بازدید 17657
سه هزار و دویست و شصتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است / وزیر اطلاعات: رزمندگان فلسطینی، پاسخ حمله به اصفهان را دادند / درگذشت سه ملی‌پوش ایرانی در زلزله ترکیه

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند رئیسی: «آمادگی گفت‌وگوی متقابل» درباره حقوق بشر را داریم / حمله کیهان به مجید انصاری: واقعیات را تحریف نکنید / شناسایی ۷۰۰۰ شرکت صوری دارای فرار مالیات / وزیر کشور: تلاش دولت، ساخت خانه با کمترین هزینه برای مردم است ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 09 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

وزیر اطلاعات: رزمندگان فلسطینی، پاسخ حمله به اصفهان را دادند
سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در گفت و گو با دفاع پرس، خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در حمله به تأسیسات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اصفهان اظهار کرد: مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، پاسخ شرارت‌های رژیم غاصب صهیونیستی را می‌دهند. وی افزود: رزمندگان فلسطینی در خاک خود پاسخ رژیم غاصب صهیونیستی را داده‌اند.

مربی استقلال چاقو خورد
خسرو حیدری، مربی استقلال شب قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان مورد سرقت قرار گرفت. با گذشت چند روز از دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان، حالا مشخص شده که خسرو حیدری مربی آبی ها شب قبل از این مسابقه درگیر یک اتفاق عجیب شده است. هرچند دستیار ایرانی ریکاردو ساپینتو، روز بازی در غیاب سرمربی محروم کنار زمین بود و تیم را هدایت می‌کرد، زخم هایی روی بدنش ایجاد شده بود که البته به خاطر به هم نریختن شرایط تیم، حرفی به بازیکنان و کادرفنی نزده بود. حیدری شب قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان مورد حمله یک سارق قرار گرفته که در این حادثه او از ناحیه پا و دست شدیدا زخمی شد. حیدری پس از انتقال به بیمارستان، مورد مداوای کادر پزشکی قرار گرفته و مرخص می شود.

درگذشت سه ملی‌پوش ایرانی در زلزله ترکیه
رییس انجمن فوتبال قطع عضو ایران اعلام کرد، پیکر بی جان سه ملی‌پوش این رشته که در زلزله ترکیه زیر آوار مانده بودند،‌ پیدا شده است. داستان ماندن سه ملی‌پوش فوتبال قطع عضو ایران در زیر آوار ناشی از زلزله در کشور ترکیه طی روزهای گذشته بسیار دردآور بود. با توجه به اینکه عملیات آوار برداری هتل فرو ریخته ادامه داشت، از سرنوشت مهدی سعیدآوی، محمدرضا میراحمدی و حامد مسعودی سه ملی پوش فوتبال قطع عضو ایران خبری نبود. با گذشت چند روز و امیدواری ها برای آنکه ملی‌پوشان ایرانی زنده از زیر آوار بیرون بیایند، اما امروز خبری تلخ از ترکیه مخابره شد.

جعفر عسگری، رييس انجمن فوتبال قطع عضو ایران در این خصوص به خبرنگار ما گفت: «متاسفانه امروز با خبر شدیم با انجام عملیات آواربرداری هتل فروریخته در ترکیه، پیکر سعیداوی، میراحمدی و مسعودی بی جان از زیر آوار بیرون آمده و آنها دار فانی را وداع گفته‌اند».

عسگری ضمن تسلیت به خانواده های این عزیزان و جامعه ورزش افزود: «ابتدا پیکر مرحوم سعیداوی و مسعودی از زیر آوار خارج و بعد از ساعاتی پیکر بی جان مرحوم میراحمدی هم از زیر آوار کشف شد و بیرون آمد. خداوند به خانواده های این عزیزان صبر بدهد و این سه ملی پوش ارزنده را هم بیامرزد. روحشان شاد.»/ورزش سه

امیرعبداللهیان: هیچ خبرنگاری در جریان ناآرامی‌ها بازداشت نشد
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با «رادیو ملی آمریکا» (ان‌پی‌آر) گفت:  «حدس می‌زنم ما شاهد نوعی اغراق در این ارقام هستیم؛ حتی اگر توسط گروه های حقوق بشری گفته شده باشد.شمار کشته‌شدگان در جریان اغتشاشات نیز درست بیان نشده و می بینید که در جریان اغتشاشات اتفاق مهمی رخ داده است. با وجود تنش شدید در جریان اغتشاشات، پلیس اجازه حمل سلاح گرم را نداشت». وزیر خارجه ایران تصریح کرد: «با این‌ حال، تسلیحات آمریکایی و اسرائیلی از طریق برخی از کشورهای همسایه ما با ثبات کمتر وارد شد. در حال حاضر کاری که آن‌ها کردند این بود که در میان اوباش و توده‌ها، ویرانی ایجاد کردند و در واقع به تسلیحات مورد نظر متوسل شدند.»

خبرنگار رادیو ملی آمریکا در ادامه مدعی شد که در جریان اغتشاشات ۹۳ خبرنگار بازداشت شدند که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سؤال گفت: «ما نمی‌توانیم بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران را تأیید کنیم. برچسب زدن به فردی که بازداشت شده، کار بسیار ساده‌ای است. شما می‌توانید در هر لحظه از زمان، فرد مورد نظر را مدافع حقوق بشر، یک خبرنگار و چنین چیز‌هایی بنامید.»

«آمادگی گفت‌وگوی متقابل» درباره حقوق بشر را داریم
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در مراسمی که با نام «سلام و تبریک سفرا به رئیس‌جمهور به مناسبت دهه فجر» در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: حادثه‌ای که در کشور‌های دوست و برادرمان سوریه و ترکیه رخ داد، موجب اندوه همه ما شد. به دولت‌ها و ملت‌های سوریه و ترکیه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان این حادثه طلب صبر و اجر دارم. رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پایبندی و احترام خود را به اصول انسانی حقوق بشر نشان داده است. برخورد و نگاه ما با حقوق بشر براساس اهداف سیاسی نیست، بلکه بر اساس باورمان است. وی ادامه داد: آمادگی داریم گفت‌وگو‌های متقابل با کشور‌های مختلف درباره حقوق بشر داشته باشیم. رعایت حقوق بشر، یک طرفه نیست. برخی از مدعیان غربی باید نسبت به وضعیت اسف‌بار در کشور خود پاسخگو باشند. توسل به استاندارد‌های دوگانه به بهبود وضعیت حقوق بشر نمی‌انجامد و تهدیدات جدی را متوجه اصول بشری می‌کند. همچنین به اعتماد به سازمان‌های بین‌المللی آسیب وارد می‌کند.


طعنه همتی به دولت رئیسی: برای تصمیمات و برنامه‌های خود، فکر هم می‌کنید؟
همتی با انتشار توییتی به دولت رئیسی کنایه زد و نوشت: برای تصمیمات و برنامه‌های خود فکر هم می‌کنید؟ واردات سواری دست دوم؟ فروش روزانه ۶ هزار ربع سکه؟ توزیع کالا برگ؟ عوارض از قبور؟ برای تصمیمات و برنامه‌های خود فکر هم می‌کنید؟ کشوری که رتبه اول ذخایر نفت و گاز جهان است، این گونه باید اداره شود؟ می‌دانید ظرف هجده ماه با رشد نجومی قیمت موادغذایی، دارو و مسکن با معیشت مردم چه کردید؟

ادعای دوباره آلمان علیه ایران
سخنگوی وزارت خارجه آلمان با تکرار لفاظی‌های خود علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: آلمان خواهان مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه و نزدیک خود نیست. به گزارش آناتولی، آلمان چهارشنبه بار دیگر با تکرار ادعا‌های پیشین متحدانش، گفت که هدف اصلی اروپا، جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است، زیرا مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ متوقف شده است. آندره آ ساسه، سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران تصریح کرد: «هدف ما جلوگیری از تسلیح هسته‌ای ایران است و این هدف می‌ماند. ما خواهان مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه و خاور نزدیک نیستیم». ایران نباید به سلاح هسته‌ای مجهز شود و قادر به تولید سلاح هسته‌ای نباشد. برلین پیش از این در تداوم ادعا‌های خود از تهران خواسته بود تا "اراده سیاسی" خود را برای خروج از بن بست طولانی مدت بر سر یک راهکار هسته‌ای نشان دهد.

حمله کیهان به مجید انصاری: واقعیات را تحریف نکنید
روزنامه کیهان نوشت: اظهارات آقای مجید انصاری از جهات متعددی مخدوش است؛ نخست اینکه او علت واقعی مشکلات معیشتی را نه به جریان اشرافیت غربگرا، بلکه به عملکرد جریان انقلابی نسبت می‌دهد، حال آنکه اغلب شاخص‌های اقتصادی در هشت ساله دولت متبوع آقای انصاری، به جای رشد و پیشرفت، گرفتار عقبگرد و افول شد. نکته دوم این که او، اقلیت معدود اغتشاشگر را با مردم دارای گلایه و نارضایتی خلط می‌کند، حال آنکه اکثریت قاطع مردم با وجود همه گلایه‌ها، با اغتشاشگران و عقبه خارجی آن‌ها مرزبندی کردند و به همین دلیل هم نقشه پیچیده دشمن شکست خورد؛ بر خلاف برخی سیاسی‌کاران شبه‌اصلاح‌طلب که همانند فتنه ۸۸، در نقشه آشوب‌افکنی دشمن ایفای نقش کردند. ثالثا، استناد عضو مجمع روحانیون به آرمان‌های امام و شهدا، بر خلاف عملکرد «مجمع» و دیگر گروه‌های تجدیدنظرطلب مدعی اصلاح‌طلبی است. هرقدر امام و شهدا به سیره اهل‌بیت (ع)، ساده‌زیستی، مبارزه با اشرافیگری و التقاط و غربگرایی و انحراف و تحریف، اهتمام داشتند، طیف غالب در جریان اصلاحات، درست برعکس آن سیره الهی عمل کرده و به همین دلیل، دشمنان انقلاب را به حمایت، گرداگرد خود جمع کردند و کشور بیشترین ضربه را از همین ناحیه خورد. چهارم؛ جریان نفوذ حقیقی، همان جریانی است که دولت‌های مدعی اصلاحات و اعتدال را در چاه ویل غربگرایی، زاویه گرفتن از اصول انقلاب، بازیگری در فتنه و تنگ کردن عرصه بر نیرو‌های فداکار انقلابی انداخت. پنجم؛ قطعا براساس کلام حضرت امام (ره)، میزان رای ملت است، اما بر همین مبنا، برخی سران مجمع روحانیون و امثال خاتمی و موسوی، به خاطر شورش علیه رای مردم (جمهوریت) و اسلامیت در انتخابات سال ۸۸ و سپس نقش‌آفرینی در تحریم‌های دشمن، متهم و محکوم هستند. ششم؛ آقای مجید انصاری و دوستان وی در جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس یازدهم به‌ جای یک فهرست دارای سه فهرست بودند که خود وی، نفر اول و مشترک لیست‌ها بود، اما با وجود در اثر نارضایتی شدید مردم از عملکرد دولت روحانی، بیشتر از ۶۷ هزار رای در تهران کسب نکرد و پس از آن، عارف و موسوی‌لاری هم به اعتراض، از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استفا دادند و شورا فرو پاشید. هفتم؛ درباره استناد آقای انصاری به شهید سلیمانی، باید مواضع عقده‌گشایان برخی هم‌طیفان وی علیه شهید سلیمانی و منطق مقاومت را یادآور شد و اینکه شهید سلیمانی در مقاطع مختلف با انتقاد از برخی مواضع دولتمردان غربگرا و هم‌طیفان آن‌ها درباره برجام و ترویج خوش‌بینی نسبت به دشمن گفت.

شناسایی ۷۰۰۰ شرکت صوری دارای فرار مالیاتی
رییس سازمان امور مالیاتی، با اشاره به اینکه فرارها معمولاً دور از چشم سازمان امور مالیاتی است، تصریح کرد: هرچند برخی فعالان اقتصادی به شیوه های گوناگونی، فرار مالیاتی دارند، تلاش داریم شیوه ها را شناسایی کرده و راه را برای فرار مالیاتی ببندیم. یکی از راه های فرار مالیاتی مهم، شرکت های کاغذی و صوری است و این عمدتاً توسط کسانی که ذینفع اصلی هستند و می خواهند فعالیت خود را پنهان کنند، بنا می شود و به نام این اشخاص کسب و کار صورت می گیرد. وی گفت: تلاش کردیم با شیوه های مختلف شرکت های صوری و ذینفعان اصلی را شناسایی کنیم، در مجموع طی سال های مختلف تاکنون ۷۰۰۰ شرکت صوری و در ماه های اخیر نیز ۱۰۰ شرکت دیگر شناسایی شده است.
 
بذرپاش: بار بزرگی در زمینه مسکن از دوش کشور در حال برداشته شدن است
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در جوار حضرت ثامن الحجج و خدمت مردم پرافتخار استان خراسان هستیم تا در راستای حرکت بزرگی که دولت آغاز کرده، گام برداریم. این در حالی است که همه به این موضوع واقفند که به ثمر نشاندن تامین هزاران واحد مسکونی در شرایط کنونی اقتصادی و با وجود تحریم‌های ظالمانه، بسیار دشوار است.  بذرپاش ادامه داد: با وجود این که کم لطفی ها، مشخص است، بار بزرگی در زمینه بخش مسکن از دوش کشور در حال برداشته شدن است.  وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: بخش مسکن در سال های گذشته با موضوع تقاضای انباشته به دلیل کمبود ساخت مواجه است. زمانی که نسبت به ساخت و ارائه تسهیلات و اقدامات مشابه صورت نگیرد، مشخص است که تقاضا برای مسکن انباشته می شود.  
 
فردا هم می‌توان دلار سهمیه‌ای خرید
بانک مرکزی اعلام کرد: شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، صادرات ایران،‌ تجارت و سپه با هدف ارائه خدمت به متقاضیان دریافت ارز بابت مصارف ارزی در روز تعطیل فردا (جمعه، ۲۱ بهمن ماه) فعالیت می کنند.
 
وزیر کشور: تلاش دولت، ساخت خانه با کمترین هزینه برای مردم است
وزیر کشور طرح نهضت ملی مسکن را از طرح‌های بسیار مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: تلاش دولت، ساخت خانه با کمترین هزینه برای مردم است و بنا بر گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی، انتظار می‌رود در قالب این طرح تا پایان امسال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شود.
 
صید ترال با کشتی های ایرانی انجام خواهد شد
سید حسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری اعلام کرد: کار گروهی که ذیل شورای امنیت ملی با عنوان کارگروه سازماندهی بنادر  تشکیل شده بود، دستورالعمل صید ماهی در آب های عمیق را تعیین کرده است. وی افزود: در انتظار آماده شدن افکار عمومی هستیم و در صورتی که صید ترال از آب های عمیق انجام شود، حتماً با کشتی‌های ایرانی انجام خواهیم داد و به هیچ کشور خارجی اجازه ورود نمی دهیم. به گفته این مسئول، صید ترال از آب های عمیق بسیار ضروری است و سالانه ۲۰ هزار تومان واردات خوراک آبزیان وجود دارد که با استفاده از پودر ماهی آبهای عمیق می توان بخش زیادی از این نیاز را تامین کرد.
 
وزیر اقتصاد: کشور آذربایجان در تشریفات گمرکی آستارا شیطنت می‌کند
وزیر اقتصاد درباره مشکلات گمرکاتی و تشکیل صف کامیونی در آستارا تاکید کرد: اینجا لازم است برای مردم کشورمان تصریح کنم که در بسیاری موارد طولانی شدن فرآیندها به تشریفات دو طرف برمی‌گردد؛ یعنی در برخی موارد، این صف به کشور طرف تجارت کشورمان برمی‌گردد. متاسفانه در برخی مقاصد تجاری ایران، شیطنت‌ها و تعمدی‌هایی از سمت کشورهای طرف تجارت ما انجام می‌شود که مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام شده که تذکرات جدی لازم را به کشور مقصد را بدهد.
 
خاندوزی ادامه داد: خوشبختانه توانسته‌ایم در داخل کشور برای طولانی نشدن مسیر حرکت تجار ایرانی به کشورهای مقصد، فرآیندهای گمرکی و زمان تشریفات گمرکی را از ۵ روز به ٢ روز کاهش دهیم که در این مسیر ادامه خواهیم داد و به این پیشرفت ها قانع نیستیم و در سال ١۴٠٢ دستاورد بهتری در زمان کاهش تشریفات واردات و صادرات کشور به مردم ارایه خواهیم داد. وی در پاسخ به این که آیا منظور شما در وضعیت آستارا و شیطنت کشور طرف، کشور آذربایجان بود، گفت: بله. /ایلنا

وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: نرخ امید به زندگی در ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران از ۵۴ سال (پیش از انقلاب) به ۷۸ سال افزایش پیدا کرده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۹۱
همه آمارهایتان رو به افزایش است! همانطور که مشکلات مردم رو به افزایش است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اگر چنانچه طرح مجازات اظهارنظرهای دروغ توسط مجلس تصویب و به اجرا گذاشته شود وضعیت نابسامان فضای مجازی که به قتلگاه تبدیل شده تا حد زیادی سامان و بهبود پیدا می‌کند و آرامش نسبی در جامعه حاکم می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
هر کسی که دل در گرو انقلاب اسلامی و این آب و خاک دارد باید با جهاد تبیین به جنگ تحریف‌هایی برود که سعی در پوشاندن حق دارند. کوتاهی در این کار نابخشودنی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
غربزده‌ها و جیره‌خواران غرب، آمریکا را بهشت تلقی می‌کنند و آرزوی سکونت در آنجا را دارند ولی هیچ‌گاه واقعیت‌ها را برای مردم بیان نمی‌کنند ناامنی و تیراندازی حتی در مدارس، قتل عمد دولتی در برابر چشمان دنیا نه یک بار و دو بار و صدبار، و فقر که طبق اظهار کاندیدای ریاست جمهوری سابق آمریکا و سناتور ارشد این کشور یک چهارم آمریکایی‌ها قادر به خرید داروی خود نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دلم برای آدمهایی که به امثال من میگن جیره خور غرب میسوزه.آخه بیچاره من حتی حقوق بگیر هم نیستم.تا حالا خودم با دستام نون درآو دم
شما نمیفهمید یا پول میگیرید که نفهمید؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ناشناس١٣:١٣ و۱۳:۱۴ معلومه که حالش خوب نیست!!! خوب بنده خدا یه دکتر برو
مهدی
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
با اندکی دقت به ادبیات و زمان ثبت سه تا نظر ناشناس ۱۳:۱۳ و ۱۳:۱۴ کاملا متوجه خواهید شد که هر سه نظر کار یک نفر هست
انشالله که از سایبریون نباشه
برای پست مهمی چون وزارت کار ،،صرفا وابستگی و فامیلی نبایستی ملاک قرار می گرفت.
آقای بذر پاش،،حسابی،نور چشمی هستند
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اقای‌ بذرباش‌ رزومه‌ و مدارک‌ تحصیلی‌ خودشونو‌ به مردم‌ ارایه‌ بدن‌ تا‌ مردم‌ بفهمن‌ با چه نابغه‌ ای‌ طرف هستند‌ که صدارتش‌ بر‌ خودشون‌ باید‌ مستدام‌ باشد
خودتون پاسخ اسراییل را بدید
وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است
وزیر کشور: تلاش دولت، ساخت خانه با کمترین هزینه برای مردم است
چرا هیچکس تو زمینه کاری خودش حرف نمی زنه
وزیر خارجه
پس کارمندان روزنامه کرباسچی برای چی تو زندانن،
هر چند از همتی خوشم نمیاد ولی حرف حق زده
مثلا نیلوفر حامدی کیست؟
نرخ اميد به زندگي در ايران به ٧٨ سال رسيده است !
-----------------
بسيار عالي ، انشا الله كه به ١٢٠ سال هم برسه ! اما خب ! طول زندگي مهمه ، اما عرض زندگي هم مهمه ! و به نظرم مهمتر ! ... مرحومه ماري كوري طول زندگي نداشت ، اما عرض زندگي اش بسيار بود ، با آن كشفي كه كرد خدمت بزرگي به بشريت نمود ... مٓثَل عرض مي كنم و در مَثَل هم مناقشه نيست !مرحومه مغفوره پروين اعتصامي هم طول زندگي نداشت چيزي در حدود سي و پنج سال ، اما هميشه نامش در آسمان ادب ايران مي در خشد ! ... بزرگي كه نامش را فراموش كرده ام گفته : « برخي افراد يك سال عمر مي كنند و ٩٠ بار تكرار مي كنند !! و بزرگي ديگر هم گفته است : « زندگي بي نهايت شاد تر بود اگر در ٨٠ سالگي به دنيا مي آمديم و به تدريج به ١٨ سالگي مي رسيديم » !! و كسي ديگر هم گفته است : « برخي افراد در ٢٠ سالگي مي ميرند و در ٨٠ سالگي دفن مي شوند » !! ... اميد است انشا الله تعالي عمرمان با بركت باشد ، هم طول زندگي داشته باشيم ، هم عرض زندگي ! ... حالا برادر شما غريبه نيستي و در اين سايت حي و حاضر غريبه بين مان نيست ، بنده هر وقت اين بيت شعر را با خود زمزمه مي كنم ، دلم به اندازه يك ابر مي گيرد :
« يكي مرغ بر كوه بنشست و خاست
چه بر كوه افزود و از كوه چه كاست » ؟ !! .
بعد با خود مي گويم نكنه عمر بنده و شخص بنده مصداق آن مرغ باشم و كوه هم مصداق حيات ؟ بله ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اصلا سوال کنید این آقا معنی امید به زندگی را می فهمن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
مُردم اندر حسرت فهم درست !!!
دلار بالای ۴۵....!! گل کاشتید
این وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی چقدر زحمت کشیده تا این آمار نرخ امید به زندگی در ایرانو بدست بیاره، پس به خاطر همینه که همه به غیر از آقازاده ها دوست دارند در ایران زندگی کنند.
رسيدن نرخ اميد به زندگي به ٧٨ سال در ايران !
--------
حال خوب است سخني هم از سهراب سپهري بياوريم كه شايد مناسبتي با تيتر داشته باشد !
« دلخوشم با نفسي
حبه قندي
صحبت اهل دلي
فارغ از همهمه دنيايي
دلخوشي ها كم نيست
ديده ها نابيناست » !! ..... رحمت الله عليه !
وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
این بخاطر پیشرفت های پزشکی ودرمان در کل دنیاست
چطور به آلمان اجازه ورود به مذاکرات هسته ای داده شده که خود با سابقه چپاولگری جامعه جهانی و الان هم یک بعلاوه پنج اضافی هست و باید با لگد بیرون انداخته بشه تا با لفاظی برای خودش وجهه و قدرت درست نکنه
اقای وزیر کار
نرخ امید به زندگی ،چه ربط مستقیمی به وزارت کار داره ؟؟؟
اونم در زمانیکه اکثر جوونهای تحصیلکرده مملکت بیکارند و وزارت کار در این مورد که جزو شرح وظایفش هم هست ،، متاسفانه ، هیچ اظهار نظری نمیکنه!!!؟؟
اما در مورد دلیل اصلی بالارفتن نرخ امید به زندگی :
فراموش نکنید که انسان به امید زنده میمونه
امید به اینکه زنده باشیم و بالاخره یک زمانی ، حکومت عدل علی رو در نظام اسلامیمون ، با جان و دل رویت کنیم
فکرکه نمیکنند ولی ریاست و دستور جهادی تا دلت بخواد!
مثلا دستور دادند دلار ۵۰۰۰ شود اگر بر مسند بنشینند و نشد
دستور جدید رساندن دلار ۴۵۰۰۰ بدلار نیمایی ۲۸۰۰۰ تومانی اس، که نشد
خلاصه گل بخودی ادامه داره و مردم هم زیر گرانی و تورم دستوری بفنا رفتند.
آقای وزیر کار لطفاً بفرمائید این آمار را چگونه و از کجا جنابعالی استخراج فرموده اید؟ فقط نظری به آمار خودکشی جوانان بیندازید تا کمی به گفته های خودتان شک کنید.
شاسد امید به زندگی ۷۸ باشه اما امید به زنده موندن نهایت به ۴۰ رسیده
وزیر امورخارجه چرافرافکنی و تشویش اذهان عمومی میکند؟؟؟اصلا مگه اتفاقی افتاده؟؟مگه کسی دستگیرشده؟؟؟خبرنگار کیه؟؟من کیم؟؟؟تو کی هستی؟؟؟اصلا اینجا کجاست؟؟
اقای وزیر این امار را از کجا بقول فیلم بررره ( در کردی ) حتما امار مربوط به اقا ها و اقا زاده ها است ؟ !!!!!!!!!!!!!! ملت ایران کلا هیچ امیدی به زندگی ندارند (وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است )
در دنیا، بین سطح رفاه و متوسط طول عمر مردم رابطه مستقیم وجو دارد. اینکه با تمام مشکلات جامعه و وضعیت شاخصهای فلاکت طول عمر مردم کشور ۶ سال افزایش یافته جای تعجب و شگفتی دارد. نکته قابل تامل اینکه بنده شخصا امار قبرستان یکی از شهرهای کشور را کنترل می کردم با امار اقایان حداقل ۲۰سال تفاوت داره!! وضعیت امید به زندگی مردم کشور در حال نزدیک شدن به افغانستان و کشورهای افریقای جنوبی است یعنی ۴۸ سال!! ه.
کیهان دیگه زیادی دور برداشته و برای بسیاری هم روشن است که چه قصد و غرضی دارد.تعجب از اینست که با این حرکات و رفتار جلویش را نمیگیرند و این یعنی که رفتارش مورد تایید است!!!
تابناک جان ظاهرا مثل صدا و سیما باید از تو هم خداحافظی کنیم.مدتیه که کامنت های مردم رو درج نمیکنی.
سلام، جناب وزیر کار آمار اشتغال را بفرما ۱۰ میلیون کنتور که نمی اندازه ، کسی هم نیست که شما را زیر سوال ببره ، اما بفرما با این همه اشتغال که می فرمایید بهره وری چقدر است ؟ قبل از کرونا ۲۲ دقیقه بوده حالا آمارش دست شماست
این‌ حسین شریعتمداری‌ چکاره‌ این مملکت است‌ که‌ اینگونه‌ در بین ملت نفرت پراکنی‌ میکنه‌ و بدون هیچ دلیل‌ و سندی‌ به این و اون‌ تهمت‌ میزنه‌ ؟
اگر‌ سران‌ به اصطلاح‌ اصلاح طلب‌ خائن‌ هستند‌ و باعث‌ اینهمه‌ مشکل در سرراه‌ رشد‌ کشور‌ شده اند‌ خوب چرا راست راست میگردند‌ و مواخذه‌ نمیشن‌ ؟
اگر نه این آدم چطور بخورش اجازه میده با پول ملت کاغذ‌ بخره‌ و این دشمنی‌ پراکنیها‌ و جسارت‌ به هرکسی را که دوست داره‌ در ان چاپ میکنه‌ میفرسته‌ بیرون‌ ؟!
واقعا‌ که‌ ..‌‌... !
الان بامداد جمعه ست.مردم میخوابن صبح که پا میشن میبینن یه عده ای از تریبون‌ها بهشون باغی و باقی میگن.

بعد برای مسوولین سوال پیش میاد چرا مردم معترضند؟
جمعه شد.روز علم الهی، احمد خاتمی و لاریجانی ها!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
برای اینکه شب قبلش حسابی فکر میکنن
از اقای مجید انصاری سالم تر و دلسوزتر برای انقلاب نداریم . کیهان به اون هم حمله می کنه !! بابا ایوالله
همتی طوری صحبت میکنه انگار در دولت قبل خودش هیچ‌ منسبی نداشت
اولا مگر خودمان چلاق هستیم که فلسطینی ها بجای ما از اسراییل انتقام بگیرند؟ دوما این چگونه حمله و انتقامی بوده است که هیچ رسانه ای در دنیا خبر آن را پخش نکرده و سوما اصلا کی گفته که حمله اصفهان توسط عوامل اسراییل بوده است؟
شهرداری نمک هم بلد تو بزرگزراه بریزه یا فقط بلده ظاهری و زبانی تو رسانه ها مردم مردم کنه
آقای همتی دولت متبوع شما دره واردات خودرو به کام مافیای داخلی بست و باعث شد تویوتا و لکسوس و... هشت سال کارکرده بشه پنج میلیارد ، دسته دوم در آمریکا هم وارداتش آزاده
نکنه میترسین منافع دوستان به خطر بیوفته
امثال همتی و اکثر مسئولین قدیمی هنوز تو روشهای سی سال پیش گیر کردند بیام از مسائلی که برا مردم حساسه انتقاد کنیم تا مردم بگن به به این دیگه کارش درسته و همزمان کم کاریهای دور خودمونم از یاد مردم بره
این شیوه ها منسوخ شده
کیهان باز حمله کرد!!
وزیر کار منظورش از امید به زندگی خانواده و دوستان خودش هست . وگرنه مردم عادی تو خواب هم ۷۸ سالگی نمی رسند
با این کشور داری
مردم بامید خونه دار شدن پس آز ۷۸ سال پسانداز ، زنده میمونند.
بعدشم قبر نصیبشون میشه
جناب وزیر کار! کدوم ایران ؟اعتماد به نفس هم چیز خوبیه؟
بسمه تعالی
طیف اصلاح طلبها و اصولگراها طبق فرمایش حضرت علی علیه السلام عمل کردن، قوم های قبل از شماها بواسطه لجاجت و ستیزه جویی نابود شدن .
امام رضا علیه السلام ، حتی اگر حق با شما هم بود از لجاجت و ستیزه جویی پرهیز کنید . بواسطه عدم رعایت این دو نکته حیاتی کشور رفت زیر بار تحریمها و تا حال هم ول کن هم نیستند . فقط بابای کشور و ملت درآمد و مسئولین همچنان اورد ناشتا میدهند .
همتی که خودش با اون دکتراش بیسوادی بیش نیست ببین چیه که رئیسی و تیمش را بیسواد میخواند .
آقای وزیر کشور خانه ارزان تنها دیگر یک آرزوی بیش نیست .
نرخ امید به زندگی در ایران آمار ساختگی هست

نمیشه به بازنشسته 130 دلار حقوق بدی بعد بگی نرخ امید به زندگی بالاست
وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است
باتوجه به نظر غیر تخصصی وزیر کار:
وزیر بهداشت : نرخ بیکاری به ۸ درصد رسیده !!!
وزیر اقتصاد : نرخ جرم و بزهکاری کاهش یافته !!!
وزیر دادگستری : نرخ تورم به ۴۰ درصد کاهش یافته !!!
وزیر تعاون : نرخ ساخت مسکن افزایش یافته !!
بسلامتی و مبارکی ومیمنت دلار ۴۶ را هم رد کرد !!!
از صید ترال توسط کشتی های چینی گله داشتیم که دارند دریا را جارو میکنند، حالا با افتخار میگویند صید ترال با کشتی های ایرانی. !
شده مثل خندوانه میگه به زور به ملت بگید که خوشبختند
وزیر کار تو کدو کشور زندگی میکنه ؟ بگه ما هم بریم اونجا !
جناب وزیر رفاه و تعاون، نرخ امید به زندگی صرفا از نظر حضرتعالی در زمان صدارت شما به ۷۸ در صد رسیده
با پیشرفتهای بسیار در علوم پزشکی و در زمینه تکنولوژی های صنعت تشخیص و درمان و دارو در دنیا
همچون ساخت دستگاههای سونو گرافی ، ام ار ای و سیتی اسکن و عمل های تعویض دریچه ها و رگهای قلب و کشف داروهای تشخیص و مبارزه با سرطانها ،
امید به زندگی در تمام دنیا بالا تر رفته است
و قطعا کشورهای بسیار پیشرفته ، حتی به سنین بالای امید به زندگی حدود ۸۵ و ۹۰ سال و بالاتر رسیده اند
پاسخ دادند يا ميدهند ؟
آنچه باعث طمع آمریکا به ایران برای اصلاح رفتار ایران بوسیله تحریم شد لیبرالیزه کردن انقلاب و تشکیل جوانه های سرمایه داری و اصالت ثروت بود که از اواخر دهه شصت آغاز شد .این جریان با انحراف انقلاب از آرمانهای آن از جمله اصالت خدمت (بخصوص خدمت به محرومین) ، ارتقای معنوی جامعه و زمینه سازی ظهور و .. اصل را بر سرمایه داری و آزادی های غربی گذاشت و این قضیه افراد و بعضا مسئولین را به مسابقه جمع ثروت و مقابله با فرهنگ اسلامی ایرانی کرد و نتیجه آن شکاف طبقاتی ، افزایش فقر برای طبقات عادی جامعه و فساد اقتصادی و اجتماعی شد .
۳۰ هزار نفری که دستگیر کردید کی بودن پس . نه دانشجو بودن نه خبرنگار . هرچند اسامی خبرنگاران و دانشجو های بازداشت شده موجوده
نمیدونم چرا حتی یکی از این حرفها رو نمیتونم باور کنم
ظاهراً جلوی چشم دولت آلمان را پی گرفته و مانع از دید درست آنان شده ،هامرنیانع سال هاست که بر اثر حوری مفرط غربیها هسته ای شده و تسلیحات اتمی اسرائیل جویای این واقعیت است دولتین آلمان همواره در تلاش هستند تا از جیب دیگران نسبت به جنایات خود در جنگ جهانی هزینه نموده و آن جنایات را من اثر جلوه دهند دولتین بشدت مدافع حقوق بشر آلمان خوب می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران طی هشت سال دفاع مقدس خود علارغم شرارت و ای بسیار صدام علیه العنه علیه مردن غیر نظامی ایران نیروهای مسلح ایران بنا به دستور صریح رهبر فقید کشورمان تخت هیچ بهانه و برنامه ای حق آتشبازی علیه مردم عادی انحشور را نداشتند و نکردند آلمان ها آنچه در خوی حیوانی خود داشتند و دارند را به دیگران نسبت میدهند
آنچه که دولتمردان از وضع مملکت روایت می کنند با آنچه که جیب ملت روایت میکند تفاوتیبی نهایت دارد یا دولتمردان دروغ میگویند یا ما ملت به قول همین دولتمردان بی بصیرت هستیم و فریب خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دولتمردان از من و تو بهتر وضعیت مردم و می‌بینند.
خودشون و زدن به اون راه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
چشم بصیرت نداری که ببینی
آقای وزیر کار،آیا میدانید که میانگین نرخ امید به زندگی در دنیا در این مدت نیز ۲۵ سال رشد کرده است!
اما امار خودکشی و سکته های قلبی و مغزی چیز دیگری میگه و امید به زندگی به ۴۸ سال نزول کرده
وزیر امور خارجه: در جریان اغتشاشات هیچ خبرنگاری بازداشت نشد!!!!!!!
سن امید به زندگی به ۷۸ سال رسیده است. آقا با این شرایط ما رکورد زدیم اگه شرایط بهتر بشه انشاالله ۱۲۰ سال رو زدیم.
از سخنان بذرپاش در مشهد اگر کسی چیزی فهمیده لطفا اطلاع رسانی کنید.
ای کاش خداوند برای دروغ گفتن آدمها یک جور واحد اندازه گیری تعبیه میکرد.مثلا به مانند کارتون پینوکیو که هر کی دروغ بگه دماغش بزرگ بشه یا گوشش کش بیاد.
واقعا چز خزعبلات چیزی نمی بینیم
جراید : قیمت یک متر اپارتمان در تهران از ۵۵ میلیون تومان هم عبور کرد !
وزیر مسکن : با وجود این که کم لطفی ها، مشخص است، بار بزرگی در زمینه بخش مسکن از دوش کشور در حال برداشته شدن است. !!!!
نرخ امید به زندگی بیشتر از این هم می شود چون خرید خانه اخرت مثل خانه خریدن سر به فلک زده و انقدر خرج رفتن زیاد شده که ترجیح می دهند حالا حالاها بمانند؟
وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است .
اخه به این می گید زندگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علیرضا بیگی
چرا باید صدها هزار میلیاردتومان بیت المال را در اختیار 7 نفر قرار دهیم که بفروشند.
امید به زندگی یا امید به زنده موندن؟!
حقوق ۶ میلیون اجاره خونه ۷ میلیون شما اسمش رو میذارید زندگی؟!!!!
با اعداد و ارقام بازی نکنید واقعیت هارو ببینید
حاج حسین بفرمایید دولت متبوع شما تا به حال چکار کرده؟؟؟
آقای صولت مرتضوی افزایش سن امید به زندگی بیشتر مربوط به نوزادانی بود که در گذشته در همان ابتدای تولد به دلیل ضعف بهداشت در روستاها و جاهای دور افتاده فوت می کردند که سرجمع مرگ و میر نوزادان سن امید به زندگی جامعه را در میانگین گیری پایین می آورد اما مردمی که در نوزادی نمی مردند و زندگانی می کردند عمرشان بالای ۹۰ سال بود در حالی که دررحال حاضر اکثریت افراد در زیر ۸۰ سال می میرند علتش هم استرس های زندگی محیط های کاری تنش زا و بی عدالتی ،مواد غذایی سرطان زا و عدم کنترل صحیح بر تولید مواد غذایی سالم و وو...می باشد
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
بهترین و علمی ترین نظر را فرمودی
یه پیر زن میگفت ۱۶ تا زاییدم ده تاش مردند باتوجه به
اینکه قدیم امکانات پزشکی ودارویی کم بود بیشتر بچه ها بر اثر امراض مختلف میمردند
این آقای کیهان غیر از نق زدن و حواله ی مشکلات به جریان رقیب هیچ مطلب تازه و هنر ندارد. دایما تاختن به این و آن؛ دشمن تراشیدن؛ خود مسلمان پنداشتن؛خود فهمی؛ خودفاضلی و .... مشغول است؛ تا جاییکه بواسطه ی انرژی منفی دادن به جامعه حتی فیزیک آقای کیهان کج و معوج شده است . شنیده آیم فیزیک وظاهر انسان ها بر اساس رفتار و گفتارشان شکل می گیرد که شکل و شمایل آقای محترم کیهان بر این شنیده ی ما مهر تایید زده است.
واقعا در این دو سال دولت محرومان چه‌ها که نکرده است. افزایش فرصتهای شغلی، افزایش امید به زندگی، افزایش تورم، افزایش قیمتها، افزایش نرخ ارز، افزایش...
آقای وزیر تواین مدت ۴۴سال مردم اصلا زندگی نکردن زیر فشار تحریم مشکلات فقط توانستند با سیلی زدن به صورتشون صورتشون رو سرخ نگه دارن وزنده بمونند۰ درضمن شما خوبه که بامردم رو راست باشید ۰ هدف شما و وزیر بهداشت از تکرار بالا رفتن . امید به زندگی اینکه سن بازنشستگی رو ببرید بالا چون پول پرداخت سنوات و پاداش آخر خدمت کارمندان بدبخت رو که عمرشون رو تواین تحریم ها گذاشتن پای خدمت ندارید بدید آقا راستگو باشید واقعیت رو به مردم بگید مردم اگه راستگو باشید و مشکلات رو بگید وا ز مردم کمک بگیرید کمکتون میکنند.
این نرخ امید به زنده بودن است نه زندگی، وگرنه با این وضع اقتصادی ما که زندگی ندیدیم
وزیر کار: نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است:
جناب وزیر : سالهای 1354 تا 1357 در خانواده 9 نفره ما یک پدر کارگری می کرد و 9 نفر ارتزاق می کردندو مشکلات پوشش و هزینه تحصیل و ارتزاق نداشتیم.
امروز بچه های همان خانواده با تحصیلات عالی و با داشتن 2 بچه از هزینه خوراک و پوشاک و بدتر از همه هزینه تحصیل دو بچه وامانده اند در حالیکه پدر و مادر هردو روزانه 12 ساعت بکوب کار می کنند.
حت.صندلی وزارت آنقدر ارزش ندارد که آدم چشمش را روی حقایق ببندد.
اقا تکلیف رو روشن کنید ۷ یا ۸ سال بچه کلاس دومی من فهمیده که این زندگی نیست که ما می کنیم حتما یه بچه هایی هم هستند که تو ۷ سالگی فهمیدن یه باهوش تر هایی هم تو ۲ سالگی
آقای همتی کاملا صحیح فرمودند و هر چی فرمودند دقیقا عین واقعیت بود. ولی خواستم بگم جناب همت خان شما هم از اینا چیزی کم نداشتید یادتان هس دلار از 3 هزار تومن به 25 هزار تومن رساندید و هرروز وعده می دادید این قیمت واقعی نیس قیمت دلار کاهش خواهد یافت و کمر همت بسته بودید تا کمر قشر ضعیف را بشکنید الان خجالت نمی کشید البته می دانم رو نیس که... اینم بگم ادم هایی مثل شما بخاطر قدرت هرکاری می کنند و بعد می گویند من نبودم اون بود من دوستدار مردم هستم و....
این آمارها برای امید به زندگی آقازاده ها و خانواده های محترم ساکن اروپا و آمریکا است مسولین از حال داخل کشور خبر ندارند و با آمارهای ساختگی مشغول هستند.
اگه می دونستیم بی حجابی انقدر تو برف و بارون مؤثره زودتر حجاب ها رو برمیداشتیم. همه جا رو برف و بارون گرفته
از تعداد نظرهای غیرقابل انتشار میشه فهمید امید به زندگی در چه وضعیه!!!!!!!
هر عملیاتی به بهانه حمله یا تلافی یا دفاع که منجر به کشتن غیر نظامیان و زنها و بچه ها بشود ، غیرحرفه ای غیر انسانی و غیر اخلاقی و محکوم است.
شاید خانمها با اجرا مهریه امید شون بالا رفته ولی اقایان نا امید
دوستانی که انتقاد میکنید واز شرایط ناراضی هستید، باور کنید اگر مدیر بودید و یک صندلی چرخان داشتید، و ماهی چند ده میلیون حقوق و درآمد داشتید ،شما هم میگفتید کشور گل و بلبل است.
امید به زندگی بدون شادي و با تحمل جراحی و دارو اگر به ۷۰ برسه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار