بازدید 1872

تظاهرات در پاریس علیه سیاست‌های جنگ طلبانه مکرون

هزاران نفر از مردم فرانسه شب گذشته در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور و ارسال سلاح و مهمات جنگی به اوکراین در پاریس و شهرهای دیگر این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹ 27 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، این دومین راهپیمایی ضد جنگ مردم فرانسه است که در کمتر از دو هفته در پاریس برگزار می‌شود.

راهپیمایان در پاریس پارچه نوشته‌هایی با شعارهای "ما خواهان صلح هستیم" و "جنگ جهانی سوم نمی‌خواهیم" در دست داشتند و خطاب به مکرون فریاد می‌زدند "از ناتو خارج شو."

فلوریان فیلیپو یکی از فعالان صلح فرانسه که مردم را به این راهپیمایی ضد جنگ دعوت کرده بود گفت که مذاکرات صلح تنها راه برون رفت از مناقشه اوکراین است.

وی هشدار داد ارسال تسلیحات فرانسوی به اوکراین نتیجه‌ای جز کشاندن این کشور به سمت جنگ جهانی سوم ندارد.

فیلیپو ادامه داد: واقعیت این است که اتحادیه اروپا طی یکسال گذشته ۱۰ بسته تحریمی علیه روسیه تصویب و اجرا کرده است ولی همه می‌دانند که این تحریم‌ها تاثیری نداشته‌اند.

او از فرانسه و اروپا به خاطر اطاعت کور کورانه از دولت ایالات متحده آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: ناتو فقط یک ماشین نظامی است که کاری جز جنگ افروزی ندارد.

وی افزود: ناتو همچنین با تداوم لفاظی‌های خود در مورد تایوان، کاری کرده است که چین به عنوان دشمن بعدی غرب صف آرایی کند.

به گزارش ایرنا، در جریان تظاهرات بزرگی که ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) علیه عضویت فرانسه در ناتو و ارسال سلاح به اوکراین در پاریس برگزار شد، پرچم ناتو به دست رئیس یکی از احزاب راست‌گرا پاره شد.

تارنمای شبکه راشا تودی در گزارشی از تظاهرات نوشت که فلوریان فیلیپو (Florian Philippot)، رئیس حزب راستگرای "میهن پرستان" که این راهپیمایی را سازماندهی کرد، اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

وی افزود که همزمان ۲۵ تظاهرات ضد ناتو نیز در دیگر نقاط فرانسه برگزار شد.

به نوشته راشا تودی، جمعیت شعارهایی از جمله "نه هواپیما، نه تانک، نه موشک برای اوکراین"، "از ناتو خارج شویم"، "مکرون، ما جنگ تو را نمی‌خواهیم" و "نه به جنگ جهانی سوم" سر دادند.

در بخشی از مراسم، فیلیپو روی صحنه رفت و با استفاده از قیچی پرچم آبی رنگ ناتو را با تشویق تظاهرکنندگان به دو نیم برش داد و گفت: ناتو یعنی جنگ.

این سیاستمدار از پائیز امسال اعتراضات علیه عضویت فرانسه در ناتو و اتحادیه اروپا را سازمان داده و در عین حال از تحویل تسلیحات به اوکراین در طول جنگ جاری به شدت انتقاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی