بازدید 4400

دستگیری عوامل پشت پرده دلار تلگرامی

تعدای از عوامل اصلی التهاب‌آفرین در بازار ارز که نقش موثری در تعیین نرخ موسم به دلار تلگرامی داشتند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 06 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سی و پنج نفر از عوامل داخلی گرداننده کانال های تلگرامی موثر در تعیین نرخ کاذب ارز در بازارهای غیررسمی داخلی، دستگیر شدند.

مرکز اصلی اداره و سیاستگذاری این کانال های تلگرامی به دست عناصر سرویس های امنیتی مستقر در افغانستان و ترکیه بوده و تاثیرگذاری مستقیمی در افزایش نرخ گذاری کاذب دلار در هفته‌های گذشته داشته‌اند.

همزمان با ایجاد مرکز مبادله  ارز و طلا توسط دولت، برخورد جدی با عوامل مخرب بازار ارز که کانال‌های تلگرامی مذکور نیز جزیی از آن محسوب می‌شوند، در دستور کار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

بر این اساس، هر نرخ و بازار دیگری غیر از نرخ سامانه نیما و نرخ مرکز مبادله،‌ از چندی قبل رسماً‌ به عنوان نرخ و بازار قاچاق محسوب شده و مجازات در نظر گرفته شده برای متخلفان،‌ تشدید و واقعی شده است.

همچنین اختیارات اخیر داده شده به بانک مرکزی،‌ بی‌سابقه بوده و بانک چه در الزام معاملات ارز،‌ چه در شناسایی و معرفی حساب‌های مشکوک ارزی و ایجاد محدودیت برای آنها، دارای اختیارات مهمی شده که ضمانت اجرای طرح اخیر دولت در کنترل بازار ارز را افزایش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
کی میخواین این مسخره بازیا رو تموم کنین آخه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
مگه تلگرام فیلتر نیست؟
فکر نکنم دلال ها بتوانند دلار رسمی را از 30هزار به 51هزار تومان ارتقاء بدهند. سامانه های رسمی این نرخ را درج کرده اند .وزارت صمت خودروی 8هزار دلاری را به کمتر از یک میلیارد نمی فروشد یعنی دلاری 125هزار تومان.دلال در سلیمانیه و افغانستان همین هان
وقتي يك كانال تلگرامي اقتصاد يه كشور مدعي رو به بازي ميگيره
یادش بخیر جمشید بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
مرحوم جمشید خان که سلطان سکه بود اینا الان دارن دنبال سلطان دلار میگردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
و یادش بخیر وحید مضلومین را که با سکه حدود 3 تومانی اعدام شد ولی الان سکه 30 تومان است
بابا جمع کنید این اراجیف روو
اگه شماها واقعا دنبال بهبود زندگی مردم بودین و اگه این دستگیریها جواب میداد الان دلار ۵۰ تومن نبود
اگر چهار مفسد اقتصادی گردن کلفت مانند بابک زنجانی و سطان سکه که محکوم به اعدام هستند به موقع اعدام شده بودند این همه فساد کلان اقتصادی پس از انها بوجود نمی امد. گردن کلفت ها مطمئن هستند که جانشان در خطر نیست سرمایه شان هم که قابل دسترس نیست پس ترسی از فساد دوباره و چند باره ندارند. البته دولت خودش هم در گرانی ارز مقصر است و قتی خودش با کارت ملی دلار می فروشد این به این معنی است که به عنوان یک فروشنده تمایل به افزایش قیمت دارد. بریا چه مردم باید دلار به صورت رسمی و از دولت بخرند و در خانه ذخیره کنند؟ ایا این اقدام دولت جز برای تامین ریال با فروش ارز با قیمت بالاتر است؟
برید خودتونو مسخره کنید دیگه وقت این بازیها تموم شده .هوای بانکها و کسانی که وامهای کلان بهشون میدید رو داشته باشید اونا یه وقت ضرر نکنن بقیه مردم برن بمیرن
اینکه دولت برای گران کردن دلار ابتدا آن را ۱۰۰ درصد گران میکند و بعد ۲۰ درصد میاورد پایین تا بگوید فلان موفقیت داشتیم باید این نکته توجه کند که در علم اقتصاد مساله چسبندگی قیمت ها وجود دارد یعنی وقتی کالا ها متناسب شدند با دلار ۶۰ تومنی وقتی دلار شد ۵۰ تومن این کالاها متناسب با دلار ۵۰ تومنی نمیشوند و گرانتر باقی خواهند ماند بنابراین دولت این مسخره بازی ها را کنار بگذارد و وقتی پول ندارد، دلار را در حد نیاز ببرد بالا نه اینکه ۳۰ تومن گران کند و بعد ۱۰ تومن بیاورد پایین چون الان قیمت مثلا خودرو و گوشت بر اساس دلار ۶۰ تومنی مانده است هرچند دلار ۵۰ تومن است.
اگه قضیه تموم هست پس دلار و برگردونید به قیمت یک ماه پیش! بسم اله
اقتصاد فرو پاشیده با این بگیر ببندها درست نمیشه
مقصر اصلی افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش ریال ، همان کسانی هستند که روزی 5 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ می کنند و این پول ها را یا در قالب بودجه نهادهای مذهبی و فرهنگی متعلق به خودشان و یا در قالب وام هایی که هیچوقت باز پس داده نمی شود ، به جیب های مبارک خودشان می ریزند و تورم ناشی از ورود این حجم از پول بدون پشتوانه به اقتصاد ، بر سر مردم خراب می شود .. بیهوده سعی نکنید مردم را با این نمایش های کاریکاتوری کودکانه گول بزنید چون مردم دیگر همه چیز را فهمیده اند و گول نخواهند خورد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار