بازدید 7198

«خودشان» آقای چمران و «خودمان» ناصرالدین شاه

فقط سرما نیست. در خیلی از کارها مردم خودشان می توانند به خودشان یاری برسانند منتها گاهی افرادی تصور می‌کنند خودشان بیشتر از مردم می‌توانند
کد خبر: ۱۱۵۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 16 January 2023

به گزارش «تابناک»، سروش بامداد در عصر ایران نوشت: آقای مهدی چمران رییس شورای شهر تهران گفته‌اند: «‌مردم، خودشان به خودشان یاری برسانند تا از این سرما آسیب نبینند».

این که مردم خودشان به خودشان باید یاری برسانند حرف درستی است منتها چرا هر وقت پای کارهایی از این دست به میان می‌آید که یاری مردمان برای کار به دستان زحمت‌افزاست یادشان می‌آید که مردم خودشان به خودشان باید یاری برسانند و در باقی امور این خودشان به رسمیت شناخته نمی‌شود؟

"خودشان، خودشانِ" آقای مهندس چمران یاد آور خودمان، خودمانِ ناصر‌الدین شاه قاجار است (که بهرام رادان نقش او را بهتر از خود آن مرحوم در سریال جیران تازه می‌کند) و نقل است که هر گاه از گرمابه بیرون می‌آمد در آیینۀ تمام قد خود را ورانداز می‌کرد و سبیلی تاب می‌داد و گفت: "خودمان، از خودمان خوش‌مان آمد".

فقط سرما نیست. در خیلی از کارها مردم خودشان می توانند به خودشان یاری برسانند منتها گاهی افرادی تصور می‌کنند خودشان بیشتر از مردم می‌توانند. مثلا اگر این ۷ هزار میلیارد تومان را که قرار است سال دیگر به صدا و سیما بدهند به خود مردم بدهند (نه مثل یارانه نقدی که به تشکل‌های هنری) خودشان بهتر می‌توانند سرگرمی خودشان را تأمین کنند. تنها بحث سرما نیست. در خیلی از کارهای دیگر مردم خودشان بهتر از دیگران عمل می‌کنند و در واقع کارگزاران هم برای خدمت به مردم انتخاب می شوند و شأنیتی فراتر از این ندارند. 

دوستی می گفت فلان شخص هر از گاهی به من پیغام می دهد به این یا آن خیریه می توانی کمک کنی؟ من هم یک بار گفتم کاش همان طور که هر وقت بحث هزینه کردن و یاری رساندن است یاد من می افتی وقتی امکان تجاری و موقعیت مالی مناسب هم پیدا می کنی سراغ من بیایی. حالا حکایت سرماست. نمی شود که سرما را به خود مردم بسپاریم و امور دیگر مردم را به خودمان.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۸
امور مربوط به اینترنت و ارتباط مردم با دنیا رو هم به خودشان واگذارید...
جایی از شکاف بین مردم و مسئولین سخن گفته بودید.

این شکاف از سمت مسئولین ایجاد شده است و نه مردم. از سبک زندگی متفاوتشان گرفته تا قوانین متفاوت حاکم بر آنها.

اگر مسئولین حداقل در کلام خودشان را مردمی اعلام می کردند، اینجا دیگر دم خروس زده است بیرون. جناب چمران حتی نمی فرمایند که>

ما مردم باید خودمان به خودمان یاری برسانیم تا از سرما آسیب نبینیم.

در هر حال سالهاست که حساب مسئولین از مردم جداست.
درود. عالی بود.
مسئولین هم از خودشان حقوق بگیرند نه از مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
مگه منابع کشور برای ژن برترها نیست ؟ سالیان سال است که آنها از خودشان حقوق دریافت میکنند و مردم هم از سطل های زباله حقوق خود را پیدا میکنند
پس بی زحمت درب شورا رو ببند کلید بزار زیر گلدون
حقوقی که اعضا شرا میگیرند را هم اگر به مردم بدهند بهتر از شورا کار میکنند وکسی هم گرانی را به مردم نمیتواند تحمیل کند وقتی یک دفتر دار مشخص نیست با چه مدرکی وچه سنی حقوق 30 میلیون یا بیشتر میگیرد حتما اعضای شورا بالای 100 میلیون میگیرند همه امور شورا به مردم واگذار گزدد تا شهر ارزان اداره شود
چمران بمن ۳۳ ملیون حقوق بدی من اصلا گازم را قطع میکنم من دامدارم وام دارم من تولید کننده ام با شرایط سخت به مردم خدمت میکنم وجدانا کار شما تو شورا چیه؟غیر سو استفاده بعضی اعضا وسکوت وتوجه شما شیفتگان خدمت!!!!
درود بر چمران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
دلیل درودبرچمران؟؟
اقای سروش بامداد دربست مخلص شماییم.
همیشه خرج مملکت پای مردم بوده ودرامدش مال خواص .چیز عجیبی نگفته .فقط نمیدونم اگه قراره خودمون مشکلمونا حل کنیم پس این همه بریز وبپاش برا شهرداری وشورا ومجلس دولت برا چیه لااقل تخته اش کنید این همه خرج رو دست کشور نذارید .33 میلیون حقوق یه جوجه ماشینی .
چهار روز مثل مردم زندگی کنن ببینن با حداقل امکانات و حداکثر فشار ها میتونن زندگی را نه با آرامش بلکه با حداقل آسایش سر کنن
پس مسئول و رئیس و دم و دستگاه می خوایم واسه چی؟
بسیار درست گفتید.
مسئولین فقط نگران حجاب و اینترت هستند بقیه چیزها اصلا بهشون ربطی نداره و تا دلشون بخواد برای خودشون پول خرج می کنند.
سوال: وقتی یک رئیس دفتر با دو تا سه سال سابقه کار حقوق ۳۰ میلیونی بگیرد حقوق عضو شورا و شهردار راپیدا کنید .
سلام
خوب شد گفتین آقای چمران! اینقدر که شما به فکر مردم هستید؛ مردم خودشون به فکر خودشون نیستن!!!
تازه شما که جای خود دارید، اونی که ۲۰ سالشه و رئیس دفتر مامان جونشه، کارش خیلی خیلی از کارمندای معمولی! سخت تره! حدود ۳۰ تومن انصافا کمشه!!! دیگه ببخشید ما معمولی ها دست و بالمون تنگه و بیش تر از این نمیتونیم. البته خودتون میتونید یه دستی تو قوانینتون ببرید و مثلا ۳۳ تومنو بکنین ۶۶ تومن!!! اصلا هم مشکلی نیست!
ایکاش جناب اقای چمران خود را بازنشسته نموده و جای خود را به جوان ها بدهد ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی