بازدید 21258
سه هزار و سیصد و سی‌ و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ناکامی طرح شفاف‌سازی رای‌گیری استیضاح فاطمی امین / نماینده مخالف استیضاح وزیر صمت با لباس ایران‌خودرو به مجلس آمد / پیام حضور رئیسی در جلسه استیضاح فاطمی‌امین چه بود؟/دو فروشگاه اپال که به بی‌حجاب‌ها تخفیف می‌دادند، همچنان پلمب هستند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند کوهکن: هم دعوت نمایندگان از رئیسی اشتباه بود و هم امروز که از این دعوت پشیمان‌اند / توضیح رئیس اداره اخبار مجلس درخصوص دلایل اعلام تنفس در فرایند استیضاح وزیر صمت /رئیس جمهور: خودرو به خاطر سود کلان مورد توجه دست‌های ناپاک است / حاجی دلیگانی: مردم می‌گویند افزایش قیمت‌ها بازی خودشان است / وزارت اقتصاد: افزایش تورم فقط مختص کشور ما نبوده و تورم بسیاری از کشورها پنج برابر شده است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 30 April 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.


دو فروشگاه «اپال» که به بی‌حجاب‌ها تخفیف می‌دادند، همچنان پلمب هستند
فارس نوشت: یک واحد در مجتمع تجاری اپال به دلیل کشف حجاب فروشنده و همچنین دو واحد به دلیل ترغیب به کشف حجاب به همراه بهره مندی از تخفیف ویژه پلمب شدند و برای صاحبان فروشگاه نیز پرونده قضایی تشکیل شده است. خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که امروز مجتمع تجاری اپال بعد از پلمب به علت کشف حجاب بازگشایی شد اما دو واحد صنفی گرند کیدز و مک استور در همین مجتمع تجاری که با درج استوری با ارایه تخفیف مشتریان را تحریک به حضور در محل بدون حجاب شرعی می کرد، پلمب شدند؛ البته لازم به ذکر است که هر دو متصدی ضمن ندامت از اقدام خویش، مراتب عذرخواهی از مردم را در پیج های بعدی خود اعلام کردند. همچنین زرگری سنجاق متعلق به شاهرخ استخری، واقع در مجتمع اپال در پی بی توجهی به اخطارها و تعهدات قبلی، به علت کشف حجاب فروشنده، صبح روز جاری پلمب شد.

ناکامی طرح شفاف‌سازی رای‌گیری استیضاح فاطمی امین
جت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: جمعی از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار رأی‌گیری علنی و شفاف درباره استیضاح وزیر صمت در جلسه امروز شدند. وی تاکید کرد: در صورتی که دوسوم نمایندگان با این تقاضا موافق باشند، رأی گیری استیضاح امروز علنی و شفاف خواهد بود. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر، این درخواست باید به امضای پنجاه نماینده برسد که هنوز امضاهای این تقاضا کم است و باید ببینیم تا عصر به چه تعداد می‌رسد. نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید، رأی استیضاح الزاماً مخفی است و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهند از ظرفیت ماده ۱۱۵ آیین‌نامه داخلی مجلس استفاده کنند که این استیضاح علنی باشد. برای این کار باید تعداد امضاهای این تقاضا افزایش یابد و دو سوم نمایندگان هم با آن موافقت کنند.


واکنش به انتشار فیش حقوقی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در شورای شهر تهران
مجید باقری، معاون منابع انسانی شهرداری تهران در حاشیه یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی فیش‌های حقوقی منتشر شده گفت: قانون سقف حقوق را مشخص کرده است. وی ادامه داد: برخی از فیش‌ها متعلق به گروه‌هایی است که استثنا هستند. تمام فیش‌های حقوقی با قیمت بالایی که منتشر شده است استثنا هستند.

نماینده مخالف استیضاح وزیر صمت با لباس ایران‌خودرو به مجلس آمد
امروز عکسی از جلسه استیضاح وزیر صمت منتشر شد که در آن بابایی کارنامی، نماینده ساری و عضو کمیسیون اجتماعی با لباس ایران خودرو در صحن حاضر شده است. او هم در استیضاح شهریور ماه و هم در این نوبت از مخالفان برکناری فاطمی امین از ساختمان خیابان سمیه بوده است.

پیام حضور رئیسی در جلسه استیضاح فاطمی‌امین چه بود؟
رضا فاطمی‌امین در جریان استیضاح امروزش در مجلس با ۱۶۲ رای موافق و ۱۰۲ رای مخالف نتوانست بار دیگر اعتماد نمایندگان را به خود جلب کند.دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، حضور رئیس‌جمهوری در جلسه استیضاح وزیر صمت را حاوی پیام‌هایی از سوی دولت در قبال این اقدام مجلس دانست. احسان صالحی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏حضور رئیس‌جمهور در جلسه صبح مجلس با وجود اینکه با اطلاعات واصله، عدم اعتماد به وزیر صمت قطعی بود، دو پیام روشن داشت؛

۱. دولت برای مجلس و حق قانونی آن احترام قائل است و اِعمال این حق را مانع همدلی نمی‌بیند.

۲. دولت پشت مدیران خود را که جمع‌بندی مثبتی از عملکرد آنها دارد ‏خالی نمی‌کند و در شرایطی که رئیس‌جمهور خود پیشگام تغییر مدیران ناکارآمد یا ناهماهنگ است و در یک سال گذشته تغییرات مهمی در سطح بالای دولت با همین منطق رخ داده است، اما وقتی برآورد دولت، عدم کفایت یک وزیر نیست تا آخر و با همه امکانات از آن بخش دولت حمایت می‌شود.»

رضا فاطمی‌امین در جریان استیضاح امروزش در مجلس با ۱۶۲ رای موافق و ۱۰۲ رای مخالف نتوانست بار دیگر اعتماد نمایندگان را به خود جلب کند./ایسنا


گمانه‌زنی درباره شغل جدید «فاطمی‌امین»
با استیضاح فاطمی امین، بازار گمانه زنی‌ها درباره شغل جدید وزیر سابق صمت، داغ شده است. روزنامه شرق در خبری تایید نشده به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: «احتمالا فاطمی‌امین معاون اجرایی رییس جمهور خواهد شد.» امروز جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار شد و او نتوانست رای اعتماد مجلس را بگیرد و سرانجام پس از جنجال‌های فراوان از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت رفت. به گزارش فرارو، نمایندگان مجلس با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ رای مأخوذه به استیضاح سیدرضا فاطمی امین رای دادند؛ بنابراین، سیدرضا فاطمی‌امین از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌رود. در یک هفته گذشته، فاطمی امین با حواشی مختلفی روبه رو شده بود؛ از ادعای، اهدای چندین دستگاه خودرو شاسی بلند به برخی نمایندگان مجلس تا جنجال‌های سامانه ثبت نام خودرو. جلسه امروز استیضاح وزیر صمت نیز با حواشی زیادی روبه رو شد. دولت با یک تیم پر و پیمان برای همراهی از فاطمی امین به مجلس آمد و البته در ادامه خودِ رئیس جمهور نیز برای دفاع از وزیرش به صحن علنی مجلس آمد، وزرا هم در مدت سخنرانی مخالفان و موافقان در حال لابی گسترده با نمایندگان برای ابقای وزیر بودند. با استیضاح فاطمی امین بازار گمانه زنی‌ها درباره شغل جدید وزیر سابق صمت، داغ شده است. روزنامه شرق در خبری تایید نشده به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: «احتمالا فاطمی‌امین معاون اجرایی رییس جمهور خواهد شد.»

تشنج در مجلس؛ قالیباف به نمایندگان تذکر داد
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به نمایندگان تاکید کرد: نقد جای خود را دارد اما انتظار می‌رود نمایندگان در کلام اخلاق را رعایت کنند.زمانی که سیاهکلی از آمار مخالفت ۸۴ درصدی مردم از عملکرد وزیر صمت سخن گفت، طرفداران وزیر با ۲. ۲ کردن فضا را متشنج کردند.سیاهکلی نماینده‌ای که در موافقت با استیضاح وزیر صحبت می‌کرد، خطاب به نمایندگان گفت: شما نوکر مردمی هستی نه نوکر دولت! در پی این ماجرا محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از دوستان صحبت‌ها و نکاتی را در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کردند که خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. این‌که ما فردی را دروغگو خطاب و یا از تنفر صحبت کنیم خوب به نظر نمی‌رسد. بنده از همه نمایندگان تقاضا دارم در کلام خود اخلاق را رعایت کنند؛ نقد نیز جای خود را دارد.


کوهکن: هم دعوت نمایندگان از رئیسی اشتباه بود و هم امروز که از این دعوت پشیمان‌اند
فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان هم آن روزی که نامه دعوت برای کاندیداتوری به رئیسی نوشتند اشتباه کردند و هم امروز که می‌گویند پشیمان‌اند، اشتباه می‌کنند. یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اخیرا اعلام کرد «۹۵ درصد نمایندگانی که سال ۱۴۰۰ از رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند، امروز پشیمان هستند.» در آن انتخابات ۲۳۰ نماینده مجلس در نامه‌ای رسمی چنین دعوتی را از رئیسی انجام دادند؛ اما سوال این است که چرا هنوز دو سال نشده از آن اقدام خود پشیمان شدند. محسن کوهکن در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره چرایی پشیمانی نمایندگان مجلس یازدهم از دعوت رئیسی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این نمایندگان هم آن روزی که چنین نامه‌ای را نوشتند اشتباه کردند و هم امروز که می‌گویند پشیمان‌اند، اشتباه می‌کنند. وی افزود: نمایندگانی که دعوت به کاندیداتوری کردند، بر چه اساسی چنین دعوتی را انجام دادند؟ اگر شناخت داشتند و با شناخت نامه دعوت نوشتند، امروز نیز باید پای حرف شان بایستند، اما اگر شناخت نداشتند و چنین نامه‌ای نوشتند اشتباه کردند و امروز باید پاسخگو این دعوت باشند و توضیح دهند مثلا سال ۱۴۰۰ برنامه‌های نامزد‌های مختلف را بررسی کردند و متوجه شدند آقای رئیسی اهداف کیفی و کمی را بهتر برای اداره کشور تشریح کرده است و حالا وقتی تحقق آن اهداف سنجش می‌شود، در این زمینه‌ها نقد‌هایی وجود دارد و حتی می‌خواهیم از سازوکار‌های نظارتی مان استفاده کنیم.


حقیقت پور: اصلاح‌طلبان با انتخابات قهر نمی‌کنند
منصور حقیقت‌پور گفت: به نظر من طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند و مطالبات خود را از طریق انتخابات دنبال می‌کنند.اخیرا سید محمد خاتمی گفته است، زندگی با براندازی زیبا نمی‌شود. بسیاری باور دارند این سخنان خاتمی به نوعی مهیا کردن فضا برای ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات است؛ اما آیا چنین است؟ منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من آقای خاتمی را انسان نجیبی می‌دانم که از نظام عبور نمی‌کند. او چارچوب‌های نظام را قبول دارد و حتما اگر نقدی می‌کند برای بی‌احترامی به نظام یا عبور از آن نیست».او در تحلیل رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: «تا اینجای کار اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند به یک‌ گفتمان درونی منسجم برسند اما برداشت شخصی من این است که آنها باتوجه به اینکه افراد پخته‌ و کارآزموده‌ای میان خود دارند، با انتخابات قهر نمی‌کنند زیرا می‌دانند قهر با انتخابات به معنای واگذاری زمین بازی به رقیب تمامیت‌خواه است».این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: «به نظر من طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند و مطالبات خود را از طریق انتخابات دنبال می‌کنند و امیدوارم‌ رویکردی شبیه به سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰‌ را در پیش نگیرند و بتوانند سرمایه اجتماعی خود را هم تجمیع کنند تا یک انتخابات پر شور را شاهد باشیم».او در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات پیش رو بار دیگر شاهد پیوند اصلاح‌طلبان و معتدلین‌ خواهیم بود، اظهار کرد: «زود است که بگوییم چنین پیوندی شکل‌ می‌گیرد یا نه؛ اما هم‌افزایی‌هایی ممکن است بشود تا جریان اقلیتِ تندرو بار دیگر قدرت را به دست نگیرند.»


توضیح رئیس اداره اخبار مجلس درخصوص دلایل اعلام تنفس در فرایند استیضاح وزیر صمت
رئیس اداره اخبار مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود در خصوص نحوه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی و اعلام زمان تنفس توضیح داد. امیرحسین یزدان پناه، رئیس اداره اخبار مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود در خصوص نحوه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی توضیح داد: «طبق آیین نامه، جلسه علنی باید چهار ساعت پس از شروع پایان یابد. هنوز نیم ساعت از فرصت وزیر صمت و نیم ساعت از وقت دو نماینده موافق استیضاح مانده و فرایند رأی گیری هم زمان زیادی می‌برد، اما فقط ۴۵ دقیقه از وقت صحن باقی بود، لذا تا ساعت ۱۳ تنفس اعلام شد تا فرایند دقیق برگزار شود.»

 واکنش مقام‌قضایی به سخنان فاطمی‌امین درباره «آزادی ضارب یکی از معاونان وزارت صمت»
سرپرست دادسرای جرایم جنایی تهران گفت: در پرونده حمله به معاون وزارت صمت، اعمال نفوذی صورت نگرفته و پرونده در حال سیر مراحل تحقیقاتی خود است و این پرونده ارتباطی با صنعت خودرو ندارد. قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ جرایم جنایی تهران در خصوص ادعای سیدرضا فاطمی امین، وزیر سابق صمت در خصوص مضروب شدن یکی از معاونان این وزارتخانه توسط شرکتی اظهار کرد: آقای برادران، معاون وزارت صمت در حوادث سال ۱۴۰۱، مورد سوءقصد قرار گرفت و مجروح شد و در این رابطه پرونده‎ای در دادسرای جرایم جنایی تهران تشکیل گردید و افرادی که در این سوءقصد نقش داشتند، دستگیر شدند تا اینکه در تحقیقات به فردی رسیدیم که دارای کارخانه و مشکلات اقتصادی است. در ادامه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، این فرد متهم است به اینکه دستور حمله به معاون وزارت صمت توسط این فرد را صادر کرده است. سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ جرایم جنایی تهران ادامه داد: قرار جلب آمر سوء قصد صادر شد و با حضور فرد مورد اشاره و انجام تحقیقات در این پرونده، سرانجام بازپرس پرونده مطابق قوانین، برای متهم قرار قانونی صادر کرد و این فرد پس از مدتی با تامین قرار به صورت موقت آزاد شد. شهریاری ادامه داد: به دلیل اینکه انجام این سوء قصد همزمان با اغتشاشات سال گذشته بوده پرونده با حساسیت بالاتری در دادسرا پیگیری شد و اینکه عنوان شود، در پرونده اعمال نفوذ صورت گرفته است، به هیچ وجه صحت ندارد.بنابراین گزارش اتفاق رقم خورده برای معاون وزارت صمت هیچ ارتباطی با صنعت خودرو ندارد و فعالیت‌های اقتصادی متهم این پرونده نیز در این حوزه نبوده است. همچنین این حادثه در تاریخی اتفاق افتاده که هیچ انطباق زمانی با موضوع استیضاح وزیر سابق صمت ندارد.شهریاری در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: این پرونده در حال حاضر در مرحله تحقیقات جانبی و تکمیلی قرار دارد. 


فرمانده نظامی سعودی: ایران دوست عزیز ماست
حسن زرنگار سرپرست سفارت ایران در عربستان سعودی هنگام ورود به پایگاه ملک عبدالله در جده با استقبال گرم سرلشکر احمد الدبیس فرمانده نظامی منطقه الغربیه روبروشد.سرلشکر احمد الدبیس با استقبال از اتباع ایرانی که از سودان به جده آمده بودند، خطاب به حسن زرنگار کاردار سفارت ایران در عربستان گفت: ایران دوست عزیز ماست و تمام این توجه واهتمام بنا به دستور و فرمان پادشاه صورت می گیرد.بامداد امروز یکشنبه 65 ایرانی با همکاری عربستان سعودی از سودان به جده منتقل شدند.

رئیس جمهور: خودرو به خاطر سود کلان مورد توجه دست‌های ناپاک است
رئیسی در دفاع از وزیر صمت در مجلس تصریح کرد:‌ باید با مافیای خودرو برخورد شود. پرونده‌های آنها در حال بررسی است و از هیچ موردی چشم پوشی نشده است. اولین مدعی در این زمینه دولت است. هر نقطه ای در مدیریت ببینیم که فساد و روابط ناسالم و ناکارآمدی وجود دارد، قبل از هر کس ما مدعی می‌شویم و حتما برخورد می کنیم. دولت قبل از هر بخشی مدعی برخورد با فساد و ناکارآمدی است. این برنامه دولت است. درباره مساله واگذاری خودرو در غیر روال معمول گفتم باید مسئول این کار برکنار شود و برخورد قضایی شود که این کار اتفاق افتاد. مافیا و روابط ناسالم هر جا باشد برخورد می کنیم. خودرو به خاطر سود کلان حتما مورد توجه دست‌های ناپاک است. رئیس جمهور درباره قیمت خوردو و نقش افراد سودجو در این زمینه، بیان کرد: اگر قوانین مناسب مثل عایدی بر سرمایه و مالیات در این زمینه تاثیرگذار است اما دولت نسبت به تداوم قیمت حبابی  و قیمت گذاری غلط  به صورت ساعتی حساس است. باید با جریان مافیایی و سودایی برخورد شود. خط قرمز دولت مبارزه با رانت، مافیا و ویژه‌خواری است. دولت و مجلس باید در این زمینه اقدام کنند.

فاطمی امین: یک تندر ۹۰ مدل ۸۹ دارم
وزیر سابق صمت در واکنش به صحبت‌های نمایندگان مجلس گفت: من هم منتقد صنعت و قیمت خودرو هستم، من به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت یک تندر ۹۰ مدل ۱۳۸۹ دارم چرا که ما جدا از مردم نیستیم، اما ما یک قیمت کارخانه و یک قیمت بازار داریم و قیمت بازار به لحاظ قفل شدن تولید طی ۴ سال قبل با قیمت کارخانه شکاف جدی پیدا کرد. براساس گزارش‌ها و آمار تورم خودرو از اردیبهشت تا آبان تورم خودرو روبه کاهش است و از آذرماه افزایش پیدا می‌کند.

واکنش سخنگوی وزارت صمت به برکناری فاطمی امین توسط مجلس
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در توئیتی در واکنش به استیضاح و جدایی فاطمی امین از وزارت صمت نوشت: فاطمی‌امین بدون شک‌ در میان وزرای پیشینی که در این وزارتخانه دیدم، جزو بهترین وزرا محسوب می‌شود. دانا، سالم، باتجربه، باخلاق و باعملکردی خوب؛ به رای نمایندگان مردم احترام می‌گذاریم و برای جناب دکتر فاطمی‌امین موفقیت روزافزون مسالت داریم.

حاجی دلیگانی: مردم می‌گویند افزایش قیمت‌ها بازی خودشان است
حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان امروز در جلسه استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: زمانی که استیضاح وزیر صمت را امضا می‌کردم نمی‌دانستم چه کسی امضا کرده و نکرده اما در ساختار اقتصادی دولت اشکالاتی را احساس کردم که به دنبال آن استیضاح وزیر صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی را دنبال کردم که درباره وزیر جهادکشاورزی، رییس جمهوری تصمیم گرفت و درباره وزیر اقتصاد هم نمایندگان صلاح دیدند که به آن رای ندهند. وی تاکید کرد: مگر نمی‌گوییم که مردم هشیار هستند یا به این حرف اعتقاد داریم یا خدایی نکرده فقط می‌خواهیم حرفی زده‌ باشیم، امروز مردم می‌گویند پراید که قیمت آن در زمان شروع به کار آقای فاطمی امین حدود ١٠٠ میلیون تومان بود، امروز به ٣٠٠ میلیون تومان رسیده، در این شرایط به مردم چه بگوییم که حرف ما باور کنند. آقای مخبر مردم امروز می‌گویند دست همه اینها در دست هم است و موضوعات درباره افزایش قیمت‌ها بازی خودشان است. حاجی دلیگانی ادامه داد: مردم می‌گویند این قیمت‌گذاری بازی خودشان است که یک طرف درخواست افزایش قیمت ٧٠ درصدی را می‌دهد و یک طرف هم ٣٠ درصد و در نهایت وسط این قیمت‌ها یعنی ۴۵ درصد افزایش قیمت تعیین می‌شود تا مردم بگویند که باز خوب شد، افزایش قیمت ٧٠ درصدی اعمال نشد. نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: آقای مخبر مردم اینها را می‌فهمد و از ما مطالبه می‌کنند و ما دیگر جوابی نداریم به مردم بدهیم و حتی اقوام درجه یک را هم نمی‌توانیم توجیه کنیم.

وزارت اقتصاد: افزایش تورم فقط مختص کشور ما نبوده و تورم بسیاری از کشورها پنج برابر شده است
وزارت امور اقتصادی و دارایی در جوابیه ای اعلام کرد: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن برنامه‌های خود برای مهار تورم را بر محور نقشه راه غیرتورمی دنبال می‌کرد و در زمینه مهار تورم چند دسته سیاست‌های اقتصادی که نیاز به اجرای هم‌زمان داشت را فعال کرد به گونه‌ای که از زمان آغاز به کار دولت تا پایان اسفند ۱۴۰۰ موفق شد با سرعت بسیار خوبی تورم را کاهش دهد؛ بنابراین، نرخ تورم در نتیجه عملکرد ۷ ماه اول دولت روند کاهشی داشت و عدد ۵۹ درصد به ۲۹ درصد محصول همین کاهش مستمر بود و این موضوع نشان داد که دولت در کنترل موتور اصلی ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی (رشد نقدینگی) موفق بود. از ابتدای سال ۱۴۰۱ با حذف ارز ترجیحی، جنگ اوکراین و افزایش نرخ تورم در سطح جهان، تورم نقطه به نقطه افزایش یافت، البته این موضوع فقط مختص کشور ما نبوده و بسیاری از کشورهای دنیا که تا سال گذشته تورم‌های ۲ درصدی داشتند، تورم پنج برابر شده است، به ویژه در حوزه خوراک، نان و مواد پروتئینی این تورم مشهود است. اما از شهریورماه سال گذشته با شروع ناآرامی‌ها و در ادامه در ماه‌های بعد با ایجاد ترس و القای انتظارات تورمی یک جنگ ارزی علیه مردم ایران صورت گرفت که با واقعیت تجارت کشور و شاخص‌های اقتصادی تناسبی نداشت و دولت بر مبنای مسئولیتی که در مدیریت بازار ارز داشت، تدابیری اندیشید.

عبور سکه از مرز ۳۴ میلیون
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در بازار تهران ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. /ایرنا

سکه‌های ۲۵ تومانی ارزش چندانی ندارند
پس از چرخ خیاطی‌های قدیمی که با قیمت‌های چند صد میلیونی در فضای مجازی خودنمایی کرد؛ حالا نوبت به ۲۵ تومانی‌های دو رنگی است که به سوژه خوبی برای بازارگرمی کاذب عده‌ای تبدیل و برخی هم در تب و تاب این بازارگرمی افتاده و «سنگ مفت گنجشک هم مفت» ۲۵ تومانی‌های خود را با قیمت‌های عجیب و غریب و خنده‌دار آگهی می‌کنند. در این باره، سیدحسین موسوی یکتا مدیر موزه تمبر، اسکناس و سکه یکتا در البرز در گفت و گو با ایسنا، بازاری که اکنون در مورد خرید و فروش سکه‌های ۲۵ تومانی ایجاد شده را دروغ محض و نوعی کلاهبرداری توسط سودجویان عنوان کرد. موسوی یکتا افزود: ماجرا از این قرار است که در سال ۱۳۸۰ تعداد کمی از این سکه‌ها ضرب شد و به دلیل کم بودن تعداد آن‌ها، افراد خاصی این سکه‌ها را خریداری کرده و اکنون بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال این سکه‌ها را به عنوان سکه‌هایی قیمتی معرفی می‌کنند، در حالی که این طور نیست. این سکه‌ها تنها می‌تواند ارزش کلکسیونی داشته باشد. آن هم سکه‌هایی که پلمب بوده و دست نخورده باشد و بین کلکسیونرها بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان خریداری می‌شود. سکه‌ای که اکنون با قیمت‌های بالا و میلیونی در برخی شبکه‌های مجازی آگهی می‌شود، نوعی کلاهبرداری است که مورد سوءاستفاده برخی افراد سودجو قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷۳
زمانی که آقای فرزین بعنوان ریاست کل بانک مرکزی انتخاب شدند دلار از چهل و اندی هزار تومان به 38 هزار تومان نزول کرد و بعد از 48 ساعت دوباره اوج گرفت چرا ؟؟؟ چون متوجه شدند که نامبرده هم از خودشان هستند / تمام هنر و استعداد ، علم و توان مدیریتیشان این است که بفرمایند " ما این قیمت را قبول نداریم "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تا زمانی که رشد نقدینگی هست کاهش ارزش ریال هم هست و دنبال آن تورم هم هست مقصر هم کسی است که اجازه رشد نقدینگی را میدهد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
دلار 55 تومنه!! این دوستان کاره ای نیستند
همه اش تقصیر روحانی است
والا
احمدی نژاد هم مقصره
اصلان همه مقصرند بجز مسیولین فعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
دقیقا رفتن یا ماندن فاطمی امین یا هر وزیر دیگر هم سر سوزنی تغییر در وضعیت مردم ایجاد نخواهد کرد
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
کجا رفتن اونایی که بالای منبر نمایندگان دوره قبل رو فحاشی می کردن که چرا مخالف شفافیت هستن؟ هوو برادر کجایی بیا بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
فاطمی‌امین معاون اجرایی رییس جمهور خواهد شد
من اسم این کار رو دهن کجی به کل مجلس میدونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تا وقتی که خودروسازی خصولتی است بخور بخور ادامه خواهد داشت.راه نجات مردم و خود این شرکت ها آزاد شدن همه سهام خودرو سازی و واگذاری به مردم و بدون مدیریت دولتی است!!! سیستم اقتصاد دولتی هیچ وقت جواب نداده است!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
عزیزم اولا نوزده و خورده ای نه 19 دوما ایشان گفت اگر من رییس جمهور بشوم اقتصاد را درست می کنم نه عنوان به نام معاون اقتصادی رییس جمهور که این عنوان اصلا جنبه تشریفاتی دارد و در چارت تعریف نشده است
ناشناس
| Canada |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اول از همه همان نماینده ای که لباس ایران خودرو را پوشیده چک کنید ببینید قبلا شاسی بلند گرفته یا نه ؟ و همینطور در اینده نزدیک !!!
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
واکنش به انتشار فیش حقوقی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در شورای شهر تهران
مجید باقری، معاون منابع انسانی شهرداری تهران در حاشیه یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی فیش‌های حقوقی منتشر شده گفت: قانون سقف حقوق را مشخص کرده است. وی ادامه داد: برخی از فیش‌ها متعلق به گروه‌هایی است که استثنا هستند. تمام فیش‌های حقوقی با قیمت بالایی که منتشر شده است استثنا هستند.!!!
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اقای وزیر سابق صمت فرمودند من یک تندر مدل ۸۹ دارم
نمیدونم چرا بی اختیار یاد جمله معروف من فقط سه چهارمیلیون موجودی تو حسابم دارم و یخچالم هم خالیه افتادم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اماکنی که حجاب را رعایت نمی کنند بدون هیچ چشم داشتی پلمب و جریمه شوند تا دیگران تکرار نکنند
ریال ایران داره با مخ میخوره زمین .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
منظورت رو متوجه نمیشم
ارزش پول ما در دنیا ، آخرین هست
از این بیشتر مگه داریم
از ونزویلا
از روسیه
از اردن
از سودان
از افغانستان
پایین تریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
نماینده مخالف استیضاح وزیر صمت با لباس ایران‌خودرو به مجلس آمد!!!
احتمالا این بنده خدا شاسی بلند ژاپنی گرفته بوده
ناشناس
| Romania |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
از دکتر اقتصاد معدل ۱۹ خبری نیست
من اگه جای سرپرست جدید صمت بودم اولین کاری که میکردم این امید قالیباف رو پرت میکررم بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
پس چطوری رای اعتماد بگیره؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
خبر دارید که صدا و سیما درخواست ۱۵۰۰ خود رو از ایران خودرو کرده بود معلوم است که دلال این معامله امید قالیباف بود صدا وسیما هم ضمن استیضاح در حال حمایت از فاطمی امین بود .
چه باند های تو در تو یی شکل گرفته
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
امیدشون رو گفت
شما محمدباقرشون رو میگی
میگن فامیل نیستیم
خدا داند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مشکل اینجاست قالیباف و اژه ای قبلا زیردست رئیسی بودن و هر چی رئیسی بگه میگن چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ساده لوح هستید اگر اعتقاد دارید مملکت دست رئیسی و وزیران و امید قالیباف
خداوکیلی خروجی این شورا ها چیه؟الی کاش مثل کشورای سرمایه داری هزینه هنگفت شورها در طول ساز خبر رسانی میشد تا ملت بفهمن در طول چقد خرج الکی رو دست کشور گذاشته میشه.
بماند که هفته ای یک خبر از گوشه و کنار کشور از رانت و فساد و حقوق های عجیب و غریبشون در میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اشتباه منفی دادم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تبانی برای شهردار شدن غیر متخصص ها
مدیونید اگر فکر کنید زاکانی ر ومیگم
شما ساندیس میدید اونم خواسته تخفیف بده به شل حجاب ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
خوبه فقط 7 ماه گذشته حالا هی دوباره مردم را تحریک کنید ببینیم ته اش چی می شه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تازه شهر داره رنگ و بو میگیره
ما که افزایش فحشا رو ندیدیم
اتفاقا احترام به خانم ها افزایش پیدا کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
احترام به فحشا و بی بندو باری
فاطمی امین یه پراید مدل ۸۰ بگیره و بره توی اسنپ و از این به بعد بره دنبال کسب نون حلال
تخم مرغ شده شونه ای ۱۱۰ هزار تومن
۶ کلاسه رو برکنار کنید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
میگن دسته های صندلی ریاست رو به دستش چسبونده
آخه از اینجا بیرونش کنند ، جای دیگه کار بهش نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
هویدا ۱۴ سال تورم ایران روی صفر درصد نگه داشته بود روحش شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
قیمت مرغ و تخم مرغ چه ربطی به تحریم ها دارد( رییس جمهور مستضعفین قبل از انتخابات)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
در زمان تصدی هویدا تورم متوسط 15 الی 20 درصد بود عزیزم
بیرون بیا از فضای مسموم رسانه ای دشمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اگر ۱۴ سال متوسط تورم ۱۵ درصد بود چطور دلار ۷ تومن بود
سکه 25 تومانی سال 1380 با محاسبه نرخ تورم در این دو دهه، له شده اش هم از 60 هزار تومان بیشتر ارزش دارد تا چه رسد به سکه پلمپ شده ی آن با ارزشِ کلکسیونی
باور نمی کنید؟ در سال 1380 با 25 تومان چند عدد نان لواش می توانستید بخرید؟ سال 1402 با 60 هزار تومان چه تعداد نان؟!!!!
شیش کلاسه !
خودرو به خاطر سودهای کلان مورد توجه دست های ناپاک است !
خوب قبول !!!!!
مرغ و تخم مرغ و گوشت و برنج و اجاره خونه و هندونه و کاهو و گوجه سبز و بادمجون و ... هم به خاطر سودهای کلان مورد توجه دست های ناپاک است ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
بله. است.
ظلم پایدار نیست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مظلوم نباید ساکت بشیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
سر ما را با این حرف ها شیره می مالند و خودشان بخور و بچاپ و عشق و حال در بلاد کفر ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
حتی یک آمریکایی نباید در خاک عراق باشد.
فکر می‌کنید نتیجه این لجبازی چیه ؟مردم مخالف حجاب اجباری هستن حتی اگر به اسم دین هم باشه حرام .آیا شنیدید که پیامبر کسی را بخاطر اینکه نماز نمیخوانده و یا حجاب نداشته کشته باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تو نگران نتیجه نباش آلبانی نشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
یکی این موضوع ساده را به مسئولین تفهیم کنه لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تو نگران نتیجه نباش آلبانی نشین

تا آخر این ماه نتونم پول پیش خونمو درست کنم انتقامشو از یکی مثل تو میگیرم هیچ دلیلی نداره من تو بدبختی که شما درست کردید زندگی کنم و امثال تو راست راست راه برن شاید دستم به تو نرسه ولی دستم به خیلی از امثال تو میریزه جوری بهش لطمه بزنم که اندازه پول پیش خونه من ضرر بده
رئیسی عقلش نمیرسه سود کلان در خودرو ناشی از عدم توازن عرضه و تقاضاست با آزادسازی قیمت خودرو داخلی و واردات خودرو خارجی و ایجاد رقابت مثل تمام کشورهای عاقل زمینه رفاه و رشد تولید را فراهم کنید البته اگر اراده دارید
پاسخ ها
rezaee
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
قرار نیست دولت بفهمه، مجلس باید تعرفه گمرکی را به تدریج کاهش دهد
در این زمینه دولت مقصر نیست
دکتر 6 کلاسه اقتصاد و سفره و معیشت مردم رو انداخته توی چاه ویل هنوزم فقط حرف میزنه
از مطالب فوق چنین برمیاید که مافیا قویتر و کار آمد از دولت است ! پیشنهاد میشود که مافیا را بجای دولت بنشانیم .
آقا پیرو بحث خودرو من چن تا سوال دارم
تو این محدودیت شدید خودرو و کمبود چرا ۵۰ درصد از تولید خودرو ساز باید به مادران چند فرزند اختصاص پیدا کنه شما مشکل فقر و ضعف اقتصادی که منجر به کاهش زاد و ولد شده رو از جیب و سهم من داری جبران میکنی؟سوای از اینکه خود رئیس جمهور اذعان داره موجب دلالی و بازار سیاه شده.
اگه خودرو کمه و جیره بندیه کارمندای ... و.....ادره چرا بدون نوبت و با یک نامه صاحب خودرو میشن؟ و ۱۰ پونزده درصد هم اینطوری واگذار میشه
می‌رسیم به بحث خودروهای خدمت که حداقل ۲۰ درصد از تولید رو به خودروهای سازمانی تعلق میدن مثل نیروی انتظامی وزارت بهداشت جهاد کشاورزی و بقیه هست
سر آخر می‌رسیم به اون ۱۵ بیست درصد باقیمانده با قرعه کشی و صد جور فیلتر میرسه به مردم
سوال:در وضع موجود حالا اگه تحریم هست یا ضعف مدیران مردم کوچکترین تقصیری ندارن پس چرا باعث و بانیان وضع موجود بدون دردسر خودرو تحویل میگیرن سهم مردم تنها ۱۵ درصد تولید کل کشوره؟
درست مثل بانک ها که تو یه کلاهبرداری آشکار بمن میگن سپرده گذاری کن و وقت دادن وام هزار جور بهانه میارن تا وام ندن اما کارمندای خودشون سالی ۲۰ جور وام دریافت میکنن بماند که اگه وامی هم پرداخت بشه سود شبه ربا طرف رو بدبخت میکنه
سوال:آیا مسئولین این مشکلات رو نمیبینن؟ جدیدا مشاهده میکنم از رئیس جمهور تا وزرا هم شاکی هستن،نکنه مشکل رو من باید حل کنم خودم خبر ندارم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
واقعا درسته
این که زاد و ولد به خاطر سختی زندگی و مشکلات اقتصادی کم شده باید ریشه ناکارامدی مدیریتی اصلاح بشود نه این که نصف خودروهای مملکت را به زن های چند فرزند بدهید تا به زاد و ولد بیشتر تشویق بشوند! آخه کجای این عدالته؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
جناب احوازی میشه بفرمایید کدام کارمند دولت بدون نوبت صاحب خودرو شده است. من یه 206 مدل 88 دارم و این سه سال نتونستم عوضش کنم طوری که می رم شهرستان همه میگن هنوز این لگن را داری؟
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ناشناس ۱۴:۱۵
تو متن بالا کجا من من اسم کارمندان محترم دولت رو آوردم؟
گفتم کارمندان دو تا اداره که اگه تابناک بتونه منتشر کنه
یکیش اوقاف بوده یکی صدا و سیما
اقای بابایی کارنامی نماینده ساری! اگر این خبر درست باشه، من به عنوان یک مازندرانی از اینکه شما لباس ایران خودرو که نماد ناکارامدی و ظلم به ملت ایران هست را پوشیدید و به صحن مجلس امدید تحقیر شدم. شما با کدام منطق چنین حمایتی از ایران خودرو می کنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آفرین بر شما
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مگر بهش راي داده بودي ؟
آقای وزیر چرا آل ۹۰، یکی از اون فیدنیتی ها رو برمیداشتی برای خودت
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
یاد پاترل قالیباف و پژو 504 احمدی نژاد افتادم
به جناب دکتر آیت الله ۶کلاسه ناهار خورده بگوئید :
حرف بس است
میزان کارایی تو هم مشخص شد توی این ۲ سال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اول سوادت را بالاتر ببر جناب 6 کلاسه چون 6 کلاسه نمی تواند رئیس جمهور شود
دوم هم اینکه از این که وزیری کارش درست انجام داد و مافیا.....!
سوم هم اینکه در این دو سال آوار برداری خرابکاری دوستانت را انجام میدادن که سابقه نداشته در بین دولت ها در به ارث گذاشتن آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آقای رئیسی یا استعفا بده یا بزور استیضاح ات میکنبم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آقای آیت الله دکتر ۶ کلاسه تا بیشتر از این مردم رو بدبخت نکردی استعفا بده زودتر
والاه بخدا برای مردم اگر فرقی کنه وزیر کی باشه و یا بمونه یا بره ، چون هیچ امیدی به اصلاح امور ندارند و اتفاقی بنفع مردم نمی افته
به نظر من باید فروشگاه های اپال را با بولدوزر ویران می کردند فقط تعطیلی باعث جری تر شدن آنها می شود
یعنی چه فقط به بی حجاب ها تخفيف می دادند پس با حجاب ها چه گناهی کرده اند که تخفيف نمی دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آقا زینال از اونایی بپرس که بین ملت اختلاف انداختند و خوش و خوشحالند از این چند دستگی ملت بازیچه شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
،دولت به خانمهای باحجاب به عناوین مختلف پاداش ، تخفیف ،و سوبسید می دهد .
اقدامی که رفتار دورویی و ریا را در جامعه ترویج می دهد .
چرا به اقدامات فوق تابحال اعتراض نکردید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اپال فروشش از این به بعد چند برابر میشه و بسیار شلوغ تر از قبل
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مالشه زینال, مالشه و اختیارش رو داره.
باقری تصریح کرد: تمام فیش‌های حقوقی با "قیمت بالایی" که منتشر شده است استثنا هستند.خیلی خوب شد که آقای باقری در انتهای واکنششان تصریح هم فرمودند، اطلاعات عمومی ما بالا رفت، چون تا کنون نمی دانستین که فیش حقوقی هم قیمت دارد، آن هم چه "قیمت بالایی"!
همانطوری که قبلا هم گفتم
مجلس اصولگرا بیشترین تعداد استیضاح وزیر و برکناری را مانند دوران احمدی نژاد خواهد داشت
تا هم بر طبق بوق های تبلیغاتی اصلاح طلبان عمل کند
و رای بگیرد
گرنه همین ها در دوران روحانی روزه سکوت گرفته بودند
اقای رییسی تو فقط اینو روشن کن خودرویی که در امارات حدود 700 میلیون قیمت داره چطور تو ایران به قیمت 1 میلیارد و هفتصد میلیون به مردم میفروشند؟این شرکت ها که از اسمون نیومدند.غریبه هم که نیستند.تا کی میخوای فکر کنی که مردم متوجه حرکات و رفتارتون نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
وقتی خود مافیای خودرو، خودرو وارد می کنه و مجلس انقلابی هم می گه ببرین تو بورس، هر کی بیشتر پول داد، خودرو گیرش بیاد، وضع همین میشه

آقا ما مردم می خوایم خودمون خودرو وارد کنیم؛ ولی اجازه نمی دن و میگن بیاین بورس و هر کی بیشتر پول داد ‌....
سکه 25 تومانی از برنز و نیکل ساخته شده
10 گرم سکه هست که با نرخ کنونی نیکل حدود 12000 تومان ارزش دارد
ناکامی طرح شفاف‌سازی رای‌گیری استیضاح فاطمی امین

مردم حق دارند رای نمایندگان خود را در خصوص لایحه های مجلس بدانند
چرا هر جا حقوق مردم پیش می آید به بهانه مصلحت و ...... ضایع می گردد .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
نماینده های مردم!؟
مشارکت حداقلی در انتخابات قبلی رو فراموش کردی که میگی نمایندگان مردم
اینها کارمندان دولت هستن
حقیقت پور: اصلاح‌طلبان با انتخابات قهر نمی‌کنند

مهم نیست ، مردم خیلی وقت است از اصلاح طلب و اصول گرا عبور کرده اند .
انرژی و سرمایه های ملی، معنوی، انسانی و مادی وفرصت های ارزشمند برای توسعه برای 85 میلیون ایرانی توسط مجلس حداقلی فشل و دولت بی تخصص و بی سواد در حال تلف شدن و دور ریختن است.


به عنوان یک شهروند ایرانی همیشه خود را نه با یک سوئیسی و ژاپنی بلکه با یک اماراتی. قطری و... مقایسه می کنم و همه ی این عقب افتادگی ها را نتیجه چنبره مدیریتی دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا می دانم و زیر شاخه های آنها می دانم

بسیار متاسفم که بگویم ادامه این روند فاجعه بار به محو نام ایران از صفحه جغرافیا ختم خواهد شد.
دو فروشگاه «اپال» که به بی‌حجاب‌ها تخفیف می‌دادند همچنان پلمب هستند

مسئولینی که در کسب و کار مردم به بهانه حجاب اختلال ایجاد می کنند ، قانونا و اخلاقا تخلف می کنند و مدیون کاسبان هستند ، باشد که روزی پاسخش را ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
کاسب باید کاسبی کند نه ترویج بی بند اری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ناشناس ، ۰۹:۰۶
حجاب اختیاری که‌ در همه کشورهای اسلامی آزاد است ، بی بند وباری است؟؟؟
، شما از همه مسلمان ترید ؟؟؟
برخی از فیش‌های شورای شهر متعلق به گروه‌هایی است که استثنا هستند

امان از این استثنا ها
آیا بازرسی ورود می کند در این موضوع ؟
البته مقابله با استثناها تابحال امکان پذیر نبوده است ؟!؟
لطفا نام آن گروه هایی که برخلاف قانون حقوق نجومی دریافت می کنند را اعلام کنید تا اگر دیدیم حقوقشان پایین تر از استحقاقش است؛ بخشی از حقوق کارگری مان را به آنها ببخشیم. شاید امضای خداوند را در کارنامه اعمالمان داشته باشیم!!!!
حاجی دلیگانی: مردم می‌گویند افزایش قیمت‌ها بازی خودشان است

مگر غیر از این است که جهت جبران کسری بودجه ، اقتصاد دولتی این کمک را به دولت می کند .
برای ما مردم ناراضی از شرایط اقتصادی ... اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمیکنه .. و در انتخابات شرکت نمی‌کنیم...
آقای امید قالیباف شما تا یکسال پیش که در صدا و سیما بودی چطور میگی ایشون از بقیه وزرای سابق بهتر بودن ... ؟
وقتی مسئولی می گوید ما با قیمت بازار کاری نداریم و وظیفه ما حفظ قیمت تولید خودرو یا کالاست دیگر از آن مسئول هیچ انتظاری نمیشود داشت!
باید از این مسئول پرسید. پس کنترل قیمت بازار دست کیست؟ و اصلٱ مگر باید بین قیمت بازار و قیمت کارخانه باید اختلافی وجود داشته باشد؟!
نه روش قیمت دستوری می تواند باعث ثبات قیمتی کالا در همه بازارها باشد و نه روش قیمتی عرضه و تقاضا! زیرا هر دوی این روشها جز بیراهه رفتن قیمت کالاها نیست و دارای مفسده است و در جایی که مفسده و سودجویی باشد ثبات قیمت هرگز ایجاد نمیشود و ماه عسل این روشها فقط گرانی است آنهم بنفع عده ای طماع و سودجو که تاوان آنرا ملت پس می دهد! در روش دستوری امکان ضرر تولید کننده است کاهش تولید و فقط سودجویان سود باد آورده به جیب می زنند و در روش عرضه و تقاضا بدون مدیریت کنترلی با تبانی، انحصارطلبی، ایجاد تقاضای کاذب، احتکار بطور کاذب قیمت کالاها افزایش می یابد و گرانی کاذب پدید می آید که تنها سودجویان سود می کنند و مردم ضرر!
اگر مدیریتی بر کشور حاکم باشد خود کالا و خدمات باید با هزینه تولید کالا و خدمات ارزش و قیمت شأن را تعیین نمایند تا راه برای هر گونه سوء استفاده بر سودجویان بسته شده و با اینکار تولید کننده سود می کنند و مردم از گرانی خلاص میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اگه معتقدی که قیمت ها آزاد بشه، مثلا قیمت خودرو، اول باید واردات خودرو خارجی برای مردم ایران آزاد بشه(عوارض گمرکی صفر درصد) بعدش هر چقدر خواستین قیمت ایران خودرو و سایپا رو آزاد کنید (آزاد بشن در گرانفروشی بیش از حد)

اونوقت اصلا کسی نمیاد محصولات لگن داخلی بخره ...

از یه طرف واردات خودرو بدون عوارض وحشتناک گمرکی رو منع می کنن و آزادی مردم رو در انتخاب خودرو خارجی از بین می برن و بعد میان میگن قیمت خودرو داخلی آزاد بشه(آزاد در گران کردن لگن ها)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ناشناس 15:53!
برداشتت اشتباهه
لا اکراه فی الدین، حجاب را به رفراندوم بذارین، در قران هم راحع به حجاب چیزی نیومده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
سلام شما مطمین مسلمانی ..اینهمه آیه حجاب داریم مثلا سوره نور آیه ۳۱که جالبه میگه نه تنها زنان مسلمان بلکه کلیه
زنان مومن باید حجاب داشته باشندیعنی حجاب مخصوص زنان مسلمان نیست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
بیخیال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
لااکراه فقط در بی حجابی هست لابد؟ خخخخخه نبودن آن هم بماند که خودت میدانی هست!
خطاب به بعدی مومن یعنی کسی که ایمان به خدا آورده و دینش را قبول کرده
پلمب چیه یک میلیارد جریمه بشه حساب بدستش میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ساندیستو بخور پسرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
االبته خوب باید یه جوری حقوق شماتامین بشه دیگه وگر نه دفعه دیگه نیاد با موتور تو خیابون
وزارت اقتصاد رو تغییر نام بدن به وزارت وقاحت

در کنترل تورم موفق بودیم!! ما رو بفرستید همون کشورهایی که تورم شون 5 برابر شده ( 8 درصد در واقع اضافه شده)
آمرین به معروف خودجوش در اطراف دانشگاه ها ، تهدید با فحاشی و خشونت می کنند .
مسئولیت ترویج خشونت در جامعه با کیست ؟
نظامی‌ سعودی‌ ؛ ایران‌ دوست‌ عزیز‌ ماست‌ !!!!
بابا‌ اونهمه‌ دشمنی و شعار و فحاشی‌ و جنگ‌ و جدل‌ ویمن‌ و حوثی‌ و نمیر‌ و قاشخچی‌ تا همین دیروز‌ !
در یک لحظه‌ دوست‌ اونهم‌ دوست‌ عزیز‌ ؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
زانو زدن در مقابل ایران
ایران دوست عزیز ماست . خخخ . بابا بزارید حداقل جنگ یمن تمام بشه چند سالی از تسخیر کنسول گری عربستان در مشهد بگذره . بعد دوست دوست کنید .
روز پیروزی مافیای خودرو
بیش از صد مخالف استیضاح یک سوال بزرگ را بوجود آورد چرا باید وزیری که نتوانست به اهداف وزراتخانه اش برسد باید سرکار بماند نمایندگان کی هستند این گروه
نمایندگانی که دعوت به کاندیداتوری کردند، بر چه اساسی چنین دعوتی را انجام دادند؟
اساس!!!
اساس؟؟؟؟؟؟
بر چه چی چی!!!!
بر چه؟؟؟؟؟
خخخخخ
آخ دلم پکید
وقتی سکه از مرز 34 هزار تومان عبور می کند یعنی اینکه دولت دارد کشور را به سمت نابودی سوق می دهد من نمیدانم دولت کنونی از خواب خرگوشی بیدار نمی شود وقتی می بیند نمی تواند کشور را اداره نماید چرا اصرار دارد همچنان در قدرت باقی بماند به هرحال این راه که دولت دارد میرود رو به ترکستان هست ای کاش اینقدر که به خود و قدرت و ثروت فکر می کردند به اندازه سر سوزن.به مردم فکر می کردند خودشان برای خودحقوق میلیونی رقم میزنند و لی وقتی به مردم می رسند داد و فریاد راه می اندازند که بودجه برای حقوق کارمندآن و بازنشستگان ندارند
تقابلهای بین مجلس و دولت ،بیشتر شبیه جنگ زرگری میباشد.مطمئنا با رفتن این وزیر و آمدن شخصی دیگر اتفاق خاصی روی نمیده،ابر تورم ایران و مافیای خودروسازان به خوبی در حال انجام وظیفه هستند،و بازندگان همیشگی ما مردم هستیم
آقایان نماینده مجلس که به اصطلاح عصاره مردم هستید و خود را فرهیخته میدانید گوش کردن نظرات مخالف برای این هست که موضوعات را از زوایای مختلف ببینید و تصمیم درست بگیرید. ایجاد اختلال در سخنرانی نماینده مخالف آنهم با شیوه بچگانه ۲‌ ، ۲ گفتن نشاندهنده عدم تکامل شخصیتی و گشاد بودن ردای نمایندگی بر تن شماست.
مردم باسواد هستن و درک بالایی دارن
وزارت اقتصاد: افزایش تورم فقط مختص کشور ما نبوده و تورم بسیاری از کشورها پنج برابر شده است
یک بیماریی هست بنام مستی غیر ارادی که بیمار مست هر چی میخورد بعلت شرایط تخمیری در معده الکل تولید میکند و حالت مستی غیر ارادی پیدا میکند و نمیفهد چی میگوید و چه انجام میدهد به همین دلیل به طرف میگویند چی زدی؟!
فاطمی امین: یک تندر ۹۰ مدل ۸۹ دارم
این جمله خیلی هویدایی است یک پیکان داشت ولی اعدام شد !؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
البته فرق بین راست و دروغ را هم در نظر بگیرید
وزیر صنعت امروز فدای موضوع خودرو های شاسی بلند شد خود بیگی هم فکر نمی کرد امروز وزیر کله پا بشود ولی دولت و مجلس در اقدامی در اصل هماهنگ با طرح موضوعاتی که سالهاست مطرحه و کسی حلش نمی کند وزیر را رد کردند رفت تا موضوع اصلی از یادها برود آبروی مجلس و دولت در این برنامه نرود وگرنه رسوایی عجیبی بار می امد
آقایان وزارت امور اقتصادی و دارایی اگر به حرف های خودتان باور دارید و دنبال ماست مالی کردن نیستید به دو سوال پاسخ روشن دهید :
1_ با فرض اینکه حرفتان در مورد کم شدن تورم از 59 به 29 درست باشد بفرمایید کدام محصول در این مدت 30 درصد کاهش قیمت داشته چراکه اگر قرار باشد آمار شما کاهش را نشان دهد ولی در قیمت ماست و کره و شیر و مرغ و گوشت و ....... اثری نداشته باشد و برعکس قیمتها افزایش را نشان دهد پس آمار شما دروغی بیش نیست ؟

2- باز هم با فرض درست بودن فرمایش شما تورم در کشورهای دیگر هم پنج برابر شده آیا افزایش حقوق شما هم مثل آن کشور ها شده ؟ به عنوان مثال افزایش حقوق در ترکیه که در اخبار منتشر شده

اگر راست میگویید پاسخ دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
عزیزم مجید! دلبندم!! منظور کاهش نرخ رشد گرانی است نه کاهش قیمت!
ناشناس
| Russian Federation |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
دوست این آقایان ملت را گوش دراز فرض کردند مثلا در آلمان تورم پنج برابر بشود از تورم نبم درصد می رسند به تورم دو ونیم درصد نه مثل کشور ما تورم صد درصد و دویست درصد
قالیباف! شما فکری به حال خودت بکن چون وزیر رفت.
ده تا وزیر هم عوض شود فایده ندارد مشکل در طرز فکر و روش اندیشیدن اشتباه روسای جمهور و اکثر نمایندگان است چیزی می خواهند که نمی شود بعد وضع بدتر می شود
قانونی تصویب می کنند که بر خلاف اصول علمی است و توقع دارند پاسخ بگیرند
در بازار دخالت می کنند و علت اصلی بی ثباتی همین است بعد می خواهند یک ابر قهرمان پیدا شود اجی مجی کند مشکل حل شود
بودجه ناتراز می نویسند کم می آورند پول چاپ می کنند بعد که قیمت جهش کرد وزیر اقتصاد و بانک مرکزی مقصر است و …
پازل اقتصاد یک پازل پیچیده است که با دستان توانمند و هماهنگ سران اصلی باید حل بشود ونیاز به راهبرد و صبر دارد و اگر توان ندارند باید واگذار کنند به افراد توانمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
توقع ندارند نتیجه و پاسخی به نفع مردم بگیرند، با اینکار هواس ما را پرت کردند. وگرنه انحصار رانت ساز در قانون نهادینه شده است.
معاونت اجرایی ؟!!! اگر این افتضاح در ژاپن بی دین اتفاق افتاده بود وزیر و هفت نسلش خودکشی می کردند
واقعا وزیر اقتصاد روش می شه این حرفها و بزنه؟ ظاهارا اینقدر دروغ گفتن خودشون هم باورشون شده ؟؟!

تورم زیر 10 درصد کشورهای دیگه رو با ایران مقایسه میکنه؟؟؟؟ کشورهای دیگه که تورمشون بالا رفت به دلیل بالا رفتن حامل های انرژی و قیمت نفت و افزایش هزینه ها بود برای شما که درآمدتون بالا رفت ... نفت زیر 30 دلار زمان روحانی شد بالای 100 دلار ؟؟!!!!!

تازه میلیاردها دلاری که ده بار تاحالا آزاد شده چی شد ؟ برای رشد نقدینگی هم آمار بانک مرکزی کاملا برعکس حرفهای شما تو کنترل نقدینگی رو تایید می کنه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
می دانی چرا دلار بالای 100 دلار احمدی نژاد در زمان روحانی به 30 دلار کاهش پیدا کرد و در زمان رئیسی دوباره رفت بالای ا00 دلار؟؟
چون روحانی نوکری اروپا می کرد و نفت ما را مجانی برای دشمنان مان ارسال می کرد!! دگه از اون خرابکار نوکر صفت حرف نزن!!
آيه ۳۱ سوره نور در مورد حجاب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
به حرف درست و راست هم منفی میدین؟؟
زمانی که درآمد دولت از طریق مافیاها است چه فرقی می‌کند کی وزیر باشد صاحب خودروسازی های خصوصی چه کسانی هستند ؟
آقایون اصلا مردم براشون مهم نیست وفقط به قدرت خودشون چسبیده اند گرانی وبی کفایتی آقایون در اداره کشور در سالهای اخیر بی سابقه است در واقع بدبختی مزدم ایران از سال 1388 بیشتر شد .
رئیسی 3-4 تا وزیر رو خودش آورده شامل وزیر صنعت و آموزش و پرورش که از ناکارآمد ترینها بودند و حاضر به جابجایی آنها نمی شد تا یک افتضاح پدید آمد.
شما نمی توانید تا ابد خلاف افکار عمومی عمل کنید قطعأ به چالش کشیده خواهید شد و اونیکه ضربه میخوره شمائید
اینکه بگی اعتراضات و جنگ ارزی و جنگ اوکراین و .... باعث افزایش تورم شد یعنی دولت در قبال هریک از این مسائل اشتباه و ضعیف عمل کرد و بی کفایت! هر یک از اینها برای برکناری یک دولت کافیست.
کاش سخنگوی چاپلوس بجای خصوصیات اخلاقی، چند موفقیت این وزیر رو ذکر می کرد تا ما هم مطلع بشیم
آقای امید قالیباف نانوای سرکوچه ما دانا، سالم، باتجربه، باخلاق و البته جهادی و میدانی هم هست اگر میخوای بیاد وزیر صمت بشه!!
نمایندگان اگر دعوتنامه برای رئیسی فرستادند مثل بسیاری امور مجلس بخاطر دستور از بیرون بود برای همین نمی بوان از آنها طلب استدلال و منطق کرد!
پیام حضور رئیسی در جلسه استیضاح فاطمی‌امین این بود که سطح توقعش از صنایع کشور بویژه خودروسازی، همین وضعیت فعلیست و تصوری برای بهبود ندارد!
مردم هم میدونند که فیش نجومی استثتاست در مورد چرایی وجودش توضیح بده! این هم نتیجه حاکمیت یکدست انقلابی جهادی میدانی استکبارستیز!!
عدم رای اعتماد به وزیر صمت از سوی مجلس انقلابی و حامی و هم نظر دولت را خدمت رئیس جمهور تسلیت عرض می کنیم .گوارای وجودشان باد .
قبلا هم گفته بودم مسئولین لغت نامه اختصاصی می خوان حالا عزیزان شورای شهرمفهوم استثنا هم عوض کردن. دوستی داشتیم میگفت من اتفاقی سیگار میکشم ولی این اتفاق حداقل روزی بیست بار می افتاد.
قیمتها تو آمریکا ۱۰۰۰۰برابر شده
از این آقای پناهیان خبری نیست از اوضاع اقتصادی حرف بزند و از مجلس مردمی دفاع کند کجای برادر؟
صاحب مغازه هایی که به بد حجابها تخفیف میدادند را دادگاه صحرایی محاکمه کرد و تیرباران کرد واقعا کثافت کاری هم حدی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
از فامیلهای صدام یا عضو حزب بعث نبودی قبلا فرار کردی ایران با این طرز فکر چقدر وحشی هستی
حاجی دیلیگانی یک فرصت طلب تمام است تو اهل این حرفها نبودی نزدیک انتخابات شد دلسوز مردم شدی تو از حامیان پر و پا قرص احمدی نژاد بودی .
بله گروه های استثنا حقوقهای بالا و نجومی میگیرن. همکار کنار من کارشناس ساده با مدرک ارشد از دانشگاه های غیرانتفاعی پولی هست و الان 18 میلیون حقوق میگیره چون فرزنده شهیده
مونتاژ اتومبیلهای آشغال درجه سه چینی و قالب کردن آنها به قیمت معادل مرسدس بنز کشورهای عقب مانده ای مثل کشورهای عربی و امارات هنر نمیباشد......
چند تاشون را همون اول شلاق میزدن الان این همه گرفتاری مملکت نداشت اینقدر گستاخ نشده بودند وضعیت اینجوری نمیشد که خیابان باعث خجالت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
برو بابااااا
راستی هیچ شخصی از نماینده ای که لباس ایرانخودرو را پوشیده سوال نمی کند که این نمایش یعنی چه؟ شان و متزلت مجلس کجاست؟ این لباس سازمانی ایران خودرو است . فقط افرادی که در استخدام آن شرکت هستند مجاز به پوشیدن آن می باشند واقعا جای تاسف دارد.
این استثناءها ملت رو بیچاره کردن بابا یه قانون بنویسید دیگر هیچ استثناءی وجود نداره تو شهرداری فیش حقوق استثناء تو وزارت نفت کلا همه استثناء تو دانشگاه هیات علمی ها استثناء فلان دستگاه و نهاد هیات امنایی هستن استثناء بابا مگه این استثنائها تواین مملکن نون وغذا نمیخورن کرایه نمیدن بنزین مصرف نمی کنند خوب وقتی یکی حقوق میگیره پنج شیش ملیون یکی هم میگیره پنجاه شست ملیون این میشه وضع مملکت که تقریبا همه ناراضی هستن یه فکری بکنید اگر به این مملکت واین مردم نجیب علاقه دارید .ضمنا فیشهای خیلی بیشتر از پنجاه ملیون هم داریم از وزارت اقتصاد واز خزانه که حقوق ها رو واریز میکنه خیلی راحت میشه آمارشون رو در آورد نیازی به افشای غیر رسمی نداره منتها کسی نمیخواد این وضع رو اصلاح کنه تاببینیم آخرش چی میشه خدا آخرعاقبت ما رو بخیر کنه !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر شفاف سازی تو این مملکت اجرا بشه 90درصد مشکلات جامعه هل میشه خوب حالا شما فکر میکنی شفاف سازی رای میاره ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
تمام فیش‌های حقوقی با قیمت بالایی که منتشر شده است استثنا هستند. ;کسی معنی این میفهم؟ مردم به شما رای دادن اجازه این کار می دهند
جالب هست آن نماینده حرف نادرست می‌زند از اینکه قیمت پراید 3 برابر شده درحالی که 150 میلیون بود دوم اینکه تورم و گرانی ها را به وزارت صمت حواله می کند در حالبی که وزارت صمت متولی اصلی تورم و گرانی نیست بلکه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هستند یا حتی خود مجلس مالیات بر دلالی را تصویب نمی کند که باعث تورم کم می شود یا در دوره آن وزیر تولید صنعت از جمله خودرو به روال قبل برگشته را نمی بیند را دنبال چی هستند؟ رامنتشر نمی کنید؟ خجالت آور هست تابناک
جناب شورا شما مگر تخم دو زرده میکنید چه سودی برای مملکت دارید بغیر از هزینه .
از وقتی شما ها روی کار آمدید کار شهرداری شده بودجه جمع کردن و حقوق شما و هواداران شما که در شهرداری ها ولو هستند را پرداخت نمایند کار مثبت شما چیست جز گرفتن حقوق نجومی. افرادی هستند که حداقل 10 برابر شما کار میکنند دریافتی شان کمتر 10 میلیون هست انشاالله روز قیامتی هست از رییس شما تا خود شما باید پاسخگو باشید.
برای کنترل حجاب در مجتمع های تجاری عظیم مثل اپال باید به ازای هر طبقه دو نفر نیروی امر به معروف زن و مرد با حقوق مکفی و بیمه و مزایا و نهار یا شام به صورت دو شیفت به هزینه مغازه دارها استخدام شوند
مثلا اپال که 450 مغازه با فروشهای میلیاردی دارد استخدام این تعداد نیرو برای برقراری حجاب فشاری به مغازه دارها نمی آورد ولی از پلمب مجتمع جلوگیری می شود
کاش قبل بازگشایی این موضوع در دستور کار قرار می گرفت و مغازه دارها حتما با توجه به پلمب بودن و ضرر و زیان روزانه قبول می کردند
خدا نگذره از روحانی که تولید خودرو را به نزدیک صفر رساند
خودروسازها در دولت رییسی با این که سه شیفت و روز تعطیل را هم تولید می کنند هنوز نتوانسته اند بی کفایتی دولت قبل را جبران کنند.
اگر وزیر این دولت استضاح شد چرا وزیر روحانی برکنار نشد؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آقا بسه دیگه هر چی میشه میگن دولت قبلی مقصره!! یعنی چهل ساله همه دولتها مقصر و مسبب این وضعیت اقتصادی فلاکت بار هستند؟؟ پس این همه دولت و وزیر و نماینده مجلس که همه همدیگر و قبلی ها را مقصر میدانند همه با هم مسبب این اوضاع قمر در عقرب هستند؟
دوستان تا حالا توجه نمودی که چرا نماینده ها در مراسم استیضاح هنگام صحبت کردن داد و بیداد میکنند در حالی که میکروفن جلو دهنشان است خیلی راحت آرام و با وقار میتوانند صحبت کنند و مردم هم کر نیستند میشنوند اما با این همه چرا داد میزنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه کسی به بانک ها فشار وارد می کند تا در تورم 50 درصدی تسهیلات تکلیفی 12 درصدی برای وام ازدواج و مسکن بدهند؟ آیا این اجبار در پرداخت تسهیلات به بانک ها زیان وارد نمیکند؟ آیا دولت و مجلس این فشار را وارد نمیکنند؟
ثانیا چرا دولت برای جبران کسری بودجه و مخارج سنگین خودش دست در جیب بانک ها میکند و از آنها پول می گیرد و آنها را ناتراز میکند که بانکها نیز مجبور شوند کسری پول های قرض داده شده به دولت را از بانک مرکزی اضافه برداشت کنند؟
ثالثا چرا فهرست ابربدهکاران بانکی منتشر نمیشود؟ چه کسانی از بانکها با رانت وام های کلان می گیرند و با گردن کلفتی پس نمیدهند؟!
آقای فرزین لطفا قبل از این که توپ را به زمین بانک ها بیندازید و آنها را متهم کنید به سوالات بالا پاسخ بدهید!
نماینده مخالف استیضاح وزیر صمت با لباس ایران‌خودرو به مجلس آمد
این کار فقط ثابت میکنه که نماینده مردم البته نماینده 10 درصد مردم دستش با خودرو ساز و مافیا خودرو یکی هستش البته همه اینو خیلی وقته میدونن که .... ولی با این حرکت به اونها که هنوز طرفدار هستند ثابت میشه
برای دولت قبل می گفتین تورم از بی عرضگی دولته الان برای خودتون که میرسه میگین همه جای دنیا تورم هست بگیم مثال بزنین میگین ونزوئلا سودان
اقای رئیسی باید استیضاح و بر کنار بشه
فاطمی امین، ی تندر ۹۰ مدل ۹۰ بگیر ک رند باشه
مهره های بی اختیار دولت و مجلس. هر از چند گاهی مهره ای جابجا میشود که یعنی مجلس یا دولت بفکر مردم است ولی همه میدانند تا زمانیکه چرخه اقتصاد مملکت شفاف نگردد، هیچ دولت و هیچ مجلسی استقلال عمل نخواهد داشت و فقط شعار میدهند که نتیجه آن چیزی نخواهد بود جز کاهش ارزش پول ملی، افزایش صف خرید خودرو، سکه و دلار، نابودی فرهنگ صداقت، افزایش دروغگویی و حقه بازی و کلاه برداری و الی آخر.
با سلام واحترام
امروز "روز جهانی کارگران" است.واز "سایت محترم تابناک" انتظار داشتیم تا درخصوص مشکلات فراروان ومطالبات جامعه کارگری ایران که بالغ بر 15 میلیون نفر هستند تیتر ومطلب بگذارد.بخصوص اینکه دولت سیزدهم به وعده خود درخصوص مطالبات کارگران عمل نکرده وحتی حاضر نشده مطالبق قانون حقوق ودستمزد کارگران را معادل نرخ تورم بانک مرکزی(حدود 49درصد) افزایش دهد که این امر موجب نارضایتی شدید جامعه کارگری ایران شده است.
صحبت از دلارزدایی از کشور می شود این موضوع دو مفهوم دارد

مفهوم اول: دلار از مبادلات با دیگر کشورها حذف و با تهاتر و پول ملی دو کشور جایگزین شود

مفهوم دوم: همه قیمت ها اعم از فولاد و پتروشیمی و ... چون آب و برق ریالی مصرف می کنند محصولاتشان هم ریالی شود

مفهوم اول کاملا درست است اما مفهوم دوم را باید با نگاه دقیقتر بررسی کرد

اگر همه چیز ریالی شود به این معنی است که با این تورمی که در کشور وجود دارد فاصله قیمت داخلی و جهانی بالا می رود و باعث قاچاق و قاچاق معکوس و تزلزل اقتصاد با اقتصاد جهانی می شود که نقش بسیار مهمی در روابط اقتصادی و سرمایه گذاری های خارجی در کشور دارد لذا مفهوم دوم وابسته به شرط مهمی است که اگر شرط برقرار نشود دلارزدایی نتیجه منفی و عکس می دهد و همان بهتر که همه چیز اعم از درامدها هم دلاریزه باشد

نکته دوم این است که دلارزدایی بدون برقراری این شرط نظام قیمت گذاری که از موضوعات مهم اقتصاد است بار زیادی بر کشور و دولت تحمیل می کند و تجربه نشان داده است که همواره با چالش و ناموفقیت همراه بوده و منابع کشور را از نقطه درستش به نقاط نادرست برده است
وقتی اقتصاد کشور با اقتصاد جهان فاصله ای نداشته باشد دشواری نظام قیمت گذاری نخواهید داشت و قیمت جهانی که بطور دقیق آنرا محاسبه می کند امتیازی خواهد بود که بار آن از دوش دولت ها برداشته خواهد شد و به ثبات و درستی در اقتصاد کمک می کند
مثلا در حال حاضر قیمت طلا و گندم و پنبه و فولاد و مس و نیکل و ... نشات گرفته از قیمت جهانی است اما آیا دیگر کالاها و خدمات و درآمدها هم نشات گرفته از درآمد جهانی هستند؟

اما شرط مهم چیست؟
شرط همان چیزی است که به عنوان یک بیماری صعب العلاج در اقتصاد کشور شناخته می شود و آن چیزی نیست جز نقدینگی که باعث تورم و بی ارزش شدن پول ملی می شود

این موضوع بقدری مهم است که می توان گفت که ستون نظام است و اگر بداد آن نرسید اعتماد فرو خواهد ریخت

بعبارتی کشور با دو بیماری مهم اقتصادی گریبانگیر است اول تولید نقدینگی دوم یارانه هایی که در جیب ثروتمندان می رود و یا پرت می شود و یا از کشور خارج می شود و سهم اندکی از آن در جیب قشر پایین و متوسط می رود
دولت ها فقط کارشان این بوده است که برای بنگاه های ضررده و بی خاصیت ولخرج پول چاپ کنند و پول کشور را بی ارزش کنند

چون می ترسیدند که از حقوق قشر حقوق بگیر کم کنند شروع به بی ارزش کردن پول و چاپ پول کردند

هیچ تفاوتی بین چاپ پول و کاهش حقوق کارگر وجود ندارد و جامعه کارگری به جای مطالبات در مورد حقوق و دستمزد باید یک پاسبان بر سر دولت بگزارد تا پول چاپ نکند بقیه اش پیشکش
آقا ما بانک برای چی درست کردیم برای اینکه مردم در مبادله پول راحت باشند برای اینکه چرخ تولید بچرخد و برای اینکه کسانی که نقدینگی کافی ندارند بتوانند راحت قرض بگیرند

اما قضیه بر عکس شده بانک ها با ایجاد نقدینگی دیکته شده از بالا ضد تولید شده اند ضد معیشت مردم شده اند ضد فریضه قرض دادن شدند و کاری کردند که سرمایه ها به سمت احتکار و دلالی برود

آیا کسی که خودرو و مسکن را بقصد بالا رفتن قیمت آن که اسم آنرا حفظ سرمایه می گذارند احتکار نیست و آیا احتکار حرام نیست
چه کسی زمینه های احتکار و گرانفروشی و کم فروشی و رباخواری را فراهم کرده است؟

اگر یکی از این گناهان در زمان پیامبران قدیم می افتاد خدا زمین و آسمان را زیر و رو می کرد
آیا سرمای نابهنگام و طوفان های نابهنگام در فصل شکوفه زدن درختان می آید و محصولات آنرا نابود می کند و ریزگردها و آلودگی های شهرها که آدماحساس می کند در سوره دخان به آن اشاره شده است از نشانه های قهر الهی نیست
نماینده مخالف استیضاح وزیر صمت با لباس ایران‌خودرو به مجلس آمد:
با این اوصاف جا دارد کمسیون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تعداد ماشین های شاسی بلند و سایر املاک این نماینده به اصطلاح مخالف استیضاح را بشمارد .
اگر بعلت حضور بی حجاب در هر مکانی آنرا پلمپ می کنید چرا در روز قدس خانمهای بی حجاب حضور داشتند و حمایت هم میشدند باید روز قدس را هم پلمپ میکردند
ای نشسته صف اول
لطف بفرمایید دستور دهید دستمزدها را به دینار شرعی پرداخت کنند. شایسته حکومت اسلامی نیست که دستمزد ها را با کاغذ پاره ای(اسکناس) که ارزشش روزانه متغیر است پرداخت کند .در حقیقت بی عدالتی مجسم است
آنقدر انتقاد هست که میمونی پاسخ کدوم یکی رو بدی.
تشویق صرفا به صورت ساندیس و یا فیش نجومی مجاز است .
در پاسخ آقای حقیقت پور .... بنده در انتخابات نود و شش به روحانی و در هزار و چهارصد رای سفید دادم چون میخواستم آزمون استخدامی شرکت کنم .... ولی با توجه به وقایع بعد از هزار و چهارصد در ایران محال است رای بدهم حتی اگر خود ظریف و زیبا کلام و خاتمی و روحانی کاندید شوند ...و به اصلاح طلبان پیشنهاد میدهم که خودشان را ضایع نکنند ...
عجبا قانون سقف پرداخت حقوق را مشخص كرده ولي براي بعضي استثنا
است يعني قانون نشت دارد
درمورد این تیتر: ناکامی طرح شفاف‌سازی رای‌گیری استیضاح فاطمی امین
مطمئن هستیم نمایندگانی که از شفافیت آراء طفره میروند و از اجرای آن ابا دارند دودوزه باز تشریف دارند ، هروقت هرکاری را به مصلحت و منافع خود بدانند انجام میدهند و حقوق مردم را به هیچ می انگارند دقیقا به هیچ!!!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی