود ۵۰ میلیون لیتر به مصرف فعلی روزانه اضافه کنیم؛ این نیاز به سوخت قرار است از کجا تامین شود؟

دو وزارتخانه در صدر پرداخت‌های نجومی هستند

رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی با بیان اینکه گزارش هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی نهایی شده است، گفت: وزارت خانه‌های نفت و بهداشت و برخی از بانک‌ها، بیشترین پرداخت‌های غیر متعارف و نجومی را داشته اند. /خانه ملت

واردات مسافری گوشی از عراق موقتا ممنوع شد

گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) ابلاغی از سوی معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور اعلام می‌دارد: ممنوعیت موقت ثبت گوشی همراه مسافری ورودی از مرز‌های عراق در بازه زمانی ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ اعمال می‌شود.

مساله فقهی پرداخت وام اربعین مجددا بررسی می‌شود

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص وام اربعین گفت: این گونه تامین مالی تحت عنوان مرابحه خدمات جهت سفر زیارتی مطرح می‌شود و بررسی ابتدایی ما نشان می‌دهد که بدون اشکال شرعی است. مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص وام اربعین گفت: مساله نرخ موضوع قابل مناقشه‌ای است‌ و ای بسا خود ما نیز نسبت به نرخ ـ چون تامین مالی برای یک سفر زیارتی می‌شود ـ قانع نیسیتم و قبول نداریم که چنین نرخی در نظر گرفته شود، اما از نظر شرعی، چون این گونه تامین مالی تحت عنوان مرابحه خدمات جهت سفر زیارتی مطرح می‌شود، بررسی ابتدایی ما نشان می‌دهد که فاقد اشکال شرعی است. این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در عین حال بنا داریم چهارشنبه این هفته که جلسه شورای فقهی برگزار می‌شود، موضوع وام اربعین را مجدد مطرح کنیم که اگر مناقشه وجود داشت اصلاح شود؛ اما تاکید می‌کنم تا این جا مناقشه‌ای نمی‌بینیم. پیش از این نیز دبیر و سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی گفته بود، وام اربعین بر اساس قرارداد مرابحه پرداخت می‌شود و مشکل ربا ندارد. /باشگاه خبرنگاران جوان

شهردار تهران: خودرو‌های برقی هم آرامش دارد و هم آسایش

شهردار تهران در مراسم بازدید اعضای شورای شهر تهران از خودرو‌های برقی ویژه تاکسی تاکید کرد: تأمین خودرو‌های برقی را دنبال خواهیم کرد. در این خودرو‌ها هم آرامش و هم آسایش در استفاده وجود دارد و از سوی دیگر استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی انرژی و کاهش آلایندگی را به دنبال دارد. /ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳۴
اقای امید قالیباف حالشان چطور هست. ایا همچنان سخنگوی صمت هستند. ایا همچنان اعلام می کنند تا دو هفته دیگر اولین خودروهای وارداتی می رسد؟ اقای حیدری چطور. ایشان هم سالها در صدا و سیما بسیار در جهت بهبود اقتصاد ایران تلاش کردند. ایا ایشان هم سخنگوی جایی دیگر شدند. مشکل کشور ما همین کارشناسانی هست که نیت خیر دارند و به همین دلیل به مردم وعده ها و امیدهای عالی می دهند ولی بعد هرگز و هرگز مسئولیتی قبول نمی کنند و میگن ما سخنگو بودیم. ما مجری بودیم. ما حیاتی بودیم و... تا این شایسته ها بالا برده می شوند نتیجه همین هست!
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
دیروز گروههای انقلابی و دانشجویی جلوی وزارت کشور به عزل غلامرضا معاون بسیجی و توانمند سیاسی بخاطر زیاده خواهی برخی مجلسی ها اعتراض و تجمع کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
یاد آوری کنم که طبق برنامه
قرار بود ما تا سال 1404 سرآمد منطقه باشیم
سرآمد شدیم
اما از نظر فقر و فلاکت
از نظر عقب افتادگی در توسعه
از نظر انزوا و ایزوله بودن
ازنظر بی آبی و خشکسالی
از نظر مهاجرت نیروی متخصص
از نظرخروج سرمایه.
و.....
فقط و فقط بخاطر مشتی شعار ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نماینده مجلس: نمی شود رئیس جمهور دنبال تیک آبی اینستاگرام باشد، ولی پلتفرم ها را برای مردم مسدود کند

رکورد تیک های آبی هم توسط مسوولان احتمالا زده شده.
کشوری که مسولانش نسبت به جمعیتش بسیار بیشتر در پلتفرم ها با تیک آبی حضور دارند.
خدایا قدرتت را بنازم. کسانی که تا دیروز همه جوره از همه عملکردهای ناصواب دفاع می کردند و حتی این عملکردها را بنیان کذاشته بودند مانند سهمیه ای کردن سیستم اموزشی در دهه شصت یا اینکه می گفتند مردم ایران خودشون رای دادند و...... همگی یا به حاشیه یا حبس خانگی رفتند و حتی ممنوع الخروج شدند و ممنوع تصویر و.... از هاشمی ها تا لاریجانی تا مدیران دهه شصت و.... ولی ایا امروزیها هم به خود می ایند. قطعا خیر. و همین هست که نقطه امید هست. چون غیز از این بود الان هم روم همچنان روم بود و دنیا را تسخیر می کرد!
گویا روسیه حاضر نیست که به قراردادش برای انتقال بنزین به ایران عمل کند و حتی ترکمنستان و قزاقستان را هم از صادرات بنزین به ایران منع کرده. خوب. گفته بودیم که پوتین با اهرمهایی پیدا و پنهانش تلاش خواهد کرد که ایران از در همکاری کامل با روسیه و در برابر تفاهم با غرب خارج نشه. این نمونه ان. حالا جریان شیراز و دیگر مسایل بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
بد قولی جدید روسیه درعدم تحویل روزانه ده هزار تن بنزین به ایران باعث شده تا یک مشکل جدی تازه در تامین بنزین مصرفی مردم بروز کند
ایا مسولان پر تعدادی که علیرغم بدقولی های مکرر و ضرباتی که از سنگ اندازی روسیه در برحام
و افشا کردن عمدی تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه موجبات گرفتاری های جدید را برایمان بوجود اوردند
هنوز بر بد عهدی ها و ضربات ستگینی که به منافع ملی و حیاتی نا زده اند آگاه نشده اند ؟؟؟؟؟
روسیه دیگر باید چکار کند تا مسولان مذکور از این خواب غفلت خطرناک بیدار شوند !!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
این پوتین نادان چرا نمک‌میخورهدنمک دون میشکنه عجب آدمی یک ریزه معرفت و مرام نداره اینقدر هم که عاشق سینه چاک داره اینقدر هم که بهش خوبی میکنند بعضی هاولی کار خودش میکنه بی معرفت
خلاصه کشور بد جوری گیر کرده. اگر بخواهد مطابق منافع ملی با همه طرفها در دنیا روابط مساوی برقرار کند پوتین شاکی میشود. اگر بخواهد با پوتین همکاری تما داشته باشد اروپا و امریکا شاکی می شوند. چه اندازه سیاستگذاری خارجی عالی و داهیانه بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
راه حل بده استاد همه چین دان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
راه حل رفراندوم
رفراندم برا همین روزها است
بهترین راه حل
بانک جهانی گفته ۲ برابر شده.
نمی دونم این کامنت نویس های البانی نشین چرا این جو را در باره بنزین و دلار و درهم و گوشت و برنج و مرغ و... بوجود اوردند. تا انجا که همه می دانیم بنزین و گازوییل و اتوبوس و سورای و... به وفور برای رسیدن مردم به مرزهای عراق موجود هست. از انطرف بایدن هم در برابر ما کرنش کرد و بانک عراقی را مجبور کرد هزینه مسافران ایرانی در عراق را با درهم نقد بپردازد و البته در داخل هم بانکها و شرکتها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و.... انواع وام و اعتبار حتی بلاعوض برای این خرید درهم عراقی به مسافران می پردازند و البته ایستگاهها پذیرایی از تهران تا مرز حتی بهتر از سالهای پیش فعال هست. پس می بینید که همه چیز عالی و روبراه هست ولی این ها می خواهند با کامنت نویسی شرایط را به دروغ ناجور اعلام کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
حالا دوستان سر ما اوار نشوند که دینار عراق نه درهم. چه عراق رفیق چه امارات. فرقی ندارد. انچه مهم هست همه چیز عالی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
شما یا به طنز دارید از افعال معکوس استفاده میکنید؟

و یا واقعا از اوصاع اسفبار و فلاکت بارتر کشور و مردم بی اطلاع هستید ؟

راهپیمایی اربعین باید توسط خود مردم و بعنوان یک کار عاشقانه دلی و با هزینه شخصی شان انجام گیرد

و هر گونه دادن وام و خوراک و ایاب و ذهاب و موکب سازی و راه انداختن دسته جات پر تعداد حکومتی نه تنها صواب و خیری ندارد

که مجددا و همچون هزاران اشتباهات مکرر و متعدد .. ، مردم بیشتری را نسبت به این مراسم و مشابه آن که فقط جنبه سیاسی تبلیعاتی جناحی گرفته است
بدبین تر و دلسرد تر و جرًی تر میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تازه کلی اتوبوس هم از ترکیه کرایه کردن برای اربعین خدا شانس بده اینجور مواقع که پول دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ناشناس محترم آلبانی دیگر تمام شد وجود خارجی ندارد این کامنتها را از داخل ایران می نویسند بیدار شو عزیز دل برادر
آقای نماینده مجلس
تو این کشور خودی ها تو توییتر فیسبوک و اینستا حضور دارن اما عادی ها گمراه میشن
خودی ها سهمیه کنکور دارن اما عادی ها پشت سد کنکور هستن
خودی ها شغل های رنگارنگ دارن اما عادی ها از بیکاری و بی‌پولی رنج میبرن
خودی ها وام های هزاران میلیاردی میگیرن و پس هم نمیدن اما من نوعی چن ماهه دنبال یه وام ۵۰ تومنی ودیعه دوندگی میکنم
خودی ها زندگی تجملی دارن و مردم عادی باید به نونی قانع باشن
وزير كشور ثابت كرد كه كفايت قدرت و مديريت ندارد و مغلوب نانمايندگان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نا نمايندگان... ها ها...
وزیر محترم صمت
اون صنعت نیست بازار مکاره هست صنعت به بنز و رنو و فورد میگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
رضا ایول داری
استیضاح ؛ نه .
محاکمه
لاربجانی ها هرگز مردمی نبودند .
عصر لاربجانی ها تمام شده و به تاریخ پیوسته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
روزی خواهد رسید که عملکرد و نقش و خط و ربط خانواده های زیادی از مسولان

مورد کنکاش و بررسی و تحقیق و تفحص کامل قرار خواهد گرفت
و حقایق بسیار زیاد و محیر العقولی روشن خواهند شد !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
خورشید اصولگرا و اصلاح طلب در حال غروب است ..
الان تو این کشور فقط وام اربعین ایراد داره یا چون بخشی از خودی ها از این وام استفاده میکنن به تکاپو افتادین؟
وام مسکن بفرض ۹۰۰ میلیونی رو باید ۲۰۰ میلیون بخری و بالای ۲ میلیارد پس بدی یعنی ۳ برابر تو این مشکلی نمیبینه اون شورای باصطلاح فقهی
فقط با یگ نگاه به خبرها میشه فهمید اوضاع مملکت چقد قاراش میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مملکت رو هواست ببم جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مملکت کلنگی شده
صف بنزین از امروز در اصفهان شروع شد
جنبش پوشش اختیاری ؛ جنبشی اصیل و مترقی است که هرگز سکون نداشته و به عقب باز نخواهد گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
جنبش آزادیخواه و ترقی خواه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
رسانه های منتسب به جریان غربگرا مهارت خاصی در مغلطه دارند. در همه جای دنیا اگر مجموعه ای برخلاف قانون رفتار کند و به عبارتی در مقابل قانون گردن کشی کند، با آن برخورد می شود. رعایت حجاب واجب سیاسی و از آن مهمتر واجب شرعی است.
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
جنبش حامی نظافت و بهداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
به محمد و محمد ها

بیدار شوید لجبازی نکنید و واقعیت را قبول کنید

تابناک اصولگرا ست و این نطریه ۱۱۹مثبت و ۶ منفی

گرفته است و یعنی شماها بشدت در اقلیت هستید
شهردار سهمیه ای
معاونان رئیسی بسیار ضعیف هستند و در سابقه آنها انجام کار متوسط هم دیده نمی شود چه برسد به کار بزرگ .
سوابق آنها نشان می دهد آنها بیشتر هزینه کننده بودند تا تولید کننده ثروت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ایضا وزرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
با توجه به ضعفهای علمی و تجربی که رئیسی بشدت در اداره کشور از انها رنج میبرد

متاسفانه شاهد و ناظر هستیم که معاونان و وزرا و استانداران و حتی معاونان وزرای او نیز

در سطح خود او و حتی ضعیف تر میباشند و متاسفانه ضعیف ترین دولت تاریخ ۴۴ ساله میباشند

و دود این ضعف و کاستی های بسیار بزرگ فقط در چشمان کشور و مردم رفته و می روند
در لایحجه پوشش اجباری حضرات ؛ هر که پول دارد و پول بدهد میتواند پوشش اختیاری داشته باشد :-)
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
از فیلتر شکن سالی حداقل ۵۰ هزار میلیارد درمیارن. از حجاب هم همینطور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
این قانون هم مثل قانون ماهواره فقط باعث تحقیر بیشتر خواهد شد
نرخ سود و بهره وام پیاده روی باید حداقل ۳۵ % باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
برای ازدواج وام نیست
برای ساخت مسکن وام نیست
برای اشتغالزایی وام نیست
برای پیاده روی و توزیع خوراک مجانی وام و پول هست
قصد دارم وام پیاده روی رو بگیرم و برم کوهنوردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
برو تایلند اونجا هه جنبش فواحشی هستن مثل خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
من نیز وام پیاده روی را میگیرم و به شمال میروم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تو‌هم به مردم سرزمین خودت توهین میکنی هم به مردم سرزمینهای دیگه تو عجب ادم بی‌تربیت و بیشخصیتی هستی تو هم برو پیش طالبان با اونها خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کل جریان اربعین سیاسی شده و تمام امکانات در این مسیر قرار می گیرد کسانیکه از این امکانات استفاده می کنند حواسشان باشد
گول شو بازی را نخورید وزارت بازرگانی لازم و ضروری است
سفیر ایران در اذربایجان توجیه درست است جناب سفیر نه توجیح
مخاطب نظر من موسی غضنفرآبادی است
عضنفرآبادی: موارد چالش‌برانگیز این لایحه عمدتاً از ماده ۳۸ به بعد است.

ماده 1 این لایحه را که از اظهارات غضنفرآبادی می توان برداشت کرد که به همان شکلی که سابقاً منتشر شده، در دو روز گذشته مورد تصویب قرار گرفته باشد را بررسی می کنم.

ادعای من: تفسیر پذیرترین و پیچیده ترین ماده لایحه عفاف و حجاب، ماده1 آن است:

«هر رفتاری» که «به ترویج»
برهنگی
بی عفتی
بی‌حجابی
بدپوششی
اعمال خلاف عفت عمومی
«که منجر به»
برهم‌زدن آرامش زن و مرد در خانواده
رواج ازدواج دیرهنگام
گسترش طلاق
آسیب‌های اجتماعی
زدودن ارزش خانواده شود
«ممنوع» است.

(بحث من در این بخش از نظر بر واژگانی است که در بالا، بین علامت «» قرار داده ام)

ابتدا یک مشکلِ ظاهراً نگارشی در متن:
به کار بردن "به ترویجِ" در ابتدای جمله و "که منجر به" در وسط جمله در نگاه اول خطای نگارش می نماید (=محتمل ترین گزینه این است که بعد از بیش از 4ماه بررسی لایحه توسط کارشناسان و متخصصان حوزه فرهنگی این اشکال از نگاه ایشان مخفی مانده باشد. خطایی که در این روند سریع ِ بررسی و تصویب هم به احتمال زیاد مغفول مانده است)

سایر تفاسیر ممکن:

تفسیر اول: ترویج ِ موارد مذکور در بخش اول گزاره (قبل از "که منجر به") صرفاً در صورتی که به نتایج بخش دوم (بعد از "که منجر به") منجر شوند ممنوع می باشند و در غیر اینصورت منع قانونی وجود ندارد. (این تفسیر علیرغم داشتن بالاترین انطباق بر متن، نامحتمل ترین تفسیرِ مورد نظر قانونگذار است)

تفسیر دوم: "که" در "که منجر به" باید به "یا که" ترجمه شود و به صورت "یا (هر رفتاری که) منجر به برهم‌زدن آرامش زن و مرد در خانواده و الخ
حرف ربط " وَ " و ویرگولهای موجود در متن گزاره نیز باید به "یا" ترجمه شوند. (هر رفتاری که به ترویج برهنگی یا بی عفتی یا بدحجابی یا بدپوششی یا (رفتارهایی) که منجر به برهم‌زدن آرامش زن و مرد در خانواده یا رواج ازدواج دیرهنگام یا ...)
تصور من بر این است که این تفسیر به نظر قانونگذار نزدیکتر است.
این تفسیر به طرزی عجیب، زمینه ی تفسیر بسیار موسع از این ماده را فراهم و برای وضع ممنوعیت های متنوع توسط مجریان قانون، توجیه قانونی برای بسیاری از اقدامات ایجاد خواهد کرد.

حق تعدیل و سانسور برای تابناک محفوظ است.

ماده مورد استناد در این نظر: (از لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب)
ماده ۱- خانواده به‌ عنوان کانون اصلی رشد و تعالی انسان و آرامش او اصالت دارد و هر رفتاری که به ترویج برهنگی، بی عفتی، بی‌حجابی، بدپوششی و اعمال خلاف عفت عمومی که منجر به برهم‌زدن آرامش زن و مرد در خانواده، رواج ازدواج دیرهنگام، گسترش طلاق و آسیب‌های اجتماعی و زدودن ارزش خانواده می‌شود، نقض بند‌های (۱) و (۷) اصول سوم و دهم قانون اساسی است و مطابق احکام این قانون و سایر قوانین ممنوع می‌باشد.
شورای نگهبان دو بار روحانی را برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت کرد و مجلس هم 8 سال اجازه داد در مسند ریاست جمهوری فعالیت کند، اگر صلاحیت گرفتن این پست را نداشت، چرا شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت کرد؟ اگر در ادامه کار صلاحیت را از دست داد چرا مجلس طیق قانون ایشان را برکنار نکرد؟
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
دوست عزیز برای این هم جواب دارن ، حالا میگن مجلس هم با دولت هم کیسه بود و صلاح مملکت نبود و از این دست صحبتها و تفسیرها، واقعاً چرا لاریجانی و هیئت رئیسه وقت مجلس ونمایندگان کاری نکردند، بر فرض اینکه همه نمایندگان آدمهای خوب و موجهی هم بودند، اما با این کار به مردم ظلم کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
بابا این « مصلحت» مارا کشت
هر وامی در ارتباط با اربعین پرداخت شود شرعی است اگر شرعی هم نبود شرعیش میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
این وام از بودجه دولتی است و من به عنوان یک ایرانی راضی نیستم .
محمد؟؟؟؟!!!اگه گفتی نون بربری چند شده؟ساده ۷هزارتومان،کنجدی۸هزارتومان.شما ناراحت نشو،ساندیستو بخور!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ما با افتخار ساندیس نظام را می خوریم میشه بفرماید شما چی؟ و از کی؟ میخوری؟!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
من کارمند یک شرکت خصوصی هستم و در بیابان کار معدن (حفاری انفجاری) انجام میدم. ازچیزی که شما خشنودید، بیزارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
۷:۱۳
ما هم میخوریم .
نان بازویمان را
وامدار کسب هم نیستیم
سرمان هم بالاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
محمد!!خوش به حالت که غم نان نداری،آسوده ساندیستو بزن به بدن!
اقای حسین جلالی یادمان نمیاد که در رژیم گذشته بسیاری از مسئولینی که با رژیم گذشته مشکل داشتند از تحصیل و پاسپورت و حساب بانکی و ....محروم شده باشند!!!
اخ یعنی میشه روحانی رو تو لباس راه راه ببینیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ببخشید به اشتباه مثبت دادم
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
انشاالله چشمهای شما نانینا میشه و نم بینی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
هروقت تحفه هزاره سوم را دیدی اینم میبینی....البته در خواب
آقای علی آبادی وزیر صمت :در حوزه خودرو، آسیب‌شناسی‌ها صورت گرفته، .........با مسیر صعودی که مصرف سوخت خودرو‌ها در پیش دارد و با اضافه شدن مصرف بنزین خودرو‌های جدید، مصرف بنزین در کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت؛ چنانچه قرار باشد هر خودروی جدید حداقل پنج لیتر در روز به مصرف بنزین کشور اضافه کند (که به‌قطع برای خودرو‌های کار بیشتر از این‌هاست)، به ۱۰ میلیون لیتر سوخت بیشتر نیاز است..

دکتر زاکانی شهردار تهران: در مراسم بازدید اعضای شورای شهر تهران از خودرو‌های برقی ویژه تاکسی تاکید کرد: تأمین خودرو‌های برقی را دنبال خواهیم کرد. در این خودرو‌ها هم آرامش و هم آسایش در استفاده وجود دارد و از سوی دیگر استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی انرژی و کاهش آلایندگی را به دنبال دارد.

پیشنهاد: شغل این دو بزرگوار را جابجا کنید اولی به مشکل برخورده دومی راه حل ریشه ای دارد و اجرایی هم کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
دکترزاکانی راهرمسئولیتی بدهند راضی نخواهدبود وبکاردیگری میپردازند تنهاشهرداری که هر کارمیکندجز مدیریت شهری که به اوواگذارشده این ازمعجزات شورای شهرتهرانست
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ناشناس 01:15 به نکته اساسی اشاره کردید.
افراد ناکارآمد و بی‌کفایت را در هر پست و سمتی بگماری، توجه و تمرکزشان به جای دیگری میرود.
این مکانیزم ناخودآگاهی برای فرار از پذیرش مسئولیت و پاسخگویی است.
فیلتر شکن فروشها والدینشون‌مسول بستن شبکه های احتماعی هستند
شنیده‌های یک نماینده درباره گردش مالی بازار فیلترشکن

برخی سودجویان مفسد از هر بدبختی مردم ایران پول در میارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
از جمله فرزند معاون محترم رییس جمهور محترم
عضو هیات رئیسه مجلس: روند استیضاح وزیر کشور متوقف شده است

چرا متوقف نشود ؟؟؟
عملکرد ضعیف نیروی انتظامی ، پاسخگویی به خواسته های آزادی شهروندی مردم ، پاسخ قاطع به حقابه هیرمند و .....
نمایندگان حداقلی و، بله قربان گو جهت اخذ تایید صلاحیت باید استیضاح را دنبال نکنند .
نماینده مجلس: نمی شود رئیس جمهور دنبال تیک آبی اینستاگرام باشد، ولی پلتفرم ها را برای مردم مسدود کند

همه امکانات برای خواص مهیا و برای مردم ممنوع
همه بلایا برای مردم و برای خواص .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نماینده مجلس از روی بی اطلاعی اشتباه کرده
لایحه عفاف و حجاب در چه مرحله‌ای است؟

واقعا باعث خجالت است عملکرد نمایندگان حداقلی و مخفی کردن موضوعات مهم ار مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
باعث خجالت شماها هستید که هنوز نمیدونید باید یه سری جاهاتون رو پوشیده نگه دارید فرقه بین حیوان و انسان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نمایندگان غیر مردمی شاسی بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
در لایحه عفاف و‌حجاب زنان یاعسه چه کار باید بکنن
ناشناس
| France |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ناشناس|
of)|۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

سایبری محترم
فرافکنی ، تاکتیکی است که دیگر کارایی ندارد .
حجاب اختیاری یک موضوع ساده بدون جو دادن است .
کلاس عفاف برای مدیر ارشاد گیلان و ... بگذارید که عمل حرام انجام می دهند .
نماینده مجلس: در لایحه عفاف و حجاب ، متخلفان زیر ۱۸ سال حبس و زندان ندارند اما مجازات های دیگر را دارند

زیر ۱۸ سال جز کودکان به شمار می آیند و هرگونه تنبیه از هر نوعی نقض حقوق بشر است .
متوقف کنید این رفتار را ؟؟؟؟
منتشر کن تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تعرض به کرامت انسانی بانوان محجبه و کشیدن چادر، لیدرسازی از بانوان و تشویق به ضرب و شتم نیروهای حافظ نظم و امنیت و اقدامات هنجارشکنانه همچون کشف حجاب نشان داد طرح شعار زن زندگی آزادی تنها یک سراب بوده و شاهد تضییع حقوق و جایگاه والای زنان در این به اصطلاح جنبش هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مطمعن باش مردم عادی و عموم ملت نه چادر از سر کسی میکشن نه کسب رو میزنن همه‌مردم در خانه و خانواذشون پوشش چادری دارند و برای همه قابل احترام هستن ما خودمون که خانمهای چادری فضول نباشن و یا با احترام صحبت و تذکر دهند دوست داریم و برای مشتری که چادر بپوشه و یا نپوشه و یا شل حجاب باشه یا محجبه هر دو به یک اندازه قاعل به اهمیتیم این‌کارها رو که شما میگید یک عده بخصوص انجام میدن برای گل آلود کردن حوض و ایجاد تنش و تشویش در جامعه نه مردم عادی اینقدر مردم یک جامعه رو به این گروه تقسیم نکنید و رودر رو قرا ندید بخدا درست نیست
ناشناس
| France |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ناشناس|
of)|۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

مردم ایران به سطحی از فهم رسیده اند که احترام به عقاید شخصی در جامعه نهادینه شده است .

اگر چنین اتفاقی برای خانم چادری افتاده است ، دست های پنهان و آشوبگر است .

این ادعا من را یاد حربه های همچون آتش زدن کتاب‌های آسمانی توسط خوارج می اندازد .که قصد تخریب اجتماعی دارند .
بانگ جهانی درست میگه اصلا هزینه که نصف شده با ید بگیم هیچ هزینه ایی نمیشه من یک باز نشسته با حداقل حقوق هر دوماه یکبار گوشت میگیرم دیروز چهار کیلو گوشت گاوه گرفتم یک میلیون ونهصد وهفتاد وپنج تومان درست نیست فرمایش بانک جهانی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
برادر بازنشسته تورم نصف شده نه قیمتها یعنی اگر جنسی ماه گذشته قیمتش دوبرابر میشد الان قیمت دوبرابرشده ماه گذشته 1.5 برابر شده اینهم برای دولت فشل اقای رییسی یک موفقیت بزرگ محسوب میشود اگر همان دوبرابر ماه پیش باز دو برابر میشد چه غلطی میتوانستیم بکنیم ما بازنشسته هادیگر هیچ کاری ازمان بر نمی اید پس ارام یک گوشه بنشینیم وهر چه این اقایان برایمان مقدر کردند بخوریم ودم نزنیم چون امکان دارد همین را هم قطع کنند اینها که به هیچکس پاسخگو نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
بانک جهانی اعداد و ارقام و اطلاعاتش را از مسولان

دولت و حکومت می گیرد

و مشخص است که چه نتیجه ای حاصل میگردد !!!؟

حقوق کارگران و بازنشستگان حداقلی بگیر ۸میلیون تومان معادل ۱۶۰ دلار امریکا است
که در ۱۸۵ کشور جهان شاید فقط ۴ کشور این رقم یا کمتر را میپردازند
در حالیکه باید حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ یعنی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان و طبق خط فقر و معیشت باشد
شهردار تهران رادرهرکاروموردی دخیل وصاحبنظر هستند جزدر امورات شهری ورفع خطاها وقانون شکنی هائی که توسط همکاران وزیردستانشان محترم خودشان درشهرداری صورت میگیردکه دراین یکی دوسال اخیر رکورد زده ایکاش شهردارمحترم برسرشهروندان منت میگذاشتند یا بجای کارهای حاشیه ای به حل مشکلات ومعضلات شهرشان میپرداختند ویااینکه ازطرف خودشان کسی رامسئول این امورات کردت وبمردم معرفی میکردند اکنون شهرداری به سازمانی تبدیل شده بی قانون وباتصمیم گیری های سلیقه ای که عده ای بارفاقت و آشنائی قادرند تمام قوانین رادورزد وهرچه خلاف قوانین خودشهرداری حتی است راانجام دهند وقتی مدیران بکارهای دیگری جزوظیفه اصلی خودشان مشغول باشند زیر دستان چنان میکنند که نباید ونشاید شهردارمحترم تهران هرگز بامردم ملاقات مردمی ندارند ومشکلات شهروندان به امیدخدارهاشده واین مورددرتاریخ شهرتهران نمونه است درهرحال مردم انتظاراعتنای بیشترمدیریت شهرخودشانرادارند
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
این رفتار در بین همه افراد بی‌کفایت و ناکارآمد مشهود است.
بریکس و شانگ های تو چه مرحله ای است
در این مدت چه پیشرفت و دست آوردهایی داشته ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
در مرحله سرکاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
پیمان و معاهده و قراردادی که کدخدای عالم در آن حضور نداشته باشد اتلاف وقت و محکوم به شکست حتمی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
... اگر مردم از دستاوردها و خدمات دولت فعلی آگاه شوند، بطلان ادعاهایی که جریان مدعی اصلاحات سالهاست بر طبل آن می‌کوبند، آشکار می‌شود و این همان «شکست گفتمانی» جریان غربگراست. در حقیقت راز عصبانیت این جریان از موفقیت‌های دولت سیزدهم و تلاش برای سانسور آنها را باید هراس از شکست گفتمانی دانست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
فعلا داریم سالی ۲۰ میلیون دلار حق عضویت مان در شانگهای را میپردازیم
و هیچی به هیچی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
توی مرحله کما
مم جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
اگر خدا بخواهد قرار است دلار زدایی بشود
درتجارت در اینده ایی نه چندان دور هرچند که سرمایه عمو شی ودایی پوتین به دلار است
من ازخداوند میخوام به تک تک نمایندگان مجلس که همه مسایل مهم مردم را ندیده گرفته وتمام وقت وانرژی خودرا گذاشتن برای تصویب لایحه حجاب به تک تک آنها کمی اگاهی عنایت فرماید.آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کمی هم وجدان عطا فرماید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آگاهی و عقلانیت و پرهیز از اخذ مگنیتی و فیدیلیتی یواشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نگاهی عمیق به تاریخ خشونت و تبعیض جنسیتی غرب برای زنان بار دیگر اثبات می‌کند که جنبش زن زندگی آزادی که ساخته شده دول غربی در جهت استحاله ایدئولوژیکی، دین‌زدایی و در نتیجه اضمحلال نظام اسلامی است. در حقیقت هدف نهایی آن بردگی زن مسلمان و ایرانی در عرصه جنسی و جسمی است تا اهداف جهان سرمایه‌داری تأمین شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آگاهی را اکثرا دارند
و نبود انصاف و عدالت و جرات و شهامت و عمل به وطایف
و برتری دادن حفط منافع شخصی خانوادگی و جناحی
بر منافع ملی و کشور و مردم است که نمایندگان را بصورت یک ابزار دکوری نمایشی فرمایشی درآورده است

متاسفانه تمام مسولان ... بر مبنای ایده ئولوزی به این نواقص و معتیب بزرگ گرفتار بوده و هستند و خواهند بود
لوکا فانتاچی، مورخ اقتصادی در دانشگاه میلان ایتالیا می‌گوید: برخلاف سایر کشورها، ایالات متحده می‌تواند با چاپ پول و به عبارتی دلار می تواند به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

این خبری است که در خبرگذاری یورو نیوز به آن اشاره شده و از قرار معلوم دلار به نفع آمریکا و به ضرر بقیه کشورها است
در مورد وضعیت دلار گفته است:
در مقابل، دلار آمریکا نیز روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. بحران بانکی، افزایش نرخ تورم، بالا رفتن سطح نگران کننده بدهی دولت آمریکا و نیز سیر صعودی نرخ بهره در این کشور موجب شده تا شاخص دلار طی ماه‌های اخیر سیری نزولی را سپری کند.
در چنین شرایطی، به نظر می‌رسد که بی‌میلی کشورها به ذخایر دلاری نیز در حال افزایش است. به طوری که مطابق آمار رسمی، عربستان سعودی طی دو سال گذشته سهم خود را از اوراق خزانه‌داری ایالات متحده با ۳۵.۲ درصد کاهش از ۱۸۴.۴ میلیارد دلار به ۱۱۹.۴ میلیارد دلار رسانده است.

اتحادیه اروپا برای نجات اروپا از این موضوع به سمت واحد ارزی یورو رفته است اما چرا براحتی نمی توان از دلار خلاص شد که در این خبرگزاری به آن اشاره کرده است:

در حال حاضر، مجموع تعهدات مالی ایالات متحده نسبت به باقی جهان ۵۳ تریلیون دلار است(بخصوص چین). بنابراین، کاهش ارزش و اهمیت دلار ارزش دارایی‌های مالی سرمایه گذاران خارجی، از جمله بانک‌های مرکزی را کاهش می‌دهد. دارایی‌های خارجی سرمایه‌گذاران آمریکایی، حدود ۳۵ تریلیون دلار است که به طور کامل بر مبنای ارزهای خارجی است. لذا کاهش ارزش پول آن منجر به درآمدی بادآورده برای ایالات متحده و زیان بزرگی برای سایر نقاط جهان خواهد شد.

در مورد بریکس هم اختلاف بین چین و هند و جنگ روسیه و اکراین و بزرگ بودن اقتصاد چین و چند کشور دیگر در مقابل بقیه اعضا را چالش مهمی برای بریکس عنوان کرده است

اما سئوال اینجاست که آیا بریکس می تواند به عنوان ارزی بین الملل دیگر در حوزه دیجیتال و غیر دیجیتال مطرح و قابل استفاده برای کشورها باشد؟ و چند درصد؟
من از این دلواپس هستم که بر رسی موضوع حجاب در خفا و پنهان اعازی باشد برای ایجاد نافرمانی های جدید بدلیل بی اعتباری آن . همین الان داریم تخم نفاق را می کاریم چرا من نمی دانم. ایا راه درست را داریم انتخاب میکنیم و یا پایه از بیخ کج گداشته میشود.؟ شما را بخدا کج کاری نکنید. .
ترویج برهنگی مطلق که نیاز به لایحه ندارد؟
کلیت و اکثریت غریب به اتفاق جامعه و حتی موافقان حجاب اختیاری هم با برهنگی مطلق موافق نیستند و حتی نیمه عریانی اسفبار آنهم در فضای عمومی را هم کسی نمی پسندد و اصلا قابل بحث نیست و فردی که مرتکب چنین کاری شود را باید به عنوان یک بیمار روانی نگاه کرد
بحث در مورد شال و روسری و نوع لباس است
اصلا این قانون گذارهای 10 درصد رأیی باید همه ی مردم ایران رو بندازن زندان.. چه معنی داره مردم زندگی کنن؟؟
این سیاسیونی که مردم حذف می‌کنند و مردم بی بصیر بی سواد مینماند تو این چند سال خوب خدا زده گردنشون. اونایی که از اومدن طالبان خوشحال بودند دیدیم اونایی که جنگ روسیه با اکراین یک‌ نعمت میدونستند دیدیم کشور تو‌جه مخمصه الکی انداختن. اونایی که پادشاه لخت روسیه را ستایش می‌کردند و میگفتند این روسیه دیگه روسیه تزاری نیست دیدیم که چطور از اعراب خلیج فارس حمایت کرد چطور بنزین به ایران نداد و چطور ایران منزوی تر کرد و‌ تو منگنه گذاشته. حالا مطمن باشید وقتی عربستان و اسراییل رسما اعلام رابطه کنند این روسیه هستش که ایران کنترل میکنه
طرح استیضاح فعلا متوقف شددر مجلس
تا طرح لایحه حجاب بررسی شود
ههه
خوب عزیزان شما همان کارتان که دین ایت میتوانید حوزه انجام دهید
چرا امدید مجلسسسسسسس
بروید کنار
نماینده چابهار چرا حرف بی ربط میزند؟ آقای رئیسی از روزی که اینستاگرام فیلتر شده، حتی یک پست در صفحه اینستاگرامش نگذاشته. فهمیدن این مساله برای افراد غیر مغرض خیلی سخت نیست
من اهل رفسنجان و ساکن کرمانم ..از اینه جلالی و غضنفر ابادی نمایندگان این استان در خصوص تنبیه و جریمه دختران و زنان بطجد دنبال قضیه هستند و لایحه مینویسند و نقش موثر دارند از مردم و خانمها و زنان ایرانی عذر خواهی میکنم و شرمنده هستم..خصوصا بابت جلالی..قطعا ایشون دور اخرشون در مجلس خواهد بود..مردم رفسنجان بشدت پشیمان و ناراحتند از حضور این شخص در مجلس و دور جدید جبران مافات میکنند....
ایا می شود پذیرفت که چون روحانی هستند پرونده تخصصی بورس و ارز در دادگاه غیر تخصصی بررسی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ "تشکیل پرونده برای دکتر حسن روحانی پیرامون عملکرد رئیس‌جمهور سابق در حوزه بورس و بازار ارز پرسید."
با چماق نمیتوان پوشش اجباری را تثبیت کرد
بلاخره یک حرف علمی و دقیق از طرف وزیر محترم صنعت شنیده شد که خودرهای تولیدات داخل دارد کشور را به بن بست می کشاند البته یک اشتباه داشت و ان هم اینکه متوسط خودروهای تولید داخل 8 تا 10 لیتر و یا حتی بیشتر است کدام خودرو داخلی متوسط 5لیتر اس که چنین ادعا کردند" هر خودروی جدید حداقل پنج لیتر در روز به مصرف بنزین کشور اضافه کند" اگر متوسط مصرف خودروها 5 لیتر بود میزان مصرف بنزین کشور به جای روزی 110 تا 120 میلیون لیتر به 60 میلیون لیتر در روز کاهش پیدا می کرد
قطعا پرداخت های نجومی فقط برای افراد خاص است و در همه وزارت خانه ها وجوددارد "دو وزارتخانه در صدر پرداخت‌های نجومی هستند " و سقف حقوق در کل وزارت خانه ها از جمله نفت و در حال اجرا می باشد ولی در حدود 10 سال اخیر برخی افراد مانند بابایی و ... با مقایسه پرداختی به کارکنان وزارتخانه هایی که پس از عبور از بالاترین سطح آزمون ها و گزینش ها وارد فعالیت در بدترین شرایط کاری می شوند با سایر مشاغل مثلا معلمی که 8 ماه در سال و سه روز در هفته کار می کند در مجلس کار کردند که میزان پرداختی به مشاغلی در کشور که تولید کننده هستند و ایجاد ارزش افزوده برای کشور می کنند را محدود کردند و به جای ان پرداختی به مشاغلی که هیچ تاثیری در رشد اقصادی کشور و رفاه مردم ندارد و فقط مصرف کننده بودجه هستند و همچنین معمولا تحت نظارت نیز نمی باشند را نجومی کردند این اقدام انها باعث تضعیف تولید و اقتصاد کشور شده و اثار ان در تولید بنزین و نفت و گاز و برق و صنعت ... درحال دیده شدن است
چرا فکر میکنید روحانی برای ما مهمه
اونم یکی بود عین ریسی دو درجه بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
قربون کلامت
تحریف و تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه همیشگی دشمن است دشمن تمام ابزار‌های رسانه‌ای و فرهنگی خود را به میدان آورده است.
مردم همانند تمام سالهای گذشته پای انقلاب خود ایستاده‌اند و هر سال که بیشتر می‌گذرد، احساس مسوولیت آحاد مردم برای حفظ و نگهداری آرمان های انقلاب بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
برنامه همیشگی شما چیست ؟نام ببرید
آیا در برنامه شما ، نظر مردم مهم است ؟ نام ببرید
بی کفایتی مطلق ؛ محرز گردیده است .
باید به رفراندوم پناه برد
خدا را شکر لاریجانی بهش برخورده وگرنه به حکم وظیفه شرعی حتمن تشریف می اوردند تا به اسلام و مسلمین خدمت کنند
با سلام واحترام

قابل توجه مقامات عالی
دیشب در یک پارک محله درمشهد همراه خانواده نشسته بودیم.بچه ها مشغول بازی بودن.ناگهان چندین موتورسوار دونفره اطراف نه ، داخل پارک شدن طوری که همه بچه ها نگران شدن،بعد که نزدیک شدن ملاحظه کردیم نیروهای بسیج و غیره هستن.

قضاوت با مردم و البته مقامات عالی نظامی و مسئولین
"به من مربوط نیست"
یا وا والله قیمت نان سر به فلک کشید خان دوخت زمین و زمان را که به من مربوط نیست،ولی رئیس خواب است
(بانک جهانی: تورم مواد غذایی در ایران نصف شد.)

اینجاست که راوی میگه: « .... همراه اول!!!!! »
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تنهای اول!!!!
خواستم بنویسم دیدم بدون فحش نمیتونم چیزی بگم
چیزی نگفتم

ولی کلا ول معطلیم

نون سر سفره نیست ، فکر حجابیم !!!!!!!!!!!!!!

فقر و فحشا و بزه با هم هستن .

شما فقر رو از بین ببرید اگه راست میگید.


...........................................................
جناب مصباحی اتفاقا وام شما مشکل دارد .لازم نیست اینجور موارد شورای فقهی تشکیل دهیدچکار داریدبه فقه یه ذره فکر
تابناک از حسن روحانی با ناراحتی تیتر زدید.
ایت غیرت که رمان انتخابات میگفتند کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بانک جهانی گفته تورم مواد غذایی در ایران نصف شده بعله ما که چیزی ندیدیم کدام قیمت نصف شده بانک جهانی براساس اطلاعاتی که کشور ها می دهند نظر می دهد معلوم است اطلاعاتی که ایران داده صد در صد دروغ بوده .
پاسخ ها
مم جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
چطور شده که امارهای بانک جهانی وقتی بنفع ماست مسولین محترم به ان استناد میکنند ولی وقتی به ضرر شان باشد انرا غیر قابل قبول وسیاسی میدانند
کسی که خودش در ایران زندگی می کند برای درک تورم به آمارهای بانک جهانی (که توسط بانک مرکزی ایران ارایه می شود) نیازی ندارد.
ماجرای خبر «تشکیل پرونده برای روحانی در دادگاه ویژه روحانیت» چه بود؟

بسمه تعالی :
این نوع اخبار و شایعات صرفاً مصرف انتخاباتی دارد و لاغیر.


ملت شریف ایران ، 25 امرداد ماه 1402شمسی
نمایندگان مجلس از شما نماینده مردم نیستین بداد مردم بخاطر این همه گرانی برسید اخه چادر سر کردن به زور والله جز خشم و نفرت در جامعه دستاورد دیگری نداره
يه مدتیه نمایندگان مجلس بسیاااار ازاداندیش شدن و مدام اونچه که ملت چند ساله فریاد میزنن و هیچکس از جمله نمایندگان همین دوره مجلس گوش شنوا ندارن رو غرغره می کنن! نه داداچ اون م.. رو لو... برد چیه قراره بیاییم رای بدیم؟؟ که چی بشه اب که از اسیاب افتاد همون اشو همون کاسه بیا بزن تو گوش سرباز وظيفه جوون مردم نه از خدا بترس و نه از ملت خجالت بکش ملت رو بچزونید از جاتونم تکون نخورید ارههههه!!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی