بازدید 27083
سه هزار و سیصد و سی‌ و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

هشدار رئیس کل بانک مرکزی به واردکنندگان متخلف/رئیسی به دنبال قطع بندناف اقتصاد ایران از دلار / ادامه ماجرای ۷۰ شاسی‌بلند وزارت صمت؛ سایت نزدیک به احمدی‌نژاد لیست منتشر کرد و نماینده مدعی به دادستانی رفت / معاون حقوقی رئیس‌جمهور: پیشنهاد مذاکرات حقوقی ایران و آمریکا را به دولت ارائه دادیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند استاد اقتصاد: کسی جرات برخورد با ابربدهکاران بانکی را ندارد / نامه پور ابراهیمی در واکنش به ادعای دریافت ۷۰ خودرو شاسی بلند /ضرب الاجل ده روزه برای ساماندهی بازار اجاره / جزییات حادثه «حمله به یک روحانی» در قم / کی‌روش به پدیده تیم ملی فوتبال ایران پیشنهاد داد به تیم ملی قطر بپیوندد/ دستیار رئیسی پاسخِ کیهان را داد و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 29 April 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ادامه ماجرای ۷۰ شاسی‌بلند وزارت صمت؛ سایت نزدیک به احمدی‌نژاد لیست منتشر کرد و نماینده مدعی به دادستانی رفت
سایت دولت بهار از قول احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس فهرستی از نمایندگان را منتشر و ادعا کرده که این نمایندگان در جریان منتفی شدن استیضاح وزیر صمت، خودروهای شاسی بلند دریافت کرده اند. نام منتشرشده فهرست مذکور به دلیل ملاحظات حقوقی مخدوش شده است. 

همچنین  احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که ادعای دریافت ۷۰ شاسی‌بلند از سوی نمایندگان مجلس را مطرح کرده بود، امروز  در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ‏ «به فضل الهی ۱۰:۳۰ صبح در دادستانی کل و ساعت ۱۲:۳۰ در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود. می‌دانم پیمودن مسیر حق و ‎عدالت پرمخاطره و آکنده از مشقت خواهد بود.»

دستیار رئیسی پاسخِ کیهان را داد
سکینه سادات پاد، دستیار ابراهیم رییسی در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به یادداشت اخیر روزنامه کیهان که به او به دلیل تاکید بر حقوق‌شهروندی زنان بدون حجاب حمله کرده بود، پاسخ داده و نوشته است: ستم روا داشتن به زنان، ویژگی اصلی نظام‌های طاغوتی است. سکینه سادات پاد در پاسخ به کیهان نوشته است: قانون ‌اساسی دارای مقدمه‌ای است که هرچند الزام‌آور نیست، راهنمای تفسیر آن است. قانون‌گذار در دیباچه قانون، به بحث مهم «زن در قانون اساسی» اشاره نموده؛ ستم روا‌ داشتن به زنان، ویژگی اصلی نظام‌های طاغوتی محسوب و اقدامی در جهت استثمار آنان شمرده می‌شود. این مهم به این دلیل توسط قانون‌گذار اساسی ذکر شد که گروه‌های مارکسیستی و غیرانقلابی، تهمت ضد ‌زن ‌بودن و تحجر‌ مذهبی را به نیروهای راستین انقلابی (خط امام و رهبری) روا داشته ‌بودند. قانون‌نویسان اساسی ایران در اصل بیست‌ویکم، دولت‌ (حاکمیت) جمهوری ‌اسلامی را موظف به رعایت همه‌جانبه حقوق زنان و ایجاد زمینه‌ مساعد برای رشد شخصیت مادی/معنوی زن دانسته است.

او سپس تاکید کرد: مکتوب کردید مطابق اصل ۲۰ همه شهروندان در حمایت قانون هستند؛ بنابراین، برداشت جنابعالی از اصل ۲۰ نیز این نتیجه حاصل می‌شود که محرومیت شهروندان‌ از خدمات اجتماعی و مجازات آنها، مستلزم تصریح قانونی و اثبات جرم در محکمه صالح است. اصول قانون ‌اساسی، آحاد مردم اعم از مجرم و غیرمجرم را از حقوق انسانی برخوردار می‌داند. محدودیت در بعضی از این موارد، نیازمند اثبات از طریق دادگاه صالح است و فرض حضرتعالی در صورت تصریح قانونی جرم، مطابق ماده ۲ قانون مجازات اسلامی و نیز اصل۳۶ قانون ‌اساسی، محقق است. مطابق مقررات و موازین اسلامی باید جرم مندرج در ماده و تبصره ۶۳۸ قانون مجازات که در درجه‌بندی حسب ماده۱۹ همین قانون درجه۸ و تابع شرایط درجه جرم است، پس از اثبات مجرمیت، قطعا بایستی اجرا شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: پیشنهاد مذاکرات حقوقی ایران و آمریکا را به دولت ارائه دادیم
محمد دهقان درباره پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای مذاکرات ایران و آمریکا در خصوص تعیین خسارات ناشی از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: هنوز مذاکراتی انجام نشده است بلکه ما تنها در این زمینه به دولت پیشنهاد داده‌ایم. در موضوع خسارات وارده به ایران، طبق رای دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه، باید در دو سال مذاکرات، میزان خسارات تعیین شود. وی در گفت وگو با ایسنا ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این مذاکرات حقوقی در دیوان رسیدگی به اختلافات ایران و آمریکا که از ۴۰ سال پیش در لاهه تشکیل شده است، دنبال شود. آنجا سه داور از طرف ایران، سه داور از طرف آمریکا و سه داور هم داور وسط حضور دارند که این داوران وسط را دیوان عالی کشور هلند تعیین می‌کند. یک نماینده ما در آن دیوان داریم و یک نماینده هم آمریکا دارد. معاونت حقوقی رئیس جمهور افزود: بهترین راه برای این مذاکرات حقوقی، مذاکره بین نماینده ما و آمریکا در همان دیوان است چون جای آن مشخص است و یک موضوع نهادینه شده و نیاز به تشکیلات جدید ندارد. در این سال‌ها هم مذاکراتی بین طرفین در موضوعاتی از جمله موضوعات حقوقی، دعاوی و خسارات انجام شده است. این مذاکرات طبیعی تا الان انجام شده است.

کی‌روش به پدیده تیم ملی فوتبال ایران پیشنهاد داد به تیم ملی قطر بپیوندد
علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال فولاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تایید کرد که فدراسیون فوتبال قطر به دنبال اعطای تابعیت به محمد امین حزباوی پدیده جدید فوتبال ایران بوده است. علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی خبر از پیشنهاد فدراسیون فوتبال قطر به دنبال به محمد امین حزباوی پدیده جدید فوتبال ایران داد و گفت این بازیکن جوان پیشنهاد قطری‌ها را رد کرده است. علیرضا منصوریان، درباره پیشنهاد کارلوس کی روش در خصوص پدیده ایرانی گفت: قصد پنهان کردن چیزی را ندارم. ما هم شنیده‌ایم که قطر به دنبال محمدامین حزباوی است و پیشنهاد شهروندی دادند تا او بتواند برای تیم ملی این کشور بازی کند. خود حزباوی علاقه دارد تحت لوای پرچم کشورمان بازی کند و وقتی این شایعات را شنید به شدت ناراحت شد؛ از طرفی امیر قلعه‌نویی هم روی او نظر مثبتی دارد و اجازه نمی‌دهیم چنین ستاره‌ای از کشور خارج شود.

روایتی از وضع محدودیت‌ها برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی
محمدرضا منصوری تهیه کننده فیلم دسته دختران در گفت‌وگو با امیرعباس صباغ در برنامه این هفته سینما معیار گفت: «اتهام ما این بود که وقتی تهیه کننده فیلم حزب اللهی نیست، اصلا چرا باید سراغ ساخت چنین فیلمی با این موضوع رفت! چرا تاریخ نمی‌خوانید که ببینید در هفته اول جنگ در سال ۵۹ که حدود ۱/۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته بود و ما هیچ خط کشی در جامعه نداشتیم، چه زنانی رو به روی دشمن ایستادند! باید همه این زنان را با پوشش شبیه چادر نشان می‌دادیم؟! ما امروز عکس فرشته حسینی که انگشتش را به نشانه پیروزی بالا برده نمی‌توانیم در سطح شهر نشان دهیم، چون می‌گویند ممنوع است... هفته اول جنگ خانم‌ها چه گرایش هایی داشتند و از چه طبقاتی بودند و چگونه جنگیدند؟ اشکالی دارد یک خانم این‌ها را نشان دهد و به نسل امروز بگوید با هر پوشش و از هر طبقه و قشری کنار هم بودیم و اگر باز هم اتفاقی برای این کشور بیوفته باز هم همه از آن دفاع خواهند کرد؟»

هشدار رئیس کل بانک مرکزی به واردکنندگان متخلف/رئیسی به دنبال قطع بندناف اقتصاد ایران از دلار/ادامه ماجرای ۷۰ شاسی‌بلند وزارت صمت؛ سایت نزدیک به احمدی‌نژاد لیست منتشر کرد و نماینده مدعی به دادستانی رفت/معاون حقوقی رئیس‌جمهور: پیشنهاد مذاکرات حقوقی ایران و آمریکا را به دولت ارائه دادیم

جزییات حادثه «حمله به یک روحانی» در قم / مضروب، «فوت» کرد؟
 فرمانده انتظامی شهرستان قم با بیان این که فرد ضارب هم در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار داد، گفت: تا زمانی امکان بازجویی از این فرد نباشد، نمی‌توان از علت و انگیزه فرد ضارب صحبت کرد. سرهنگ امیر مختاری روز شنبه افزود: صبح امروز در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به جرح بین یک دستگاه خودروی تیبا و دو نفر عابر پیاده در خیابان شهدا قم، راننده خودروی تیبا که اهل قم نیز است بعد از تصادف و پیش از خارج شدن از خودرو، اقدام به خودزنی کرده و سپس با چاقو به یکی از مصدومان حادثه که معمم بود حمله ور می شود. وی با بیان این که هر سه مصدوم حادثه بلافاصله با آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند گفت: جراحت نفر دوم حادثه ، سطحی بوده و از بیمارستان ترخیص شده است اما روحانی که با چاقو مورد حمله قرار گرفته بود از اتاق عمل خارج شد و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد. وی با اشاره به این که در برخی از کانال ها خبر فوت این طلبه منتشر شده است، این خبر را تکذیب کرد و افزود: خبر فوت مربوط به حادثه امروز صبح نیست و مصدومین هم اکنون در بیمارستان هستند. مختاری با بیان این که فرد ضارب هم در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد گفت: تا زمانی امکان بازجویی از این فرد نباشد، نمی توان از علت و انگیزه فرد ضارب صحبت کرد./ایرنا

هشدار رئیس کل بانک مرکزی به واردکنندگان متخلف
محمدرضا فرزین طی مکاتبه با معاون ارزی این بانک تاکید کرد: در راستای تقویت اقدامات لازم برای مدیریت بازار ارز در بازار غیررسمی و بر اساس اطلاعات کسب‌شده در خصوص نحوه تامین ارز توسط برخی شرکت‌های واردکننده، از این تاریخ به بعد تخصیص ارز به تمام شرکت‌هایی که قبل از مرحله تخصیص، در بازار آزاد ارز خریداری کنند، ممنوع است و بدون تایید اینجانب هیچ گونه تخصیصی صورت نپذیرد.

رئیسی به دنبال قطع بندناف اقتصاد ایران از دلار
سیدابراهیم رییسی شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان بیان کرد: در بانک مرکزی دبیرخانه‌ای برای تغییر نوع مبادلات ارزی تشکیل شده تا بند ناف‌مان از دلار بریده شود که این کار در راستای تقویت ارزش پول ملی و انجام بسیاری از کارها با برخی از کشورهاست. وی خطاب به مدیران نیز گفت: اگر نگاه تحولی و جهادی نداشته باشند، خواسته‌های بحق مردم محقق نمی‌شوند. اختیار مدیران استانی کم و به گونه‌ای نیست که همه اختیارات در مرکز باشد و باید به میزان اختیاراتی که دارند و طبق قانون می‌توانند کار کنند اما برخی جرات کار ندارند.

ضرب الاجل ده روزه برای ساماندهی بازار اجاره
خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خطاب به صاحبان خانه‌های خالی در شهر تهران و ۴۸ شهر استان تهران گفت: دولت مصمم است برای ساماندهی بازار اجاره خانه‌های خالی را شناسایی کند و در این راه از آمار شهرداری‌ها، سامانه جامع املاک و اسکان، دستگاه‌های خدمات رسان و.... استفاده می‌کند و پس از شناسایی قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر خانه‌های لوکس اعمال خواهد شد. وی افزود: مقرر است شهرداری‌های استان تهران آمار شهرهای خود را به استاندار ارائه کنند و استاندار تهران پای این موضوع ضرب الاجل ده روزه در نظر گرفته است. محبت خواه در پایان تصریح کرد: دولت در بودجه سال جاری خود اخذ مالیات از خانه‌های خالی را پیش بینی کرده و موجران به نفعشان است که خانه‌های خود را هرچه سریع‌تر اجاره بدهند.

شرط بانک مرکزی برای واردات خودروهای کارکرده 
بانک مرکزی: پیرو ارائه لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو توسط ریاست‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی به‌منظور تسهیل شرایط واردات خودرو به‌ویژه واردات خودروهای کارکرده، بدین‌وسیله اعلام می‌گردد: در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی و بر اساس آیین‌نامه اجرایی آن که با همکاری وزارت صمت و سایر دستگاه های ذی‌ربط تهیه می‌شود؛ شرایط واردات خودروهای کارکرده مبتنی بر "ثبت سفارش" توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و اعلام "منشأ ارز" مورد تأیید بانک مرکزی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

ترکیه و روسیه در حال ایجاد سامانه‌ پرداخت جدید هستند
منابع آگاه از دولت ترکیه اعلام کردند که آنکارا و مسکو در حال ایجاد یک سامانه پرداخت جدید برای تسهیل انجام عملیات‌های پرداخت برای اتباع روس در ترکیه هستند. گفته می‌شود نام این سامانه "ربیت‌کارت" است و شهروندان روس می‌توانند در قالب آن با استفاده از یک نرم‌افزار موبایلی به راحتی عملیات‌ پرداخت خود در داخل ترکیه را انجام دهند.

نامه پور ابراهیمی در واکنش به ادعای دریافت ۷۰ خودرو شاسی بلند 
محمدرضا پور ابراهیمی از تدوین نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بررسی موضوع «دریافت ۷۰ خودرو شاسی بلند توسط برخی نمایندگان مجلس در ازای پس گرفتن امضا از طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته» خبر داد. متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام

احتراما، اخیرا انتشار اظهار نظری منتسب به جناب آقای بیگی نماینده مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی مبتنی بر دریافت ۷۰ خودرو شاسی بلند توسط برخی نمایندگان مجلس در ازای پس گرفتن امضا از طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته و رای ندادن به آن، موجب نگرانی جدی دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و سوء استفاده گسترده معاندین نظام در داخل و خارج از کشور با هدف تشویش افکار عمومی گردیده است.

با توجه به ضرورت دفاع از جایگاه، شان و حیثیت مجلس شورای اسلامی که به استناد مفاد قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به عهده رئیس و اعضای محترم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می باشد،خواهشمند است، دستور فرمایید جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در اولین روز هفته آتی و بصورت فوق العاده و با حضور جنابعالی تشکیل شود و با اخذ کلیه مدارک و مستندات و دفاع نماینده مذکور موضوع بررسی گردد تا در صورت اثبات ادعای مورد نظر مراتب در جلسه صحن علنی قبل از ورود به طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به اطلاع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و ملت شریف ایران رسانده شده و فهرست نمایندگان خاطی به همراه فهرست مسولین ذیربط از وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام عمومی و برای برخورد قانونی به مرجع ذیصلاح ارجاع گردد و در صورت غیر واقعی بودن ادعای مزبور، نتایج بررسی به ملت شریف ایران گزارش و اقدام نماینده مزبور که در راستای کاهش سرمایه اجتماعی و خدشه دار کردن شان و جایگاه مجلس انجام شده است از طریق مراجع قضائی مورد رسیدگی و برخورد قانونی قرار گیرد. در پایان با توجه به حساسیت موضوع خواهشمند است با قید فوریت و تاکید دستور فرمائید گزارش اقدامات در تمامی مراحل به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
محمدرضا پورابراهیمی
رئیس کیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: لیست افرادی که خودرو گرفتند، منتشر شود
مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص خبر توزیع 75 خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح وزیر صمت، تصریح کرد: ضرورت دارد، آقای بیگی نماینده محترم تبریز که این موضوع را مطرح کرده، مستندات خود را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و هیأت رئیسه و نمایندگان مردم و افکار عمومی ارائه کند. نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با آبروی نمایندگانی که در قید و بند مادیات نیستند و برای خدمت به مردم پا به صحنه گذاشتند، بازی کرد، خواستار انتشار علنی لیست افرادی که این خودروها را تحویل گرفتند، شد. وی اضافه کرد: بیان این مسائل در جامعه نسبت به نمایندگانی که پاکدست هستند، ایجاد شبهه می‌کند. در این مجلس افرادی نمایندگانی داریم که با وجود چندین دوره نمایندگی مردم حتی حقوق مجلس را دریافت نمی‌کنند و حتی ناهار خود را از منزل می‌آورند، چطور با آبروی این مجلس بازی می‌کنند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیأت نظارت باید شفاف به این مسئله رسیدگی کند و پیش از بررسی استیضاح وزیر صمت این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

نماینده مجلس: اقتصاد چکشی در هیچ جای دنیا جواب نداده است
جلال محمود زاده با اشاره به افزایش قیمت مرغ و کمیاب شدن این محصول در بازار بیان کرد: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اگر محلی برای توزیع مرغ ۶۰ هزار تومانی می شناسد، آدرس آن را به مردم بدهد چرا که مرغ با قیمت ۶۰ هزار تومان در کشور توزیع نمی شود. وی با بیان اینکه اقتصاد چکشی و اجباری در هیچ جای دنیا جواب نداده است، اظهار کرد: اینکه مرغ با قیمت ۸۰هزارتومان هم به دست مردم نمی‌رسد، جای سوال دارد و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل حذف یارانه به نهادهای دامی اظهار کرد: از زمانی که ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده های دامی قطع شد، یکدفعه نهاده های دامی، مثلاً محصولی به نام ذرت از قیمت ۱۸۰۰ تومان به ۱۹ هزار تومان رسید و یا اینکه محصولی همچون کنجاله سویا از ۲۵۰۰ تومان به رقم ۲۴ هزار تومان رسید؛ بنابراین، وقتی قیمت نهاده ها سر به فلک کشید، مشکلات زیاد شد. محمود زاده با بیان اینکه مرغ داران برای تهیه نهاده‌های دامی با قیمت بالا نیاز به نقدینگی دارند ،تاکید کرد: به واقع یک مرغ دار باید دو و نیم میلیارد تومان نقدینگی داشته باشد تا برود و نهاده لازم فعالیت خود را تامین کند که متاسفانه مرغداران نقدینگی لازم را در دست ندارند، از سوی دیگر بانک ها به این مرغداران تسهیلات لازم را ارائه نمی دهند. از این روی، این سلسله عوامل باعث شده تا تعداد زیادی از مرغداران از چرخه تولید خارج شده و مرغداری‌ها دیگر جوجه ریزی نکنند. 

استاد اقتصاد: کسی جرات برخورد با ابربدهکاران بانکی را ندارد
حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا درباره مقاومت برخی از بانک‌ها و معرفی از ابربدهکاران بانکی اظهار داشت: دلیل این مقاومت بسیار روشن است، چون آنهایی که این وام‌ها را دریافت کرده‌اند، خیلی راحت می‌توانند قانون را دور بزنند و کسی هم جرات برخورد با این‌ها را ندارد. راغفر تاکید کرد: رفع بحران بانکی در کشورمان نیازمند عزم سیاسی است که این عزم فراتر از دولت بوده چه برسد به رییس بانک مرکزی. باید این عزم سیاسی باشد و حاضر شوند که انحلال و ادغام بانک‌ها صورت بگیرد. /ایلنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۰
در خردادماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۷ نفر از نمایندگان مجلس طی لیستی به بهمن موتور معرفی شدند که زیر این معرفی‌نامه امضای معاون نیروی نسانی قوه مقننه دیده می‌شود و همچنین در مهرماه ۱۴۰۱ واگذاری‌های دیگری که شامل ۱۴۷ خودرو بوده صورت گرفته که نام این ۵۷ نفر مجددا در بین آنها وجود داشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اینها مهم نیست مهم این است که تصمیمات نمایندگان در جهت خواست مردم باشد
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اگه تحریم و نبود خودرو نتیجه تصمیمات مجلس و اجرای دولت هاست چرا مردم باید تحمل کنن ولی نمایندگان چن تا چن تا خودرو تحویل بگیرن؟
آیا این عدالته؟
زمانی هم که کنجکاوی میکنی مسئله حجاب رو پیش میکشن!!
ناشناس
| Romania |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
هر مقدار که به سیسمونی گیت رسیدگی کردند به شاسی بلند هم رسیدگی می کنند
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
پس دلیل فشار به بیگی نماینده شجاع افشا گر رشوه

شاسی بلند از طرف دادستانی مشکوک است !!!؟؟

علیرغم تاکید دیروز رهبری بر داشتن شجاعت مسولان

بر برخورد جدی با مفسدین بزرگ و تاکید دکتر راعفر

بر خیلی قدرتمند تر بودن ابر بدهکاران از دولت !!؟

باید دید که نتیجه استیصاح و برخورد قانونی با نمایندگان رشوه گیرنده به کجا میرسد !!؟

هر چند که شخصا و با توجه به تجربه و سوابق متعدد

قبلی هیچ امیدی به برخورد قانونی و کامل ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
مردم !! نمایندگان فعلی مجلس را در رای گیری اسفند 1402 از صندوق حذف کنید، اون وقت متوجه می شید نمایند ای که در دوره بعدی مجلس نیست چطور پته هم را روی آب می ریزن
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
وقتی رئیسیی پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی را قطع کرد

تمام کارشناسان دلسوز اخطار کردند که تولیدات را نابود

کردید و مردم را با سونامی گرانی شدید خوراک به فقر و فلاکت و بدبختی و گرسنگی میبرید !؟

ولی رئیسی و وزرایش گوش نکردند و راه خود رفتند !؟

متاسفانه وقتی مغز متفکر اقتصادی اینکار شخص

چون دکتر مسعود درخشان باشند

که تازه در مناطره با دکتر اقتصاد غنی نژاد به مردم شناخته و معرفی شده است

و جلیلی و باقری و اکثر وزرای دولت رییسی در دانشگاه امام صادق شاگردان او هستند و بودند

کمی از پرده ها کنار رفته و مشخص شده که کشور و

مردم گرفتار چه ماجراها و کسانی بوده و هستند

مسعود درخشان که مرشد راهنمای جلیلی در شکست

مذاکرات برجام و تحریم ۷ گانه بود و تحصیلکرده
انگلستان میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
مشکل این است که نمایندگان خریدار خودرو با تصویب و یا همراهی با خودرو سازان در جهت چند برابر کردن قیمت خودرو ایی که خرید کرده اند و کسب سود باعث تورم بدبختی هر چه بیشتر مردم و کسب سود های باد اورده می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چرا مهم نیست ؟
رشوه دهنده و رشوه گیرنده تحت هر شرایطی مجرم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
با سلام دولت و مجلس شریف اجازه تراکم ساختمانی بیشتر از دو طبقه را در تهران ندهد زیرا باعث خیلی از مشکلات می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
با سلام دولت و مجلس شریف اجازه تراکم ساختمانی بیشتر از دو طبقه را در تهران ندهد زیرا باعث خیلی از مشکلات می شود
یکی از عوامل رشد نقدینگی همین ابربدهکاران هستند
پاسخ ها
غلامحسین
| Canada |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
یکی از این ابر بدهکاران رضا مطلبی کاشانی صاحب بزرگترین شرکت ماکارونی در ایران مقیم ونکوور کانادا هستند دو تای دیگر در تورنتو هستند یکی مهدی فضلی است که هر از گاهی برای تفریح به کانادا می ایند و الی سه میلیارد دلار در امد دارند قبل از انقلاب آه نداشتند که با ناله سودا کنند نفر سوم فعلا طلب شما باشد
بازنشسته حداقلی بگیر دلواپس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
مسببین اصلی سپردن صندوق تامین اجتماعی به قاضی

مرتضوی در زمان احمدی نژاد و تخلیه و ورشکستگی ان

بعلاوه بقیه صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشگری و

فرهنگیان دادن ثروت انها به همین ابر بدهکاران غول

های مافیایی قدرت و ثروت بوده است

و عملا بیش از ۵۰ میلیون نفر از کارگران و بازنشستگان

که باید با ماهیانه کمتر از ۱۲۰ دلار سعی کنند که فقط

زنده بمانند و یک هفته بیشتر نمیتوانند سر کنند نیز

همین احمدی نزاد و تندروهای جبهه پایداری ها هستند

که الان مجددا مجلس و دولت و نهادهای حکومتی را

در اختیار گرفته و همچنان بسرعت میتازند !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
غلامحسین عزیز این سومی رو هم می فرمائید لطفا
علی اصغر
| Canada |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
با سلام این بنده خدا }ناب آقای مهدی فضلی و معاونش جناب آقای افضلیان مجموعه گلرنک را دارند که شامل بیش از صدها شرکت در ایرن و خارج از ایران است ودر عشق آباد.افغانستان .انگلستان.کانادا شرکت دارند و سالیانه در امد بالای سه میلیارد دلار دارند و قبل از انقلاب شاید به اندازه یک معلم دبستان هم در آمد نداشتند و چگونه به این مال و منال رسیدند خودشان بهتر میدانند و خدا خودشان و آنهایی که وام های کلان بدون ضابطه به اینها دادند
غلامحسین
| Canada |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این دوست و برادر عزیر اسم نفر سوم را هم خواسته بود که متاسفانه بدلایلی فعلا نمیتوانم افشا کنم گذاشم برای بعد.البته تعداد زیاد است ولی اینها دانه درشت های دارای چند میلیارد دلار در سال هستند .با در امد ها چند میلیون دلاری کم نیستند
توقع دارید که خودرو ها را نمایندگان تحویل گرفتند در کاغذ رسمی و حقوقی ثبت کنند که بابت آن از استیضاح انصراف داده اند؟!

حالا اصلا شما فکر کن برای انصراف از استیضاح نبوده پاسخ بدهید که چرا در این وضعیت باید به نمایندگان ۷۰ خودرو بدون نوبت بدهند؟
فکر کردی که مردم شما را انتخاب کرده اند که ویژه خواری کنید؟ یا نه عاشق چشم و ابروی شما بودند؟
آیا اینجوری می خواهید الگوی جامعه اسلامی باشید

بعضی از خودرو گرفته ها یکی به نعل می زنند و یکی به میخ
برادر من نعل را کنار بگزار یعنی استیضاح رو کنار بگزار و بگو چرا خودرو بدون ضابطه گرفتی تا بعدش برویم سراغ استیضاح
جناب راغفر لطفا از ستاد امر به معروف بخواهید بخشی از عزم جزمشان را به موضوع ابربدهکاران بانکی اختصاص دهند، شاید فرجی شد و دوستان ستاد هم کار مفیدی رقم زدند
پاسخ ها
علی اکبر
| Canada |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
جناب اقای علی ترامشلو هم در ونکوور تشریف دارند رفیق
آقا زاده رییس .... در ایران
ناشناس
| Romania |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
فقط در حد روسری و مانتو ازشون انتظار داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
برادر من در اسلام این چیزها مهم نیست چیزی که مهم است مو است مو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ستاد مذکور فقط غیرت و تعصبش برای سر کردن لچک خانمهاست و بس!!؟

تا مردم دنبال خواسته های بزرگ شان و دلایل فقر و فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی کشانده نشوند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اگر جراتش را داشته باشند که سراغ ابربدهکاران بروند ؟ !؟
احمد
| Canada |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اگر جراتش را داشته باشند که سراغ ابربدهکاران بروند ؟ !؟
خوب معلومه جراتش را ندارند.احمدی نژاد نتوانست اسم انها را بگوید و با بکم بکم هیچوقت نگفت و جرات نکرد چه برسه به بقیه
همه ما خل و چلیم و نمیدونیم نماینده مجلس مصونیت قضایی داره و به دادستانی نمیره.
وقتی فردا قرار است تا وزیر صمت در صحن علنی مجلس جوابگوی سوالات نمایندگان استیضاح کننده باشد
و قطعا ماجرای دادن و یا ندادن رشوه ۷۵ دستگاه شاسی بلند روشن خواهد شد

چه دلیلی داشته است که دادستانی بیگی را احضار کرده است !!!!!؟؟؟؟؟

ایا اینکار بر اثبات ادعای ایشان مبنی بر صحت تحویل رشوه حکایت ندارد ؟؟
جناب رئیسی عجالتا قیچی بریدن بند ناف دلار امریکا را کناری بگدارید

و وقت و انرزی خود و دولتتان را برای کاهش تورم و کنترل گرانی هایی که ساعت به ساعت در حال افزایش هستند و امان ۹۰ درصد مردم را بریده را بنمایید
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
عزیزم بانک مرکزی چند برابر بودجه دولت هر ماه پول چاپ می‌کند و درقالب سود سپرده از طریق بانک های ورشکسته به یک اقلیت ورشکسته اخراجی از بازار اما پولدار پرداخت می‌کند ایشان هم با این پول همه بازارها را بهم می‌ریزند چون کسب و کاری جز خرید و فروش ندارند راهش صفر کردن پرداخت سود بانکی و ورشکست شدن بانک‌های ورشکسته است
رئیسی به دنبال قطع بندناف اقتصاد ایران از دلار

قبل از اینکه به دنبال قطع دلار با مبادلات باشید باید تکلیف نقدینگی در کشور را تعیین کرد افزایش نقدینگی یک موضوع داخلی و ناشی از ناترازی بانک ها و ناشی از کسری بودجه و ... و عامل تورم و دلالی در کشور است

تا وقتی نقدینگی در کشور مهار و کنترل نشود قطع وابستگی به دلار بی فایده است و قطع وابستگی به دلار بعد از کنترل نقدینگی است که ارزشمند است

عدم کنترل نقدینگی به همراه نظام قیمت گذاری سنتی و فرسوده در کشور اقتصاد را با بحران مواجه کرده است
نظام نظارتی را خلع ید کرده است
نقدینگی بالا و تورم حاصل از آن باعث شده است که یک قسمت از اقتصاد کشور بر اثر نظام دستوری لاغر و فرسوده و طرف دیگر اقتصاد فربه و بیش از حد بادکرده و حبابی شود و چهره اقتصاد کشور زشت و بدقواره شود

عدم کنترل نقدینگی زندگی مردم را شبه ناک و با حرام خواری مخلوط کرده است که همین موضوع در فهم مطالب معنوی ذهن ها را غیر قابل فهم می کند و باعث می شود که پایبندی به دستورات الهی به شکل تمسخر آمیز برای این ذهن ها درآید
عدم کنترل نقدینگی و تورم حاصل از آن باعث ضربه به تولید و یا باعث سودهای بادآورده و حرام می شود و بازار دلالی و رانت را رونق می بخشد

نقدینگی مهار نشده و بالا باعث اعتراضات اجتماعی و نفرت می شود و ابروی کشور را در میان دیگر کشور ها نابود و اهداف متعالی را ضایع و نابود می کند
قطع بند ناف جطور انجام میشه؟ بقدری گران کنن که مردم کلا قطع نفس بشن؟
بند ناف را زیادی از ته قطع کردی، بچه مرد
برجام از اولویت امریکا و اروپا خارج شده و حاضر به بازگشت نیستند بعد معاون حقوقی رئیس‌جمهور پیشنهاد میده با امریکا در مورد خسارت خروج از برجام مذاکره کنیم!!!! عجب توابغی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
شف شف میکنند تا بگویند شفتالو انشالله ظاهرا قرار تابوی مذاکره رو در رو با امریکا هم پشت این توجیهات برداشته بشود مثل عربستان البته بد هم نیست
جالب هستش ، نماینده تبریز ، افشا کننده خودروهای شاسی بلند به روشهای مختلف تحت فشار قرار گرفته است

بجای برخورد با خاطی با شاکی برخورد می شود .
همینطوری با فساد برخورد می گردد !؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دروغگویی در این حد بله که باید مجازات شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
از دو حال خارج نیست اگر گرفته اند باید اعتبارنامه رشوه گرفته ها باطل وزیریر رشوه دهنده برکنار ر ومحاکمه واگر نگرفته اند باز هم باید اعتبار نامه اتهام زننده باطل شود نیازی هم به این همه جار وجنجال نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
شما از کجا اطلاع دارید که دروغ است ؟
یک روز پس از اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد مسمومیت مداری ، مجددا حمله شیمیایی به مدارس انجام شد !

حتما دوباره بازیگوشی دانش آموزان هستش ؟ ؟ ؟
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کیسیون اقتصادی مجلس واقعا توقع داره اگر موضوع شاسی بلند ها واقعیت داشته باشه نماینده های متخل به مردم معرفی و با ایشان برخورد بشه؟! مثل کجا؟ کی؟!!
دلار شد ۵۶۰۰۰؟تومان رئیسی فقط برو
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
یک مشت پوپولیست بی سواد شارلاطان شعار واردات خودرو می‌دهند یک مشت دلال بزرگ هم با دلار آزاد دنبال آن می‌روند نتیجه همین می‌شود که میبینی
برخی استانداران فقط جراتشون اینه که تحت فشار امام جمعه کنسرت رو ببندند و اجازه حضور زنان در ورزشکاه را ندهند!
محمدرضا منصوری تهیه کننده کالا درست میگه تا اوایل سال 60 حجاب اجباری نبود و خانمهای بدون حجاب هم دلسوزانه نگران کشور بودند که در صدا وسیما هم سوابق وجود دارد نمی دانم چرا برخی اصرار دارند این واقعیات را انکار کنند!
آقای رئیسی مجبور نیستی از دلار که پول ملی امریکاست استفاده کنی اگر راست میگی اینکار رو با روبل و یوان بکن ... با سیه روی شود هر که در او غش باشد.
به جای بند ناف گردنشو زده ها
دولت زوری مرغ زوری
آقای ریسی توی دنیا خیال و توهم سیر نکنید بیایید توی دنیای واقعی شما دلتان خیلی چیزها می خواهد دلار را کنار بگذارید می خواهید با روبل روسیه تجارت کنید که هشتش گرو نهش هست نه اقتصاد پیشرفته نه تکنولوژی به روز یا با چین که تکنولوژی و پول غرب و به لطف نیروی کار ارزان به اینجا رسیده چین می داند عواقب اتحاد با ایران را فقط تا جایی با ایران همراهی می کند که خوب استفاده کند و اگر رابطه با ایران منافع چین را به خطر بیندازد فوراً این رابطه را قطع می کند اگر الان هم جواب سلام شما را می دهد به لطف بیش از 35میلیارد دلار پول ایران توی چین است که چین به بهانه آف تی آف و تحریم از پرداختش به ایران خودداری می کند
مجازات و تنبیه عامران به معروف و ناحیان از منکر قابل تقبیح است
از امت در صحنه درخواست دارم چنین جرم هایی مرتکب نشوند
جالبه که 5-6 روز است که امریکا یک نفتکش ایران را توقیف کرده و در ایران سکوت خبری مطلق!! حالا فهمیدیم که توقیف کشتی خارجی مرتبط با اونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چرا با هر تخلفی نباید برخورد شود ؟
نکنه آمران به معروف هم به جرگه ، آنهایی که مصونیت دارند پیوسته اند ؟
رضا
| Canada |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خوب رفیق نباید صداش را دربیاری تا بعد از اقدام متقابل که دشمن هوشیار نشود
دلار 55 هزار تومان.سیدمرحومان خجالت بکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
لازمه خجالت کشیدن درک کردن که همه دولتمردان فاقد آن هستند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
شرم نمیکند و بتاراج اموال مردم ایران ادامه می‌دهد.
چرا مجازات نمیشود؟ ریال ایران را بی ارزشترین در دنیا کرده و مایه شرم هر ایرانی است
...تا بند ناف‌مان از دلار بریده شود که این کار در راستای تقویت ارزش پول ملی و...

درود بر رئیس جمهوری نابغه مان که کشفی کرد که به فکر هیچ اقتصاد دانی نرسیده بود و فهمید که علت بی ارزش شدن پول ملی ما نه وضع اقتصادی خراب و چاپ بی رویه پول و تورم حاصل از آن بلکه «وابستگی» ما به دلار است.
مگر اینکه یه احمدی نژاد این رانتی ها رو لو بده ، درود بر همچنین نماینده واقعی و وفادار به دکتر.

بازگشت او پایان خیلی هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
مسبب اصلی شروع بدبختی ها و فسادهای بزرگ و ناکار

امدی ها قطعا شخص احمدی نژاد و یارانش از تند

روهای جبهه پایداری ها هستند

که الان هم نیمی از مجلس و ۷۵ درصد دولت و نیمی

از شوراهای شهر های بزرگ و شهرداری ها و نهادهای

مهم را گرفته اند
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
سنگ بنای تحریم و بدبختی امروز ما رو همون دکتر بیسواد گنده گوی شما گذاشت
فکر غرامت گرفتن به امید دادگاههی که ۴۰ سال پیش شکل گرفت و هنوز روی هواست!! از زمستان سخت تا پایتون و غرامت گرفتن ! دولت اعجوبه ها اسم مناسب برای دولت رییسی است!
بمب هیروشیما غرامت نداشت کاغذ برجام و غرامت!!؟ چه در سر شما می گذرد
بند ناف را بلافاصله بعد از تولد قطع می کنند. شما می خواهید چهل و پنج سال بعد از در دست گرفتن حکومت این کار را بکنید؟
در بی سوادی و ناحقی کیهان همین بس که اعلام کرده اون نماینده ای که رانت خودرویی رو لو داده باید محاکمه و مجازات بشه.
حیف اون روزنامه که شیشه باهاش تمییزکنی، بدتر کثیفش میکنه
اقای‌ رئیسی‌ بیا و از این نگاه‌ تحولی‌ صرف‌ و نظر بکن‌ !
اون‌ تحولات‌ اقتصادی‌ ابتدای‌ صدارت‌ اعمال‌ کردید‌ برای هفت پشیمون بسه‌
ممکنه‌ بجای بریدن‌ بند ناف‌ اقتصاد‌ ایرات‌ از دلار‌ کلا‌ بند‌ عمر‌ مردمو‌ قطع‌ بفرمایید‌ !
مجبوری‌ ادای‌ تئورسینهای‌ سیاسی اجتماعی‌ اقتصادی را درییاری؟!
به دنبال قطع گردن اقتصاد ایران
بنازمت احمدی نژاد، با اینکه نیستت ولی هنوزم تو صدر خبرهایی و امید ملتی
مافیای صنعت خودرو دنبال استیضاح هستند چون دستشان کوتاه شده از این صنعت وبرای همین دائم دنبال برکناری ایشان هستند
وقتی ما بر روی فساد سیستماتیک در مجلس و دولت لاپوشانی میکنیم، چطور میخواهیم با فساد مبارزه کنیم؟
در مورد حادثه قم فعلا از اون کسی که حالش خوبه اطلاعات بگیرید.اینکه خیلی ساده است!!
به علت مشاهده چند خانم بی حجاب در این مکان، بن بست نیلوفران فروزانس
پلمپ می شود. ساکنین برای رفت و شد خودشان راه حلی پیدا کنند.
ستاد امر به منکر ونهی از معروف
وختلاس طلب ها و دشمنان ایران از اینکه رئیسی بتونه گند کاری هاشون رو درست کنه وحشت دارن و هی داستان درست میکنن واسه کشور ولی ما طرفداران رئیسی بازم به رئیسی رای میدیم مارو نمیتونید فریب بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
باشه
بابا، آمریکا بد، آمریکا دشمن، همه اش قبول. ولی مردم کوچه و بازار آمریکا که گناهی ندارند. حالا شما ارتباطتان را با دلار قطع کردید و در نتیجه ارزش دلار سقوط کرد و مردم آمریکا دچار گرانی و گرسنگی شدند چطور با وجدانتان کنار خواهید آمد؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این حرف حساب بود .
رئیسی به دنبال قطع بند ناف دلار ....
فقط یکی بهش بگه بعد از قطع حتما گره بزنه تا همه جا به گند کشیده نشه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خیلی لایک
نمايندگان پاك دست خوب گفتي
تا سال 1404 که تمامی یارانه های دولتی به صفر برسد و کشور مستقیما از جیب خود مردم اداره شود مشکلات افزایش قیمتها بصورت نابهنجار کنونی ادامه خواهد داشت و پس از آن سفره ملت حتی یک ریال از این منابع سهمی نخواهد داشت ..... اختتام پروژه ایکه از اواخر سال 1369 و با زیر مجموعه برنامه های پنجساله توسعه طراحی گردید
جناب رئیسی بجای بریدن بند ناف دلار بفکر قطع کردن سر تورم و دست رانت خوارایی مثل خودرو ساز ها و بانک ها باش چون تو این مدتی که دلار ۱۵ برابر شده قیمت یوان و درهم ثابت‌شده و اونها هم ۱۵ برابر شدن
تغییر ارز مرجع از دلار به ارز کشوری دیگر مانند حذف زبان انگلیسی و جایگزینی زبان روسی بجای آن است و با آن اوصاف چنانچه کتابی در ایران به زبان روسی نگاشته شود و بخواهیم آن کتاب را در سطح دنیا مطرح کنیم ناچار هستیم که آنرا به انگلیسی ترجمه کنیم ..... چقدر جالب بلدیم خودمانرا دور بزنیم .....
جناب عیسی زاده مت بیانیه شما دل منو بدرد آورد و یکساعتی بحال معیشت سخت نمایندگان گریستم
من تو یه مجتمع زندگی میکنم و تا یکی از همسایگان خودرو جدیدی می‌خره به نصف روز نرسیده کل مجتمع خبردار میشن حالا شما تو این مدت از پارکینگ مجلس رد هم نشدی؟!!
نکنه با اسنپ رفت و آمد می‌کنی برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
کولش می کنن
یکی لطفا به رییسی بگه دلار قطع کنی بازم فرق نمیکنه یورو و روبلم صعودیه اقا... ریال داره ارزشش کم میشه دلار همونه... البته با شش کلاس فکر نکنم متوجه بشه اخه اونم با پارتی بازی گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
مدیر مدرسش ترسیده اعدامش کنه !!!!
تا اومد بند ناف رو ببره دلار رفت تا ۵۵ تومن
نماینده مجلس جرأت افشای فساد رو نداره اونوقت دم از تشويق مالی سوت زنان می زنند
ضعیف چزونی خوب نیست، پهلوان. یه رحمی به این دلار مادر مرده بکن، اینقدر بهش ضربه نزن.
استیضاح با طعم شاسی بلند
یکی از روش های خروج از دلاریزه شدن تهاتر است

این کار باید توسط بخش خصوصی به نمایندگی از دولت انجام شود (مثل دولت الکترونیک)
چون بخش خصوصی بر خلاف دولتی هم چابکتر است و هم خلاق تر است و اگر هم فسادی در آن رخ دهد پاسخگوتر و آنرا به دیگر نهادها حواله نمی دهد

تهاتر می تواند دوجانبه یعنی بین دو کشور و یا چندجانبه یعنی بین چند کشور باشد
در تهاتر در هر کشور حساب و صندوقی وجود دارد که وارد کننده پولی را که باید برای محصول وارداتی پرداخت کند در آن واریز می کند و از همان پول به صادرکننده داده می شود و اگر این صندوق با تراز منفی مواجه شد برای جبران آن از یک حساب تامین اعتبار در داخل کشور و یا از کشور مورد تهاتر ارز دریافت می کند

اما این صندوق باید بگونه ای باشد که مبلغ ریالی در مقابل ارز منطقی و دقیق محاسبه شده باشد تا اجحافی صورت نگیرد و همان مبلغ ارزی که برای صادرات در نظر گرفته می شود برای واردات هم در نظر گرفته شود

دومین روش برای خروج از دلاریزه شدن کشور کنترل نقدینگی است
وقتی نقدینگی هر روز افزایش و از ارزش پول ملی کاسته شود جمیع مردم به سمت خرید مسکن و خودرو و دلار می شتابند تا هم سرمایه خودشان را حفظ و هم از طریق نوسانگیری صاحب سودهای بادآورده شوند و در چنین حالتی حتی از نهادهای نظارتی هم کاری برنخواهد آمد و عملا به نهادهایی بی خاصیت و هزینه بر تبدیل می شوند

افزایش نقدینگی افسارگسیخته باعث گرایش ثروت به سمت فعالیت های دلالی و بیهوده جریان پیدا کند و تولید با مشکل نقدینگی مواجه شود که خودش عامل بیکاری و فساد و رکود است و بانک ها هم به سمت بنگاه داری متمایل می شوند

با افزایش نقدینگی هم تقاضا برای دلار افزایش یافته و هم تقاضا برای انباشت کالاهای خارجی برای حفظ سرمایه افزایش می یابد که خودش تاثیر بسیار زیادی در دلاریزه شدن کشور دارد
و هم شرکت های دلاری طمع بیشتری برای صادر کردن مواد خام و اشتیاق به افزایش دلار خواهند داشت
خدایی این تشبیه ها چطور به ذهن این بنده خدا میرسه؟
بند ناف واسط بین جنین و مادر است.
در جمله ی "بند نافمان از دلار بریده شود" یا در جمله ی "رئیسی به دنبال قطع بندناف اقتصاد ایران از دلار"، اقتصاد ایران در نقش جنین و دلار در نقش مادر است؟
اگر دلار وجهه ی مناسبی از نظرتان ندارد، بند نافتان (بند ناف اقتصادتان) از یک طرف به یک عنصر نامطلوب متصل است؟
حس بدی پیدا نمی کنید این گونه بیان کنید که اقتصاد ایران والده ی نامناسبی دارد؟
این چه مثالی است؟
حالا اینجا به پرسنل اتاق زایمان که بند ناف رو می برند ناهار هم دِدَن؟
رئیسی = عشق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
عشقی بیشتر بهش میاد
مرغ / تخم مرغ / بی حجابی / خودرو / مسکن

اصل موضوع را رها کرده و دنبال مسائلی هستند که ۴۰ سال است که فقط حرف بوده و حرف و هر روز بدتر شده است

موضوع امروز جامعه تورم افسارگسیخته است که عامل آن رشد نقدینگی است و رشد نقدینگی هم عاملش نظام بانکداری غلط است

از قدیم گفته اند که دندان لغ را باید کشید
بانکی که برای کشور تولید نقدینگی کند و دولتی که با کسری بودجه اش تولید نقدینگی کند همان بهتر که تعطیل شود و وزیر و یا هر مقام مسئول در این زمینه که نمی تواند جلوی نقدینگی را بگیرد بهتر است استعفا دهد یا بیرونش بیندازند و جای خودش را به یک کاردان متبحر بسپارد

در کل جهان فقط چند کشور هستند که تورم بالای ۱۰ درصد دارند و ۲ و ۳ کشور هستند که تورم بالای ۵۰ و ۶۰ درصد دارند که ما هم یکی از آنها هستیم و کاملا مشخص است که اقتصادان های در دولت و نظریه پردازان اقتصادی در دولت بی سواد اینکار هستند
مشکل اقتصاد دلاری بودن یا نبودن نیست دلار مثل طلا یک قیمت جهانی دارد ارزش ریال در مقابل تمام ارزها پایین می آید
اگر چند نفر در مجلس حقوق نمی گیرند دلیل نمی شود که بقیه رشوه یا حق ‌السکوت نگیرند.
با مسکونی شدن خانه های خالی دیگر کمبود مسکنی وجود نخواهد داشت
تجارت خارجی زمانی به تقویت ریال منجر میشود که با ریال مبادلات صورت گیرد ولی بصورت کلی تجارت خارجی به بهبود وضعیت ریال کمک میکند
فقط شرکتها و کارخونجات رو تهدید می کنن و هر روز هم یک بخشنامه و دیتورالعمل جدید ،
جناب رییسی لطفاً با این دست از افاضات بیش از این میزان سواد خود را نمایان نفرمایید
تا مرد سخن نگفته باشد. عیب و هنرش نهفته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
حلا چرا ناراحت شدی از ناف آمریکا بریدن؟!!! خخخه
منظور از دولت و مجلس هماهنگ این بود؟ خودرو هدبه بدن و بگیرن!!!
کسی که کمترین اطلاع از اقتصاد داشته باشد به خوبی میداند که در عرصه تجارت بین الملل نمی توان با هیچ ارزی قطع ارتباط کرد . این نوع گفتمان جهت انحراف افکار عمومی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
منظورتون همه ارزهاست
بسیار بعید است که آمریکا حاضر به مذاکره رو در رو شود
نتیجه کامل این امتحانات ۴۴ ترمه ، کاملا مشخص و معلومه و احتیاج به هیچ ملاحظات اضافه ای هم نیست
تا اونجائی که من میدوتم
در حال حاضر
بند ناف رو تیم جراحی دکتر متخصص جراحی زنان قطع میکنه
نه قابله های بیسواد قرنها پیش که بجای بند ناف ،گاها بند زندگی نوزاد رو قطع میکردند و وبعدش هم با قرائت ادعیه خاص ،میگفتند که این پرنده معصوم، از معبودش جدا نشد و نیامده بازگشت
قرار شد کسانی که فساد افشا کنند میلیاردی جایزه بگیرند
خدایش مرغ رو نمیتونن کنترول بکنن دنبال حذف دارن . تنها راه حذف دلار مردن و رفتن به اون دنیا می‌باشد و امیدوار باشیم اون دنیا هم دلار آمریکا نباشه
درود بر نماینده با غیرت تبریز / ما که میدانیم فردی که میلیاردی هزینه می‌کنه تا بره به مجلس برای چی داره می‌ره و این کمترین هدیه ای است که گرفتند هیچ نیازی به تحقیق و تفحص نیست. حتما گرفتند و مطمئنا اختلافی پیش اومده و باعث رسانه ای شدن موضوع شده. آره آقای دادستان.
از این تیتر: «رئیسی به دنبال قطع بندناف اقتصاد ایران از دلار»
عبارت «از دلار» را حذف کنید، واقعیت کاملاً صحیح خواهد شد و واقعیت ماجرا را نشان خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دیگه باید یک‌چیزی بگن تا رسانه ها تیتر کنن و خالی از عریضه نباشه جنبه سرگرمی هست
یه جراحی اقتصادی کردی مردم و بیچاره کردی هنوز اون چهار تا قلم کالا را که گرانی کردی یادم نمیره شما این کاره نیستی برید کنار بذارید مردم در أسایش و رفاه زندگی کنند تا کی هروز گرفتار گرانی این جنس و اون جنس باشند بسه دیگه مردم خسته شدن مردم گرفتارند یه سر بزن داروخانه یه سر بزن هرجا که دوست داری ببین چه خبره البته تنها و بصورت ناشناخته
فرشته حسینی همون نبود که نوید توی مراسم ماچ ماچی میکرد؟زن افغان و اینهمه حاشیه؟!؟
جریان اقای رئیسی شده جریان مردی که تو دریا ماست می ریخت: اگه بشه چی میشه.......
فعلا که به جای بریدن بند ناف اقتصاد از دلار جناب رئیسی بند ناف مردم را بریده اند.
الان هیات دولت افتاده به جون خودروسازی که ماشین هارو تحویل داده اگه بگی از کره زمین محوت میکنم و فلان
نامه پور ابراهیمی در واکنش به ادعای دریافت ۷۰ خودرو شاسی بلند ، مردم کدام یکی را باور کنند دم خروس یا قسم حضرت عباس را ، اصلا بیان میشه یکی از عوامل گرانی خودرو خود کمیسیون اقتصادی مجلس هست. والله الاعلم
بند ناف وزرا خود به پرداخت رشوه را ببرید مملکت بهتر میچرخد
رئیسی به دنبال قطع بندناف اقتصاد ایران از دلار
فقط مواظب باش خیلی از پایین تر قظع نکنی
آقای ریسی همان بند ناف برجام را که قطع کردی برای هفتاد پشتمان بس است . دست از دلار بردار که همه می دانند یک شعار پوچ است .
از قديم گفته اند: تا نباشد چيزکي مردم نگويند چيزها
منظورم شاسي بلندهاست.
آقای ریسی تو ریس جمهور هستی برو قطع کن اگر راست مگویی
بی خودی دست وپا برای مذاکره باامریکا نزنید چون اولا قراربود برجام رااتیش بزنید که نزدید وبرعکس به التماس وگریه افتادید ودر ثانی امریکا به هیچ وجه باما دیگه حتی مذاکره هم نمیکنه چه برسه به توافق برجام وضمنا چه بابرجام چه بی برجام هیچ نفعی به حال مردم نداره اخرین مطلب این هواپیماهای سوخو35ها کجاهستن؟
چی شدن؟فقط پهباد وموشکهایی که به چند برابر قیمت ایران خریده بود را دودستی دادید به روسیه وحتی قرار دادهواپیماهم باما امضا نکرده .حالا مردم فهمیدند لقبی که به عربستان به عنوان گاو شیرده میدادید لایق کی هستش.یک روزی این حیف ومیل واین تاراج ها باید تکلیفش مشخص بشه
آقای رییسی اونی که یریدی شاهرگ حیاتی یه ملته نه بند ناف دلار !
با شش کلاس سواد خدایی کدوم آدم عاقلی شما رو راه داده به اتاق جراحی !؟
یا نمیدونی پاکدست چیه یا اشتباه به عرضت رسوندن. ما نماینده پاکدست نداریم.
ناهار از خونه میاره؟؟؟؟ جوک خوبی بود!!! ممکنه ناهار از خونه بیاره اما حقوق نجومی میگیره رانت نجومر داره خونه نجومی داره ماشین نجومی داره و ...
حقوق هم نمیگیره؟؟
جالبه‌ !
نمایندگان‌ مملکت‌ بفکر‌ شاسیبلند‌ هستند‌!!!
اونی که زیر تیغه بند ناف نیست، گردنه...
قریان جسارتا جای بند ناف در حال قطع گردن مردم هستید و غیر ولاغیر
سلام، آقای رئیسی با جراحی اقتصادی می خواست ابرو شو درست کنه چشمش را هم کور کرد ، حالا می خواهد بند ناف دلار را جدا کند می ترسم این آقای دکتر با این عملش شارگ ملت را قطع کنه ، خدا عاقبت بخیر کند ، آخر کسی نیست به این ۶قا بفرمایید آیا پول ما را دوست و برادر چین و روسیه و سوریه قبول می کنند؟
رییسی از فقر مردم شرم کن و استغفار کن و استعفا بده
از مردم بخاطر وعده های دروغین و صدمات ناشی از توهماتت، عذر بخواه
خجالت بکش دلار رو کردی ۵۶۰۰۰ تومان، چرا نمیفهمی چه میکنی ‌ چه بر سر مردم مظلوم میاوری
به قدری وابسته به چین شدیم که اگر چین دستور بدهد در عرض یک ماه با آمریکا هم مانند عربستان سفیر رد و بدل میکنیم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی