بازدید 14545
با سیصد و شانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ارسال بی سابقه خودروهای زرهی پیشرفته به کی یف / انهدام سامانه اس-۳۰۰ اوکراین توسط روسیه / اوکراین: در حال انجام ماموریت ناتو هستیم

سیصد و شانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ 07 January 2023

ارسال بی سابقه خودروهای زرهی پیشرفته به کی یف/ انهدام سامانه اس-۳۰۰ اوکراین توسط روسیه

بین الملل تابناک: سیصد و شانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین و روسیه یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۲۲:۵۲

الجزیره گزارش داد، با وجود اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به‌طور یکجانبه به نیروهایش دستور توقف حملات را داد اما اوکراینی‌ها و روس‌ها، کریسمس ارتدوکس را زیر سایه جنگ جشن می‌گیرند، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر درگیری از منطقه شرقی دونباس می‌رسد و دوطرف، دیگری را به نقض این آتش‌بس متهم می‌کنند.

 الجزیره افزود، رئیس منطقه دونتسک شرقی اوکراین روز شنبه از کشته شدن دو غیرنظامی در اثر حملات روسیه در شهر مورد مناقشه باخموت و در شمال آن در کراسنا هورا خبر داد.

اوکراین آتش‌بس ۳۶ ساعته از ظهر روز جمعه را که توسط پوتین و به مناسبت کریسمس ارتدوکس اعلام شده بود را رد کرد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، آن را ترفندی از سوی پوتین برای خرید زمان برای تقویت نیروهای روسی که به ادعای اوکراین در این هفته متحمل تلفات سنگین شده‌اند، توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه تاکید کرد که نیروهایش آتش‌بس را تا نیمه‌شب به وقت مسکو (ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ و ساعت ۲۳ به وقت کی‌یف)، رعایت می‌کنند اما افزود که ارتش این کشور در روز جمعه حملات نیروهای کی‌یف در شرق اوکراین را دفع کرده و ده‌ها نفر از سربازان اوکراینی را کشته است.

یاروسلاو یانوشویچ استاندار منطقه جنوبی خرسون گفت: نیروهای روسی روز جمعه ۳۹ بار مناطق مسکونی و یک ایستگاه آتش‌نشانی در این منطقه را گلوله‌باران کردند که در جریان آن یک نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

سرهی هایدای استاندار استان لوهانسک شرقی نیز با ادعای اینکه نیروهای روسیه آتش‌بس را زیر پا گذاشته‌اند، یادآور شد: در سه ساعت اول این آتش‌بس، نیروهای روسیه ۱۴ بار مواضع اوکراین را گلوله‌باران کردند و سه بار به یک شهرک در این منطقه یورش بردند.

از سوی دیگر، روز شنبه خیابان‌های تقریبا متروک شهر باخموت اوکراین که در حال حاضر کانون شدیدترین درگیری‌ها میان دو کشور است نیز در زیر آتش سنگین نیروهای روسی قرار داشت.

لهستان: تانک لئوپارد به اوکراین نمیدهیم
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۲۱:۳۶

«ماتیوس موراوسکی» نخست وزیر لهستان روز شنبه تاکید کرد که این کشور اقدام به ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما هیچ برنامه ای نداریم که به تنهایی به انتقال تانک هایمان بکنیم. بدون ائتلافی گسترده، هرگز اقدام به انتقال آنها نخواهیم کرد».

در بهار گذشته، لهستان صدها تانک T-72 را به اوکراین ارسال کرد. لهستان پس از آن اقدام به خرید 250 تانک آبرامز و هزار تانک K2 از کره جنوبی کرده است.

در حال حاضر ارتش لهستان 126 تانک لئوپارد A4 و 105 تانک لئوپارد A5 در اختیار دارد.

ترکیه: در تلاش برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین هستیم
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۲۰:۱۰

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که کشورش در حال تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب پایان درگیری ها میان روسیه و اوکراین است.

وی که با شبکه خبری سی ان ان اینترنشنال مصاحبه می کرد با اشاره به تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین، بر ضرورت تمدید آتش بس موقت در اوکراین تاکید کرد.

کالین با اشاره به آتش بس موقت 36 ساعته که روسیه در اوکراین اعلام کرده، گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت و گو کرده و بار دیگر آنها را برای اعلام آتش بس دوجانبه دعوت کرد.

مسکو شنبه (هفتم ژانویه) تاکید کرد ارتش این کشور به آتش‌بس در اوکراین که به مناسبت کریسمس ارتدوکس از سوی مسکو اعلام شده، تا نیمه شب شنبه به‌رغم رد آن از سوی کی‌یف پایبند خواهد بود.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در مدت آتش‌بس نیروهایش فقط به آتش توپخانه کی‌یف پاسخ دادند و آغازگر نبودند. روسیه همچنین ارتش اوکراین را به گلوله‌باران مناطق غیرنظامی علاوه بر مواضع نظامی مسکو متهم کرد.

کاخ سفید: جنگ اوکراین در ماه های آینده نیز ادامه دارد
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۹:۵۸

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا در خصوص آینده جنگ در اوکراین اعلام کرد که دولت واشنگتن بر این باور است که فعالیت های نظامی در خاک اوکراین احتمالاً در ماه های آینده هم ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد دولت آمریکا، که کشورش نقش پررنگی در آغاز و ادامه جنگ در اوکراین دارد، در جریان یک نشست خبری گفت: ما مطمئناً در چند ماه آتی انتظار داریم که روس‌ها تسلیم نشده و عملیات را متوقف نکنند.

کیشیدا: سفر به کی‌یف به شرایط مختلفی بستگی دارد
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۹:۴۹

نخست‌وزیر ژاپن که برای سفر به اوکراین دعوت شده، در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که درباره این دعوت فکر خواهد کرد و آن را منوط به «شرایط مختلف» دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام کرده بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن دعوت کرده تا به کی‌یف سفر کند.

کیشیدا با تایید دریافت این پیام گفت: باید با در نظر گرفتن شرایط متعدد، به این پیشنهاد فکر کنم.

او همچنین ضمن اعلام حمایت کامل از اوکراین گفت: من به شدت حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌ و گفته‌ام که ژاپن تمام تلاش خود را برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد، از جمله در پشت سر گذاشتن زمستان.

این نخست‌وزیر ژاپن قرار است به زودی دوری از سفرهای دیپلماتیک را آغاز کند که در آن به اکثر کشورهای عضو گروه ۷ سفر خواهد کرد. ژاپن در ماه مه سال جاری میزبان نشست سالانه این گروه در شهر هیروشیماست و انتظار می‌رود مسئله اوکراین، یکی از موضوعات برجسته این نشست باشد.

بایدن: جنگ اوکراین به نقطه‌ای بحرانی رسیده است
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۹:۴۸

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که جنگ اوکراین به مرحله‌ای بحرانی رسیده و از این روست که کمک‌های واشنگتن به کی‌یف افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، این اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که اوکراین پیشنهاد روسیه برای آتش‌بس در کریسمس مسیحیان ارتدوکس را نپذیرفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که از ظهر روز جمعه تا پایان روز شنبه، به مناسبت کریسمس مسیحیان ارتدوکس (که در ۶ و ۷ ژانویه برگزار می‌شود) آتش‌بس برقرار خواهد بود، اما اوکراین این پیشنهاد را حقه‌آمیز دانست و آن را رد کرد.

بایدن گفت: در حال حاضر جنگ اوکراین در نقطه‌ای بحرانی قرار دارد. باید هرچه در توان داریم برای کمک به مقاومت اوکراین در برابر تهاجم روسیه به کار گیریم.

او با اشاره به بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین که شامل خودروهای زرهی بردلی و سامانه پدافند هوایی پاتریوت است، گفت: این تسلیحات کارکرد خوبی دارند و کمک بسیاری می‌کنند.

تاکید مسکو بر پایبندی به آتش‌بس در اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۹:۳۹

مسکو شنبه (هفتم ژانویه) تاکید کرد ارتش این کشور به آتش‌بس در اوکراین که به مناسبت کریسمس ارتدوکس از سوی مسکو اعلام شده، تا نیمه شب شنبه به‌رغم رد آن از سوی کی‌یف پایبند خواهد بود.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در مدت آتش‌بس نیروهایش فقط به آتش توپخانه کی‌یف پاسخ دادند و آغازگر نبودند. روسیه همچنین ارتش اوکراین را به گلوله‌باران مناطق غیرنظامی علاوه بر مواضع نظامی مسکو متهم کرد.

اوکراین: در حال انجام ماموریت ناتو هستیم
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۸:۵۵

آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در گفت‌وگویی تایید کرد که کی‌یف به خاطر انجام ماموریتی که ناتو برای خودش تعیین کرده، خون می‌دهد و در نتیجه انتظار دارد که غرب برای اوکراین تسلیحات و مهمات ارسال کند.

رزنیکوف یادآور شد که ناتو پارسال در اجلاس مادرید، روسیه را بزرگ‌ترین تهدید این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا عنوان کرده بود.

وی افزود: اوکراین امروز در حال رسیدگی به آن تهدید است. ما امروز در حال انجام ماموریت ناتو هستیم بدون اینکه خون از دماغ آنها بیاید. ما خون می‌دهیم و بنابراین از آنها انتظار داریم برای ما سلاح فراهم کنند.

رزنیکوف همچنین مدعی شد که همکاران وی در ناتو هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی، به او گفته‌اند که «اوکراین سپر تمدن است و از تمام جهان متمدن و تمام غرب دفاع می‌کند.»

انهدام سامانه اس-۳۰۰ اوکراین توسط روسیه

جمعه شب ایگو کوناشنکوف از مقام‌های وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: یک پرتابگر و یک ایستگاه راداری اس-۳۰۰ اوکراین در مناطق آودیوکا و رای-الکساندروکا در دونتسک منهدم شدند.

به گفته وی، نیروهای مسلح روسیه ۶۵ واحد توپخانه‌ای، تجهیزات و نیروهای اوکراین را در ۱۰۲ منطقه و روز قبل از اعلام آتش‌بس هدف قرار دادند.

این مقام روسی افزود، سه زاغه مهمات نیروهای اوکراینی نیز در منطقه خرسون و جمهوری خلق دونتسک منهدم شدند.

به گفته وی، سامانه‌های دفاعی روسیه پنج پهپاد و هشت راکت شلیک شده از سامانه هیمارس آمریکا را نیز رهگیری و منهدم کردند.

ارسال بی سابقه خودروهای زرهی پیشرفته به کی یف

روزنامه آمریکایی نوشت: تصمیم غرب برای ارائه خودروهای جنگی به اوکراین، نشان می‌دهد که آن‌ها نه تنها به دنبال برقراری صلح نیستند، بلکه با این اقدام که نشان از تغییر رویکرد و تابو شکنی در رابطه با جنگ دارد، حمایت خود از تهاجم‌های کی‌یف در ماه‌های آتی را اعلام می‌کنند.

به گزارش تارنمای روزنامه نیویورک‌ تایمز، ارائه خودروهای زرهی جدید از طرف آمریکا، فرانسه و آلمان به اوکراین نشان می‌دهد که متحدان غربی اوکراین برای یک سال خونین دیگر که در آن، جنگ وارد مرحله‌ای جدید خواهد شد، آماده می‌شوند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، بسته‌های تسلیحاتی جدید نشان از تغییر رویکرد و تابو شکنی این سه کشور در رابطه با جنگ اوکراین دارد. آن‌ها در حالی که نگرانی از تشدید درگیری از طرف روسیه را کنار گذاشته‌اند، با ارائه سلاح‌های کشنده‌تر به نظامیان اوکراینی در پی رسیدن به پیروزهای قاطع برای کی‌یف هستند.

اولریش اسپک، کارشناس مسائل سیاست خارجی آلمان در این باره گفت: این تصمیم سه‌جانبه، علاوه بر اینکه حمایت غرب از احتمال تهاجم‌های اوکراین در ماه‌های آتی را آشکار می‌سازد، به مسکو پیام می‌دهد که «ما (فرانسه، آلمان و آمریکا) به این زودی‌ها به سراغ مذاکرات صلح نخواهیم رفت.»

پنتاگون: هدف پوتین در اوکراین تغییر نکرده است

لورا کوپر، دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه و اوکراین جمعه به وقت محلی گفت: پوتین از هدفش برای کنترل بر اوکراین دست بر نداشته است و به تصرف خاک اوکراین ادامه می‌دهد؛ اما واقعیت این است که ارتش روسیه تعضیف و روحیه نظامیان آن کشور تضعیف شده است.

این ارزیابی پنتاگون در حالی است که آمریکا از آغاز جنگ تاکنون کمک‌های نظامی بی‌سابقه‌ای در اختیار اوکراین قرار داده و امیدوار است که کی‌یف بتواند بخش‌های تصرف شده خاک خود را از اوکراین باز پس بگیرد.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود، روز جمعه اعلام کرد که یک بسته کمکی نظامی دیگر به ارزش ۳ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است که شامل خودروهای زرهی به نام «برادلی» می‌شود.

کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در این بسته جدید، توپ‌های هویتزر و خودروهای زرهی نفربر وجود خواهد داشت.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۸
ببینید این سامانه دفاع موشکی روسیه چقدر داغونه که خودش برای خودش رو می‌تونه بزنه
پاسخ ها
یک سپاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
ببین این سامانه های موشکی غرب چه قدر داغونه که حتی پهپاد 10 سال پیش ما رو هم نمی‌تونن بزنند
یک سوال. فرض کنید روسیه تا دو سال دیگر تو اوکراین شکست خورد. انوقت می خواهید چکار کنید؟ روسیه تضعیف شده و چین کرونا زده چطور از ایران دفاع خواهند کرد؟
پاسخ ها
یک بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
ایمان ما به خداست
نه روسیه و چین
(( رزنیکوف همچنین مدعی شد که همکاران وی در ناتو هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی، به او گفته‌اند که «اوکراین سپر تمدن است و از تمام جهان متمدن و تمام غرب دفاع می‌کند.» )) و شما را با این حرف ها شیر کردند و به جنگ همسایه قدرتمند فرستادند .
پاسخ ها
بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اوکراين بزرگترین کشور کل اروپاست و ویران و مخروبه شده
بلکه با این اقدام که نشان از تغییر رویکرد و تابو شکنی در رابطه با جنگ دارد، حمایت خود از تهاجم‌های کی‌یف در ماه‌های آتی را اعلام می‌کنند
بلکه با این اقدام که نشان از تغییر رویکرد و تابو شکنی در رابطه با جنگ دارد، حمایت خود از تهاجم‌های کی‌یف در ماه‌های آتی را اعلام می‌کنند
تهاجم کی یف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
یک بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
تهاجم که فقط نظامی نیست
می‌تواند فرهنگی باشد. نفوذی و جاسوسی باشد. اعتقادی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
طبق اعلام سازمان ملل از سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۴۰ هزار روس تبار در اوکراین قتل عام شدند. من خودم از یک دوست مقیم اوکراین شنیدم که در ایالات شرقی نسل کشی شدیدی از روسها اتفاق می افته و امروز اوکراین تاوان این نسل کشی رو میده
بایدن پیر الزایمر ی بفرستید طرف مقابل شما موشک ضد تانک وپهپاد ارزون قیمت برای خودروهای زرهی چند مليون دلار ی شما خیلی زیاد دارند تو بفرست روسها به کمک دوستانشان باهم همه را به اهن غرازه تبدیل میکنند یک موشک ضد تانک شاید هزار دولار قیمت داشته باشد انبار های،،،،، و،،،،،،،وروسیه پراست بلاخره فرار می کنی مثل ویتنام میریزنیت به دریا، ویتنام یادت است حتما یاد بایدن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
یکم رو ادبیاتت کار کن حرص هم نخور مرگ بر پوتین و روسیه آدمکش حقیر
پیاز کیلو چند؟
اوکراین: در حال انجام ماموریت ناتو هستیم. دم خروس زد بیرون.
حالا که خودشون اعتراف کردند دیگه چه حرفی باقی میمونه؟
پاسخ ها
یک سپاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
احسنت.
اوکرین میدان جنگ روسیه با کل غربه. اگر پیروز شود =شکست آمریکا
زلنسکی = مهره و نوکر ناتو و غرب
تابناک جان کمی دقت کنین
«کی یف بتواند بخش های تصرف شده خاک خود را از اوکراین باز پس بگیرد»! از اوکراین پس بگیره یا روسیه؟
تضعیف رو هم که اشتباه تایپی داشتین و تضیعف تایپ کردین
پوتین جان ومال مردم روسبه رو قمارکرده و کسی هم پیگیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
روسیه و ناتو به دست هم نابود خواهند شد
تو این چند روزی روسیه اتش بس اعلام کرده اوکراین باید تا میتونه تلفات بگیره از روسیه.
اوکراین که اول و اخر قراره به فنا بره ولی ای کاش امریکا چند تا موشک بالستیک دور برد ابر فراصوت هسته ای میداد به اوکراین تا بخش زیادی از روسیه رو باهاش نابود کنه، اینجوری اوکراینی که داره غرق میشه روسیه رو هم با خودش زیر آب میبره و میتونه ی تهدید بزرگ برای روسیه و تضعیفش ایجاد کنه در صورتی که پای اروپا وسط کشیده نمیشه اینجوری جنگ بهتر به نتیجه میرسه و اروپا و امریکا میتونه گردن نگیره که همچین موشکی رو به اوکراین داده و اوکراین خودش همچین سلاحی رو برای چنین روزی تدارک دیده.
روسیه زیر ساختارو زده و حالا به هر نحوی میخواد اتش بس اعلام کنه و منتظر نتیجه سرما و تخریب زیر ساخت ها باشه.
اکراین فدای امیال ناتو
”رزنیکوف همچنین مدعی شد که همکاران وی در ناتو هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی، به او گفته‌اند که «اوکراین سپر تمدن است و از تمام جهان متمدن و تمام غرب دفاع می‌کند.»”

ببین کار دنیا به کجا رسیده که غرب وحشی که کلیت فرهنگ و سبک ارتزاقش در حداقل پنج سده گذشته بر استعمار و استثمار و راهزنی و وحشی گری است شده نماد ”تمدن”. آمریکا که با کندن پوست سر سرخپوست ها برای خودش کشور تاسیس کرده، انگلیس که نصف دنیا مستعمره اش بوده، اسپانیا و پرتغال که آمریکای لاتین را استعمار می کردند. فرانسه ای که نصف آفریقا را استعمار می کرده. الان هم که فقط با جنگ سازی به دنبال پولسازی برای کارخانه های آدمکشی شون هستند تا سبک ارتزاق مبتنی بر راهزنی بین المللی اونها دستخوش تغییر. نشه. جهان متمدن! باغ وحش هم زیاد هست برای تعبیرش.
از اول همه عقلا می گفتند اوکراین در حال نقش جنگ نیابتی از سوی آمریکا و ناتو هست، حالا که خودشون گفتن دیه چیه!!؟
با بازیگری یک کمدین، خون مردم بیچاره اوکراین فدای ناتو و غرب!
اونهایی که می گفتند چرا امام با صدام صلح نکرد و جنگ رو ادامه داد الان چی دارند بگن؟
پس چرا این دو کشور متمدن اروپایی و کل اروپای متمدن با هم گفتگو و صلح نمی کنند چرا با هم می جنگند. چرا آتش بس را هم قبول ندارند؟
به همان دلیل ایران هم به جنگ ادامه داد.
ارتش روسیه تا برلین پیشروی خواهد داش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
فقط باید زنجیر چرخ همراهش باشه چون همش داره بکس و باد میکنه
پوتین و روسیه تنها یک راه دارند خودکشی پوتین و دیتگیری و محاکمه همه سران این کشور و نابودی و اشغال روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
روسیه و ناتو باهم نابود خواهند شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست