بازدید 3188
۲

افشاگری انصارالله از کارشکنی آمریکا در حل بحران یمن

در آستانه عید سعید فطر، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در نطقی تلویزیونی، آمریکا را متهم به کارشکنی در تحقق مذاکرات صلح با طرف‌های درگیر در یمن کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 21 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در سخنرانی تلویزیونی، آمریکا را متهم به کارشکنی در تحقق مذاکرات صلح با طرف‌ها درگیر در یمن کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که «مهدی المشاط»، رئیس شواری عالی سیاسی یمن در سخنرانی تلویزیونی خود در آستانه عید سعید فطر و حلول ماه شوال در یمن اعلام کرد که آمریکا در حال مانع‌تراشی و به شکست کشاندن توافقات صلح و إعمال فشار بر ریاض است.

رئیس دولت نجات ملی یمن در نطق تلویزیونی خود به مناسبت عید سعید فطر با اشاره به مذاکرات اخیر صنعا با طرف‌های سعودی با میانجیگری کشور پادشاهی عمان در تحقق صلحی فراگیر افزود: «آمریکا به دنبال کارشکنی در عدم تحقق صلح در یمن است و نمی‌خواهد بندهای توافقات بشردوستانه در جریان توافقات صورت گرفته با سعودی‌ها حل‌وفصل شود.

وی با هشدار به کارشکنی واشنگتن در روند تحقق صلح در یمن از ریاض و متحدانش خواست در برابر فشار واشنگتن مقاومت کنند و تن به خواسته‌های آنان ندهند.

المشاط اضافه کرد که تن دادن به فشارها و دیکته‌های آمریکایی‌ها به زیان کشورهای عربی خواهد بود و به ناامنی و ریخته شدن بیشتر خون بی‌گناهان دامن خواهد زد.

رئیس دولت نجات ملی با اشاره به حادثه دردناک دیروز در کشته شدن ۷۸ تن از شهروندان یمنی در محل دریافت کمک‌های بشردوستانه در صنعا بر اثر ازدحام جمیعت گفت که این حادثه دردناک نمونه عملی از تبعات تجاوز، محاصره ناجوانمردانه ضد یمن است.

وی در بخش دیگری از نطق تلویزیونی خود بار دیگر بر حمایت مردم و دولت نجات ملی یمن از آرمان فلسطین تاکید کرد و حملات اخیر مبارزان فلسطینی ضد رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

مهدی المشاط بار دیگر از امت عربی و اسلامی خواست که با تحریم کالاهای ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت فلسطین، زمینه آزادی فلسطین را از چنگال دشمنان محقق سازند.

گفتنی است هفته گذشته، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که تیم اعزامی ریاض به صنعا در مذاکراتی فراگیر موضع آزادی اسرا، آتش بس، و مذاکرات صلح را شفاف و در فضایی خوش بینانه و مثبت توصیف کرد و بر ضرورت ادامه این مذاکرات برای رسیدن به راه حلی سیاسی و مقبول میان همه طرف‌های درگیر در یمن تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آمریکا به دلایل زیاد موافق صلح نیست اگر چه اظهار رضایت از آن می کند
آمریکا اظهار رضایت از روابط ایران و عربستان و صلح یمنی کرد اما
۱. صلح باعث کسادی بازار اسلحه آمریکا میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست