بازدید 2773

موافقت دولت با افزایش ۲۵ درصدی قیمت شیرخام

تجارت‌نیوز در گزارشی به افزایش قیمت شیرخام و نوسات قیمتی انواع لبنیات پس از آن پرداخت و نوشت:  پس از وعده دولت به صنایع لبنی برای ارائه مجوز افزایش قیمت، حال تولیدکنندگان بجد دنبال افزایش قیمت محصولات لبنی هستند؛ اما پیش از افزایش قیمت لبنیات باید افزایش قیمت شیرخام به تائید ستاد تنظیم بازار برسد.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 08 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیور، پیشنهاد دامداران برای قیمت شیر خام کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ آن‌ها عنوان می‌کنند که در حال حاضر در هر کیلو شیرخام حدود ۴۰۰۰ هزار تومان زیان می‌کنند، از همین رو تصویب شیرخام زیر نرخ پیشنهادی برای دامداران با زیان همراه خواهد بود.

اما ظاهرا دولت زیر بار قیمت پیشنهادی دامداران نرفته و با اتحادیه دامداران مرکزی روی قیمت ۱۵ هزار تومان به توافق رسیده است.

اما در این میان ظاهرا دامداران نیز امتیازاتی را از دولت دریافت کرده‌اند و دولت وعده کمک‌هزینه جبران تولید به تولیدکنندگان داده است؛ در این رابطه فرهاد اکبری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران، به اقتصاد آنلاین گفته است: این کمک‌ها شامل، تأمین و تحویل نهاد‌ه‌های خوراک دام با قیمت سال گذشته، پرداخت بهای شیر به صورت روزانه، پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحد‌های زیر ۱۰۰ رأس و حذف هزینه پشت بارنامه ارسال خوراک دام است.

افزایش قیمت شیرخام لبنیات را چقدر گران می‌کند؟

در صورتی که ستاد تنظیم بازار با قیمت ۱۵ هزار تومان برای شیرخام موافقت و آن را ابلاغ کند، قیمت شیرخام نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی همراه خواهد شد؛ از این رو باید منتظر افزایش قیمت لبنیات بالاتر از این نرخ باشیم. هر چند متغیر اصلی افزایش هزینه تولید لبنیات «قیمت شیرخام» است.

اما هرگونه افزایش قیمت محصولات لبنی وابسته به متغیر‌های مختلفی همچون هزینه‌های انرژی، حمل‌ونقل، حقوق و دستمزد و … نیز است، از همین رو باید منتظر افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت لبنیات در آینده نزدیک نیز بود.

علی احسان‌ظفری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه ایران، پیش از این در گفتگویی که تجارت‌نیوز داشت درباره افزایش قیمت لبنیات و کاهش هر چه بیشتر سرانه مصرف هشدار داد وگفت: سال گذشته با کاهش شدید سرانه مصرف لبنیات مواجه شدیم.

دولت باید به جای افزایش قیمت محصولات لبنی به یکی از حلقه‌های زنجیره تولید (دامدار یا تولیدکننده) کمک کند تا قیمت محصولات برای مصرف‌کننده بالا نرود.

او افزود: سال گذشته قیمت لبنیات حدود ۸۵ درصد افزایش یافت که منجر به کاهش ۳۵ درصدی سرانه مصرف شد. حالا اگر در شرایط فعلی مجددا به دنبال افزایش قیمت باشیم باید شاهد تعطیلی کارخانه‌های تولیدی یکی پس از دیگری باشیم.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت مجدد محصولات لبنی سرانه مصرف لبنیات را بیش از گذشته کاهش دهد و سبد محصولات لبنی مردم که به پنیر و شیر محدود شده است، بیش از گذشته کوچک‌تر شود. در حال حاضر شرایط به نحوی پیش رفته که قیمت محصولات مضری مانند نوشابه بسیار ارزان‌تر شیر، پنیر و خامه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۵
بسیار عالی در سال مهار تورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
با شش کلاس سواد نمیشود کشور را اداره کرد. بایستی عوارض و مالیات سیگار و نوشابه را به شیر و فرآورده های لبنی یارانه داد.
اینها بجای کتترول و کاهش تورم، کاهش مصرف را پیش گرفتند
افزایش حقوقهای 10 و 20 درصدی با کلی تاخیر برای کارکنان دولت و بالابردن سخاوتمندانه قیمت همه چیز توسط همان دولت یک قرون دوزار کن!!!!
به نظر شما برای دولت مهم است که لبنیات از سبد مردم حذف شود فقط فکر منافع خودش است حقوق 20% افزایش یافته ولی هزینه دولت بیش از 30% افزایش یافته یعنی مردم بدهکار دولت هستن وفقیر فقیرتر شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مثل مافیای دولتی ترکیه . فقط درآمد چند نفر برایشان مهم هست . اصلا مردمی برایشان وجود خارجی ندارد . کم کم مثل کشورهای آفریقایی می شویم که بزرگترین تولید کننده کاکائو هستند و در طول عمرشان یکبار هم شکلات نمی خورند و ...
به به عجب سال مهار تورمی داریم ما !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا روی هیچ سالی نام گذاری نکنید چون دقیقا برعکس عمل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
سالهاست که این نوع نامگذاری ها رعایت نمی شود . برای اکثر مردم این نامگذاری ها هزینه ساز هست ولی برای عده کمی در دفتر و تبلیغات نان خوبی دارد .
۲۰ درصد افزایش حقوق و ...
خدایا این دولت سیزدهم چه عذابی بود
به به..افزایش حقوق ۲۰ درصد، افزایش لبنیات ۲۵ درصد، افزایش ... ۵۰ درصد. تورم ۶۰ درصد
به به چه همسو با شعار سال ((مهار تورم و رشد تولید))
بی کفایتی مداوم! یک روز معمولی هم ندارند.
دولت انقلابی ، این تپه را جا گذاشته بود؟!
سال مهار تورم !!!
مهر تورم و بقیه مشکلات فقط یک راه حل دارند
چقدر این دولت زحمت می کشه. واقعا یکی از سخت ترین کارها موافقت با افزایش قیمت اجناسه که از دست هر کسی بر نمیاد. ممنون از رئیس دولت که اینقدر زحمت ما رو می کشه. از ته قلب ازش سپاسگذاریم!!!
سال مهار تورم !
همراه با شعار سال
افزایش تورم کاهش تولید
که کلا 20 حقوق بالا رفته است اما دولت همه چیز را 25 و25 50 و ... درصد بالا می برد این درست نیست که برای ولخرجی های خودش ما ها را بیچاره می کند
دولت مردم و مجلس انقلای ما چطوری از شماها تشکر کنیم که

خدائی نکرد به حواشی نرویم
دولت و مجلس که تورم را نتیجه فعالیت دلالی مردم می دانند!!!!!! اما از ابتدا سال دولت پی در پی مجوز افزایش قیمت می دهد
بالاخره باید راهکاری جهت جلوگیری از کوبیدن سطل ماست تو سر مردم پیدا می‌شد که با گران‌تر کردن اون پیدا شد
خدا رو شکر
مهار تورم
دولت مردمی

بخدا اگر دولت ضد مردمی هم بودید اینطوری با مردم نمی کردید

چه کنیم که به شما دولت مردمی نام گرفته اید و مجلس هم مجلس انقلابی
یک کارگر 20درصد افزایش حقوق و یه شیر 25 درصد افزایش قیمت ..دقت کردین داستان چیه؟؟؟ یه شرکت لبنیاتی اگه 500 تا نیرو داشته باشه کل حقوقشون رو 20درصد میبرن بالا و قیمت محصول رو 25درصد... حالا 5 درصد سود اضافی واسه شرکتها افزوده میشه تازه خیلی جاها 40درصده . پس نشون میده چه بخور بخوریه شرکتها و کارخانجات .همینجوری حاشیه سودشون با افزایش حقوق کارگران هم بصورت فزاینده و نجومی بالا میره.این مدیریت اقتصاد اسلامیه و اگه بخوای به این وضعیت اعتراض قانونی کنی یا میشی اغتشاشگر یا نسبت داده میشی به عوامل خارجی برای تشویش اذهان عمومی ..و سریع میان سراغت.
تابناک جان این جا یه سری مردم عادی مثل امثال من بازدید کننده هست که چندین ساله دارن از این سایت استفاده میکنن و نظرات شخصی خودشون رو میگن و اونقدر شرایط اقتصادی مردم به هم ریختست که طبیعتا هم نظراتشون میتونه انتقادی و تند باشه و یه عده ای هم از خدا بیخبر اینجا هستن که دارن این نظرات رو میخونن و دنبال مدرک و اسناد واسه دردسر درست کردن هستن از شما گردانندگان این سایت خواهشمندیم نسبت به امانت داری و صیانت از نوشته های دل زخم خورده ما مسئول وصادق باشین و اجازه ندین برامون دردسر درست بکنن.با تشکر از امانتداری و وجدان کاری شما
واقعا خجالت آوره.....از ملت انقلابی و قانع باید کمی خجالت کشید...
چه میکنه این دولت ! عجب سرعت سرسام آوری ؟ قطار پیشرفت !
همه چیز بالای 20 درصد گران میشود و حقوق بازنشسته 20 درصد و از همسانسازی هم خبری نیست
در دولت قبلی وقتی کسی اعتراض به گرانی ها می کرد این عرزشی ها و ولایی ها می گفتند مشکل از خود شماست که به روحانی رای دادید الان لالمونی گرفتن و قتی دیدن این شش کلاسی فاتحه کشور را خواند
واقعا اینها شعار رهبری رو برعکس متوجه شدند، فکر کردن که امسال سال رقابت برای تورم بیشتر هست!
پارسال که کلی شیر و تخم مرغ و روغن رو گرون کردن و 300 تومان یارانه اونم به بعضیا فقط! میدادن که کلی هم تبلیغات و شلوغش کردن! امسال چی؟! اون یارانه رو هم 25 درصد افزایش میدن؟!
مجلس باید اینقدری که این دولت به فکر مردم هست، به جای بحث های در نظر گرفتن محل های برای تجمعات اعتراضی، به فکر محل هایی برای تجمعات تشکر و سپاسگذاری از دولت باشه!!!
شیر و محصولات لبنی مدتهاست از سبد غذایی حذف شده و به نفع مردم است که این شیر را نخورند که سرشار از آفلاکتکس است
پاسخ ها
دنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
حداقل یکم املا یاد بگیر و یکم مطالعه کن اون چیزی که میخوای تزریق کنی توی ذهن مردم رو بلد باشی
ای بابا من متوجه نمیشم ای مردم! وقتی فریدون عباسی میگه چند تا شاسی بلند دادن به مجلس که این گدا بازی در آوردن ها رو نداره! دیگه 25درصد افزایش قیمت لبنیات و قیمت گوشت و قیمت میوه ( موز کیلویی 100 تومان!) و ... که فوق گدا بازی هست! خجالت بکشید ای مردم! و پرداخت کنید و جیکتون هم در نیاد.
" در حال حاضر شرایط به نحوی پیش رفته که قیمت محصولات مضری مانند نوشابه بسیار ارزان‌تر شیر، پنیر و خامه است."

الان در فروشگاه های بزرگ که میریم میبینیم که اقلامی مثل همین نوشابه ها و شرب های بی ارزش و چیپس و پفک کلی تخفیف دارن ولی دریغ از کمی تخفیف برای لبنیات و تخم مرغ و اقلامی که برای سلامت غذایی مردم لازم هست.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی